İDARE HUKUKUNA GİRİŞ– TEMEL İLKELER
A. Genel Olarak İdare Kavramı
33
B. Organik Anlamda İdare
34
C. Fonksiyonel (işlevsel) Anlamda İdare
35
D. İdari Fonksiyon Kavramı ve İdarenin Başlıca Görevleri
40
A. İdare Hukukunun Tanımı ve Türleri
42
B. İdare Hukuku–İdarenin Hukuku Ayırımı ve İdari Rejim
42
C. İdare Hukukunun Başlıca Ölçütleri
43
D. İdare Hukukunun Başlıca Özellikleri
46
1. Kodifiye (Tedvin) Edilmemiş, Dağınık Bir Hukuk Dalıdır
46
3. Nispeten Yeni Bir Hukuk Dalıdır
46
5. Taraflar Arasında Kamu Yararı ve Kamu Gücünden Kaynaklanan Eşitsizlik Vardır
47
6. İdari Uyuşmazlıklar Kural Olarak İdari Yargıda Çözümlenir
47
III. İDARE HUKUKUNA HÂKİM OLAN İLKELER
47
B. İdare Hukuku Yönüyle Hukuk Devleti İlkesinin Kısa Tarihi Gelişimi ve Başlıca Gerekleri
48
1. Kısa Tarihi Gelişim
48
2. Hukuk Devleti İlkesinin Başlıca Gerekleri
50
a. Temel Hak ve Özgürlüklerin Güvence Altına Alınmış Olması
50
b. Kanunların Anayasaya Uygunluğunun Yargısal Denetimi
51
c. Kanuni İdare (İdarenin Kanuniliği) İlkesi
51
d. Devlet Faaliyetlerinin Belirliliği İlkesi
54
e. Mahkemelerin Bağımsızlığı ve Hakimlik Teminatı İlkesi
56
f. İdarenin Mâli Sorumluluğu
58
C. İdare Hukuku Yönüyle Sosyal Devlet İlkesi
59
1. Herkese İnsan Haysiyetine Yakışır Asgari Bir Hayat Düzeni Sağlama
60
2. Sosyal Güvenliği Sağlama
60
3. Gelir ve Servet Dağılımındaki Adaletsizlikleri Giderme
60
D. İdare Hukuku Yönüyle Laiklik İlkesini Genel Olarak Açıklayınız
60
3. Devletin Temel Niteliklerinden Biri Olarak Laikliğin Öğeleri
61
E. Yetki ve Usulde Paralellik İlkesi
63
F. İdarenin Sürekliliği (Devamlılığı) İlkesi
64
G. İdarenin Tarafsızlığı İlkesi
64
IV. İDARE HUKUKUNUN KAYNAKLARI
65
C. Kanun Hükmünde Olan Kaynaklar
71
a. Kanunu Muvakkatler (=geçici kanunlar)
71
a. Kanun Hükmünde Kararname
71
b. Uluslararası Andlaşma
76
3. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
80
D. Düzenleyici İdari İşlemler
82
1. İdarenin Düzenleme Yetkisi
82
3. Olağan Dönem Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi
85
5. Adsız Düzenleyici İşlemler
101
E. Yargısal İçtihatlar
101
F. İdari Teamül ve Tatbikat
102
H. İdare Hukukunun Yazılı Olmayan Kaynağı Olarak Hukukun Genel İlkeleri İle Boşluk Doldurma ve Kıyas
104
I. İdarenin Halk ve Bireyler ile İlişkisi– İyi Yönetim Hakkı ve Yönetişim
106
II. KAMU TÜZEL KİŞİLİĞİ
112
III. T.C. İDARİ YAPISI (Şema)
118
IV. İDARENİN BÜTÜNLÜĞÜ İLKESİ
119
A. İdarenin Bütünlüğünü Sağlayan Hukuki Araçlar (şema)
119
D. İdari Vesayet ile Hiyerarşi Yetkisi Arasındaki Farklar
127
1. Merkezden Yönetimin Fayda ve Sakıncaları (şema)
129
aa. Güçlü Bir Devlet Yönetimi Sağlar
129
bb. Hizmetler Daha Az Harcama ile Rasyonel Biçimde Yürütülür
129
cc. Hizmetler Yeknesak Biçimde Yürütülür
129
aa. Bürokrasi ve Kırtasiyeciliğe Yol Açar
130
bb. Hizmetlerin Yerel İhtiyaçlara Göre Yürütülmesi Güçtür
131
cc. Demokratik İlkelere Pek Uygun Değildir
131
2. Yetki Genişliği İlkesi
131
3. Yetki Genişliğinin Yetki Devri ve İmza Devri ile Karşılaştırılması
132
F. Yerinden Yönetim İlkesi
134
1. Yerinden Yönetim İlkesinin Uygulanma Biçimleri
135
2. Yerinden Yönetimin Yararları ve Sakıncaları
137
aa. Demokratik İlkelere Uygun Olması
137
bb. Kırtasiyecilik ve Bürokrasiyi Azaltması
137
cc. Hizmetlerin Yerel İhtiyaçlara Uygun Yürütülmesi
137
aa. Ülke Bütünlüğünün ve Birliğinin Bozulması Tehlikesi
138
bb. Partizanca Uygulamalara Yol Açabilme Tehlikesi
138
cc. Hizmetlerin Yeknesak Bir Biçimde Yürütülememesi
138
dd. Mâli Denetimde Güçlükler Yaratması Sorunu
139
a. Cumhurbaşkanının Görev ve Yetkileri
142
b. Devlet Denetleme Kurulu
149
c. Milli Güvenlik Kurulu
150
d. Cumhurbaşkanlığı Politika Kurulları ve Ofisleri
152
a. Bakanlıkların Kurulması, Kaldırılması, Türleri, Yapısı ve İşleyişi
153
b. Bakan Yardımcılığı
157
c. Bakanın Başlıca İdarî Yetkileri ve Sorumluluğu
159
d. Bakanlık Bağlı, İlgili ve İlişkili Kuruluşları
162
3. Merkezi İdareye Yardımcı Kurullar
166
a. Merkezi İdareye Yardımcı Kurulların Ortak Yanları
166
aa. Danıştay’ın İdari Fonksiyonu ve Örgüt Yapısı (şema)
