TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN BİRİNCİ KISIM AMAÇ, KAPSAM, TANIMLAR
 
B. Korunmanın Amacı ve Kapsamı 
 
25
1. Tüketiciler Açısından 
 
25
2. Kamu Yararı Açısından 
 
29
C. Korumanın Nedenleri 
 
31
1. Tüketicilerin Zayıf (Korunmaya Muhtaç) Konumda Olmaları 
 
31
2. Avrupa Birliği Hukukuna Uyum Sağlama 
 
36
A. Yasanın Uygulama Alanı 
 
40
B. Tüketici Sözleşmelerinin Ayırıcı Özellikleri 
 
40
1. Karşılığı Mal ve Hizmet Arzını Amaçlayan Bir Sözleşme Olmalıdır 
 
40
2. Sözleşmenin Çeşidi ve Niteliği Önem Taşımaz 
 
41
3. Sözleşme Taraflarından Birinin Tüketici Olması Gerekir 
 
42
4. Tüketicinin Mal veya Hizmeti Özel Kullanımı ya da Tüketimi İçin Nihai Olarak Satınalması Gerekir 
 
43
C. Genel İşlem Şartları 
 
43
2. Genel İşlem Şartlarının Ayırıcı Özellikleri 
 
44
a.Önceden Tek Yanlı Olarak Belirlenmesi 
 
44
b.Genel ve Soyut Nitelikte Olması 
 
44
c.Çok sayıda sözleşme için hazırlanması 
 
45
d.Sözleşmenin Kuruluşunda, Taraflardan Birinin Önceden Hazırlanan Sözleşme Koşullarına Dayanması 
 
45
3. Genel İşlem Şartlarının Denetimi 
 
45
4. Mevcut Hukuk Düzenimizdeki Durum. 
 
46
B. Tüketicinin Korunması İle İlgili Kavramlar 
 
48
b. Tüketici Mal veya Hizmeti Özel Kullanım ya da Tüketimi İçin Nihai Olarak Satın Almalıdır 
 
51
c. Mal veya Hizmet Karma Amaçla Satın Alınmamış Olmalıdır 
 
52
a. Satıcı, Gerçek veya Tüzel Kişi Olabilir 
 
53
b. Satıcı Kamu Kurum ve Kuruluşu ya da Özel İşletme Sahibi Kişi Olabilir 
 
53
c. Satıcı, Mal ve Hizmeti Bedel Karşılığı (İvazlı) Tüketiciye Satan Kişidir 
 
54
d. Satıcı, Sunduğu Mal ve Hizmetle İlgili Faaliyetleri Kazanç Sağlamak Amacıyla ve Sürekli Olarak Yürütmelidir 
 
54
a. İmalatçı -Üretici gibi Sorumlu Olanlar 
 
56
a. Hizmet Bedeni ve /veya Fikri Emeğe Dayanabilir. 
 
57
b. Hizmet, Bir Ücret ya da Parasal Çıkar Karşılığı Yerine Getirilmelidir. 
 
58
İKİNCİ KISIM TÜKETİCİNİN KORUNMASI VE AYDINLATILMASI
 
Madde 4: Ayıplı Mal ve Hizmetler 
 
59
A. Düzenlemenin Amacı ve Uygulama Alanı 
 
60
2. Ayıp Sayılmayan Durumlar 
 
64
3. Ayıp Sayılan Eksikliklerin Çeşitleri (Maddi-Hukuki-Ekonomik Ayıp) 
 
65
C. Satıcıyı Maldaki Ayıptan Sorumlu Tutmanın Koşulları 
 
66
a. Ortada ayıp sayılan bir eksiklik bulunmalıdır. 
 
67
b. Maldaki eksiklik (ayıp) önemli olmalıdır. 
 
68
c. Ayıp, malın “nef”i ve hasarı”nın (yarar ve zararının) alıcıya geçtiği anda var olmalıdır. 
 
69
d. Tüketici ayıbın varlığını bilmeden malı satın almış olmalıdır. 
 
70
e. Satıcının ayıbın varlığını bilmesi gerekmez. 
 
