Şekiller – Resimler Listesi 
 
15
2. OYUNLARIN İNSANLAR ÜZERİNDEKİ FAYDALARI 
 
33
3.3. Oyun Olmayan Alanlar 
 
44
4. OYUNLAŞTIRMA NE DEĞİLDİR? 
 
49
4.1. Puan, Rozet, Liderlik Tablosu (PRL) 
 
49
4.2. İş Yerinde Oyun Oynamak 
 
50
4.3. Simülasyon Oyunlaştırma Değildir 
 
51
4.4. Her Zaman Dijital Değildir 
 
51
4.5. Sadece Şirketler için Değildir 
 
52
4.6. Oyun Teorisi Değildir 
 
53
4.7. Kötü Ürünleri ve Hizmetleri Satamaz 
 
53
5. OYUNLAŞTIRMANIN TARİHİ 
 
55
6. CİDDİ OYUNLAR (SERIOUS GAMES) 
 
59
7. OYUNLAŞTIRMA NEDEN KULLANILMALI? 
 
65
9. OYUNLAŞTIRMANIN PSİKOLOJİDEN BESLENMESİ 
 
81
9.1. Klasik Koşullanma 
 
82
9.2. Edimsel Koşullanma 
 
85
9.3.1. Olumlu Pekiştireç 
 
86
9.3.2. Olumsuz Pekiştireç 
 
87
9.4.1. Olumlu Cezalandırma 
 
88
9.4.2. Olumsuz Cezalandırma 
 
89
9.5. Oyunlaştırmada Davranışçılık 
 
89
10. B.J. FOGG DAVRANIŞ MODELİ 
 
93
10.1. Kıvılcım Uyarıcı 
 
96
10.2. Kolaylaştıran Uyarıcı 
 
97
11. NIR EYAL’IN KANCA MODELİ 
 
99
11.3. Değişken Ödüller 
 
101
12. MOTİVASYON ÇEŞİTLERİ 
 
105
14. ÖDÜL VE ÖDÜL ÇEŞİTLERİ 
 
119
17. OYUNLAŞTIRMA TASARIM ÇERÇEVELERİ 
 
133
17.1.1. GameStorm Örneği 
 
135
17.2.1.1. İş Hedeflerini Tanımlama 
 
143
17.2.1.2. Hedef Davranışları Tarif Etme 
 
143
17.2.1.3. Oyuncu Tiplerini Tanımlama 
 
144
17.2.1.4. Aktivite Döngüleri Kurma 
 
144
17.2.1.5. Eğlenceyi Unutma 
 
145
17.2.1.6. Uygun Araçların Kullanımı 
 
147
17.3.1. Octalysis Örneği 
 
154
18. ŞİRKET YAPILARI İLE OYUN YAPILARI ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE FARKLAR 
 
157
19. OYUNLAŞTIRMA TASARIMI SÜRECİ 
 
161
19.1. S.M.A.R.T. Hedef 
 
161
19.2. Davranışları Belirleme 
 
162
19.3. Hedef Kitleyi Tanıma 
 
163
19.6. Prototip, Test ve Geliştirme 
 
169
20. OYUNLAŞTIRMA YATIRIMININ GETİRİSİNİ HESAPLAMAK 
 
171
21. OYUNLAŞTIRMA TASARIMLARINDA YAPILAN GENEL HATALAR 
 
173
22. OYUNLAŞTIRMANIN GELECEĞİ 
 
177
23. OYUNLAŞTIRMA ÖRNEKLERİ 
 
181
23.1. AXA Equitable–Pass it On! 
 
181
23.2. Barclays – 56 Sage Street 
 
182
23.3. Dominos Pizza – Pizza Hero 
 
184
23.4. Playboy – Miss Social 
 
184
23.5. U.S. Army – America's Army 
 
185
23.6. Nissan – Carwings 
 
186
23.7. Dünya Bankası – Evoke 
 
187
23.8. The Joe Boxer – Inactivity Tracker 
 
187
23.10. Avrupa Merkez Bankası–ECONOMIA 
 
189
23.11. Kanada Muhasebeciler Birliği– The Accounted 
 
190
23.12. Commonwealth Bank–Investorville 
 
190
23.15. Fontys Uygulamalı Bilimler Üniversitesi – MT Challenge 
 
192
23.16. LAFA – Condom08 
 
193
23.17. Heineken – Star Player Game 
 
194
23.18. Anneler–Uçak Geliyor 
 
195t
25. OYUNLAŞTIRMAYA BAŞLAYIN 
 
203
26. KİTABIN SONU AMA OYUNA DEVAM 
 
205
Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü 
 
207
Resimlerin Kaynakları 
 
215