166
bb. Danıştay'ın Danışma Kararları
168
cc. Danıştay'ın İnceleme Kararları
170
dd. Danıştay’ın Diğer İdari Kararları
170
aa. Sayıştay’ın Türk İdare Teşkilatındaki Yeri ve Yapısı
172
bb. Sayıştay’ın Görevleri ve Yetkileri
175
1. Merkezi İdarenin Taşra Örgütü Kavramı
177
2. Valiler ve İl Yönetimi
178
b. Valinin Görev ve Yetkileri
179
c. Valinin Adli Kuruluşlar ile Olan İlişkileri
180
d. Valinin Kolluk Kuvvetleri ve Askeri Makamlar ile Olan İlişkileri
180
3. İl İdare Şube Başkanları ve İl İdare Kurulu
182
4. Kaymakam ve İlçe Yönetimi
183
5. Vali ve Kaymakamın Görev ve Yetkileri Yönünden Karşılaştırılması
185
C. T.C. İdari Teşkilâtındaki Bölgesel Örgütler
186
1. Taşradaki Bölge Kuruluşları
186
3. Olağanüstü Hal Bölge Valiliği
187
4. Güneydoğu Anadolu Projesi Bölge Kalkınma İdaresi Teşkilatı (GAP İdaresi)
187
VIII. YERİNDEN YÖNETİM KURULUŞLARI
188
A. Yerinden Yönetimin Fayda ve Sakıncaları (şema)
188
B. Subsidiarité (Hizmette Yerellik, İkincillik) İlkesinin Tanımı–Sınırları ve Dayanışma İlkesi Ne Demektir?
188
a. Belediyelerin Kurulması
191
b. Belediye Sınırları
192
d. Belediyelerin Başlıca Görevleri
194
e. Belediyelerin Başlıca Yetkileri
195
f. Belediye İdaresinin Organları (şema)
198
a. Belediye Meclisinin Görev ve Yetkileri
199
b. Belediye Meclisi Üye Sayısının Belirlenmesi
200
c. Belediye Meclisi Toplantılarının Yeri, Zamanı ve Gündemin Belirlenmesi
201
d. Belediye Meclisinin Toplantı ve Karar Nisabı
202
e. Belediye Meclisi Kararlarının Kesinleşmesi
203
f. Meclisin Bilgi Edinme ve Denetim Yolları
205
cc. Yetersizlik Kararı
205
g. Belediye Başkanı ve Meclis Üyelerinin Görüşmelere Katılamayacağı Haller
206
h. Meclis Üyeliğinin Sona Ermesi Halleri
206
ı. Belediye Meclisinin Feshini Gerektiren Durumlar
206
i. Boşalan Meclisin Görevinin Yerine Getirilmesi
207
a. Belediye Encümeninin Oluşumu
207
b. Belediye Encümeninin Görev ve Yetkileri
208
c. Belediye Encümeninin Toplantı ve Karar Nisabı
208
a. Belediye Başkanının Seçimi ve Belediye Başkanlığı Görevi ile Bağdaşmayan İşler
209
b. Belediye Başkanının Görev ve Yetkileri
209
c. Belediye Başkanına Vekâlet
210
d. Belediye Başkanlığını Sona Erdiren Haller
210
e. Belediye Başkanlığının Boşalması Halinde Yapılacak İşlemler
211
f. Belediye Başkanı Görevlendirilmesi
213
g. Belediye Başkanının Görevden Uzaklaştırılması
213
ı. Zabıtanın Görev ve Yetkileri
215
i. Belediye Denetiminin Kapsamı ve Türleri
215
j. Belediye İdaresinin Gelirleri
216
k. Belediye İdaresinin Giderleri
216
m. Belediyelerin Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Alanlarındaki Görev ve Yetkileri
217
n. Belediyelerin Yurt Dışı İlişkileri
221
o. Belediye Tasarrufundaki Yerler Hakkında Bilgi Veriniz
221
ö. Belde Adı Değiştirme ile Ad Verme, Tanıtıcı Amblem ve Flama Kullanımı
221
p. Belediye Tüzel Kişiliğinin Sona Ermesi
222
5. Büyükşehir Belediyesi
222
a. Büyükşehir Belediyesi
222
b. Büyükşehir Belediyesinin Kurulması ve Sınırlarının Belirlenmesi ile On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Kurulmasına İlişkin Kanun (6360 s. Kanun) ve Getirdikleri
223
c. Büyükşehir Belediyesi Sınırlarında Uygulanmayan Kanunlar
226
d. Belediye Kanunu ile Büyükşehir Belediyesi Kanunu Arasındaki Hukuki İlişki
226
e. Büyükşehir Belediyesinin Görev ve Sorumlulukları
226
f. Büyükşehir Belediyesinin Şirket Kurması
229
g. Büyükşehir Belediyesinin Yetkileri ve İmtiyazları
229
h. Büyükşehir Belediyesinin Denetim Yetkisi
229
ı. İlçe Belediyelerinin Görev ve Yetkileri
231
i. Belediyelerarası Hizmet İlişkileri ve Koordinasyon
231
j. Büyükşehir Belediye Meclisinin Toplanma Zamanı
232
k. Büyükşehir Belediye Meclisi Kararlarının Kesinleşmesi
233
l. Büyükşehir Belediye Encümeni
234
m. Büyükşehir Belediye Başkanının Görev ve Yetkileri
235
n. Büyükşehir Belediye Başkanlığının Sona Ermesi
235
o. Büyükşehir Belediyesi Personelinin Atanması
235
ö. Büyükşehir Belediyesinin Gelirleri
236
p. Büyükşehir Belediyesinin Giderleri
236
r. Büyükşehir Belediye Bütçesinin Kabulü
237
a. İl Özel İdaresini Tanımı, Kurulması ve Görev Alanının Belirlenmesi
238
b. İl Özel İdaresinin Genel Yapısı ve İdari Teşkilâtımızdaki Yeri
239
c. İl Özel İdaresinin Görev ve Sorumlulukları
240
d. İl Özel İdaresinin Yetkileri ve İmtiyazları
241
e. İl Özel İdaresinin Organları
242
aaa. İl Genel Meclisinin Görev ve Yetkileri
243
bbb. İl Genel Meclisinin Oluşumu, Meclis Başkanlık Divanı Seçimi ve Oluşumu
243
ccc. İl Genel Meclisinin Toplantı Zamanı, Gündemin Belirlenmesi, Toplantı ve Karar Nisabı
244
ddd. İl Genel Meclisinde Başkan ve Meclis Üyelerinin Görüşmelere Katılamayacağı Durumlar ile Meclisi Üyelerinin Yükümlülükleri ve Meclis Üyeliğinin Sona Ermesi
246
eee. İl Genel Meclisi Kararlarının Kesinleşmesi
246
fff. İl Genel Meclisinin Feshini Gerektiren Haller
247
ggg. İl Genel Meclisin Boşalması Durumunda Ona Ait Görevlerin Yerine Getirilmesi
247
aaa. İl Encümeninin Oluşumunu, Görev ve Yetkileri
248
bbb. İl Encümeninin Gündemi, Toplantı Zamanı ve Karar Nisabı
248
f. İl Özel İdaresi Organlarının Görevden Uzaklaştırılması
250
g. İl Özel İdaresi Teşkilâtı ve Personel İstihdamı
250
ı. İl Özel İdaresince Yürütülmesi Gereken Hizmetlerde Aksama
251
i. İl Özel İdaresinin Gelir ve Giderleri
252
j. İl Özel İdaresi Bütçesi, Hazırlanması ve Kabulü
253
k. İl Özel İdaresince Uygulanacak İdari Yaptırımlar ve Yetkili Makam
253
a. Köy İdaresinin Organları
254
b. Köy İdaresinin Kurulması ve Hukuki Rejiminin Genel Esasları
254
c. Köy İdaresinin İşleri–Görevleri
255
d. Köy Muhtarının Seçimi, Görevleri ve Organlık Sıfatının Kaybı
255
e. Köy Derneğinin Görevleri
257
f. İhtiyar Meclisinin Seçimi ve Görevleri
257
8. Mahalli İdare Birlikleri
258
D. Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşları (Kamu Kurumları)
260
1. Hizmet Yönünden Yerinden Yönetim Kuruluşlarının Ortaya Çıkışı ve Genel Özellikleri
260
2. Kamu Kurumunu Kamu İdaresinden Ayıran Hususlar
261
a. Yükseköğretim, Üniversite, Fakülte, Bölüm ve Benzer Kavramlar
262
b. Yükseköğretim Kurulu’nun Hukuki Statüsü, Oluşumu ve Görevleri
263
c. Üniversitelerarası Kurul’un Yapısı ve Görevleri
265
d. Üniversite Organları
265
cc. Üniversite Yönetim Kurulu
267
cc. Fakülte Yönetim Kurulu
269
f. Vakıf Üniversiteleri
270
4. Kamu İktisadi Teşebbüsleri
273
a. Kamu İktisadi Teşebbüslerinin Hukuki Rejimini Genel Olarak Açıklayınız
273
b. İktisadi Devlet Teşekkülleri (İDT)
274
c. Kamu İktisadi Kuruluşları (KİK)
276
d. Müessese, Bağlı Ortaklık ve İştirak Kavramları
277
e. KİT’lerin Organları
277
g. KİT’lerin Denetimi
281
h. Özelleştirme, Özelleştirme Yöntemleri ve Özelleştirme İdaresi Başkanlığı
281
5. Belediye İktisadi Teşebbüsleri
283
6. Cumhurbaşkanlığı Ofisleri
285
E. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar
288
1. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar (Bağımsız İdari Otoriteler)
288
2. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Başlıca Özellikleri
292
3. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Sahip Olduğu Başlıca Yetkiler Nelerdir?