71
a. Yoklama ve bildirme (muayene ve ihbar) yükümlülüğü 
 
74
bb. Tüketici satımlarında 
 
75
dd. Hayvan satımlarında 
 
76
3. Başka Yerden Gönderilerek Yapılan Satışlarda (Mesafe Satışlarında) Sorumluluğun Koşulları ve Alıcının Yerine Getirmesi Gereken Yükümlülükler 
 
78
D. Alıcıya (Tüketiciye) Tanınan Haklar 
 
79
a. Sözleşmenin Feshi (Bedelin İadesi) 
 
81
b. Satış Parasının İndirilmesini İsteme 
 
82
c. Ayıplı Malın Ayıpsızıyla Değiştirilmesini İsteme 
 
84
d. Ayıplı Malın Ücretsiz Onarımını İsteme 
 
84
2. Tazminat İsteme Hakkı 
 
85
a. Sözleşmenin Feshi Halinde Tazminat 
 
85
b. Seçimlik Hakları Kullanmaksızın Sözleşmeye Aykırılık Nedeniyle Tazminat İsteme 
 
86
E. Ayıplı Hizmet Satışlarında Uygulanacak Kurallar 
 
87
F. Ayıptan Sorumlu Tutulabilecek Kişiler 
 
89
1. Ayıplı Mal Satışında 
 
92
Madde 5: Satıştan Kaçınma 
 
94
A. Sözleşme Özgürlüğü İlkesi ve Tüketiciler Lehine Sınırlanması 
 
94
B. Sözleşme Özgürlüğünün Kapsamı 
 
94
C. Sözleşme Özgürlüğünün Sınırlanması 
 
95
D. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunla Getirilen Sınırlamalar 
 
95
1. Satıştan Kaçınma Yasağı (Sözleşme Yapma Zorunluluğu) 
 
95
2. Ağırlaştırıcı Koşullar Getirme Yasağı 
 
97
E. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan Önceki Durum 
 
99
Madde 6: Taksitli Satışlar 
 
100
A. Taksitle Satımlar Hakkında Genel Bilgiler 
 
100
B. Taksitle Satımlar Hakkında Tüketicinin Korunması Hakkında Getirilen Farklı Düzenlemeler ve Yenilikler 
 
103
1. Muacceliyet Koşulu (Taksitlerden Birinin Ödenmemesi Karşısında Kalan Borcun Tümünün Ödenmesinin İstenebilirliği Koşulu) 
 
103
2. Toplam Satış Fiyatında Değişiklik Yapma Yasağı 
 
106
3. Erken Ödeme Nedeniyle Faizden İndirim Yapılmasını İsteme 
 
107
4. Sözleşme İle İlgili Bilgileri İçeren Belge ve Sözleşmenin Bir Örneğinin Tüketiciye Verilmesi Zorunluluğu 
 
