Bilişim Sektörü İçin Vergi ve Teşvikler Bülent Taş, Nazmi Karyağdı  - Kitap

Bilişim Sektörü İçin Vergi ve Teşvikler

3. Baskı, 
Temmuz 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
462
Barkod:
9786253811808
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
600,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Diğer Baskılar
2. baskı
Ocak 2023
390,00
390,00 (%0)
1. baskı
Temmuz 2017
320,00
95,00 (%70)
Kitabın Açıklaması
Bilişim sektöründeki baş döndürücü büyüme ve önem, devletin de dikkatini çekmiş; firmalara ve çalışanlara teşvik ve imkânlar sunulmuştur. Elbette bunun yanında, tüketimden ve kazançtan vergi almayı da ihmal etmemiştir.
Bu eser, uzun yıllar Maliye Bakanlığında ve bilişim sektöründe görev almış iki deneyimli yazarın bilgi ve tecrübelerinden oluşmaktadır. Güncellenmiş ve genişletilmiş 3. baskısını yapmıştır.
Eserde, bilişim dünyasına yönelik verilen teşvikler açıklanmakta ve bunlardan nasıl faydalanılabileceğinden bahsedilmektedir. Ayrıca, bu sektördeki vergi uygulamaları da detaylandırılmaktadır.
Kitap, bilişim dünyasına yeni girmeyi düşünen ancak teşvikler ve vergiler konusunda bilgi sahibi olmayanların yanı sıra, bu alanda çalışıp teşvik ve vergi konusundaki incelikleri daha iyi öğrenmek isteyenlere de hitap etmektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Özel İletişim Vergisi
.
Dijital Hizmet Vergisi
.
Akıllı Telefon
.
Yapay Zekâ
.
Veri Merkezleri ve Bulut Bilişim
.
Sanal İşyeri
.
Ar–Ge, Yenilik ve Tasarım Faaliyetleri
.
Ürün Bazlı Teşvik Sistemi
.
Proje Bazlı Teşvik Sistemi
.
Ar–Ge Merkezi ve Teknokent Kazançları
.
YouTuberların Kazançları
.
Fintech
.
E–fatura, E–Defter, E–Beyanname, E–Tebligat, E–İrsaliye, E–Haciz, E–Yoklama
.
Elektronik İmza, Biyometrik İmza
.
İnternet Ortamında Reklam Hizmetleri
.
Sosyal Medya Uzmanlığı
.