294
a. Araştırma ve Soruşturma Yapma Yetkisi
294
b. Düzenleme ve Kural Koyma Yetkisi
294
c. Görüş Bildirme ve Öneri Yetkisi
295
d. Bireysel Önlemler Alma Yetkisi
295
e. Uyarı ve Emir Verme Yetkisi
295
f. Yaptırım Uygulama Yetkisi
295
4. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK)
296
5. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK)
298
6. Sermaye Piyasası Kurulu (SPK)
298
7. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK)
300
8. Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK)
301
9. Kamu İhale Kurumu (KİK)
302
10. Rekabet Kurumu (RK)
303
11. Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu (KGK)
304
12. Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK)
305
13. Nükleer Düzenleme Kurumu (NDK)
307
14. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK)
308
A. Tanımı ve Unsurları
311
B. İdari İşlemin Özellikleri
313
C. İdari İşlemler ile İdari Eylemler Arasındaki Başlıca Farklar
318
D. İdarenin İrade Açıklamaları (şema)
320
E. İdari İşlemin Unsurları (şema)
320
II. İDARİ İŞLEMLERİN UNSURLARI
320
A. İdari İşlemin Yetki Unsuru
320
1. Yetki Devri ile İmza Yetkisinin Tanınması Arasındaki Farklar
329
2. Yetki Kurallarına Aykırılığın Yaptırımları
330
B. İdari İşlemin Şekil Unsuru
333
2. Belli Başlı Şekil Kuralları
334
3. Şekil Kurallarına Aykırılığın Yaptırımları
337
C. İdari İşlemin Sebep Unsurunu Açıklayınız
339
1. İdari İşlemlerde Sebep
339
2. İdarenin Takdir Yetkisi–Bağlı Yetki
340
b. Önemi ve Gerekliliği
342
d. İdari İşlemin Unsurları ve Takdir Yetkisi
344
3. İdari İşlemin Sebep Unsurunun Öğrenilmesinde Bilgi Edinme Hakkı ve Sınırları
344
a. Bilgi ve Belge Kavramı
344
b. Bilgi veya Belgelere Erişim Usulü
345
c. Kimler Bilgi Edinme Hakkına Sahiptir?
345
aa. Yargı Denetimi Dışında Kalan İşlemler
347
bb. Devlet Sırrına İlişkin Bilgi veya Belgeler
347
cc. Ülkenin Ekonomik Çıkarlarına İlişkin Bilgi veya Belgeler
347
dd. İstihbarata İlişkin Bilgi veya Belgeler
347
ee. İdarî Soruşturmaya İlişkin Bilgi veya Belgeler
347
ff. Adlî Soruşturma ve Kovuşturmaya İlişkin Bilgi veya Belgeler
348
gg. Özel Hayatın Gizliliği
348
hh. Haberleşmenin Gizliliği
348
ii. Fikir ve Sanat Eserleri
348
jj. Kurum İçi Düzenlemeler
348
kk. Kurum İçi Görüş, Bilgi Notu ve Tavsiyeler
349
ll. Tavsiye ve Mütalaa Talepleri
349
e. Bilgi veya Belgeye Erişim Süreleri
349
4. Sınav Not Değerlendirmelerinin Hukuki Yönü Hakkında Bilgi Veriniz
350
5. Sebep Unsuruna Aykırılığın Yaptırımları
352
D. İdari İşlemin Konu Unsuru
354
E. İdari İşlemin Amaç Unsuru
354
F. İdari İşlemin Unsurlarının Denetimi
357
III. İDARİ İŞLEMLERİN MUHTELİF YÖNLERDEN SINIFLANDIRILMASI (Şema)
359
B. Düzenleyici İşlemler ile Genel Kararlar Arasındaki Farklar
361
C. Birel İşlem ve Türleri
362
D. Düzenleyici İşlem ile Birel İşlem Arasındaki Başlıca Farklar
363
E. İdari İşlemlerin İradenin Açıklanması Bakımından Sınıflandırılması
364
1. Tek Yanlı İşlemler
364
a. Basit İradeli İşlemler
364
b. Bileşik İradeli İşlemler
364
aa. Kolektif İşlemler
364
bb. Birleşme İşlemler
364
2. İki Yanlı İşlemler
365
F. İptal Davasına Konu Olup Olmama Bakımından İdari İşlemler
368
1. İptal Davasına Konu Olmayan İdari İşlemler
368
b. Adli Yargının Görev Alanına Alınmış İşlemler
369
c. Yargısal Dokunulmazlık Tanınan İşlemler
369
d. İcrai Olmayan İşlemler
370
2. İptal Davasına Konu Olan İşlemler (İcrai İşlemler)