108
Madde 7: Kampanyalı Satışlar 
 
110
A. Genel Olarak Kampanyalı Satışlar 
 
110
B. Kampanyalı Satışların Çeşitleri 
 
111
C. Kampanyalı Satışlarla İlgili Olarak Tüketiciyi Koruyan Hükümler 
 
111
E. Gerekli Bilgileri Yazılı Olarak Bildirme Zorunluluğu 
 
113
F. Taksitle Kampanyalı Satışlarda Erken Ödeme Nedeniyle Faizden İndirim Yapma 
 
113
G. Muacceliyet Koşulu (Taksitlerden Birinin Ödenmemesi Karşısında Geri Kalan Borcun İstenebilir Hale Gelmesi) 
 
114
H. Ön Ödeme ve Malın Teslimi 
 
114
Madde 8: Kapıdan Satışlar 
 
116
B. Genel Deneme ve Yoklama (Tecrübe ve Muayene) Koşullu Satışlar 
 
117
C. Kapıdan Satışlar ve Ayırıcı Özellikleri 
 
119
1. Satış; İşyeri, Fuar, Panayır Gibi Satış Mekanları Dışında Yapılmalıdır 
 
119
2. Satış Önceden Mutabakat Olmaksızın Yapılmalıdır 
 
121
3. Satış Konusu Mal ve Hizmetin Değeri Belli Bir Değerden Az Olmamalıdır 
 
122
4. Satış Konusu Mal Düzenleme Kapsamı İçinde Yer Almalıdır 
 
123
D. Kapıdan Satışlarda Tüketicilerin Özel Olarak Korunması Çabalarının Nedenleri 
 
124
E. Taksitle Kapıdan Satışlarda Uygulanacak Hükümler 
 
127
F. Cayma Hakkının Kullanılması ve Sonuçları 
 
128
1. Cayma Hakkının Kullanılması 
 
128
2. Caymanın Sonuçları 
 
130
a. Satıcı Yönünden Doğan Yükümlülükler 
 
130
b. Tüketici Yönünden Doğan Yükümlülükler 
 
131
Madde 9: Kapıdan Satışlarda Satıcının Yükümlülüğü 
 
133
Kapıdan Satışlara İlişkin İşlem Şartları 
 
133
Madde 10: Tüketici Kredisi 
 
138
A. Tüketici Kredileri ve Tüketicilerin Korunması 
 
139
C. Sözleşme Koşullarında Tek Yanlı Değişiklik Yapma Yasağı 
 
140
D. Tüketici Kredisi İşlem Şartları 
 
141
E. Erken Ödemede Faizden İndirim Yapma Zorunluluğu 
 
143
F. Banka ya da Kredi Kurumunun Birlikte ve Müteselsilen Sorumlu Olması 
 
144
G. Muacceliyet Kayıtları 
 
145
Madde 11: Süreli Yayınlar 
 
146
A. Süreli Yayınlara Abone Olan Tüketicilerin Korunması 
 
146
B. Fesih Hakkının Koşulları 
 
148
C. Fesih Hakkının Kullanılmasının Sonuçları 
 
149
D. Promosyon Kampanyaları 
 
149
A. Genel Olarak Etiket Koyma -Tarife ve Fiyat Listesi Asma Yükümlülüğü 
 
154
B. Etiket Koyma Zorunluluğu 
 
155
1. Etiketin Anlamı ve Amacı 
 
155
3. Etiketin İçeriği (Yeralması Gerekli Bilgiler) 
 
156
4. Etiketin Konuluş Biçimi ve Yeri 
 
157
5. Etiket Konulması Zorunlu Olan Mallar 
 
158
C. Tarife ve Fiyat Listesi Asma Zorunluluğu 
 
161
1. Tarife ve Fiyat Listesinin Anlamı ve Amacı 
 
161
2. Biçimi, Konuluşu ve İçeriği 
 
161
Madde 13: Garanti Belgesi 
 
164
A. Garanti Belgesi Verme Zorunluluğu ve Gerekçesi 
 
164
B. Garanti Belgesinin Tanımı 
 
165
C. Zorunluluk Kapsamına Giren Mallar 
 
165
D. Garanti Belgesini Düzenlemekle ve Vermekle Yükümlü Kişiler 
 
166
E. Garanti Belgesinin İçeriği 
 
168
G. Garanti Belgesinin Sağladığı Olanaklar 
 
169
1. Malın Ücretsiz Onarımını ve Bakımını İsteme 
 
169
2. Malın Ücretsiz Olarak Yenisi ile Değiştirilmesini İsteme 
 
170
H. Garanti Belgesi Verme Yükümlülüğüne İlişkin Kurallara Uymamanın Sonuçları 
 
174
Madde 14: Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu 
 
176
A. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu İle Birlikte Satma Zorunluluğu 
 
176
B. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunun Tanımı 
 
176
C. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu İle Birlikte Satma Zorunluluğu İle İlgili Düzenlemenin Amacı 
 
