Birinci Bölüm:3-Boyut'a Giriş
 
AutoCAD'de 2-Boyut ve 3-Boyut 
 
30
3-Boyutlu Çizim ve Görüntüye Nasıl Ulaşılır? 
 
32
A. 2-Boyutlu Elemanlara Kalınlık Atayarak 3-Boyuta Ulaşmak 
 
32
Nesnelere Kalınlık Atamak 
 
33
2-boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 1. Yöntemi 
 
35
1. Çizdikten Sonra Nesnelere Kalınlık Atayarak (Properties [Ddmodify], Chprop, Change Komutları ile) 
 
35
Properties [Ddmodify] komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 
 
35
Chprop komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 
 
37
Change komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 
 
38
3-Boyutlu Nesneleri Görüntülemek 
 
39
Koordinat Sistemi Simgesi 
 
44
İletişim Kutusu ile 3-boyutta Bakış Noktasını Belirlemek 
 
44
3-Boyutlu Nesnelerin Arkada Kalan Çizgilerini Gizlemek 
 
47
Gizlenmiş Görüntü [Hidden] 
 
47
Gizlenmiş Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak 
 
48
Facetres sistem değişkeni 
 
48
Yazıların 3-Boyutta Gizleme Yapmasını Sağlamak 
 
49
Hidetext sistem değişkeni 
 
49
Kesişme Hatlarının Çizgisel Olarak İfade Edilmesi 
 
50
Intersectiondisplay sistem değişkeni 
 
50
Gizlenmiş Çizgi Ayarları 
 
51
Gizli çizgilere çizgi-tipi ve renk atamak 
 
52
Gizlenmiş Görüntüden Tel-kafes Görüntüye Dönmek 
 
55
Elips türünü ayarlamak 
 
62
Pellipse sistem değişkeni 
 
62
Nesneleri Çizmeden Önce Bir Kalınlık Değeri Belirleyip, Çizerken Bu Değerin Kullanımasını Sağlayarak 
 
71
Z Düzlemi ve Kalınlık Değeri Kontrolü 
 
71
Negatif Kalınlık Atamak 
 
79
2-Boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 3. Yöntemi 
 
83
Nesneyi Kalınlaştırarak (Extrude Komutu ile); 
 
83
Üç-boyutlu Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak 
 
85
Isolines sistem değişkeni 
 
85
2-Boyutlu Nesneleri Kalınlaştırarak Katı Haline Getirmek 
 
87
Değer girerek nesneleri kalınlaştırmak 
 
87
Yol kullanarak nesneleri kalınlaştırmak 
 
90
Pellipse sistem değişkeni ve Extrude komutu 
 
95
B. Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutlarını Kullanarak 3-Boyuta Ulaşmak 
 
96
Görünüm Alanlarına Kuşbakışı Bakmak 
 
96
Güncel koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 
 
97
Kaydedilmiş bir koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 
 
97
Yer koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 
 
98
Koordinat Sistemi Simgesini Kontrol Etmek 
 
98
Koordinat sistemi simgesini kapatmak 
 
99
Koordinat sistemi simgesini açmak 
 
99
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kontrol etmek 
 
100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında açmak 
 
100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kapatmak 
 
102
Koordinat sistemi simgesini, tüm görünüm alanlarında koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek 
 
102
Koordinat sistemi simgesinin özelliklerini ayarlamak 
 
103
2-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek 
 
104
3-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek 
 
104
Koordinat sistemi simgesinde eksen konileri görüntülemek 
 
105
Koordinat sistemi simgesi eksen çizgilerinin kalınlığını ayarlamak 
 
105
Koordinat sistemi simgesinin boyutunu ayarlamak 
 
106
Koordinat sistemi simgesinin rengini ayarlamak 
 
107
