Sosyal Medya Hukukunda Influencer Marketing (Nüfuz Pazarlaması) Sözleşmeleri Merve Özel  - Kitap

Sosyal Medya Hukukunda Influencer Marketing (Nüfuz Pazarlaması) Sözleşmeleri

2. Baskı, 
Haziran 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
178
Barkod:
9786253811242
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
410,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Disiplinlerarası bir alan olan nüfuz pazarlaması, gün geçtikçe önem kazanmaktadır. Mevcut durumda bu alandaki akademik ve mesleki çalışmaların, diğer hukuk alanlarına oranla sayıca azlığı nedeniyle, uygulamacıların başvurabileceği bir kaynak eksikliği bulunmaktadır. Yakın gelecekte, bu alanda yapılacak çalışmalarla ve mahkeme önlerine gelecek içtihatlarla nüfuz pazarlamasının, niş bir alan olarak anılacağı düşünülmektedir.
Sosyal Medya Hukukunda Influencer Marketing (Nüfuz Pazarlaması) Sözleşmeleri isimli kitap, günümüzde sıklıkla başvurulan nüfuz pazarlaması (influencer marketing) süreçlerinde gerek reklamverenler gerek influencerlar gerek bu alanda çalışan hukukçulara yardımcı bir kaynak olması amacıyla hazırlanmıştır.
Kitapta; geleneksel reklam anlayışından yola çıkılarak, nüfuz pazarlaması kavramıyla kastedilenin ne olduğuna, nüfuz pazarlamasının görünüm türlerine, hukuk alanları ile ilişkisine, olası bir nüfuz pazarlaması sözleşmesinin nasıl hazırlanabileceğine, sözleşme taraflarının sözleşme tanziminde ve uygulamasında dikkat etmesi gereken hususlara, sözleşmesel sorumluluk halleri ile olası hukuki sonuçları ve dahası olası bir uyuşmazlıkta emsal gösterilebilecek yargı kararlarına yer verilmiştir.
Yeni baskıda kitapta güncellemeler yapılmış, influencer marketing ajanslarına daha geniş yer verilmiş, bazı hak ve yükümlülükler yönünden örnek sözleşme maddeleri eklenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
İşbirliği mi Tavsiye mi?
.
Nüfuz Pazarlamasında İfade Özgürlüğü Sınırı
.
Nüfuz Pazarlamasında Yapılan Yanlış Uygulamalar
.
Yargı Mercileri Gözüyle Nüfuz Pazarlaması
.
Sosyal Medya Etkileyicileri Tarafından Yapılan Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Kılavuz'a Yönelik Eleştiriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
İkinci Baskıya Önsöz 
7
Kısaltmalar 
15
Giriş 
17
Birinci Bölüm
REKLAM KAVRAMI VE BİR REKLAM MECRASI OLARAK
SOSYAL MEDYA
I. REKLAM KAVRAMI 
21
A. Genel Olarak 
21
B. Tanımı 
21
C. Unsurları 
23
1. Reklamın Belirli Bir Bedel Karşılığında Yapılması Unsurunun Esaslı Unsurlardan Biri Olup Olmadığı Sorunu 
23
2. Reklam Yapma İradesinin Ortaya Açıkça Konulması Sorunu 
25
D. Türk Hukukunda Reklam 
27
II. REKLAM MECRALARI 
30
A. Geleneksel Reklam Mecraları 
30
B. Geleneksel Olmayan Medya – Yeni Medya Reklam Mecraları 
32
1. Yeni Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği 
32
2. Sosyal Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği 
33
III. NÜFUZ PAZARLAMA VE SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSU KAVRAMI 
35
A. Genel Olarak 
35
B. Nüfuz Pazarlaması 
35
1. Sponsorlu İçerik Üretme 
38
2. Sonuca Katılmalı İşbirliği Modeli (Affiliate Marketing) 
39
3. Ücretsiz Ürün Gönderimi 
41
4. Sosyal Medya Mecralarında Yapılan Çekilişler 
42
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu 
43
IV. SOSYAL MEDYA NÜFUZLULARININ ÜRETTİĞİ BELLİ BİR MAL VEYA HİZMET KONULU İÇERİKLERİN HUKUKİ İNCELEMESİ 
45
A. Genel Olarak 
45
B. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Borçlar Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
46
C. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Fikri ve Sanat Eserleri Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
48
D. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Marka Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
52
E. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Haksız Rekabet Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
54
F. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Reklam Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
60