373
G. Diğer Sınıflandırmalar
373
H. Otomatik İdari İşlemler
374
I. Kişisel Verilerin Korunması
374
İ. İdari İşlemlerin Yürürlüğe Girmesi Hakkında Bilgi Veriniz
376
J. İdari Kararlar Nasıl Uygulanır?
376
K. İdari Kararların Yargısal Kararlar ile Karşılaştırılması
377
L. İdari Kararlardaki Başlıca Sakatlıklar
378
Ö. İdari İşlemleri Sona Erdiren Sebepler
389
1. İdari Kararı Alan Makamın İradesine Bağlı Olmayan Nedenler
389
c. İdari Kararın Kendiliğinden Ortadan Kalkması
390
2. İdari Kararı Alan Makamın İradesine Bağlı Nedenler
390
P. İdari İtiraz ve Hukuki Sonuçları
393
I. KAMU PERSONEL TÜRLERİNDEN BAZILARI (Şema)
395
II. KAMU PERSONEL TÜRLERİ VE MEMUR KAVRAMI İLE KARŞILAŞTIRILMASI
395
A. Sözleşmeli Personel
395
D. “Diğer Kamu Görevlileri” Kavramı
400
III. MEMUR KAVRAMININ UNSURLARI
403
A. Genel İdare Esaslarına Tâbi Kamu Hizmeti Kriteri
403
B. Kamu Hizmetinin Gerektirdiği Asli ve Sürekli Görevleri Yürütme Kriteri
404
C. İstihdam Edilen Yer Kriteri
405
F. Aylık Tahsisi Kriteri
407
IV. DEVLET MEMURİYETİNE GİRİŞTE ARANAN GENEL VE ÖZEL ŞARTLAR NELERDİR?
408
2. Mahkûmiyet (Olumsuz Koşul)
411
7. Kamu Haklarından Mahrum Bulunmamak
420
V. MEMURLUK MESLEĞİNİN TEMEL İLKELERİ
422
A. Sınıflandırma İlkesi Nedir? Açıklayınız
423
1. Kadro Sınıflandırması
424
2. Rütbe Sınıflandırması
425
3. DMK’da Öngörülen Hizmet Sınıfları (DMK. md. 36) (şema)
425
a. Genel İdare Hizmetleri Sınıfı
425
b. Teknik Hizmetler Sınıfı
426
c. Sağlık Hizmetleri ve Yardımcı Sağlık Hizmetleri Sınıfı
426
d. Eğitim ve Öğretim Hizmetleri Sınıfı
426
e. Avukatlık Hizmetleri Sınıfı
426
f. Din Hizmetleri Sınıfı
426
g. Emniyet Hizmetleri Sınıfı
426
h. Jandarma Hizmetleri Sınıfı
427
ı. Sahil Güvenlik Hizmetleri Sınıfı
427
i. Yardımcı Hizmetler Sınıfı
427
j. Mülki İdare Amirliği Hizmetleri Sınıfı
427
k. Milli İstihbarat Hizmetleri Sınıfı
427
4. Sınıflandırmanın Yarar ve Sakıncaları
427
B. Liyakat Nedir? Liyakat Sisteminin Temel İlkelerini Açıklayınız
428
C. Kayırma ve Liyakat Sistemi Arasındaki Farkları Belirtiniz
429
D. Kariyer İlkesi Hakkında Bilgi Veriniz
430
VI. MEMURİYETE GİRİŞTE HÂKİM OLAN TEMEL İLKELER NELERDİR?
431
C. Görevin Gerektirdiği Niteliklerden Başka Nitelik Aranmaması İlkesi
432
VII. MEMURLUĞA ALINMA USULÜ OLARAK SINAV YÖNTEMİ HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
432
VIII. ATAMALARDA GÖREV YERİNE HAREKET VE İŞE BAŞLAMA SÜRESİ, İŞE BAŞLAMAMA HALİNDE YAPILACAK İŞLEMLER
435
A. Adaylığa Kabul ve Aday Memurların Yetiştirilmesi
435
B. Aday Memuriyetin Sona Erme Sebepleri
436
C. Asli Memuriyete Atama Hakkında Bilgi Veriniz
439
X. İSTİSNAİ MEMURLUK HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
440
XI. DEVLET MEMURLARININ ÖDEV VE YÜKÜMLÜLÜKLERİNİ AÇIKLAYINIZ
443
A. Anayasaya ve Devlete Bağlılık
444
C. Emirlere Uyma ve Hukuka Aykırı Emir
444
D. İşbaşında Bulunma ve Çalışma Saatlerine Riayet
445
E. Mal Bildiriminde Bulunma
446
G. Resmi Belge, Araç ve Gereçleri İade
447
H. Davranış ve İşbirliği
447
I. Basına Bilgi veya Demeç Verme Yasağı
447
XII. DEVLET MEMURLARININ HAKLARI
448
1. Yıllık İzin ve Kullanılmasını Açıklayınız
449
2. Mazeret İzni Nedir? Hangi Hallerde Verilir?
450
3. Hastalık ve Refakat İzni Nedir? Süresi Ne Kadardır?
452
4. Aylıksız İzin Nedir? Hangi Hallerde Verilir?
453
B. Güvenlik, Uygulamayı İsteme ve Hizmet Hakkı (DMK md. 18)
454
C. İlerleme ve Yükselme Hakkı (DMK md. 64, 68)
455
D. Müracaat, Şikâyet ve Dava Açma Hakkı (DMK md. 21)
455
E. Sendika Kurma Hakkı (DMK md. 22)
456
1. Amacı ve Fikri Dayanakları
456
2. Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu ile Getirilen Başlıca Önemli Yenilikler
457
4. Sendika ve Konfederasyonların Kurulması ve Organları
460
5. Sendikaya Üyelik ve Üyeliğin Sona Ermesi
460
6. Sendika Üyelerinin ve Yöneticilerinin Güvencesi
461
7. Kamu Personeli Danışma Kurulu
462
8. Uyuşmazlıkların Çözümü
462
9. Kamu Görevlileri Hakem Kurulu
463
F. Koğuşturma ve Yargılamada Özel Kurallara Tâbi Olma Hakkı
463
G. İftiralara Kaşı Korunma Hakkı (DMK md. 25)
464
H. Mâli ve Sosyal Haklar (DMK md. 19, 146 vd.)
465
b. Ücretlerde Açıklık İlkesi
467
c. Ücretlerde Denklik İlkesi
467
f. Ek Gösterge, Taban Aylığı, Kıdem Aylığı
469
2. Yan Ödemeler, Zam ve Tazminatlar
469
4. Sosyal Haklar ve Yardımlar
471
XIII. MEMURLAR İÇİN KONAN YASAKLAR NELERDİR? AÇIKLAYINIZ
474
A. Başka Görev Alma Yasağı
474
B. Siyasi Partilere Girme Yasağı
474
C. Gizli Bilgileri Açıklama Yasağı
475
D. Dernek Kurma ve Derneklere Üye Olma Yasağı
475
E. Ayrıldığı Kuruma Karşı Görev Alma Yasağı
476
F. Toplu Eylem ve Hareketlerde Bulunma Yasağı
476
G. Ticaret ve Diğer Kazanç Getirici Faaliyetlerde Bulunma Yasağı
477
1. Ticaret Yapma Yasağı
477
2. Memurun Ticari Şirketlere Ortaklığı
478
H. Grev Yasağı (md. 27)
480
İ. Memurun Özel Hayatıyla İlgili Diğer Mâli Sınırlamalar ve Hediyelerin Durumu
481
XIV. KAMU GÖREVLİLERİ ETİK KURULU
483
A. Kamu Görevlileri Etik Kurulunun Yapısı
483
B. Kamu Görevlileri Etik Kurulu Tarafından Gerçekleştirilen Denetim
484
XV. MEMUR HUKUKUNDA ALT DERECELERE VE İDARİ GÖREVLERE ATAMA HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
484
XVI. MEMURLARIN KARŞILIKLI OLARAK YER DEĞİŞTİRME (BECAYİŞ), KURUMLARARASI ATAMA, MEMURLUKTAN ÇEKİLENLERİN YENİDEN ATANMASI VE EMEKLİLERİN YENİDEN HİZMETE ALINMASI İÇİN YAPILAN ATAMA KONUSUNDA BİLGİ VERİNİZ
486
B. Kurumlararası Atama
488
C. Kurum İçi Naklen Atama
488
D. Memurluktan Çekilenlerin Yeniden Atanmaları
489
XVII. YER DEĞİŞTİRME (NAKİL) KAVRAMININ BENZER MÜESSESELERLE KARŞILAŞTIRILMASI
489
XVIII. YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATAMADA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN BAŞLICA HUSUSLAR NELERDİR?