Koordinat sistemi simgesini ekranın sol-alt köşesine yerleştirmek 
 
107
Koordinat sistemi simgesini koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek 
 
108
Kullanıcı Koordinat Sistemleri 
 
109
Koordinat Sistemleri Tanımlamak 
 
110
Yeni koordinat sistemleri tanımlamak 
 
110
Merkez noktasını değiştirerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
 
111
Merkez noktası ve Z ekseni yönü ile yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
 
112
Üç nokta ile yeni bir koordinat ssistemi tanımlamak 
 
113
Nesne seçerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
 
115
Ekran görüntüsünü, yeni bir koordinat sistemi ve plan görünümü haline getirmek 
 
121
Katı nesnenin bir yüzünü kullanarak yeni koordinat sistemi tanımlamak 
 
122
Güncel koordinat sisteminin X ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
 
126
Güncel koordinat sisteminin Y ekseni etrafında döndürerek yeni koordinat sistemi tanımlamak 
 
127
Güncel koordinat sisteminin Z ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
 
128
Güncel koordinat sistemini taşıyarak yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
 
129
Ortografik koordinat sistemlerinden birine geçmek 
 
131
Bir önceki koordinat sistemine geçmek 
 
132
Kaydedilmiş bir koordinat sistemini geri yüklemek 
 
132
Koordinat sistemini bir ad altında kaydetmek 
 
133
Koordinat sistemi tanımını silmek 
 
134
Güncel görünüm alanı koordinat sistemi ayarlarını diğer görünüm alanlarına uygulamak 
 
135
Koordinat sistemi tanımlarını listelemek 
 
136
Yer koordinat sistemine geri dönmek 
 
138
Koordinat Sistemini Değiştirirken, Yeni Koordinat Sisteminin Plan Görüntüsüne Otomatik Olarak Geçmek 
 
138
Ucsfollow sistem değişkeni 
 
138
Koordinat Sistemleri Kontrolü 
 
139
Koordinat sistemini güncelleştirmek 
 
140
Koordinat sistemi ayrıntılarını öğrenmek 
 
140
Koordinat sistemini silmek 
 
141
Koordinat sisteminin adını değiştirmek 
 
141
Ortografik koordinat sistemini güncelleştirmek 
 
142
Ortografik koordinat sisteminin merkez koordinatlarını sıfırlamak 
 
143
Ortografik koordinat sisteminin derinlik değerini değiştirmek 
 
143
Görünüm alanına bir ad vermek 
 
147
Tüm ekranı görünüm alanlarına bölmek 
 
150
Güncel görünüm alanını görünüm alanlarına bölmek 
 
150
Görünüm Alanlarını İleti Satırından Kontrol Etmek 
 
151
Görünüm alanı tanımını kaydetmek 
 
152
Görünüm alanı tanımını geri yüklemek 
 
152
Görünüm alanı tanımını silmek 
 
153
Görünüm alanlarını birleştirmek 
 
153
Tek görünüm alanına geçmek 
 
153
Görünüm alanı tanımlarını listelemek 
 
154
Güncel görünüm alanını iki’ye bölmek 
 
154
Güncel görünüm alanını üç’e bölmek 
 
155
Güncel görünüm alanını dört’e bölmek 
 
155
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Çizilmesi 
 
156
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Türetilmesi 
 
156
İkinci Bölüm:3-Boyutlu Çizim Komutları
 
Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutları 
 
162
3-Boyutlu Nesneler Çizmek 
 
162
Ters Yarım Küre Çizmek 
 
175
3-Boyutlu Yüzeyler Üretmek 
 
191
3-Boyutta Örten Yüzeyler Oluşturmak 
 
191
Görünmez 3byüz kenar çizgileri çizmek 
 
197
Splframe sistem değişkeni 
 
199
3-Boyutlu Yüz Kenarlarının Görünürlüğünü Kontrol Etmek 
 
204
