Öğretmenlerin mesleki anlamda sürekli gelişmeleri, uzmanlıklarının, uzmanlaşma temayüllerinin en önemli göstergesidir. Alanında uzmanlaşmış, mesleğinin gereklerini yüksek performansla yerine getiren öğretmenlere duyulan ihtiyaç, gün geçtikçe artmaktadır. Uzman öğretmenler eğitimde kalitenin, öğrenci başarısının ve nitelikli bireylerin topluma kazandırılmasının, bunların sonucu olarak toplumsal gelişmenin ve kalkınmanın da anahtarı, teminatıdır.
Bu gerçeğin farkında olarak bu kitapta, bilgi birikimi ve tecrübelerimiz çerçevesinde uzman öğretmenlik niteliklerini ele almayı hedefledik. Gerçek anlamda uzman olarak nitelendirilebilecek bir öğretmenin hangi beceri, rol ve sorumlulukları sergilemesi gerektiğine dikkat çekmeyi, böylece gündemi meşgul eden ve daha uzun süre meşgul edecek gibi görünen uzman öğretmenlik tartışmalarına bir bakış açısı kazandırmayı, ışık tutmayı amaçladık.