REKLAM KAVRAMI VE BİR REKLAM MECRASI OLARAK
1. Reklamın Belirli Bir Bedel Karşılığında Yapılması Unsurunun Esaslı Unsurlardan Biri Olup Olmadığı Sorunu
23
2. Reklam Yapma İradesinin Ortaya Açıkça Konulması Sorunu
25
D. Türk Hukukunda Reklam
27
A. Geleneksel Reklam Mecraları
30
B. Geleneksel Olmayan Medya – Yeni Medya Reklam Mecraları
32
1. Yeni Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği
32
2. Sosyal Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği
33
III. NÜFUZ PAZARLAMA VE SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSU KAVRAMI
35
1. Sponsorlu İçerik Üretme
38
2. Sonuca Katılmalı İşbirliği Modeli (Affiliate Marketing)
39
3. Ücretsiz Ürün Gönderimi
41
4. Sosyal Medya Mecralarında Yapılan Çekilişler
42
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu
43
IV. SOSYAL MEDYA NÜFUZLULARININ ÜRETTİĞİ BELLİ BİR MAL VEYA HİZMET KONULU İÇERİKLERİN HUKUKİ İNCELEMESİ
45
B. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Borçlar Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
46
C. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Fikri ve Sanat Eserleri Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
48
D. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Marka Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
52
E. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Haksız Rekabet Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
54
F. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Reklam Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi
60
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
TANIMI, UNSURLARI VE HUKUKİ NİTELİĞİ
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi
68
B. İçeriğin Sosyal Medya Mecrasında Yayınlanması
69
D. Tarafların Anlaşması
71
B. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği
75
C. Reklamveren ile Ajans Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği
77
D. Ajans ile Nüfuzlu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği
79
V. SÖZLEŞMENİN TARAFLARI
81
B. Sosyal Medya Nüfuzlusu
82
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNDE
II. SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSUNUN BORÇLARI
87
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi Borcu
87
B. İçeriği Teslim ve Yayınlama Borcu
89
C. Sadakat ve Özen Borcu
90
D. Araç ve Gereci Sağlama Borcu
92
E. İçeriği Bizzat veya Kendi Yönetimi Altında Meydana Getirme Borcu
93
III. REKLAMVERENİN BORÇLARI
99
B. İçeriğin Oluşturulabilmesi İçin Malzeme Temini Borcu
101
C. İçeriği Gözden Geçirme ve Bildirimde Bulunma Borcu
102
D. İşbirliği Yapma Borcu
104
IV. REKLAM AJANSININ BORÇLARI
104
A. Nüfuz Pazarlaması Sürecini Analiz ve Raporlama Borcu
104
B. Sadakat ve Özen Borcu
105
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu ile Reklamveren Arasında Sözleşme Kurulmasına Aracılık Etme
106
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
1. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı
110
a. Nüfuz Pazarlamasına Konu İçeriğin Yok Olması Nedeniyle Eseri Teslim Borcunun İfasının İmkansızlaşması
110
b. Reklamveren Yüzünden İfanın İmkansızlaşması
112
c. Nüfuzlunun Ölümü veya Yeteneğini Kaybetmesi
113
2. Reklamveren ile Reklam Ajansı Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı
114
B. Tazminat Karşılığı Sözleşmenin Feshi
116
C. Haklı veya Önemli Sebeple Sözleşmenin Feshi
118
1. Nüfuzlunun İçerik Hazırlamaya Başlaması ve Tamamlaması Yükümlülüğüne Öngörülen Sürede Başlamaması Halinde Sözleşmeden Dönme
120
2. Ayıp Nedeniyle Sözleşmeden Dönme
121
3. Götürü Bedelin İçeriğin Hazırlanması İçin Yeterli Olmaması Halinde Sözleşmeden Dönme
123
4. Yaklaşık Bedelin Aşırı Oranda Aşılması Nedeniyle Sözleşmeden Dönme
125
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI
129
C. Gecikme Tazminatı Talebi
132
D. Temerrüt Faizi – Aşkın Zarar ve Sözleşmeden Dönme Talepleri
135
E. Borcun Hiç veya Gereği Gibi İfa Edilmemesinden Doğan Tazminat Sorumluluğu
138
G. Sorumsuzluk Anlaşması
141
NÜFUZ PAZARLAMASI UYUŞMAZLIKLARINDA
BAŞVURULABİLECEK YARGI KARARLARI
I. GÖREVLİ MAHKEME TESPİTİNE İLİŞKİN KARAR
144
II. SÖZLEŞME BULUNMAYAN NÜFUZ PAZARLAMASI SÜREÇLERİNDE TARAFLARIN TALEP HAKKINA İLİŞKİN KARAR
145
III. NÜFUZLULARIN ETKİ ALANLARI İLE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SINIRINA İLİŞKİN KARARLAR
146
IV. REKLAM YAPILMASI YASAKLANAN ÜRÜNLER VE REKLAM YAPMASI YASAKLANAN MESLEKLERE İLİŞKİN KARARLAR
148
V. SOSYAL MEDYA ÇEKİLİŞLERİNE İLİŞKİN KARAR
151
VI. ÖRTÜLÜ REKLAMLARA İLİŞKİN KARARLAR
152
VII. TİCARİ AMAÇ TAŞIMA UNSURUNA İLİŞKİN KARAR
155
#REKLAM ETİKETİNİN KULLANIMI
I. ETİKET KULLANIMININ YASAL TEMELİ
157
II. REKLAM İÇERİKLERİNE EKLENEBİLECEK ETİKETLER
158
III. SOSYAL MEDYA ETİKETLERİNİN İÇERİKTE KONUMLANDIRILMASI
159
IV. MARKA ADI GEÇEN HER İÇERİĞE REKLAM ETİKETİ KONULUP KONULMAYACAĞI TARTIŞMASI
160
A. Çevrimiçi Pazar Yerleri ile İşbirliği Yapılması Haline İlişkin Değerlendirme
160
B. Çevrimiçi Pazar Yerleri ve/veya Reklamveren ile İşbirliği Olmaması Haline İlişkin Değerlendirme
161