Çok-Köşeli Yüzey Oluşturmak 
 
207
3-Boyutlu Bileşik-Çizgi Çizmek 
 
219
Kenar Nesneleri Seçerek, Arada Kalan Alanda Yüzey Oluşturmak 
 
294
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni 
 
294
2-Boyutlu Nesneleri Çevirerek Yüzey Oluşturmak 
 
298
Çevrilmiş Yüzey Oluşturmak 
 
306
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni 
 
307
İki Eğri Arasında Yüzey Oluşturmak 
 
314
İki Nesne Arasında Tekrarlanmış Yüzey Oluşturmak 
 
317
3-Boyutta Konstrüksiyon Çizgileri 
 
320
3-Boyutta Işın Çizmek 
 
320
3-Boyutta Sonsuz Çizgi Çizmek 
 
322
Üçüncü Bölüm:3-Boyutta Düzenleme Komutları
 
Temel Düzenleme Komutlarının 3-Boyutta Kullanımı 
 
325
3-Boyutta Taşıma İşlemi 
 
326
3-Boyutta Taşımayı, Klavyeden Girilen Koordinatlarla Sağlamak 
 
329
3-Boyutta Kopyalama İşlemi 
 
332
3-Boyutlu Nesnelerin Özelliklerini Değiştirmek 
 
334
Properties ve Chprop Komutu 
 
334
3-Boyutta Sündürme İşlemi 
 
334
3-Boyutta Tarama İşlemi 
 
335
3-Boyutta Trim ve Extend 
 
335
Pedit Komutu ile 3-Boyutlu Bileşik-Çizgileri Düzenlemek 
 
335
Açık 3-boyutlu bileşik-çizgileri kapatmak 
 
336
Kapalı 3-boyutlu bileşik-çizgileri açmak 
 
336
3-boyutlu bileşik-çizgilerin köşelerini düzenlemek 
 
337
3-boyutlu bileşik-çizgi köşelerini düzgünleştirmek 
 
338
3-boyutlu bileşik-çizgileri yumuşatmak 
 
341
Yumuşatılmış eğrinin yumuşatmasını kaldırmak 
 
342
Pedit Komutu ile Çokgen Göze Düzenlemek 
 
344
Çokgen göze köşelerini düzenlemek 
 
345
Çokgen göze yüzeyini yumuşatmak 
 
345
Surftype sistem değişkeni 
 
345
Çokgen göze yüzeyinden yumuşatmayı kaldırmak 
 
349
Çokgen gözeyi M yönünde kapatmak 
 
349
Çokgen gözeyi M yönünde açmak 
 
351
Çokgen gözeyi N yönünde kapatmak 
 
351
Çokgen gözeyi N yönünde açmak 
 
353
Chamfer Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme 
 
353
3-boyutta Chamfer Komutu 
 
353
Fillet Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme 
 
359
3-Boyutta Fillet Komutu 
 
359
3-Boyutlu Düzenleme Komutları 
 
363
3-Boyutlu Dizi Oluşturmak 
 
363
3-Boyutta Aynalama İşlemi 
 
377
3-Boyutta Döndürme İşlemi 
 
384
Nesnelerin Ortak Hacimlerinden Yeni Bir Nesne Oluşturmak 
 
396
Nesneleri 3-Boyutta Hizalama İşlemi 
 
404
Bir Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 
 
406
İki Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 
 
407
Üç Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 
 
409
Bölge Nesne Tanımı ve Boolean İşlemler 
 
411
Bölge Nesne Oluşturmak 
 
411
Nesnelerin Kesiştirilmesi 
 
413
Nesnelerin Birbirinden Çıkartılması 
 
415
Nesnelerin Birleştirilmesi 
 
419
Kesit Alma ve Kesme İşlemleri 
 
421
Düzlem ile Kesme İşlemi 
 
431
Katı Düzenleme İşlemleri 
 
446
Solidcheck sistem değişkeni 
 
447
Katı yüzlerini düzenlemek 
 
447
Yüzleri kalınlaştırmak 
 
448
Yüzleri, kalınlık değeri girerek kalınlaştırmak 
 
448
Yüzleri bir yol nesnesi seçerek kalınlaştırmak 
 
451
Yüzlerin rengini değiştirmek 
 
472
Yüz düzenleme işlemlerini geri almak 
 
473
Yüz düzenleme işlemlerinden çıkmak 
 
473
Katı kenarlarını düzenlemek 
 
474
Kenarları kopyalamak 
 
4 74
Kenarların rengini değiştirmek 
 
477
Kenar düzenleme işlemlerini geri almak 
 
477
Kenar düzenleme işlemlerinden çıkmak 
 
477
Katı gövdesini düzenlemek 
 
478