492
A. Hizmetin Gereği Olarak Yapılabilecek Yer Değiştirmeler
493
B. Memurun İsteği Üzerine Yapılabilecek Yer Değiştirmeler
494
1. Sağlık Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği
495
2. Aile Birliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği
496
3. Can Güvenliği Mazeretine Bağlı Yer Değişikliği
498
4. Engellilik Durumuna Bağlı Yer Değişikliği
499
5. Nakilde Çocukların Öğrenim Durumu
499
XIX. MEMURLARIN İLERLEMESİ
500
A. Kademe ve Kademe İlerlemesini Açıklayınız
500
B. Derece Yükselmesinin Usul ve Şartları Nelerdir?
502
XX. MEMUR BİLGİ SİSTEMİ, ÖZLÜK DOSYASI HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
503
XXI. BAŞARI, ÜSTÜN BAŞARI DEĞERLENDİRMESİ VE ÖDÜL HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
504
XXII. “KAMU PERSONELİ BİLGİ SİSTEMİ” HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
505
XXIII. KURUMLARARASI GEÇİCİ SÜRELİ GÖREVLENDİRMENİN KOŞULLARINI AÇIKLAYINIZ
505
XXIV. MECBURİ HİZMET YÜKÜMLÜLÜĞÜNÜ AÇIKLAYINIZ
507
XXV. DEVLET MEMURİYETİ VE DİSİPLİN REJİMİ
507
B. Disiplin Hukukuna Hâkim Olan Başlıca İlkeler Hangileridir?
508
C. Devlet Memurları Kanunundaki Disiplin Suç ve Cezaları
515
4. Kademe İlerlemesinin Durdurulması
517
5. Devlet Memurluğundan Çıkarma
517
D. Disiplin Suçlarında Kıyas Mümkün müdür? Açıklayınız
518
E. Soruşturmaya Başlanması ve Soruşturma Emri Hakkında Bilgi Veriniz
520
1. Soruşturmaya Başlanması
520
F. Disiplin Cezası Vermeye Yetkili Amir ve Kurullar Hangileridir?
524
G. Disiplin Cezalarının Uygulanması
525
H. Disiplin Soruşturmalarında Zamanaşımı Hakkında Bilgi Veriniz
525
I. Disiplin Cezalarına İtiraz Nasıldır?
527
İ. Cezai Kovuşturması ile Disiplin Soruşturmasının Bir Arada Yürütülmesi Hakkında Bilgi Veriniz
529
XXVI. 4483 S. MEMURLAR VE DİĞER KAMU GÖREVLİLERİNİN YARGILANMASI HAKKINDA KANUN KAPSAMINDA KOVUŞTURMANIN YÜRÜYÜŞÜ
531
1. Olayın Yetkili Mercie İletilmesi
531
2. İzin Vermeye Yetkili Merciler
532
3. İşleme Konulmayacak İhbar ve Şikâyetler
533
B. Ön İnceleme Safhası
533
1. Ön İnceleme Yapmaya Yetkili Makam
533
2. Ön İnceleme Yapanların Yetkisi ve Rapor
534
4. Soruşturma İzninin Kapsamı
535
5. Soruşturma İzninin Gönderileceği Merci
535
C. 4483 Sayılı Kanun Kapsamında İtiraz Usûlü
536
XXVII. MEMURLUK STATÜSÜNDE KISINTI YAPAN HALLER
539
B. Görevden Uzaklaştırma
541
1. Görevden Uzaklaştırma Tedbirinin Uygulanacağı Haller
542
a. Disiplin Soruşturması Nedeniyle
542
b. Ceza Kovuşturması Nedeniyle
543
2. Görevden Uzaklaştırmada Yetkili Makamlar
543
aa. Atamaya Yetkili Amirler
543
bb. Bakanlık ve Genel Müdürlük Müfettişleri
544
b. Özel Düzenlemelerdeki Durum
544
3. Görevden Uzaklaştırılan Memurun Hak ve Yükümlülükleri
545
4. Memurun Göreve Başlatılmasının Zorunlu Olduğu Hallerde Açıkta Geçen Sürelerin Değerlendirilmesi Nasıldır? Açıklayınız
545
5. Görevden Uzaklaştırma Tedbirinin Kaldırılması
546
a. Göreve Başlatmanın Zorunlu Olduğu Haller Hangileridir?
546
b. Görevden Uzaklaştırmanın Süresi ve İtiraz
547
6. Görevden Uzaklaştırma Tedbirinde Amirin Sorumluluğu
548
XXVIII. MEMURİYETİN SONA ERMESİ
549
A. Memuriyetin Doğal Olarak Sona Ermesi
552
B. Çekilme (İstifa) Nedir? Hukuki Sonuçlarını Açıklayınız
552
C. Çekilmiş Sayılma (Müstafi Addedilme) Nedir?
554
D. Memurluktan Çıkarılma (İhraç) Nedir? Hukuki Sonuçları Nelerdir?
557
E. Koşullarda Eksiklik Nedir? Hukuki Sonuçları Nelerdir?
557
F. Bağdaşmazlık Nedir? Hukuki Sonuçları Nelerdir?
558
G. Memurların Emekliliği
559
I. KAMU HİZMETİ KAVRAMI VE UNSURLARI
561