Mobil Telefon, İnternet, IPTV, Kablo TV Abonelik Sözleşmeleri
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
3. Baskı İçin Önsöz 
7
Yazarları Tanıyalım 
9
Birinci Bölüm
İLETİŞİMDE VERGİ
I. HABERLEŞME SEKTÖRÜNDEKİ VERGİ VE DİĞER MALİ YÜKLER 
33
A. Sektördeki Vergiler 
33
1. Kurumlar Vergisi 
33
2. Katma Değer Vergisi 
33
3. Özel İletişim Vergisi 
34
4. Haberleşme Vergisi 
34
5. Sektörde Toplam Vergi Yükü 
35
B. Sektördeki Diğer Finansal Yükümlülükler 
35
1. Hazine Payı 
35
2. Evrensel Hizmet Katkı Payı 
36
3. Bilgi Teknolojileri İletişim Kurumu Masraflarına Katkı Payı 
36
4. Telsiz Ruhsat ve Kullanım Ücretleri 
37
5. Sektörde Diğer Finansal Yük Toplamı 
37
C. Değerlendirme ve Sonuç 
38
II. MÜKERRER MALİ YÜKÜMLÜLÜKLER KISKACINDAKİ ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜ 
38
A. Hazine Payında Mükerrer Ödeme ve Çözüm Önerisi 
39
B. Evrensel Hizmet Katkı Payında Mükerrer Ödeme ve Çözüm Önerisi 
40
C. Kurum Masraflarına Katkı Payında Mükerrer Ödeme ve Çözüm Önerisi 
42
III. FİLM İZLEMENİN BİN YOLU, BİN BİR VERGİSİ 
43
A. İşte Size Bir Örnek 
43
B. Satıcının Ölümünü İzlemenin (satın almanın) Yolları ve Bunların Vergileri 
43
IV. TEK MÜKELLEFLİ VERGİ: HABERLEŞME VERGİSİ 
45
A. Haberleşme Vergisinin Geçmişi 
45
B. Mükellef PTT mi Türk Telekom mu? 
46
C. Vergi Neyin Üzerinden Alınıyor? 
46
D. Haberleşme Vergisi Kime Beyan Edilip Ödeniyor? 
46
E. 2007’de Yürürlükten Kalkıyordu 
47
F. Çifte Vergilendirme: Özel İletişim Vergisi ve Haberleşme Vergisi 
47
G. “Vergi + Ücret” Çifte Maliyet: Geçiş Hakkı ve Haberleşme Vergisi 
47
V. ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİNDE İÇERİK – İLETİM SORUNU 
48
A. Özel İletişim Vergisinin Kapsamı 
49
B. Kablo ve Uydu Üzerinden TV, Film, Müzik Veya Spor Gibi Katma Değerli İçeriklere Erişim 
50
C. Sabit ve Mobil İnternet Üzerinden TV, Film, Müzik Veya Spor Gibi Katma Değerli İçeriklere Erişim 
51
D. Mobil Telefonlar İle TV, Film, Müzik Veya Spor Gibi Katma Değerli İçeriklere Erişim 
52
E. Değerlendirme 
53
VI. ÖİV’DE İÇERİK–İLETİM KARMAŞASINA SON! 
54
A. Bir Maddelik Vergi 
54
B. Gelir İdaresi İçerik–İletim Konusuna Açıklık Getirdi 
55
VII. BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE İLETİŞİM SEKTÖRÜNÜN ÇEVREYE, ENERJİ VERİMLİLİĞİNE VE VERGİLEMEYE ETKİSİ 
56
A. Dijital Ürün Çağı 
57
B. Kamuda ve Özel Sektörde Veri Merkezlerinin Merkezileşmesi: Bulut Bilişim (Cloud Computing) 
57
C. Aynı Hızda Ancak Daha Az Enerji Tüketen İşlemciler 
58
D. Daha Çok BTİ Daha Az Sarfiyat 
58
E. BTİ Vergilendirmenin Hizmetinde 
59
F. Vergi Beyannamelerinin Elektronik Ortamda Verilmesi (e–beyanname) 
60
G. “Bulut Bilişim” Vergi ve Muhasebe Uygulamalarında 
60
H. Elektronik Fatura Uygulaması (e–Fatura) 
60
İ. Elektronik Defter Uygulaması (e–defter) 
60
J. E–Arşiv Uygulaması 
61
K. BTİ Hayata Güç Vermeye Devam Ediyor 
61
VIII. ÖN ÖDEMELİ MOBİL TELEFON ABONELERİ NEDEN FAZLA VERGİ ÖDÜYORLAR? 
61
IX. ÖN ÖDEMELİ GSM ABONELİKLERDE VERGİ KARMAŞASI VE ÇÖZÜMÜ 
66
A. KDV Hesabında Farklılık 
67
B. Tebliğde Yapılan Düzenleme 
68
C. Yargının Yaklaşımı ve Yapılması Gereken 
69
X. ÖN ÖDEMELİ MOBİL TELEFON ABONELERİNE ÖİV İADESİ BAŞLADI 
69
A. Nisan Ayında Maliye Bakanlığı’nca (Gelir İdaresi Başkanlığı) İade Süreci Belirlendi 
71
B. İadelerde Belge Düzeni 
71
C. Operatörler Aboneye İade Ettiği Tutarı Hazineden Nasıl Alacak? 
72
D. Hangi Tarihten İtibaren Yapılan Kullanımlara Ait ÖİV İade Edilecek? 
72
XI. SANAL MOBİL ŞEBEKE HİZMETLERİNDE ATILAN ADIMLAR: BİR İLERİ İKİ GERİ 
73
A. Amaç: Mobil Pazarda Rekabet Seviyesini Artırmak 
73
B. Sanal Operatörleri Faaliyetten Alıkoyan Nedenler 
73
C. Çözüm 
75
XII. YURT DIŞI DOLAŞIMDA ROAMİNG HİZMETLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ 
75
XIII. ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNDEKİ VERGİ VE TELSİZ ÜCRETLERİNDE İNDİRİM BEKLENTİSİ 
78
A. Tespitler 
78
B. Öneriler 
79
C. Eylem Adımları 
80
D. Sonuç 
81
XIV. HABERLEŞME SEKTÖRÜNDE VERGİDE YENİ DÖNEM 
82
A. Türkiye: Dünya Haberleşme Vergisi Rekortmeni 
83
B. 1 Ocak 2018: Özel İletişim Vergisi Tüm Hizmetlerde %7,5 
84
XV. ÖİV İNDİRİMİNİ ÖTV İNDİRİMİ TAKİP ETMELİ Mİ? 
86
XVI. ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİNİN KAPSAMI KONUSUNDA YENİ BİR TARTIŞMA 
87
A. Elektronik Haberleşme Hizmetinin Tanımı 
88
B. İdarenin Süregelen Görüş ve Uygulaması 
89
C. İdarenin Yeni Görüş ve Uygulaması 
89
D. Sonuç 
90
XVII. TÜM İLETİŞİM HİZMETLERİNDE TEK ORANLI (%7,5) ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ DÜZENLEMESİ NE GETİRDİ? 