Gövde üzerine başka bir nesneyi basmak 
 
478
Gövdeyi oluşturan katıları ayırmak 
 
481
Gövde düzenleme işlemlerini geri almak 
 
486
Gövde düzenleme işlemlerinden çıkmak 
 
486
Katı düzenleme işlemlerinin tamamını geri almak 
 
487
Katı düzenleme komutundan çıkmak 
 
487
Dördüncü Bölüm:3-Boyutta Görüntüleme Komutları
 
3-Boyutlu Nesneleri Yakından ya da Uzaktan Görüntülemek 
 
489
3-Boyutlu Nesnelere Yakından ya da Uzaktan Bakmak 
 
491
3-Boyutta Kaydırma Yapmak 
 
493
3-Boyutlu Yörünge Merkezini Belirlemek 
 
494
3-Boyutlu Görüntü Etrafında Kamera Döndürmek 
 
495
3-Boyutlu Görüntüyü Ekranda Sürekli Döndürmek 
 
497
3-Boyutlu Nesneleri İzlemek 
 
499
Beşinci Bölüm:Ayar ve Kolaylık Komutları
 
3ds Dosyalarını AutoCAD Programına Almak 
 
513
3ds Biçiminde Dosyalar Oluşturmak 
 
517
Katı Modelleme Kolaylıkları 
 
520
Katı Modelleyici Dosyalarını AutoCAD Programına Almak 
 
520
Katı Modelleyici İçin Dosyalar Oluşturmak 
 
521
Katı modelleyici sürümünü belirlemek 
 
521
Acisoutver sistem değişkeni 
 
521
Uygulamaları Yüklemek veya Kaldırmak ve Başlangıçta AutoCAD’inHangi Uygulamaları Yükleyeceğini Tanımlamak 
 
522
Uygulamaları kaldırmak 
 
525
Her AutoCAD oturumunda yüklenecek uygulamaları belirlemek 
 
525
ObjectARX™ Uygulamalarını Kullanmak 
 
527
ObjectARX™ Uygulamalarını Yüklemek 
 
528
Şekil ve PostScript Yazı-Tipi Dosyalarını Derlemek 
 
546
.SHX Dosyaları Üretmek 
 
546
Eski Bileşik-Çizgi ve Taramaları 2004 Biçimine Dönüştürmek 
 
548
Derlenmiş Şekil/Yazı-Tipi Dosyaları Üretmek 
 
548
Eski taramaların tümünü dönüştürmek 
 
549
Eski bileşik-çizgileri, seçerek dönüştürmek 
 
550
Eski bileşik-çizgilerin tümünü dönüştürmek 
 
550
Eski bileşik-çizgi ve taramaların tümünü dönüştürmek 
 
550
İzometrik Düzlemi Kullanmak 
 
551
İzometrik Düzleme Geçmek 
 
551
Isoplane Komutu (Ctrl+E) 
 
551
Çizimden Jpg Biçiminde Çıktılar Almak 
 
553
Şekil Dosyalarının Yüklenmesi 
 
555
Şekil Dosyalarını Çizime Yüklemek 
 
555
Günlük Dosyası Kolaylıkları 
 
556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Açmak 
 
556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Kapatmak 
 
557
Slayt Oluşturma ve Görüntüleme Komutları 
 
557
Slayt Dosyalarını Görüntülemek 
 
558
Komut Dizileri Üretmek 
 
559
Çizimden Png Biçiminde Çıktılar Almak 
 
561
PostScript Kolaylıkları 
 
562
PostScript Dosyalar Üretmek 
 
562
Komut Tanımını Kaldırmak 
 
563
Komutu Yeniden Tanımlamak 
 
564
Çizim Dizinini Listelemek 
 
565
Nokta göstererek maskeleme alanı oluşturmak 
 
567
Maske alanı çerçevesinin görünürlüğünü kontrol etmek 
 
568
Maske alanı çerçevesini açmak 
 
569
Maske alanı çerçevesini kapatmak 
 
569
Ekrandaki kapalı bir bileşik-çizgiden maske alanı oluşturmak 
 
570
Resmi çizimden ayırmak 
 
577
Resmi yeniden yüklemek 
 
577
Resmi çizimden kaldırmak 
 
578
Resmin adresini görmek 
 
578
Resmin yol adresini kaydetmek 
 
579
Resmin, Yalnızca İstenen Bir Parçasının Görüntülenmesi 
 
584
Kırpma sınırını kontrol etmek 
 
584
Imageframe sistem değişkeni 
 
584
Resim kırpma sınırı oluşturmak 
 
586
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak 
 
587
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak 
 
589
Kırpma özelliğini kapatmak 
 
590
Kırpma özelliğini açmak 
 
591
Kırpma sınırını silmek 
 
