Öğretmen Yetiştirmenin Temelleri Doç. Dr. Gülsün Şahan, Doç. Dr. Ayşegül Tural  - Kitap

Öğretmen Yetiştirmenin Temelleri

1. Baskı, 
Aralık 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
190
Barkod:
9786254276163
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
140,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Öğretmenlik, geçmişten günümüze insana ve insan hayatının niteliksel gelişimine değer katan mesleklerden birisidir. Gelişmiş ülkeler eğitim sistemi ve öğretmen yetiştirme konusuna önem vermektedir. İyi bir eğitim iyi yetişmiş öğretmenlerle mümkündür. Gerek yerelde gerekse uluslararası alan kapsamında öğretmen yetiştirme süreci çok yönlü ve dinamik bir gelişim sürdürmektedir. Geçmişten gelen tecrübeler ışığında geleceğe ışık tutacak öğretmenleri yetiştirmek için gerekli başlıklara dikkat çekmek, yeni önerilere yer vermek önemlidir.
Bu çalışmada öncelikle öğretmen ve öğretmen adayları olmak üzere eğitime gönül vermiş herkese hitap edebilmek hedefiyle yola çıkılmış olup öğretmen yetiştirmenin temelleri konusunda, öğretmen olarak yetişmiş, öğretmenliği yaşam felsefesi olarak benimsemiş olan akademisyenlerin kaleme aldıkları bölümler yer almaktadır. Bu yönleriyle eser, öğretmen yetiştirme alanında yapılacak çalışmalara ışık tutacaktır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Öğretmen Yetiştirmenin Tarihi
.
Dünyada ve Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme
.
Öğretmen Yetiştirmede Özgün Bir Model Köy Enstitüleri: Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü Örneği
.
Öğretmen Yetiştirmede Öğretim Programları
.
Dijital Çağda Öğretmen Yetiştirme
.
Psikolojik Kişisel Gelişim Yönüyle Öğretmen Yetiştirme
.
Öğretmen Yetiştirmenin Sosyal Yansımaları
.
Öğretmen Yetiştirmede Hayat Boyu Öğrenme
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
BÖLÜM YAZARLARI 
iii
ÖN SÖZ 
v
1. BÖLÜM
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMENİN TARİHİ 
1
Umut Saraç
Giriş 
2
Geçmişten Günümüze Öğretmen Okulları 
4
Kaynakça 
15
2. BÖLÜM
DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME 
19
Gülsün Şahan
Giriş 
20
Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme 
20
Finlandiya’da Öğretmen Yetiştirme 
25
Almanya’da Öğretmen Yetiştirme 
27
İngiltere’de Öğretmen Yetiştirme 
33
Amerika’da Öğretmen Yetiştirme 
35
Japonya’da Öğretmen Yetiştirme 
36
Fransa’da Öğretmen Yetiştirme 
38
Sonuç 
38
Kaynakça 
42
3. BÖLÜM
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE ÖZGÜN BİR MODEL KÖY ENSTİTÜLERİ:
HASANOĞLAN YÜKSEK KÖY ENSTİTÜSÜ ÖRNEĞİ 
45
Ayşegül Tural
Giriş 
46
Kuruluştan Kapanışa Köy Enstitüleri Sistemi 
47
Eğitimde Aydınlık Bir Dönem Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü 
54
Kaynakça 
58
4. BÖLÜM
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE ÖĞRETİM PROGRAMLARI 
61
Mustafa Fidan
Giriş 
62
Tanzimat Dönemi Öğretmen Okulu Öğretim Programları 
63
Cumhuriyet Dönemi’nde Öğretmen Okulu Öğretim Programları 
69
Köy Enstitülerinde Öğretim Programları 
72
Günümüzde Öğretmen Yetiştiren Okullarda Öğretim Programları (1982 Sonrası) 
79
Gelecekte Öğretmen Eğitimi Programları ve Öneriler 
90
Kaynakça 
96
5. BÖLÜM
DİJİTAL ÇAĞDA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME 
99
Burçin Gökkurt Özdemir – Emrullah Erdem
Teknolojideki Yeni Gelişmeler ve Çevrim İçi Öğrenme 
99
Dijital Çağ Becerileri 
100
Dijital Çağda Öğretmenin Rolü 
105
Dijital Okuryazar Öğretmen 
111
Dijital Çağın Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimi ve Eğitimi 
114
Dijital Çağda Öğretmen Yetiştirme Model Önerisi 
115
Kaynakça 
119
6. BÖLÜM
PSİKOLOJİK KİŞİSEL GELİŞİM YÖNÜYLE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME 
123
İhsan Çağatay Ulus
Giriş 
123
Psikolojik Sağlamlık/Dayanıklılık/Yılmazlık 
124
Psikolojik İyi Oluş 
127
Öznel İyi Oluş 
130
Duygusal Zekâ 
135
Kaynakça 
137
7.BÖLÜM
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMENİN SOSYAL YANSIMALARI 
143
Emrullah Yılmaz
Giriş 
144
Öğretmenlerin Okul Kanalıyla Etkileri 
146
Toplumsallaştırma 
146
Davranış Değişikliği Oluşturma 
147
Nitelikli İnsan Gücü ve Çeşitli Mesleklere Eleman Yetiştirme 
147
Önderler ve Aydınlar Yetiştirme 
148
Öğretmenin Okul Dışındaki Etkileri 
148
Öğretmenlerin Statü ve Güçlerini Oluşturan Unsurlar 
149
Öğretmenlerin Statü ve Güçlerini Oluşturan Mesleki Unsurlar 
149
Öğretmenlerin Statü ve Güçlerini Oluşturan Meslek Dışı Unsurlar 
153
Öğretmen Yetiştirmenin Sosyal Yansımaları 
155
Kaynakça 
159
8. BÖLÜM
ÖĞRETMEN YETİŞTİRMEDE HAYAT BOYU ÖĞRENME 
161
Hüseyin Kaygın
Öğretmen olmak istiyorum 
161
Hayat boyu öğrenen öğretmen olmak 
162
Nasıl bir öğretmen? 
164
Sonuç 
171
ÖZ GEÇMİŞLER 
175