177
D. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu İle Satılması Zorunlu Olan Mallar 
 
177
E. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunun Dili, İçeriği ve Veriliş Biçimi 
 
179
F. Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu Vermemenin Yaptırımı 
 
181
Madde 15: Servis Hizmetleri 
 
182
A. Bakım ve Onarım Hizmetleri (Servis) Verme Zorunluluğu 
 
182
B. Bakım ve Onarım Hizmetleri (Servis) İle İlgili Tebliğ Hükümleri 
 
184
2. Kurma Başvurusu ve İzin 
 
184
3. Servis İstasyonlarının Özellikleri ve Sayısı 
 
185
4. Servis İstasyonlarının Sorumluluğu 
 
185
6. Yedek Parça Fiyat Listesi 
 
186
7. Değiştirilen Parçanın İadesi 
 
186
8. Özellik Taşıyan Mallarda Bakım Hizmetleri 
 
186
9. Servis İstasyonlarının Kontrolü ve Sorumluluk 
 
186
10. Bakımı İçin Servis İstasyonu Açılması Gereken Mallar 
 
187
Madde 16: Ticari Reklamlar ve İlanlar 
 
188
Tüketicilerin Korunması Kapsamında Reklamlar ve İlanların Denetim Altına Alınması 
 
188
Madde 17: Reklam Kurulu 
 
193
A. Reklam Kurulunun Oluşumu 
 
194
2. Üyelerin Seçilmesi 
 
195
3. Üyelerin Nitelikleri 
 
196
6. Ödenek ve Huzur Hakkı 
 
199
B. Reklam Kurulunun Görevleri 
 
199
1. İlkeleri Belirlemek 
 
199
2. Gerekli İncelemeleri Yapmak 
 
200
3. Bakanlığa Önerilerde Bulunmak 
 
200
C. Reklam Kurulunun Çalışma Yöntemi 
 
200
6. Toplantı ve Karar Yeter Sayısı 
 
201
7. Toplantıya Katılma Yasağı 
 
201
8. Sekreterya Hizmetleri 
 
202
9. Sekreteryanın Görevleri 
 
202
10. Toplantı Tutanağı 
 
202
11. Alt Komisyonlar Kurma Yetkisi 
 
202
13. Kurulun İlan ve Reklam İlkelerini Belirleme Yöntemi 
 
203
14. Reklamlarda Esas Alınacak İlkeler 
 
204
aa. Ahlaka Uygunluk (md. 5) 
 
205
bb. Dürüstlük ve Doğruluk (md. 6) 
 
205
c. Reklam Çeşitlerine Göre Uyulacak İlkeler 
 
206
aa. Satışı Özendirici Reklamlarda (md. 7) 
 
206
bb. Doğrudan Satış Reklamlarında (md. 8) 
 
207
cc. Karşılaştırmalı Reklamlarda (md. 9) 
 
2 07
dd. Tanıklı Reklamlarda (md. 10) 
 
207
ee. Kötülemenin Yapılamaması (md. 11) 
 
207
ff. Ticari İtibardan Haksız Yararlanılmaması (md. 12) 
 
207
gg. Taklit Etmeme (md. 13) 
 
208
hh. Kamu Sağlığını Bozmama (md. 14) 
 
208
ii. Çocuklara Yönelik Reklamlarda (md. 15) 
 
208
15. İlgili Kişi, Kurum ve Kuruluşlardan Bilgi ve Görüş Alma 
 
209
16. Medya Ölçümü Araştırma Sonuçları 
 
209
17. Huzur Hakkı ve Huzur Ücreti 
 
210
Madde 18: Zararlı ve Tehlikeli Mal ve Hizmetler 
 
211
Zararlı ve Tehlikeli Mal ve Hizmetlerde Bilgilendirme ve Uyarıda Bulunma Yükümlülüğü 
 
211
Madde 19: Kalite Denetimi 
 
214
Kalite Denetimi ve Belgelendirilmesi 
 
214
Madde 20: Tüketicinin Eğitilmesi 
 
216
Tüketicinin Eğitilmesi ve Nedenleri 
 
216
ÜÇÜNCÜ KISIM TÜKETİCİ KURULUŞLARI
 
Madde 21: Tüketici Konseyi 
 
219
A. Tüketici Konseyi ve Benzeri Kuruluşların İşlevi ve Tarihçesi 
 
219
B. Tüketici Konseyinin Oluşumu 
 
222
2. Başkanın Görevleri 
 
222
3. Üyeler (Temsilciler) 
 