591
Resim Kalitesini Kontrol Etmek 
 
592
Resim çerçevesi ya da resmin tamamının seçim sırasında vurgulanması 
 
593
Imagehlt sistem değişkeni 
 
593
Resimleri yüksek kalitede görüntülemek 
 
594
Resimleri düşük kalitede görüntülemek 
 
594
Resim Ayarlarını Yapmak 
 
595
Resmin parlaklığını ayarlamak 
 
597
Resmin karşıtlığını ayarlamak 
 
597
Resmin solukluğunu ayarlamak 
 
598
Resmin orijinal değerlerine geri dönmek 
 
598
Resim Saydamlık Kontrolü 
 
598
Resmin saydamlık özelliğini açmak 
 
599
Resmin saydamlık özelliğini kapatmak 
 
599
Altıncı Bölüm:Gölgelendirme ve Kaplama
 
Çember, Yay ve Elipslerin Görüntüsünü Kontrol Etmek 
 
603
Viewres sistem değişkeni 
 
603
Yaysal Katıların Görüntüsünü Kontrol Etmek 
 
605
Facetres sistem değişkeni 
 
606
Options Komutu System Sayfası 
 
606
Kaplama Tercihlerini Belirlemek 
 
611
Malzeme kitaplığına erişmek 
 
624
Çizime alınan malzemelerin yeniden alınması 
 
642
Malzeme tanımını çizimden yeniden çıkarmak 
 
643
Malzeme tanımını çizimden silmek 
 
644
Kitaplık dosyası seçmek 
 
644
Malzeme tanımında yapılan değişiklikleri kitaplık dosyasına kaydetmek 
 
645
Malzeme tanımlarını başka bir kitaplık dosyasına farklı adla kaydetmek 
 
645
Atanmamış ama çizime yüklenmiş malzemeleri temizlemek 
 
645
Çizime yüklenmiş malzeme tanımlarını bir kitaplık dosyasına kaydetmek 
 
645
Nesneye atanmış malzemeyi görmek 
 
646
Malzeme tanımlarında değişiklikler yapmak 
 
647
Eski malzemeyi kopyalayarak yeni bir malzeme oluşturmak 
 
652
Yeni bir malzeme oluşturmak 
 
652
Nesnelere malzeme atamak 
 
653
Nesnelerden malzeme tanımlarını kaldırmak 
 
654
Nesnelere renk dizinlerini kullanarak malzeme atamak 
 
654
ACI rengine göre malzeme atamak 
 
655
ACI rengine göre malzeme atamasını kaldırmak 
 
656
Nesnelere katmanlarını kullanarak malzeme atamak 
 
656
Katmana göre malzeme atamak 
 
656
Sahne Arka Planını Belirlemek 
 
658
Işıklar ve Işıklandırma Efektleri 
 
665
Ambient light (Çevreleyen ışık) 
 
666
Point light (Nokta ışık) 
 
666
Distant light (Uzak ışık) 
 
666
Spot light (Spot ışık) 
 
666
Yeni nokta ışık oluşturmak 
 
668
Yeni uzak ışık oluşturmak 
 
672
Yeni spot ışık oluşturmak 
 
675
Peyzaj Öğeleri Tanımlamak 
 
680
Peyzaj Kitaplığı Kullanmak 
 
682
Peyzaj Nesnelerini Düzenlemek 
 
685
Yeni sahne oluşturmak 
 
686
Sahne tanımını değiştirmek 
 
687
Sahne tanımını silmek 
 
688
Kaplama İşlemini Başlatmak 
 
688
Son Kaplama Görüntüsünü Tekrarlamak 
 
689
Gölgelendirme Yöntemini Belirlemek 
 
691
Shadedge sistem değişkeni 
 
691
Shadedif sistem değişkeni 
 
693
2-boyutlu tel-kafes görünüm 
 
695
3-boyutlu tel-kafes görünüm 
 
696
Gouraud gölgelendirme 
 
698
Düz ve kenarlı gölgelendirme 
 
699
Gouraud ve kenarlı gölgelendirme 
 
700
Nesnelerin kaplama malzemesi ve iliştirme bilgilerini görüntülemek 
 
701
Yedinci Bölüm:Nitelikler, Dış Referanslar ve DesignCenter
 
Nitelik sorularının ileti alanından ya da iletişim kutusu ile sorulması 
 
716
Attdia sistem değişkeni 
 
716
Nitelik İçeriğini Düzenlemek 
 
719
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Nitelik Özelliklerini ve İçeriğini Değiştirmek 
 
720
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Yalnızca Nitelik İçeriğini Değiştirmek 
 