90
A. 2017 Sonuna Kadar Üç Oranlı ÖİV: %5, %15, %25. Sonrasında %7,5 
91
B. Oran Değişikliğinin Sonuçlarını Nasıl Tahmin Etmiştik? 
92
C. İki Yıllık Uygulama Devlet Bütçesinde Ne Getirdi? 
93
XVIII. HABERLEŞMENİN VERGİSİ ARTIRILDI 
94
A. Mevcut Oran Yapısı 
95
B. Mevcut Vergi Yükü 
95
C. Oran Artışının Etkisi 
96
D. Sonuç 
96
XIX. ÇAĞRI MERKEZLERİNİN ÖZEL İLETİŞİM VERGİSİ SORUNSALI 
96
A. Çağrı Merkezlerinin Maliyet Unsurları 
98
B. Çağrı Merkezlerinin Gider Yazamadığı Vergi 
98
C. Geçici Olarak Gelen Kalıcı Olan Bir Vergi: Özel İletişim Vergisi 
98
D. Çağrı Merkezleri ÖİV’yi Gider Yazabilmelidir 
99
İkinci Bölüm
BİLİŞİM VE VERGİ
I. ULUSLARARASI BİLİŞİM TİCARETİNDE VERGİ MALİYETİNİN (RİSKİNİN) YÖNETİLMESİ 
101
A. Uluslararası Vergi Danışmanlık Hizmetini Nasıl Alabilirsiniz? 
104
B. Son Söz 
104
II. BLOK ZİNCİRİ MUHASEBE VE VERGİDE… ÇOK YAKINDA! 
104
A. Blok Zinciri Nasıl Çalışıyor? 
105
B. Vergi ve Muhasebede Blok Zinciri 
106
III. YAPAY ZEKÂ VE İŞLETMELERDE VERGİ FONKSİYONU 
107
A. Yapay Zekâ 
107
B. İşletmelerde Vergi Fonksiyonu 
109
C. Yapay Zekânın Vergi Fonksiyonuna Etkileri 
110
D. Sonuç 
111
IV. ICT VERGİLENDİRMEDE 2018 NASIL GEÇTİ? 
112
V. VERİ MERKEZİ HİZMETLERİ VE BULUT BİLİŞİM HİZMETLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ 
116
A. Veri Merkezi ve Bulut Bilişim Hizmetlerinin Özel İletişim Vergisi Karşısındaki Durumu 
116
B. Veri Merkezi Hizmetleri ve Kurumlar Vergisi İndirimi 
118
C. Türkiye’nin Bölgesel Veri Merkezi Olabilmesi için 
119
VI. SOSYAL MEDYA UZMANLIĞI VE VERGİSEL DURUMU 
119
A. Bir İşverene Bağlı Olarak Elde Edilen Gelirin Vergisel Durumu 
121
B. İşverenden Bağımsız Olarak Sosyal Medya Uzmanlığı 
121
C. Sosyal Medya Hesabında Reklam Yayınlatılmasına Aracılık Etme Faaliyeti 
121
D. Sosyal Medya Uzmanlığı Hizmeti KDV’ye Tabi mi? 
122
VII. HAZİNE VE MALİYE BAKANLIĞI’NIN “1 MİLYON YAZILIMCI” PROJESİ,
“1 MİLYON REKLAMCI” PROJESİNE Mİ DÖNÜŞECEK? 