222
4. Üyelerin Sayısı ve Nitelikleri 
 
223
b. Üyelerin Nitelikleri 
 
224
C. Tüketici Konseyinin Görevleri 
 
2 24
D. Tüketici Konseyinin Çalışma Yöntem ve Esasları 
 
225
1. Toplantıya Çağrı, Toplantı Yeri ve Zamanı 
 
225
2. Toplantı Yeter Sayısı 
 
225
5. Karar Yeter Sayısı ve Kararların Alınması 
 
226
E. Sekreterya ve Görevleri 
 
226
Madde 22: Tüketici Sorunları Hakem Heyeti 
 
228
A. Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Kuruluş Amacı 
 
228
B. Hakem Heyetlerinin Sayısı 
 
230
C. Hakem Heyetinin Görev Alanı 
 
230
2. Uyuşmazlık Konusu Şeyin Değeri Açısından 
 
231
3. Uyuşmazlık Konusu Açısından 
 
231
4. Görevli ve Yetkili Olmayan Hakem Heyetine Başvurma 
 
232
D. Hakem Heyetlerinin Oluşumu 
 
232
3. Tüketici Örgütleri Temsilcilerinin Belirlenmesi 
 
233
5. Üyelerde Aranan Koşullar 
 
234
G. Hakem Heyetinin Çalışma Yöntem ve Esasları 
 
236
3. Toplantı Yeri ve Gündemi 
 
236
4. Toplantıya Katılma Zorunluluğu 
 
237
5. Toplantıya Katılma Yasağı 
 
237
6. Toplantı ve Karar Yeter Sayısı 
 
2 37
8. İnceleme ve Karar Süresi 
 
237
10. Kararların Bildirilmesi ve İlanı 
 
238
11. Kararların Etkisi 
 
238
DÖRDÜNCÜ KISIM YARGILAMAYA VE CEZAYA İLİŞKİN HÜKÜMLERİ
 
Madde 23: Tüketici Mahkemeleri 
 
241
A. Özel Tüketici Mahkemeleri Kurulmasının Nedenleri 
 
241
B. Tüketici Mahkemelerinin Oluşumu, Görev ve Yetki 
 
242
C. Başvuru Koşulları ve Yöntemi 
 
244
E. Davacı Olabilen Kişiler 
 
245
Madde 24: Üretimin, Satışın Durdurulması ve Malın Toplatılması 
 
247
B. Tüketici Mahkemelerinin Ayıplı Seri Mal Satışlarında Verebilecekleri Kararlar 
 
248
1. İstem (Talep) Koşulları 
 
248
a. Seri mal satışı söz konusu olmalıdır 
 
248
b. Satışa sunulan mal ayıplı olmalıdır 
 
249
c. Tüketici örgütleri ya da Sanayi ve Ticaret Bakanlığı dava açmış olmalıdır 
 
249
Madde 25: Ceza Hükümleri 
 
251
A. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Hükümlerine Aykırı Davranışlara Verilecek Cezalar 
 
252
B. Cezaların Çeşitleri ve Cezayı Verecek Makam 
 
252
a. Para cezasının miktarı 
 
253
aa. 5.000.000 TL. para cezası 
 
253
bb. 10.000.000 TL para cezası 
 
255
dd. 200.000.000 TL. para cezası 
 
255
ee. 500.000.000 TL. para cezası 
 
256
ff. 1.000.000.000 TL. para cezası 
 
256
b. Para cezasını artırıcı nedenler 
 
256
c. Para cezası miktarının her yıl yeniden belirlenmesi 
 
257
d. Maddeye Göre Verilecek Para Cezalarının Diğer Yasalardaki Para Cezalarına Engel Olmaması 
 
259
e. Para cezasına ilişkin diğer hususlar 
 
259
2. Para cezası dışındaki cezalar 
 
259
c. İşyeri kapatma cezası 
 
261
Madde 26: Cezalarda Yetki, İtiraz ve Zamanaşımı 
 
263
A. Para Cezalarını Vermeye Yetkili Makam 
 
263
B. Para Cezalarının Niteliği 
 
264
C. Para Cezalarına İtiraz ve İtirazla İlgili Sorunlar 
 
264
D. Para Cezalarının Tahsili 
 
264
E. Para Cezalarında Zamanaşımı 
 
264
F. Para Cezalarının Meslek Kuruluşlarına Bildirilmesi 
 
265
BEŞİNCİ KISIM ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER
 
Denetim Yetkisine Sahip Olan Merciler ve Denetim Kapsamı 
 
267
Madde 28: Laboratuvar 
 
269
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Kurulan Kuruluşların (Tüketici Konseyi, Reklam Kurulu, Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri) Kuruluş ve Çalışmalarına İlişkin Gider ve Harcamaların Karşılanması 
 
271
1. Ana Kaynak (Bakanlık Bütçesi) 
 
271
2. Şirketlerin Katkı Payı 
 
271
3. Bakanlık Bütçesine Kaydedilen Katkı Payından Doğan Ödeneğin Harcanması 
 
272
Madde 30: Diğer Hükümler 
 
274
Madde 31: Yönetmelik ve Düzenlemeler 
 
275
Madde 32: Kaldırılan Hükümler 
 
275
4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda Öngörülen Miktarlara İlişkin Tablolar 
 
277
EKLER (EK 1-31) (TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN, İLGİLİ YÖNETMELİKLER VE TEBLİĞLER)
 
EK-1: Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun 
 
281
EK-2: Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri Yönetmeliği 
 
296
EK-3: Tüketici Konseyi Yönetmeliği 
 
303
EK-4: Reklam Kurulu Yönetmeliği 
 
308
EK-5: Etiket, Tarife ve Fiyat Listeleri Yönetmeliği 
 
315
EK-6: 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 29. Maddesinde Öngörülen Hesabın Kullanılmasına İlişkin Yönetmelik 
 
320
EK-7: 4077 Sayılı Kanun Uyarınca Anonim ve Limited Şirketlerin Yapacakları Ödeme İle İlgili Tebliğ (TRKGM-95/104-105) 
 