724
Niteliklerin Görünürlüğünü Kontrol Etmek 
 
725
Nitelik Değerlerinin Belirli Biçimlerde Diske Yazılması 
 
726
Nitelik Çıkarım Biçimleri 
 
735
Blok Nitelik Yöneticisi 
 
735
Nitelik Değişikliklerini Bloğun Diğer Örneklerine Yansıtmak 
 
738
Nitelikli Bloğun Yeniden Tanımlanması 
 
740
Dış Referans Çağırmak 
 
742
Dış referans özellikleri 
 
746
Dış Referansın Bir Özelliğini Çizimin Kalıcı Parçası Haline Getirmek 
 
746
Dış Referans Kontrolü 
 
748
Dış referans çağırmak 
 
751
Dış referansı çizimden ayırmak 
 
751
Dış referansı yeniden yüklemek 
 
751
Dış referansı çizimden kaldırmak 
 
752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası ya da bloğu haline getirmek 
 
752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası haline getirmek 
 
753
Dış referansı, çizimin bloğu haline getirmek 
 
753
Dış referansı çizim olarak açmak 
 
753
Dış referansın adresini görmek 
 
754
Dış referansı değiştirmek 
 
754
Dış referansın yol adresini kaydetmek 
 
754
Dış referansların günlüğünü tutmak 
 
755
Xrefctl sistem değişkeni 
 
755
Dış referans bağımlı katmanların özellik önceliği 
 
756
Visretain sistem değişkeni 
 
756
Dış Referansın Bir Çizim Olarak Açılması 
 
757
Dış Referansların İstenen Bir Parçasının Çizime Yerleştirilmesi 
 
757
Kırpma sınırını kontrol etmek 
 
758
Xclipframe sistem değişkeni 
 
758
Bileşik-çizgiyi seçerek kırpma sınırı tanımlamak 
 
760
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak 
 
763
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak 
 
765
Kırpma özelliğini kapatmak 
 
767
Kırpma özelliğini açmak 
 
768
Kırpma derinliği belirlemek 
 
769
Mesafe ile kırpma düzlemi oluşturmak 
 
7 70
Ön ve arka kırpma düzlemini kaldırmak 
 
771
Kırpma sınırını silmek 
 
772
Kırpma sınırını bileşik-çizgiye dönüştürmek 
 
773
DesignCenter Penceresi 
 
775
Ağaç görünümü (Tree view) 
 
775
İçerik alanı [Content area] 
 
778
DesignCenter Araç Çubuğu 
 
781
Ağaç görünümü sağ tuş kısayol menüsü 
 
781
DesignCenter Penceresinin Kullanımı 
 
782
Çizim İçeriğini Görüntülemek 
 
782
Çizime İçerik Eklemek 
 
784
Öğeyi sürükleyerek çizime içerik eklemek 
 
784
İçerik alanı sağ tuş menüsünü kullanarak içerik eklemek 
 
784
DesignCenter ile Blok Tanımlarını Güncelleştirmek 
 
785
DesignCenter ile Çizimleri Açmak 
 
785
Öğeleri, DesignCenter Penceresinden Bir Araç Paletine Eklemek 
 
786
Araç Özelliklerini Kontrol Etmek ve Değiştirmek 
 
786
Araç simgesini güncelleştirmek 
 
787
Araç Özelliklerini Özelleştirmek 
 
787
Çizime DesignCenter Penceresinden ya da Araç Paletinden Sürüklenen Blokveya Taramaların Ölçeğini Kontrol Etmek 
 