122
A. Google Adsense’ten Nasıl Gelir Elde Ediliyor? 
122
B. Yazılımcının Elde Etiği Gelir Nedir? 
123
C. Ne Olacak Şimdi? 
124
D. Hazine ve Maliye Bakanımıza; 
125
VIII. YOUTUBER’LARA KESİLEN VERGİ CEZALARI DOĞRU MU? 
126
A. Son Aylarda YouTuberların Maliye İle Başı Dertte 
126
B. Peki, Bu Tarhiyatlar Doğru mu? 
126
C. Sürpriz Bir Gelişme: Geriye Yönelik Beş Yıllık İnceleme 
128
D. Bize Göre; YouTuber’ların Elde Ettiği Ticari Kazanç Değildir 
128
E. YouTuber’ın Koyduğu Parasal Bir Sermaye Var mıdır? 
129
F. YouTuberların Elde Ettiği Gelir Nedir? 
130
G. Hazine ve Maliye Bakanı Lütfü Elvan Konuya El Koymalıdır 
131
IX. YOUTUBERLARA VE BİREYSEL YAZILIM (UYGULAMA, OYUN) GELİŞTİRENLERE KOLAY VERGİLENDİRME 
132
A. Yeni Vergi Kanunu Teklifi 
133
B. Kaygılı Bekleyiş Sona Erdi 
133
X. BİLİŞİM SEKTÖRÜ İÇİN YENİ BİR VERGİ: DİJİTAL HİZMET VERGİSİ 
134
A. Dijital Hizmet Vergisinin Konusu Nedir? 
134
B. Hizmet Türkiye’de mi Sunuluyor? 
135
C. Dijital Hizmet Vergisini Gerçekte Kim Ödeyecek? 
135
D. Verginin Oranı, Beyan ve Ödeme Dönemleri 
136
E. Gelir İdaresine, Erişimi Engelleme Yetkisi Verildi 
136
F. Dijital Hizmet Vergisinde Sorunlu Durumlar 
137
XI. İNTERNET ORTAMINDA REKLAM HİZMETLERİNDE VERGİ KESİNTİSİ 
137
A. Ödemelerden Vergi Kesintisinin Yasal Dayanağı 
138
B. Vergi Kesintisinin Kapsamı ve Oranı 
138
C. Tam Mükellef Gerçek Kişilerde Kesilen Vergilerin Mahsubu 
139
D. Dar Mükellef Gerçek Kişi ve Kurumlardan Kesilen Verginin Mahsubu 
140
E. Sonuç 
140
XII. DİJİTAL HİZMET VERGİSİ 
140
A. Verginin Konusu 
141
B. Verginin Mükellefi 
141
C. Muafiyet ve İstisnalar 
141
D. Verginin Hesaplanmasına Esas Olan Baz ve Oran 
142
E. Değerlendirme 
143
XIII. SERBEST BÖLGEDEKİ ŞİRKETLERE YAZILIM SATIŞINDA TÜRK ŞİRKETLERİ DEZAVANTAJLI 
144
A. Serbest Bölgede Faaliyet Gösterenler Gelir/Kurumlar Vergisi Ödemezler 
145
B. Serbest Bölgelerde KDV 
146
C. Yurtiçinden Serbest Bölgeye Yazılım Mal ya da Hizmet İhracı mıdır? 
146
D. Çözüm Önerimiz 
147
XIV. DİJİTAL YAYINLAR İLE BASILI YAYINLAR ARASINDAKİ KDV ORAN FARKLILIĞI 
147
A. Basılı Kitap ve Süreli Yayınlar KDV’den İstisna Edilmiştir 
147
B. Elektronik Kitap ve Süreli Yayınlar İstisnadan Yararlanamamaktadır 
148
C. Avrupa Birliği İndirimli Orana İzin Vermektedir 
149
D. Değerlendirme 
150
XV. SANAL ORTAMDA KULLANILAN KART, ŞİFRE VE KODLARIN SATIŞINDA KDV UYGULAMASI 
150
A. Düzenlemenin Kapsamı Nedir? 
151
B. Kart, Şifre ve Kod Satışları KDV’ye Tabi midir? 
151
C. Kart, Şifre ve Kod Kullanılarak Mal ve Hizmet Teslimleri KDV’ye Tabi midir? 
152
D. Vergi Nasıl Uygulanacak? 
152
1. Yurt Dışından Hizmet Alımlarında Uygulama 
152
2. Yurt Dışından Mal Alımlarında Uygulama 
152
3. Türkiye’den Yapılacak Mal ve Hizmet Alımlarında Uygulama 
153
E. Değerlendirme ve Sonuç 
153
XVI. MALİYE’NİN İNTERNETE ERİŞİMİ ENGELLEME YETKİSİ İPTAL EDİLDİ 
153
A. Bugüne Kadar Tahsil Edilen Vergi 
154
B. Peki, Gerçekte Bu Vergiyi Kim Ödedi? 
155
C. Anayasa Mahkemesine Giden Konu Ne İdi? 
155
D. Şimdi Ne Olacak? 
156
XVII. İNTERNET ÜZERİNDEN YAYINCILIK HİZMETLERİNDE YENİ BİR MALİ YÜK 
157
A. Payın Ödeyicileri 
157
1. Medya Hizmet Sağlayıcıları 
157
2. İnternet Platform İşletmecileri 
158
B. Payın Hesaplama Bazı 
159
C. Payın Ödenmesi 
159
D. Sonuç 
159
XVIII. İNTERNET ÜZERİNDEN YAPILAN PAYLAŞIMLARDA VE VERİLEN HİZMETLERDE GELİR VERGİSİ 
160
A. 7338 Sayılı Kanun İle Yapılan Düzenleme 
160
B. 7491 Sayılı Kanun ile Yapılan Yeni Düzenleme 
162
C. Sonuç 
162
XIX. YAPAY ZEKÂ İLE ÜRETİLEN SANAT ÇALIŞMALARI VE TELİF KAZANÇLARI İSTİSNASI 
163
A. Hikâyeden Gerçeğe 
163
B. Türk Hukukunda Telif Hakları (Fikrî Haklar) 
164
C. Eser Sahipliği Teorisi 
165
D. Fikir ve Sanat Eseri Sayılabilmenin Şartları 
166
E. Yapay Zekânın Ürettiği Sanatsal, Edebi vb. Çalışmalar Telif Eser midir? 
166
F. Kübra’nın Ekonomi Dergisine Gönderdiği Yapay Zekânın Ürettiği Çalışmanın Hukuki Değerlendirmesi 
168
G. Kübra’ya Ödenen Telif Ücreti Gelir Vergisinden Müstesna mıdır? 
168
XX. ULUSLARARASI ELEKTRONİK HİZMET VE KATMA DEĞER VERGİSİ 
168
A. Uluslararası Elektronik Hizmetin Vergilendirilmesinde Basitleştirilmiş Mükellefiyet 
168
B. Basitleştirilmiş Mükellefiyet Sisteminin Değerlendirilmesi 
170
C. Sonuç 
172
XXI. KRİPTO VARLIK YASASI GELDİ, VERGİ DE GELİYOR MU? 
172
A. Kripto Varlıklar İçin Yasal Düzenleme 
173
B. Yasa Teklifi Neler Getiriyor? 
173
C. Yasa Teklifinde Kripto Varlıkların Vergilendirilmesi Var mı? 
176
D. Son Söz 
177
XXII. TEKNOGİRİŞİM (STARTUP) ÇALIŞANLARINA YÜKSEK MAAŞ YERİNE HİSSE VERİLMESİ İŞLEMİNE VERGİ TEŞVİKİ 
177
A. Kavramsal Netlik 
178
B. Teknogirişim Nedir? 
179
C. Teknogirişimler Neye İhtiyaç Duyar? 
179
D. Nitelikli Çalışanları Ekipte Tutmak! 
179
E. Çalışanlara Pay Senedi Vermek Vergiye Tabi Olur mu? 
180
F. Teknogirişim Çalışanlarına Pay Senedi Verilmesinde Gelir Vergisi İstisnası 
180
G. Doğru Amaç, Doğru Araç, Sorunlu Yöntem 
181
XXIII. ELEKTRONİK TİCARETE VERGİ STOPAJI 
182
A. Genel Olarak Ticari Faaliyetlerden Elde Edilen Kazancın Vergilendirilmesi 
182
B. Sadece Elektronik Ticarete Getirilen Stopaja İlişkin Düzenleme 
182
C. Düzenlemenin Gerekçesi 
183
D. Elektronik Ticaret Kayıt Dışında mıdır? 
184
E. Sonuç 
184
XXIV. SAĞLIK TURİZMCİLERİNE GOOGLE, FACEBOOK, INSTAGRAM VERGİSİ 
185
A. Türkiye’nin Kalite ve Fiyat Avantajı 
185
B. Hedefler–Gerçekleşmeler 
186
C. Türkiye’nin Dünyadaki Yeri 
187
D. Vergisel Destekler 
187
E. Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunlarındaki Kazanç İndirimleri 