323
EK-8: Garanti Belgesi İle Satılmak Zorunda Olan Sanayi Malları ve Bu Malların Arızalarının Tamiri İçin Gereken Azami Süreler Hakkında Tebliğ 
 
326
EK-8A: 23.02.1995 tarih ve 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Garanti Belgesi İstenecek Ürünler Listesi 
 
328
EK-9: Tanıtma ve Kullanma Kılavuzu ile Birlikte Satılmak Zorunda Bulunan Sanayi Malları Hakkında Tebliğ 
 
338
EK-10: Garanti Belgesi İle Tanıtma ve Kullanma Kılavuzunun Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ 
 
34 0
EK-11: Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Tebliğ 
 
345
EK-11A: 23.02.1995 Tarih ve 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Gereğince Satış Sonrası Hizmet İstenecek Ürünlerin Listesi 
 
360
EK-12B: Taksitli, Kampanyalı ve Kapıdan Satışlar Hakkındaki Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ 
 
367
EK-13: Ticari Reklam ve İlanlara İlişkin İlkeler ve Uygulama Esaslarına Dair Tebliğ 
 
372
EK-14: Medya Ölçümü Araştırma Sonuçlarının Ticari Reklam ve İlanlarda Kullanılmasına Dair Tebliğ 
 
379
EK-15: Kalite Denetimi Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ 
 
381
EK-16: Yazılı Basın Kuruluşları Tarafından Düzenlenen Promosyon Kampanyaları İle İlgili Tebliğ 
 
384
EK-17: Yazılı Basın Kuruluşları Promosyon Kampanyaları Hakkında Tebliğ 
 
387
EK-18: Miktar Artırım Tebliği I 
 
391
EK-19: Miktar Artırım Tebliği II 
 
391
EK-20: Miktar Artırım Tebliği III 
 
392
EK-21: Miktar Artırım Tebliği IV 
 
392
EK-22: 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8 ve 22. Maddelerinde Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğ 
 
393
EK-23: 2000 Yılı Problemine Karşı Tüketicinin Korunması Hakkında Tebliğ 
 
394
EK-24: Sanayi Ürünlerinin Satış Sonrası Hizmetleri Hakkındaki TRKGM -95/137-138 Sayılı Tebliğin 7. Maddesi Uyarınca İthalat: 2000/6 Sayılı Tebliğde Yer Alan Sanayi Ürünlerinin Uygulamalarına Dair Tebliğ 
 
396
EK-25: Geleneksel Tüketici Ödülleri Yönetmeliği 
 
406
EK-27: Ayakkabı Yapımında Kullanılan Malzemelere Ait Bilgilerin Tanıtma Kılavuzunda Yer Almasına İlişkin Tebliğ 
 
416
EK-28: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Kontrolörler Yönetmeliği 
 
421
EK-29: Sıvılaştırılmış Petrol Gazları (LPG) Dağıtım Şirketleri İle Yetkili Bayilerin ve Tüketicilerin Uymaları Gereken Usul ve Esaslara İlişkin Tebliğ 
 
438
EK-30: 4077 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 8 inci ve 22 nci Maddelerinde Yer Alan Parasal Sınırların Artırılmasına İlişkin Tebliğ 
 
446
EK-31: Radyo ve Televizyon Kuruluşlarında Tüketicileri Eğitici, Aydınlatıcı ve Bilgilendirici Programların Yayımlanmasına İlişkin Tebliğ 
 
447
AVRUPA BİRLİĞİ DİREKTİFLERİ
 
10 Eylül 1984 Tarihli Üye Devletlerin Aldatıcı Reklamlarla İlgili Hukuki ve İdari Düzenlemelerinin Uyumlaştırılması Hakkında Meclis Direktifi 
 
451
İşyerleri Dışında Akdedilen Sözleşmelerde Tüketicinin Korunması Hakkında Meclis Direktifi 20 Aralık 1985 
 
455
Ayıplı Mallardan Sorumlulukla İlgili Üye Devletlerin Kanunlarının, Düzenlemelerinin ve İdari Hükümlerinin Birbirine Yakınlaştırılması Hakkında 25 Temmuz 1985 Tarihli Konsey Direktifi 
 
459
Üye Devletlerin Tüketici Kredisi Üzerine Hukuki Ve İdari Kurallarını Aynı Seviyeye Getirmeleri Hakkında Meclis Direktifi 
 
464
İLGİLİ YARGITAY KARARLARI (No: 1-44) 
 
481
YARARLANILAN KAYNAKLAR 
 
575