789
Blokları Otomatik Olarak Ölçeklemek 
 
790
Options Komutu İletişim Kutusu User Preferences Sekmesi 
 
790
Drag-and-drop scale [Sürükle-ve-bırak ölçeği] Bölümü 
 
790
Çizim birimi belirlemek 
 
791
Insunits sistem değişkeni 
 
791
Kaynak içerik birimini belirlemek 
 
7 91
Insunitsdefsource sistem değişkeni 
 
791
Hedef çizim birimini belirlemek 
 
792
Insunitsdeftarget sistem değişkeni 
 
792
Sürükle-ve-bırak özelliğinin bloklar için kullanımı 
 
793
DesignCenter Penceresini Kapatmak 
 
793
DesignCenter Penceresi Folders Sekmesini Özelleştirmek 
 
794
DesignCenter Bloklarının Ön İzleme Resimlerini Türetmek 
 
795
Dış Referansları Düzenlemek 
 
796
Xfadectl sistem değişkeni 
 
796
Yerinde Referans Düzenleme 
 
797
Çalışma Kümesine Nesneler Eklemek ya da Kümeden Nesneler Çıkartmak 
 
802
Çalışma kümesine nesne eklemek 
 
803
Çalışma kümesinden nesne çıkartmak 
 
804
Referans Düzenleme Oturumundan Çıkmak 
 
805
Değişiklikleri kaydederek referans düzenleme oturumundan çıkmak 
 
805
Değişiklikleri kaydetmeden referans düzenleme oturumundan çıkmak 
 
806
Sekizinci Bölüm:AutoCAD ve INTERNET
 
Browse the Web İletişim Kutusunu Kullanmak 
 
810
Hyperlinkbase sistem değişkeni 
 
812
Pickfirst sistem değişkeni 
 
812
Dosya ya da Web Sayfasına Erişmek İçin Köprü Kullanmak 
 
812
Köprü İmleci, Kısayol Menüsü ve Araç İpucunu Kontrol Etmek 
 
815
Hyperlinkoptions Komutu 
 
815
Köprülerde Göreceli Yollar Kullanmak 
 
816
Elektronik Posta İletisi Oluşturmak İçin Köprü Kullanmak 
 
816
Bloklar İçin Köprüler Kullanmak 
 
817
Yeni Bir Çizim Başlatmak İçin Köprü Kullanmak 
 
817
Önceki Sürümlerde İliştirilmiş URL Tanımlarını Köprülere Dönüştürmek 
 
817
Nesnelere Köprü Eklemek ya da Köprü Bağlantılarını Düzenlemek 
 
818
Insert Hyperlink İletişim Kutusu 
 
818
Edit Hyperlink İletişim Kutusu 
 
822
Köprü tanımının kaldırılması 
 
823
Alan belirleyerek URL iliştirmek 
 
823
Seçilen nesnelere URL iliştirmek 
 
827
Köprü ile İlişkili Tanıma Ulaşmak 
 
828
Dokuzuncu Bölüm:Tarama Desenleri ve Yazı-Tipleri
 
TrueType Yazı-Tipleri 
 
835
Onuncu Bölüm:Çıktı İşlemi ve Kontrolleri
 
Model Boşluğu ve Kağıt Düzlemi 
 
839
Çıktı Stili Tabloları 
 
857
Çıktı Stili Tablosunu Değiştirmek 
 
858
Yerleşim Düzenlerine Çıktı Stili Tabloları Atamak 
 
858
Çıktı Stili Tablolarını Dönüştürmek 
 
858
Çizim Çıktı Stili Tablo Türünü Değiştirmek 
 
860
Convertpstyles Komutu 
 
860
Adlandırılmış çıktı stilleri kullanan bir çizimi renk-bağımlı çıktı stilleri kullanacakşekilde dönüştürmek 
 
861
Renk-bağımlı çıktı stilleri kullanan bir çizimi adlandırılmış çıktı stilleri kullanacakşekilde dönüştürmek 
 
862
Çıktı Stillerini Kontrol Etmek 
 
863
Current Plot Style [Güncel Çıktı Stili] İletişim Kutusu 
 
863
Select Plot Style [Çıktı Stilini Seç] İletişim Kutusu 
 
864
Çıktı Stilleri Yöneticisi 
 
865
Add-a-Plot-Style-Table Wizard [Çıktı Stili Tablosu Ekleme Sihirbazı] 
 
865
Options Komutu Plotting [Çizdirme] Sayfası 
 
869
Çıktı Stili Tablosu Düzenlemek 
 
873
Model ve Layout Sekmeleri 
 
875
Yerleşim düzenini kopyalamak 
 
876
Yerleşim düzenini silmek 
 
877
Yeni bir yerleşim düzeni oluşturmak 
 
878
Yeni yerleşim düzenini şablondan oluşturmak 
 
879
Yerleşim düzeninin adını değiştirmek 
 
880
Yerleşim düzenini şablon olarak kaydetmek 
 
881
Güncel yerleşim düzenini belirlemek 
 
882
Çizimde tanımlı yerleşim düzenlerini listelemek 
 
882
Yerleşim Düzeni Sihirbazı 
 
883
Adım Adım Çıktı Alma İşlemi 
 
891