187
F. KDV İstisnası 
187
G. Sağlık Turizmcilerine Google, Facebook, Instagram Vergisi 
188
Üçüncü Bölüm
DİJİTAL VERGİLEME
I. ÇOKLU ABONELİK SİSTEMİNE SAHİP ŞİRKETLERDE HATALI FATURALARIN DÜZELTİLMESİ 
191
A. Gelir İdaresinden İkincil Mevzuat Düzenlemesi 
193
B. İşte Yeni Süreç 
194
C. Faturasız Hat Abonelerinde Durum 
195
D. Bilgi Verme Zorunluluğu 
195
II. İNTERNET ÜZERİNDEN MAL VE HİZMET SATIŞLARINDA BİLDİRİM ZORUNLULUĞU 
195
A. Bilgi Verme Zorunluluğu Getirilenler 
196
B. Süre ve Format ve Yaptırımlar 
198
C. E–Arşiv Uygulamasına Geçiş Zorunluluğu 
198
III. KİŞİSEL İNTERNET SİTESİNE REKLAM ALMANIN VERGİSEL SONUÇLARI 
198
A. İşte Size Yeni E–konomiden Bir Soru 
199
B. İnternet Sitesi Nedir? 
200
C. Hangi Gelir Unsuru? 
201
D. Çözüm Önerisi 
202
IV. AKILLI TELEFON, TELEFON MUDUR BİLGİSAYAR MIDIR? 
203
V. SANAL İŞYERİNDE İŞYERİ TESPİTİ NASIL YAPILIR? 
205
A. Sanal İşyeri Kavramı 
207
B. Vergi Uygulamaları Sanal İşyerini Değil Fiziki İşyerini Esas Alıyor 
208
C. Gelir İdaresinden Tablet ile Dijital Yoklama 
209
D. Sanal İşyerinde Yoklama Yapılabilir mi? 
209
E. Sanal İşyeri Sorunu Dünyanın da Sorunu 
209
F. Son Söz 
210
VI. DEFTER VE BELGELERİ BULUTA TAŞIMANIN CEZASI 
211
A. DDS’den Sonra Defter ve Belgelerin Buluta Taşınması 
212
B. Dijital Dünyada “Bulut” Nedir? 
213
C. Bulut Bilişimdeki Defter ve Belgeler Zayi Olursa 
214
VII. AKILLI TELEFONLARIN VERGİDEKİ FAYDALI ÖMRÜ NE KADARDIR? 
214
A. Mobil Uygulamalarda Geçirilen Sürede Dünya 6.sı; Türkiye 
215
B. Akıllı Telefonun Ömrü 
215
C. Vergisel Açıdan Kullanım Ömrü Kaç Yıl? 
215
D. Bu Durumda Cep Telefonunun Faydalı Ömrünü mü Dikkate Alacağız? 
216
E. Akıllı Telefonun Amortismanında Mutlu Son 
216
VIII. DİJİTAL MİRASIN VERGİSİ 
216
A. Acaba Dijital Miras Vergiye Tâbi midir? 
217
Dördüncü Bölüm
ELEKTRONİK DEFTER VE BELGELER
I. ŞİRKETLER E–FATURAYA NASIL GEÇEBİLİRLER? 
219
A. E– Fatura Nedir? 
220
B. E–Faturaya Geçiş Yöntemleri 
221
C. Özel Entegrasyon Yöntemi 
221
D. Entegrasyon Yöntemi 
221
E. E–Fatura Portal Yöntemi 
222
F. Sayısal Verilerle e–Fatura 
222
II. E–ARŞİV: FATURANIN ELEKTRONİK ORTAMDA DÜZENLENMESİ VE SAKLANMASI 
223
A. Elektronik Arşiv 
223
B. E–Arşiv Uygulamasından Nasıl Yararlanılabilir? 
224
C. Çoklu Müşteri Grubuna Sahip Şirketlerde Bir Sorun 
224
III. AVM’LERDE, MAĞAZALARDA FATURA VE FİŞ VERME ZORUNLULUĞU KALKTI MI? 
225
A. Fatura Alma ve Vermede Temel Kurallar 
226
B. E–Arşiv Fatura Düzeninde Karışıklık 
227
C. GİB Açıklama Yaptı 
228
IV. İNTERNETTEN SATIŞLARDA FATURA DÜZENİ 
229
A. Ekonomi Dijitalleşirken Vergi de Dijitalleşiyor 
230
B. İnternetten Alışverişin Belgesi 
231
C. İnternet Alışveriş Faturalarında Yer Alacak Bilgiler 
231
D. İadede Kolaylık 
232
V. 5 SORUDA ELEKTRONİK DEFTER 
232
VI. MALİYE’DEN SARI ZARF YERİNE ELEKTRONİK TEBLİGAT GELECEK 
235
A. Türkiye Zarfı Değiştirmiyor, Zarfı Kaldırıyor 
236
B. E–Tebligat Nedir? 
236
C. Tüm Mükelleflere Tebligat Elektronik Ortamda mı Yapılacak? 
236
D. Sistem Nasıl Çalışacak? 
237
E. E–Tebligat akıllı telefonlarda da olacak 
238
F. E–Tebligat Sisteminden Çıkmak Mümkün mü? 
238
VII. TÜRKİYE’DE VERGİ MÜKELLEFLERİNE SUNULAN ÇEVRİMİÇİ VERGİ UYGULAMALARI 
239
A. Bugünün Vergi Dünyası İnteraktif Vergi Dairesinde 
240
B. Bazı İşlemler İçin Şifreye Gerek Yok! 
240
C. Doğrulama (Sorgulama) İşlemleri 
240
D. Hesaplama İşlemleri 
241
E. Hızlı Ödeme İşlemleri 
241
F. Şifre ile Yapılan İşlemler 
242
G. Vergi Mükellefiyetine Ait Bilgiler 
242
H. Ödeme ve Borç İşlemleri 
242
