I. PANDEMİ DÖNEMİ İNSAN HAKLARI SİYASETİ: HAK VE ÖZGÜRLÜKLER DÜZENİNİN KIRILGANLAŞAN DOĞASI 
 
33
2. İnsan Hakları Rejiminin Normatif–Sözleşmesel Çerçevesi ve İstisna Hâli 
 
35
3. İnsan Hakları Yargısı Açısından Pandemi ile Mücadele Önlemleri 
 
45
4. İnsan Hakları Siyaseti ve Kırılganlaşan Hak ve Özgürlükler Kataloğu 
 
49
5. Pandemi Döneminde Kırılgan Gruplar 
 
52
6. Pandemi Döneminde İnsan Hakları Ülke Uygulamaları 
 
54
7. Pandemi Dönemi ve İnsan Hakları Politikası 
 
60
8. Post–pandemik Dönemin Olası Dinamikleri Açısından İnsan Hakları Siyaseti 
 
62
II. PANDEMİ DÖNEMİ İNSAN HAKLARININ KIRILGANLIĞINA İLİŞKİN ŞEMATİK AÇIKLAMA 
 
75
b. Temas İzleme Uygulamalarının Kullanımı 
 
78
7. Amerika Birleşik Devletleri 
 
82
I. PANDEMİK TEHDİT KARŞISINDA SAĞLIK HAKKININ SOSYO–LEGAL DİNAMİĞİ 
 
87
2. Haklar Diyalektiği: Hak Kuşaklarına İçkin Normatif Dinamik 
 
89
3. Haklar Diyalektiği Açısından Sağlık Hakkı 
 
93
4. Sağlık Hakkının Ulusalüstü Normatif Çerçevesi 
 
96
5. Sağlık Hakkının Korunmasına Yönelik Yargısal Eğilim 
 
99
6. Sağlık Hakkının Korunması ve Sağlık Hizmetlerine Erişim Hakkı 
 
103
7. Pandemi Döneminde Sağlık Hakkının Sosyal Dinamiği 
 
107
8. Pandemi Döneminde Sağlık Hakkının Korunması 
 
112
II. SAĞLIK HAKKININ SOSYO–LEGAL DİNAMİĞİNE İLİŞKİN ŞEMATİK AÇIKLAMA 
 
126
1. Beklenen Yaşam Süresi (Life Expectancy) 
 
126
3. Sağlık Hizmetlerine Erişim 
 
129
I. PANDEMİ DÖNEMİNDE DİJİTAL EĞİTİM TEKNOLOJİSİNİN DÖNÜŞTÜRÜCÜ ETKİSİ BAĞLAMINDA EĞİTİM HAKKI VE EĞİTİM POLİTİKALARI 
 
135
2. Sosyal Haklar Sistematiği Açısından Eğitim Hakkının Kapsamı 
 
137
3. Eğitim Hakkına İlişkin Sınırlandırma 
 
141
4. Pandemi Döneminde Eğitim Hakkı 
 
143
5. Pandemi Dönemi Eğitim Politikası 
 
149
6. Post–pandemik Çağda Eğitim Senaryoları 
 
152
7. Piyasa Temelli Dijital Eğitimin Sektörleşmesi 
 
156
8. Pandemi Dönemi Dijital Eğitim Teknolojisi (EdTech) 
 
159
II. EĞİTİM HAKKI VE POLİTİKALARINA İLİŞKİN ŞEMATİK AÇIKLAMA 
 
169
1. Dünya Genelinde Aktif Öğrenci Sayısı 
 
169
2. Gelir Grubuna Göre Uzaktan Öğrenme Yöntemlerinin Sağlanması (yüzde) 
 
170
3. Finansman Kaynağı ve Gelir Grubuna Göre COVID–19’a Eğitim Müdahalesi 
 
172
I. KONUT HAKKININ SOSYOPOLİTİĞİ: SOSYAL HAKLAR SİSTEMATİĞİ AÇISINDAN BİR ÇÖZÜMLEME 
 
177
2. Sosyal Haklar Sistematiği ve Konut Hakkı 
 
179
3. Mekân Üretimi ve Konut 
 
184
4. Konut Hakkının Kavramsal Çerçevesi 
 
186
5. Konut Hakkının Normatif Çerçevesi 
 
192
6. Kent Olgusu ve Konut Hakkı 
 
198
7. Konut Politikaları: Konutun Finansallaşması ve Konut Hakkı 
 
200
8. Pandemi Döneminde Konut Hakkı 
 
205
II. KONUT HAKKININ SOSYO–POLİTİĞİNE İLİŞKİN ŞEMATİK AÇIKLAMA 
 
220
1. Konut Maliyeti Aşırı Yük Oranı 
 
220
I. GIDA HAKKININ EKONOMİ–POLİTİĞİ: PANDEMİ DÖNEMİNDE GIDA HAKKI 
 
227
2. Kavramsal Çerçeve: Gıda Hakkı, Gıda Güvencesi ve Gıda Egemenliği 
 
229
3. Gıda Hakkına İlişkin Sözleşmesel Çerçeve 
 
234
4. Gıda Hakkından Yoksunluk: Açlık ve Yoksulluk 
 
242
5. Gıda Hakkı ve Gıda Politikaları 
 
248
6. Neoliberal Politikalar ve Gıdanın Metalaştırılması 
 
253
7. Pandemi Döneminde Gıda Hakkı 
 
257
II. GIDA HAKKININ EKONOMİ–POLİTİĞİNE İLİŞKİN ŞEMATİK AÇIKLAMA 
 
272
1. Kriz veya Daha Kötü Durumda Olan Kişi Sayısı 
 
272
2. Gıda Güvencesizliğinin Ana Sebepleri 
 
273
3. Bölgelere Göre Yoksulluk Sınırındaki İnsan Sayısı 
 
274