II. KAMU HİZMETLERİNİN KURULMASI, DEĞİŞTİRİLMESİ, KALDIRILMASI
562
III. KAMU HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLMESİNE HÂKİM BAŞLICA İLKELER
564
A. Süreklilik ve Düzenlilik
564
B. Değişkenlik–Uyarlanma
564
C. Nesnellik ve Eşitlik
565
D. Kamu Hizmetinin Meccaniliği (Bedelsizliği)
565
E. Yeni Kamu Hizmeti İlkeleri
566
IV. KAMU HİZMETİNİN TÜRLERİ
566
A. Tekelli–Tekelsiz Kamu Hizmetleri
567
B. Yürütüldükleri Alana Göre Kamu Hizmetleri
567
C. Yararlanma Biçimlerine Göre Kamu Hizmetleri
567
D. Konularına Göre Kamu Hizmetleri
567
1. İdari Kamu Hizmetleri
567
2. İktisadi Kamu Hizmetleri
567
3. Sosyal Kamu Hizmetleri
568
4. Bilimsel–Kültürel ve Teknik Kamu Hizmetleri
568
V. VİRTÜEL (OLASI) KAMU HİZMETİ KAVRAMI
568
VI. AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU KAMU HİZMETLERİ REJİMİ VE TÜRK HUKUKU ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ: EVRENSEL HİZMET KAVRAMI
569
VII. KAMU HİZMETLERİNİN YÜRÜTÜLME BİÇİMLERİ
573
A. Kamu Hizmetlerinin Kamu Tüzel Kişileri Tarafından Yürütülmesi
573
B. Kamu Hizmetlerinin Özel Kişiler Tarafından Yürütülmesi
574
1. Kamuya Yararlı Faaliyette Bulunan Özel Kişiler
575
2. Müşterek Emanet Usulü
575
6. Yap–İşlet–Devret Usulü
577
8. Kamu–Özel Ortaklığı Usulü
583
VIII. KAMU HİZMETİ ETKİNLİĞİ OLARAK KAMUYA YARARLI FAALİYETLERİ ÖZENDİRME VE DESTEKLEME
584
IX. ÖZEL KİŞİLER TARAFINDAN YÜRÜTÜLMESİ MÜMKÜN OLMAYAN KAMU HİZMETLERİ
584
X. KÜLTÜREL KAMU HİZMETİ OLARAK “KORUNMASI GEREKLİ TAŞINMAZ KÜLTÜR VE TABİAT VARLIKLARI”
584
A. Sit Kavramı ve Türleri
584
2. Kentsel Sit ve Sınırlarının Belirlenmesi
590
B. “Korunması Gerekli Kültür ve Tabiat Varlıkları” Kavramı
592
C. “Somut Olmayan Kültürel Miras” Kavramı
597
I. İDARİ SÖZLEŞMENİN TANIMI VE ÖLÇÜTLERİ
602
II. İDARENİN ÖZEL HUKUK SÖZLEŞMELERİ
604
A. Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı
607
C. Yap–İşlet–Devret Sözleşmeleri
608
D. Yap–İşlet Sözleşmesi
611
III. İDARİ SÖZLEŞME TÜRLERİNDEN BAZI ÖRNEKLER VE AÇIKLAMALAR
612
A. Kamu Hizmeti İmtiyaz Sözleşmesi
612
1. İmtiyaz Sözleşmesinin Ayırıcı Unsurları
612
2. İmtiyazcı Sıfatına Sahip Olabilecekler
616
3. İmtiyaz Sözleşmelerinde Tarafların Hak ve Yükümlülükleri
617
a. İmtiyazcının Hak ve Yükümlülükleri
617
aa. İmtiyazcının Hakları
617
bb. İmtiyazcının Yükümlülükleri
618
b. İmtiyaz Veren İdarenin Yetkileri
619
aa. Denetim ve Yaptırım Uygulama Yetkisi
619
bb. Tek Yanlı Değişiklik Yapma Yetkisi
619
cc. Rachat ya da İmtiyazın Satın Alınması
620
4. İmtiyaz Sözleşmelerinin Sona Ermesi
620
a. İmtiyaz Sözleşmesinin Sona Erme Nedenleri
620
bb. İmtiyazın Düşürülmesi
620
cc. Kamu Yararına Fesih
620
dd. Akdi Geri Satın Alma Yolu (Rachat)
620
ee. Karşılıklı Anlaşmayla Fesih
621
b. İmtiyaz Sözleşmelerinden Kaynaklanan Uyuşmazlıkların Yargısal Denetimi
621
c. İmtiyaz Sonunda Malların Paylaşımı
623
B. Mali İltizam Sözleşmeleri
623
C. Kamu İstikraz Sözleşmesi
623
E. Yeraltı ve Yerüstü Servetlerine İlişkin İşletme Sözleşmeleri
624
F. Orman İşletme Sözleşmeleri
624
G. İdari Hizmet Sözleşmeleri
625
IV. İDARİ SÖZLEŞMELERDE TARAFLARIN HAK VE BORÇLARI
626
A. Özel Kişinin Hak ve Borçları
626
1. Özel Kişinin Hakları
626
b. İdari Sözleşmelerde Malî Dengenin Korunması
627
aa. Fait du Prince (Bey’in Eylemi/Egemen Olgusu/Kamu Gücünün İşlem ve Davranışı) Kuramı
627
bb. Öngörülemezlik (Imprevision) Kuramı
628
cc. Öngörülemezlik (Imprevizyon) Kuramının Uygulanabilmesinin Şartları
628
dd. “Fait du prince” ve Öngörülmezlik Kuramları Arasındaki Farklar ve Benzerlikler
629
2. Özel Kişinin Borçları (Yükümlülükleri)