İ. Vergi mükellefiyetine ilişkin işlemler 
243
J. Bilişim Vizyonunu Ortaya Koyanlara ve Gerçekleştirenlere Teşekkürler 
244
VIII. 2004’TEN GÜNÜMÜZE VERGİCİLİKTE BİR BAŞARI HİKÂYESİ: ELEKTRONİK BEYANNAME 
245
Beşinci Bölüm
DİJİTAL VERGİLEME VE DAMGA VERGİSİ
I. DAMGA VERGİSİ YÜKÜ HAFİFLİYOR! 
251
II. ABONELİK SÖZLEŞMELERİ VE DAMGA VERGİSİ YÜKÜ 
254
A. Damga Vergisi Maliyeti 
256
B. Abonelik Sözleşmelerinin Damga Vergisi İçin Bir Öneri 
257
III. İNTERNETTE “TIKLANAN” SÖZLEŞMENİN DAMGA VERGİSİ 
257
A. Kağıt Sözleşme Yerine Dijital Sözleşme 
258
B. Damga Vergisi Ne Olacak? 
259
IV. TABLET ÜZERİNDE İMZALANAN SÖZLEŞMENİN (BİYOMETRİK İMZA İLE) DAMGA VERGİSİ 
259
A. İmza Türleri 
260
B. Türk Hukukunda Biyometrik İmza 
260
C. Biyometrik İmzalı Sözleşmenin Damga Vergisi 
260
D. Gelecek Ne Getirecek? 
261
V. SÖZLEŞMELERDEKİ VERGİNİN ÜZERİNDEN DAMGA VERGİSİ HESAPLANIR MI? 
261
A. Ne Şekilde Ödedik? 
261
B. Kayıt Dışılığa Etkisi 
262
C. Damga Vergisinin Mükellefi ve Matrahı 
262
D. Sözleşmede Geçen Vergiler Belli Para Tabirine Dahil mi? 
263
E. KDV Matraha Dâhil Değil ya Diğer Vergiler? 
264
F. Stopajlar Damga Vergisi Matrahına Dâhil Edilmeli mi? 
265
VI. BANKA, TELEFON, İNTERNET, IPTV SÖZLEŞMELERİNDE VATANDAŞA BÜYÜK KOLAYLIK 
266
A. Telekomünikasyon ve Banka Müşterileri İçin Neler Değişti? 
266
B. Abonelik/bankacılık Hizmet Sözleşmeleri İçin Neden Damga Vergisi Ödenmeyecek? 
267
C. Değerlendirmemiz 
267
Altıncı Bölüm
DİJİTAL ÖDEME HİZMETLERİNDE VERGİ
I. ÖDEME HİZMETLERİNİN VERGİLENDİRİLMESİ 
269
A. Elektronik Para ve Ödeme Kuruluşu 
269
B. Ödeme Hizmetleri 
269
C. Ödeme Hizmetlerinin Vergilendirilmesi 
271
D. Sonuç 
274
Yedinci Bölüm
AR–GE VE TEKNOKENT TEŞVİKLERİ
I. AR–GE KANUNU’NDAKİ VERGİ VE SOSYAL GÜVENLİK TEŞVİKLERİ, UYGULAMA SONUÇLARI 
275
A. İki Önemli Düzenleme 
275
B. Ar–Ge Faaliyetlerinin Desteklenmesi Hakkında Kanun’da Yer Alan Vergi ve Sosyal Güvenlik Teşvikleri 
276
C. Ar–Ge İndirimi 
277
D. Gelir Vergisi Stopajı Teşviki 
278
E. Damga Vergisi İstisnası Uygulaması 
279
F. Sigorta Primi Desteği Uygulaması 
279
G. Ar–Ge Kanunu Teşvikleri Uygulama Sonuçları 
279
H. Değerlendirme 
281
II. KALKINMA PLANI VE ORTA VADELİ PROGRAMIN AR–GE VE YENİLİK ALANINDAKİ HEDEF VE ÖNGÖRÜLERİ 
282
A. Planda Yer Alan Tespitler 
282
B. Öngörülen Hedefler 
282
C. Öngörülen Politikalar 
283
D. Orta Vadeli Programın Öngörüleri 
285
E. Sonuç 
285
III. TEKNOKENTLERDE GELİR VERGİSİ STOPAJ TEŞVİKİNİN KAYBI (!) VE YENİDEN KAZANILMASININ HİKÂYESİ 
286
IV. TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİNDE VERGİDEN İSTİSNA EDİLECEK KAZANCIN TESPİTİ 
288
A. Faaliyetin Münhasıran Teknoloji Geliştirme Bölgesinde Gerçekleştirilmesi 
288
B. Ar–Ge, Yazılım ve Tasarım Faaliyeti 
289
1. Ar–Ge 
289
2. Yazılım 
291
3. Tasarım 
291
C. İstisna Kazanç Tutarının Tespiti 
292
D. Ürünlerin Seri Üretime Tabi Tutularak Pazarlanması 
293
E. Sonuç 
294
V. TEKNOKENT TEŞVİKLERİ 
294
A. Gelir/kurumlar Vergisi İstisnası 
295
B. Ücretlerde Gelir Vergisi Kesintisi İstinası 
296
C. Teknokent İşletmelerine Kredi Verenlere Sağlanan Teşvik 
297
D. Diğer Vergi İstisnaları 
297
VI. TEKNOKENT’TEKİ GİRİŞİMCİLER İÇİN SAĞLANAN VERGİ VE SOSYAL GÜVENLİK TEŞVİKLERİ VE UYGULAMA SONUÇLARI 
297
A. Kurumlar Vergisi İstisnası 
298
B. Gelir Vergisi Stopajı Desteği 
299
C. Sigorta Primi Desteği 
299
D. Damga Vergisi İstisnası 
300
E. Katma Değer Vergisi İstisnası 
300
F. Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kanunu Teşviklerinin Uygulama Sonuçları 