İkinci Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
TANIMI, UNSURLARI VE HUKUKİ NİTELİĞİ
I. TANIMI 
67
II. UNSURLARI 
68
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi 
68
B. İçeriğin Sosyal Medya Mecrasında Yayınlanması 
69
C. Bedel 
70
D. Tarafların Anlaşması 
71
E. Fer’i Unsurlar 
72
III. HUKUKİ NİTELİĞİ 
74
A. Genel Olarak 
74
B. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
75
C. Reklamveren ile Ajans Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
77
D. Ajans ile Nüfuzlu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
79
IV. SÖZLEŞMENİN ŞEKLİ 
80
V. SÖZLEŞMENİN TARAFLARI 
81
A. Reklamveren 
81
B. Sosyal Medya Nüfuzlusu 
82
C. Reklam Ajansı 
84
Üçüncü Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNDE
TARAFLARIN BORÇLARI
I. GENEL OLARAK 
87
II. SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSUNUN BORÇLARI 
87
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi Borcu 
87
B. İçeriği Teslim ve Yayınlama Borcu 
89
C. Sadakat ve Özen Borcu 
90
D. Araç ve Gereci Sağlama Borcu 
92
E. İçeriği Bizzat veya Kendi Yönetimi Altında Meydana Getirme Borcu 
93
III. REKLAMVERENİN BORÇLARI 
99
A. Bedel Ödeme Borcu 
99
B. İçeriğin Oluşturulabilmesi İçin Malzeme Temini Borcu 
101
C. İçeriği Gözden Geçirme ve Bildirimde Bulunma Borcu 
102
D. İşbirliği Yapma Borcu 
104
IV. REKLAM AJANSININ BORÇLARI 
104
A. Nüfuz Pazarlaması Sürecini Analiz ve Raporlama Borcu 
104
B. Sadakat ve Özen Borcu 
105
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu ile Reklamveren Arasında Sözleşme Kurulmasına Aracılık Etme 
106
Dördüncü Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
SONA ERMESİ
I. SONA ERME HALLERİ 
109
A. İfa İmkansızlığı 
109
1. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı 
110
a. Nüfuz Pazarlamasına Konu İçeriğin Yok Olması Nedeniyle Eseri Teslim Borcunun İfasının İmkansızlaşması 
110
b. Reklamveren Yüzünden İfanın İmkansızlaşması 
112
c. Nüfuzlunun Ölümü veya Yeteneğini Kaybetmesi 
113
2. Reklamveren ile Reklam Ajansı Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı 
114
B. Tazminat Karşılığı Sözleşmenin Feshi 
116
C. Haklı veya Önemli Sebeple Sözleşmenin Feshi 
118
D. Sözleşmeden Dönme 
120
1. Nüfuzlunun İçerik Hazırlamaya Başlaması ve Tamamlaması Yükümlülüğüne Öngörülen Sürede Başlamaması Halinde Sözleşmeden Dönme 
120
2. Ayıp Nedeniyle Sözleşmeden Dönme 
121
3. Götürü Bedelin İçeriğin Hazırlanması İçin Yeterli Olmaması Halinde Sözleşmeden Dönme 
123
4. Yaklaşık Bedelin Aşırı Oranda Aşılması Nedeniyle Sözleşmeden Dönme 
125
E. Diğer Haller 
126
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI 
129
A. Genel Olarak 
129
B. Aynen İfa Talebi 
131
C. Gecikme Tazminatı Talebi 
132
D. Temerrüt Faizi – Aşkın Zarar ve Sözleşmeden Dönme Talepleri 
135
E. Borcun Hiç veya Gereği Gibi İfa Edilmemesinden Doğan Tazminat Sorumluluğu 
138
F. Ceza Koşulu 
140
G. Sorumsuzluk Anlaşması 
141
Beşinci Bölüm
NÜFUZ PAZARLAMASI UYUŞMAZLIKLARINDA
BAŞVURULABİLECEK YARGI KARARLARI
I. GÖREVLİ MAHKEME TESPİTİNE İLİŞKİN KARAR 
144
II. SÖZLEŞME BULUNMAYAN NÜFUZ PAZARLAMASI SÜREÇLERİNDE TARAFLARIN TALEP HAKKINA İLİŞKİN KARAR 
145
III. NÜFUZLULARIN ETKİ ALANLARI İLE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SINIRINA İLİŞKİN KARARLAR 
146
IV. REKLAM YAPILMASI YASAKLANAN ÜRÜNLER VE REKLAM YAPMASI YASAKLANAN MESLEKLERE İLİŞKİN KARARLAR 
148
V. SOSYAL MEDYA ÇEKİLİŞLERİNE İLİŞKİN KARAR 
151
VI. ÖRTÜLÜ REKLAMLARA İLİŞKİN KARARLAR 
152
VII. TİCARİ AMAÇ TAŞIMA UNSURUNA İLİŞKİN KARAR 
155
Altıncı Bölüm
#REKLAM ETİKETİNİN KULLANIMI
I. ETİKET KULLANIMININ YASAL TEMELİ 
157
II. REKLAM İÇERİKLERİNE EKLENEBİLECEK ETİKETLER 
158
III. SOSYAL MEDYA ETİKETLERİNİN İÇERİKTE KONUMLANDIRILMASI 
159
IV. MARKA ADI GEÇEN HER İÇERİĞE REKLAM ETİKETİ KONULUP KONULMAYACAĞI TARTIŞMASI 
160
A. Çevrimiçi Pazar Yerleri ile İşbirliği Yapılması Haline İlişkin Değerlendirme 
160
B. Çevrimiçi Pazar Yerleri ve/veya Reklamveren ile İşbirliği Olmaması Haline İlişkin Değerlendirme 
161
Sonuç ve Kanaat 
163
Kaynakça 
167
Kavram Dizini 
177