629
B. İdarenin Yetki ve Yükümlülükleri
629
V. İDARİ SÖZLEŞMELERİN SONA ERMESİ
631
A. Süresinden Önce Sona Erme
631
1. Tarafların Anlaşması İle Fesih
631
2. İdare Tarafından Sözleşmenin Feshi
632
3. Sözleşmenin Mahkeme Tarafından Feshi
632
VI. İDARİ SÖZLEŞMELER İLE İDARENİN ÖZEL HUKUK SÖZLEŞMELERİ ARASINDAKİ FARKLAR
632
VII. İDARİ SÖZLEŞMELERDEN KAYNAKLI UYUŞMAZLIKLAR VE ÇÖZÜM YOLLARI
633
A. Sözleşmeden Ayrılabilir İşlemlerden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar
633
B. Sözleşmeden Kaynaklanan Uyuşmazlıklar
635
1. İdari Sözleşmelerden Kaynaklanan Uyuşmazlıklarda Dava Türleri
635
2. Alternatif Bir Çözüm Yolu Olarak Tahkim
636
3. Alternatif Bir Çözüm Yolu Olarak Arabuluculuk ve İdari Uyuşmazlıklarda Uygulanması
637
I. KAMU İHALE SİSTEMİNİN GENEL ESASLARI NELERDİR?
639
II. KAMU İHALE KANUNU UYGULAMASIYLA İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
641
III. İHALE AŞAMALARI (Şema)
643
IV. KAMU İHALELERİNE HÂKİM TEMEL İLKELER
643
V. 4734 SAYILI KAMU İHALE KANUNUNA GÖRE İHALE USÛLLERİ VE İHALE SÜRECİ AKIŞ ŞEMASI
649
2. Belli İstekliler Arasında İhale Usulü
649
B. İhale Süreci Akış Seması
653
VI. İHALE KOMİSYONUNUN YAPISI VE GÖREVLERİ
659
VII. “EŞİK DEĞER” VE “YAKLAŞIK MALİYET” KAVRAMLARINI AÇIKLAYINIZ
660
VIII. İHALELERDE ÖDENEK KONUSUNDA BİLGİ VERİNİZ
661
IX. İHALEYE KATILIMDA BAŞLICA YETERLİK KURALLARI
662
A. Ekonomik ve Malî Yeterliğin Belirlenmesi
662
B. Mesleki ve Teknik Yeterliğin Belirlenmesi
663
X. İSTEKLİLER HANGİ DURUMLARDA İHALE DIŞI BIRAKILIR?
664
XI. KAMU İHALE KANUNU KAPSAMINDA İHALEYE KATILAMAYACAK OLANLAR KİMLERDİR?
664
XII. KAMU İHALELERİNDEKİ İDARİ VE TEKNİK ŞARTNAMELER HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
666
XIII. ORTAK GİRİŞİMLERİN İHALE UYGULAMASINDAKİ SORUMLULUKLARI NELERDİR?
666
XIV. İHALELERDE İLÂN SÜRELERİ, KURALLARI VE ÖN İLÂN
667
XV. İHALE SAATİNDEN ÖNCE İHALENİN İPTAL EDİLMESİ MÜMKÜN MÜDÜR?
669
XVI. İHALELERDE GEÇİCİ TEMİNAT NE KADARDIR?
669
XVII. TEMİNAT OLARAK KABUL EDİLECEK DEĞERLER HANGİLERİDİR?
670
XVIII. İHALELERDEKİ YASAK FİİL VEYA DAVRANIŞLAR
670
XIX. İHALELERE KATILMAKTAN YASAKLAMA HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
671
XX. MÜTEAHHİTİN ÖLÜMÜ, İFLASI, AĞIR HASTALIĞI, TUTUKLULUK VEYA MAHKÛMİYET HALİNİN İHALEYE ETKİSİNİ AÇIKLAYINIZ
672
XXI. YÜKLENİCİLERİN VE GÖREVLİLERİN CEZAİ SORUMLULUĞU
673
XXII. BÜTÜN TEKLİFLERİN REDDEDİLMESİ VE İHALENİN İPTALİ
XXIII. İHALENİN KARARA BAĞLANMASI VE ONAYLANMASINI AÇIKLAYINIZ
674
XXIV. KESİNLEŞEN İHALE KARARLARININ BİLDİRİLMESİ VE SÖZLEŞMEYE DAVET EDİLMESİ
675
XXV. KESİN TEMİNAT HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
676
XXVI. İHALE ÜZERİNDE KALAN İSTEKLİNİN SÖZLEŞMEYİ İMZALAMAMASININ HUKUKİ SONUÇLARI NELERDİR?
676
XXVII. YAPIM İŞLERİ ÖRNEĞİNDE İHALE ÜZERİNDE KALAN İSTEKLİNİN SÖZLEŞMEYİ İMZALAMAMASININ HUKUKİ SONUÇLARINI AÇIKLAYINIZ
677
XXVIII. İHALE SONUCUNUN İLÂNI, İHALENİN SÖZLEŞMEYE BAĞLANMASI
678
XXIX. KAMU İHALE KANUNU UYGULAMASI ÖZET BİLGİ
678
XXX. KAMU İHALE KURUMUNUN İDARE TEŞKİLÂTINDAKİ YERİ VE BAŞLICA GÖREVLERİ
685
XXXI. KAMU İHALELERİNE YÖNELİK İDARİ VE YARGISAL BAŞVURU YOLLARI NELERDİR? AÇIKLAYINIZ
688
XXXII. KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNU İLE İLGİLİ OLARAK AŞAĞIDAKİ SORULARI CEVAPLANDIRINIZ
695
A. Kamu İhale Kanunu Kapsamında Yapılan İhalelerin Sözleşmeye Bağlanmasının Hukuki Rejimi Hakkında Bilgi Veriniz
695
B. 4735 s. Kanun Kapsamında Düzenlenecek Sözleşmelerde Yer Alması Zorunlu Hususlar
696
C. Sözleşme Uygulamasında Mücbir Sebep Olarak Kabul Edilebilecek Haller Hangileridir?
697
D. Kesin Teminatın Hukuki Rejimini Kısaca Belirtiniz
697
E. Sözleşmede Değişiklik Yapılması Hangi Koşullarda Mümkündür?
698
F. Sözleşmenin Devri Mümkün müdür?
698
G. Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyetinin Sözleşmeye Etkisi Nedir?
699
H. Yüklenicinin Ortak Girişim Olması Halinde Ölüm, İflas, Ağır Hastalık, Tutukluluk veya Mahkûmiyet Durumunun Sözleşmeye Etkisi Nedir?
699
I. Yüklenici Sözleşmeyi Feshedebilir mi?
700
İ. İdare Sözleşmeyi Hangi Hallerde Feshedebilir?
700
J. Sözleşmeden Önceki Yasak Fiil veya Davranışlar Nedeniyle Sözleşmenin Feshi
700
K. Sözleşme Hangi Anda Feshedilmiş Sayılır?
701
L. Sözleşme Kapsamında Yaptırılabilecek İlave İşler veya İş Eksilişi ile İşin Tasfiyesinin Esasları
701
M. Sözleşmenin Uygulanmasındaki Yasak Fiil ve Davranışlar Nelerdir?
702
N. Yapım İşlerinde Yüklenicilerin, Alt Yüklenicilerin, Yapı Denetim Görevlilerinin, Tedarikçi ve Hizmet Sunucularının Sorumluluğu
702
XXXIII. 2886 s. DEVLET İHALE KANUNUNUN GENEL ESASLARI VE İHALE USULLERİ HAKKINDA BİLGİ VERİNİZ
703
KAMU MALLARI–KAMULAŞTIRMA
I. KAMU MALI VE KAMUNUN ÖZEL MALI KAVRAMLARI
709
II. KAMU MALLARININ BAŞLICA ÖZELLİKLERİ
710
III. KAMU MALLARI ÜZERİNDEKİ MÜLKİYETİN HUKUKİ NİTELİĞİNE İLİŞKİN BAŞLICA TEORİLER
713
IV. KAMU MALI NİTELİĞİNİN KAZANILMASI VE KAYBEDİLMESİ
714
V. KAMUYA İLİŞKİN MAL
714
VI. KAMU MALLARININ SINIFLANDIRILMASI
715
VII. TAHSİS (ÖZGÜLEME)
717
VIII. KAMU MALLARINDAN YARARLANMA VE YARARLANMAYA HÂKİM OLAN BAŞLICA İLKELER
717
IX. KIYILARIN HUKUKİ REJİMİNİN GENEL ESASLARI
720
A. Kamulaştırma Ne Demektir? Kamulaştırmanın Başlıca Özellikleri Nelerdir?
722
B. Kamulaştırmanın Fikri Dayanakları
725
C. Kamulaştırmanın Konusu
726
D. Kamulaştırmada Kamu Yararı Kararı Verecek Merciler
727
E. Kamu Yararı Kararlarının Onay Mercileri
728
F. Kamulaştırmanın Aşamaları
729
G. Kamulaştırmada Bedel Hangi Ölçütlere Göre Belirlenir?
729
H. Kısmen Kamulaştırılan Taşınmaz Malın Değeri Nasıl Belirlenir?
732
I. Kamulaştırma Bedelinin Mahkemece Tespiti ve Taşınmaz Malın İdare Adına Tescili
733
İ. Mal Sahibinin Geri Alma Hakkı
736
J. Kamulaştırmada Vazgeçme, İade ve Devir
738
K. Bir İdareye Ait Taşınmaz Malın Diğer İdareye Devri
738
L. Kamulaştırmanın Satım Sözleşmesi ile Karşılaştırılması
740
M. Acele Kamulaştırma
740
N. Kamulaştırmasız El Atma ve Türleri
743
1. Hukuka Uygun Kamulaştırmasız El Atma
743
2. Hukuka Aykırı Kamulaştırmasız El Atma
747
O. Fiilen Kamu Hizmetine Ayrılan veya Kamu Yararına Dönük İhtiyaca Tahsis Edilen Tesislerin Durumu–Kamulaştırmasız El Koyma