300
VII. TEKNOKENTLERDEKİ ŞİRKETLERİN KURUMLAR VERGİSİ İSTİSNASI UYGULAMASINDA SON GELİŞMELER 
303
A. Kurumlar Vergisi İstisnasından Yararlanabilmek İçin Belge Alma Şartı 
303
B. İstisnadan Yararlanabilecek Kazanç Tutarının Sınırlandırılması 
304
C. Sonuç 
307
VIII. AR–GE, YENİLİK VE TASARIM FAALİYETLERİ İÇİN KATLANILAN VERGİ HARCAMALARI 
307
A. Vergi Harcaması Ne Demektir? 
307
B. Ar–Ge, Yenilik ve Tasarım Faaliyetlerinin Desteklenmesine Yönelik Vergi Harcamaları 
308
1. Gelir Vergisi 
308
a. Ar–Ge Çalışanları İçin Gelir Vergisi Desteği 
308
b. Teknoloji Geliştirme Bölgesi Çalışanları İçin Gelir Vergisi Desteği 
309
c. Gelir Vergisi Ar–Ge İndirimi 
309
2. Kurumlar Vergisi 
309
a. Sınai Mülkiyet Hakları Vergi Desteği 
309
b. Teknokent Kazanç İstisnası 
310
c. Kurumlar Vergisinden Ar–Ge İndirimi 
310
3. Katma Değer Vergisi 
310
a. Ar–Ge Yenilik ve Yazılım Faaliyetleri İstisnası 
310
b. Bazı Yazılım Teslimlerine Sağlanan İstisna 
310
4. Sağlanan Toplam Vergi Desteği 
310
C. Ar–Ge, Yenilik ve Tasarım Faaliyet Sonuçları 
312
D. Değerlendirme ve Sonuç 
313
IX. AR–GE VERGİ İNDİRİMİ Mİ YOKSA TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ VERGİ İSTİSNASI MI? 
313
A. Ar–Ge ve Tasarım İndirimi ve Ücret Stopaj İstisnası 
314
1. Kurumlar Vergisi İndirimi 
314
2. Ücret Stopaj İstisnası 
315
B. Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Kurumlar Vergisi ve Ücret Stopaj İstisnası 
316
1. Kurumlar Vergisi İstisnası 
316
2. Ücret Stopaj İstisnası 
316
C. Karşılaştırma 
316
1. Kurumlar Vergisi Yönünden 
316
2. Ücret Stopaj İstisnası Yönünden 
317
D. Sonuç 
318
X. AR–GE MERKEZLERİ VE TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ ÇALIŞANLARINA EVDEN ÇALIŞABİLME İMKÂNI 
318
A. Kanundan Önce Alınan İdari Karar 
319
B. Yeni Kanunda Yer Alan Düzenleme 
320
C. Sonuç 
320
XI. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME FAALİYETİ (AR–GE) NEDİR? 