750
XV. SOSYALLEŞTİRME NE DEMEKTİR?
757
XVI. TOPRAK KORUMA VE ARAZİ KULLANIMI
757
İDARİ KOLLUK VE İDARİ YAPTIRIMLAR
I. KOLLUK TÜRLERİ (Şema)
759
III. İDARİ KOLLUK–ADLİ KOLLUK–SİYASİ KOLLUK
760
IV. İDARİ KOLLUK VE ADLİ KOLLUK ARASINDAKİ FARKLAR
761
V. İDARİ KOLLUĞUN KONUSU VE AMAÇLARI
761
C. Genel Sağlığın Korunması
764
D. Genel Ahlâkın Korunması
764
VI. GENEL İDARİ KOLLUK–ÖZEL İDARİ KOLLUK AYIRIMI
764
A. Genel İdari Kolluk
765
VII. KOLLUKLARIN İÇ İÇE OLMASI VE DOĞURDUĞU SORUNLAR
766
VIII. İDARENİN KOLLUK YETKİSİNİN SINIRLARI
767
A. Amaç Bakımından Sınırlamalar
767
B. Sebep, Konu Bakımından Sınırlama ve Oranlılık İlkesi
767
C. Yer ve Zaman Bakımından Sınırlanması
768
D. Temel Hak ve Özgürlükler Açısından Kolluk Yetkilerinin Kullanılmasıyla İlgili Bazı Değerlendirmeler
769
1. İfade Özgürlüğü ve Radyo–Televizyon İletişimi Açısından
769
2. Kamu Düzeni ve Basın Özgürlüğü Açısından
771
3. İnternet Özgürlüğü ve İnternet Erişimi Açısından
773
IX. İDARİ KOLLUK MAKAMLARI VE PERSONELİ
777
X. KOLLUK İŞLEMLERİ / EYLEMLERİ
778
XI. İDARİ KOLLUK YETKİLERİNİN KULLANILMASINDAKİ BAŞLICA YÖNTEMLER
779
A. Düzenleyici İşlem–Birel İşlem Yapma
779
B. Geçici Düzenlemeler
779
C. İzin ve Bildirim Usulleri
779
E. Re’sen İcra (Doğrudan Uygulama), Zor ve Silah Kullanma Yetkisi
785
XII. ÇEVRENİN KORUNMASI VE İDARİ KOLLUK İLİŞKİSİ
786
XIII. İDARİ KOLLUK YÖNÜYLE AFET DÖNÜŞÜM UYGULAMASININ GENEL ESASLARI VE YIKIM KARARLARI
787
XIV. TERÖR, TERÖRLE MÜCADELE VE İDARİ KOLLUK YETKİSİ
791
B. Tüzel Kişilerin Sorumluluğu
791
C. Devlet Tarafından Alınacak Başlıca Koruma Tedbirleri
792
XV. OLAĞANÜSTÜ YÖNETİM USULLERİ
792
A. Olağanüstü Hal Rejimi ve İlan Edilmesi
795
B. Olağanüstü Hal Kavramını Açıklayan Görüşler
798
1. Zaruret Hali Teorisi
798
2. Meşru Müdafaa Teorisi
798
4. Anayasa Geleneği Teorisi
798
C. Olağanüstü Yönetim Usulü Olarak Olağanüstü Hal (OHAL) İlanı Kararının Hukuki Niteliği
798
D. Olağanüstü Hal Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
800
E. Olağanüstü Hal Dönemlerinde Alınabilecek Tedbirler ve Getirilecek Yükümlülükler
802
1. Tabii Afet ve Tehlikeli Salgın Hastalıklarda Yükümlülükler
802
c. Çalışma Yükümlülüğü
803
2. Tabii Afet ve Tehlikeli Salgın Hastalıklar Sebebiyle Olağanüstü Hal İlanında Alınacak Tedbirler
803
3. Ağır Ekonomik Bunalım Hallerinde Yükümlülükler ve Alınacak Tedbirler
804
4. Şiddet Hareketlerinde Alınacak Tedbirler
804
5. Yükümlülüğün Karşılığının Tespiti ve Ödenmesi Yöntemi
806
XVI. İDARİ YAPTIRIMLAR
806
A. İdari Yaptırım Kavramı ve Genel Esasları
806
1. İdari Yaptırım Kavramı ve Unsurları–İdari Ceza Kavramı
806
a. Yaptırımların Birliği Görüşü
811
b. İdari Yaptırımların Cezaî Yaptırımların Bir Alt Dalı Olduğu Görüşü
812
c. İdari Yaptırımlar İle Cezaî Yaptırımlar Arasında Bağlantı Olmadığı Görüşü
815
d. AİHM’nin Yaklaşımı
816
3. Türk Hukukunda İdari Yaptırımların Anayasal Temelleri İle İdari Yaptırımlar (Ve Özellikle İdari Cezalar) Karşısında Anayasal Korunma
817
a. Hukuk Devleti İlkesi
817
b. Kaynağını Anayasadan Almayan Devlet Yetkisinin Kullanılamaması ve İdari Yaptırımlar
818
4. “Yürütmenin Yetki ve Görev Olması” ve İdarenin Düzenleme Yetkisi Bağlamında İdari Yaptırımlar
819
5. İdarenin Kanuniliği İlkesi (Ay M.123/1) Gereği İdari Yaptırımların Yasal Dayanağı Olmalıdır
821
6. Suç ve Cezalara İlişkin Esaslar ve İdari Yaptırımlar
823
7. Adil Yargılanma Hakkı (AY m.36) ve İdari Yaptırımlar
826
8. İdari Yaptırımların Anayasal Sınırları
830
B. İdari Para Cezalarının Genel Esasları ve Tahsil Yetkisi
831
İDARENİN MÂLİ SORUMLULUĞU
I. İDARENİN MÂLİ SORUMLULUĞU (Şema)
833
II. İDARENİN MÂLİ SORUMLULUĞUNUN ANAYASAL TEMELLERİ VE KOŞULLARINI BELİRTİNİZ
833
A. Hizmetin Kötü İşlemesi
840
B. Hizmetin Geç İşlemesi
843
C. Hizmetin Hiç İşlememesi
844
IV. HUKUKA AYKIRILIK–KUSUR İLİŞKİSİNİ AÇIKLAYINIZ
846
V. HİZMET KUSURUNUN NİTELİKLERİ
850
A. İdarenin Kusurudur
850
C. Asli ve Birinci Derecededir
850
D. Soyut, Objektif ve Anonimdir
850
E. Genel ve Geniş Kapsamlıdır
850
F. Olaya Göre Değişebilir ve Farklı Nitelikler Gösterebilir
851
VI. SORUMLULUK İÇİN GEREKEN KUSUR DERECESİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR
851
A. İdarenin Maruz Kaldığı Güçlük
851
B. Kamu Hizmetinin Sosyal Önemi
852
VIII. HİZMET KUSURU VE FİİLİ YOLUN KARŞILAŞTIRILMASI
853
IX. KİŞİSEL KUSUR SAYILAN DURUMLAR
854
X. HİZMET KUSURU İLE KİŞİSEL KUSURUN İÇ İÇE OLMASI
855
XI. GÖREV KUSURU NEDİR?
855
XIII. KUSURSUZ SORUMLULUK VE TEORİK TEMELLERİ
856
A. Tehlike (=risk) İlkesi
857
B. Kamu Külfetleri Karşısında Eşitlik İlkesi
859
XIV. SOSYAL RİSK İLKESİ KAPSAMINDA TERÖRLE MÜCADELEDEN DOĞAN ZARARLARIN GİDERİLMESİNDE TAZMİNAT VE SORUMLULUK KONUSUNDA AŞAĞIDAKİ SORULARI CEVAPLANDIRINIZ
860
A. Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zarar Nasıl Karşılanır?
860
B. Zarar Tespit Komisyonlarının Oluşumu ve Görevleri
860
C. Başvurunun Süresi, Şekli, İncelenmesi ve Sonuçlandırılması
861
D. Karşılanacak Zararların Kapsamı, Zararın Tespiti ve Ödemeler
861
E. Sulhname Hakkında Bilgi Veriniz
862
F. Danıştay'ın Terör Faaliyetinden Kaynaklanan Sorumluluğa Yaklaşımını Belirtiniz
863
XV. DOĞAL GAZ UYGULAMASI ÖRNEĞİNDE İDARENİN DENETİM YÜKÜMLÜLÜĞÜ İLE SORUMLULUĞUNUN GENEL ESASLARINI BELİRLEYİNİZ
867
XVI. İDARENİN SORUMLULUĞUNU KALDIRAN VEYA AZALTAN HALLER
868
C. Zarar Görenin Kusuru
872
D. Üçüncü Kişinin Kusuru
872
XVII. TAZMİNATIN İLGİLİ KAMU GÖREVLİSİNE RÜCÛ EDİLMESİNİN BAŞLICA ESASLARINI AÇIKLAYINIZ
873
İdare Hukuku İle İlgili Bilimsel Çalışmalardan Bazıları
877