321
A. Ar–Ge Faaliyeti Tanımı 
321
B. Ar–Ge Sayılmayan Faaliyetler 
322
C. Ar–Ge Faaliyeti Olduğuna Kim Karar Veriyor? 
323
D. Ar–Ge Faaliyetlerinin Denetimi 
324
E. Değerlendirme 
324
XII. TEKNOLOJİ GELİŞTİRME BÖLGELERİ VERGİ İSTİSNASI İLE İLGİLİ YENİ DÜZENLEMELER 
325
A. Gelir ve Kurumlar Vergisi İstisnası İçin Yeni Koşul 
325
B. İstisna Süresinde Uzatma 
326
C. Bölge Çalışanlarına Asgari Geçim İndirimi İmkânı 
326
D. Bölge Dışında Çalışma İmkânı ve Bunların Damga Vergisi 
326
E. Bölgeye Yapılacak Finansman Desteklerinde Vergi İndirimi 
327
F. Değerlendirme 
327
XIII. TEKNOKENT VE AR–GE MERKEZLERİ DIŞINDA GEÇİRİLECEK ÇALIŞMA SÜRELERİNDE VERGİ STOPAJI 
328
A. Kanuni Düzenleme 
328
B. Konu İle İlgili Yayınlanan Tebliğ 
330
C. Sonuç 
330
XIV. TEKNOKENT’TE VE AR–GE MERKEZİNDE ÇALIŞAN BİLİŞİMCİLER YÜZDE 100 ÖZGÜRLÜĞE KAVUŞTU 
331
A. Sorunun Özü ve Tarihçesi 
332
B. Özgürlüğe Yüzde 25 Kalmıştı 
333
C. Beklenen Cumhurbaşkanı Kararı Yayımlandı 
333
D. Bakanlığa Verilen Yetki 
333
XV. AR–GE HARCAMALARINIZDA EK İNDİRİM HAKKINIZ OLDUĞUNDAN HABERİNİZ VAR MI? 
334
A. Ek İndirimden Yararlanmanın Koşulları 
335
B. Değerlendirme ve Sonuç 
337
Sekizinci Bölüm
TEŞVİKLER
I. VERİ MERKEZLERİ VE ÇAĞRI MERKEZLERİ İÇİN “CAZİP” DESTEK VE TEŞVİKLER 
339
A. Programın Uygulanacağı İller 
340
B. Destekten Yararlanabilecek Yatırımlar 
340
C. Çağrı Merkezleri Destek Unsurları ve Koşullar 
341
D. Veri Merkezleri Destek Unsurları ve Koşullar 
342
E. Başvuru Yeri 
343
F. Teminat 
344
G. Kira Sözleşmesi ve Kira Bedeli 
344
H. Gelir ve Kurumlar Vergisi Teşviki 
345
1. İndirimden Faydalanma Şartları 
345
2. İndirim Tutarının Tespiti 
345
3. Kazançların Kayıtlarda İzlenmesi 
346
II. PROJE BAZLI TEŞVİK SİSTEMİ 
347
A. Proje Bazlı Teşvik Sisteminin Amacı 
347
B. Proje Bazlı Teşvikte Neler Var? 
347
C. Hangi Projeler, Kimler Bu Teşvikten Yararlanabilir 
348
D. Süreç Nasıl İşleyecek? 
349
E. Teşvik Belgesinin Uygulanması ve Tamamlanması 
349
F. Destek Verecek Kurumlarca Projelerin Öne Alınması 
350
G. Yatırımın Gerçekleşmemesinin Sonuçları 
350
H. Hem Proje Bazlı Destekten Hem de Diğer Desteklerden Yararlanma 
351
İ. Sonuç Olarak 
351
III. YAPISAL DÖNÜŞÜM PROGRAMINDA TEKNOLOJİK ÜRÜN TİCARİLEŞTİRMESİ 
351
A. Programın Kapsamı 
352
B. Programın Hedefleri 
352
C. Programın Performans Göstergeleri 
353
D. Programın Bileşenleri ve Politika Öncelikleri 
354
E. Gelecek Öngörüleri 
355
IV. YATIRIMCILAR İÇİN YENİ TEŞVİKLER GELİYOR 
355
A. Çatıda Elektrik Üretenlere Esnaf Muaflığı 
356
B. Yeni yatırımlar İçin Yurt Dışından Getirilen Paraların Kur Farkları Vergilenmeyecek 
357
C. Makine ve Teçhizatta Hızlandırılmış Amortisman 
357
D. Yeni Makine ve Teçhizat Alımlarında KDV İstisnası 
358
E. İşverenlerce Kreş Açılması 
358
F. İkale Sözleşmesi Kapsamındaki Ödemelerin Kıdem Tazminatına Karşılık Gelen Kısmı Vergiden Müstesna 
358
G. İki Yıldır Gündeme Gelen İlave AGİ Kalıcı Hale Geliyor 
359
H. Sürekli İmha Yapanların Takdir Komisyonu’na Gitme Zorunluluğu Kaldırılıyor 
359
İ. Cezalarda ve Uzlaşma Hükümlerinde Getirilen Yenilikler 
359
V. EĞİTİMDE FIRSATLARI ARTIRMA VE TEKNOLOJİYİ İYİLEŞTİRME HAREKETİ (FATİH) PROJESİ KAPSAMINDAKİ MALİ TEŞVİKLER 
360
A. Fiber İnternetli (genişbantlı) Öğrenciler Üniversiteye Girişte Daha Başarılı 
360
B. FATİH Projesinin Hedefleri 
361
C. 2017 Sonunda Gelinen Durum 
362
D. FATİH’e Özgü Vergisel Avantajlar 
362
E. 5 Aralık 2017 Öncesi ve Sonrası Sözleşmelerde Vergi Ayrımcılığı 
363
VI. ÜRÜN BAZLI TEŞVİK SİSTEMİ GELİYOR 
364
A. Kaldırılan Büyüklük Esaslı Teşvik Sistemi 
364
B. Getirilen Ürün Esaslı Yatırım Teşvik Sistemi 
365
C. Ürün Esaslı Belirlenen Yatırımlara Sağlanan Teşvikler 
365
VII. BİLGİSAYAR, ELEKTRONİK BİLGİSAYAR VE ELEKTRİKLİ TEÇHİZAT SEKTÖRLERİ ÜRÜN ESASLI TEŞVİK KAPSAMINDA 
367
A. Hangi Sektörler Öncelikli Ürün Üretecek? 
368
B. Teknoloji Odaklı Sanayi Hamlesi Programının Amacı 
368
C. Süreç Nasıl İşleyecek? 
369
D. Devlet Ne Kadar Destek Verecek? 
370
E. Projenin İzlenmesi, Revizyonu, Sonlandırılması ve Tamamlanması 
370
F. Sonuç Olarak 
371
VIII. BİLİŞİM SEKTÖRÜNÜN DIŞA AÇILMASI İÇİN YENİ DESTEKLER 
371
A. Koordinatör: Ticaret Bakanlığı 
372
B. Yeni Destek Kapsamında Faaliyetler 
372
C. Destek Türleri 
373
D. E–Turquality (Bilişimin Yıldızları) Programı 
374
E. Değerlendirme 
375
IX. ÇATIDA GÜNEŞ ENERJİSİ İLE ELEKTRİK ÜRETİMİNE VERGİ AVANTAJI 
375
A. Muafiyetin Şartları 
378
B. Üretilen Elektrik Enerjisinin Satışında Vergi Tevkifatı var mı? 
379
C. Belge Düzeni Nasıl Olacak? 
379
D. Defter Tutma, Beyanname Verme Zorunluluğu Var mı? 
379
X. YÜKSEK TEKNOLOJİ İÇİN PROJE BAZLI YENİ BİR DESTEK: HİT–30 
380
A. Proje Bazlı De Proje Bazlı Destek Stek Sistemi Nedir? 
380
B. Proje Bazlı Teşvik Sisteminin Amacı Nedir? 
380
C. HİT (High Tech Türkiye) 30’un Amacı Nedir? 
381
D. HİT–30 Projelerinde Hani Özellikler Aranıyor? 
381
E. HİT–30’da Verilecek Destek Türleri Nelerdir? 
381
F. Proje Bazlı Desteklenecek Yedi Yüksek Teknoloji Sektörü 
382
1. Yarı İletkenler 
382
2. Mobilite 
382
3. Yeşil Enerji 
382
4. İleri İmalat 
383
5. Sağlıklı Yaşam 
383
6. Dijital Teknolojiler 
383
7. Haberleşme ve Uzay 
383
8. Değer Zincirini Tamamlayıcı Yatırımlar 
384
G. HİT–30 Programına Nasıl Başvurulabilir? 
384
H. İlk Aşamada Çağrı Yapılan Alanlar 
384
İ. Programın Süresi 
388
Dokuzuncu Bölüm
GENEL VERGİ TEŞVİKLERİ
I. SERMAYE ARTIRMAK ARTIK DAHA AVANTAJLI 
389
A. Düzenlemenin Amacı ve Sağlanan Avantaj 
389
B. Kimler Yararlanabilir? 
390
C. Nasıl Yararlanılır? 
390
D. Hangi Durumlarda Yararlanılmaz? 
391
E. Sonuç 
392
Onuncu Bölüm
BİLİŞİMİN FİNANSMANI
I. İNTERNETTEN YENİ BİR FİNANSMAN VE YATIRIM MODELİ: KİTLE FONLAMASI 
393
A. Kitle Fonlaması Nedir? 
393
B. Dünyada Kitle Fonu Hacmi 
394
C. Kitle Fonlaması Türkiye’de Yasal Zemine Kavuştu 
394
D. Dijitalleşen Dünya İçin Dijital Finans 
395
II. KİTLE FONLAMASI İLE İLGİLİ SON GELİŞMELER 
395
A. Nedir Bu Kitle Fonlaması? 
395
B. Paya Dayalı Kitle Fonlaması İçin Esaslar 
396
C. Sonuç 
398
III. BİLİŞİM FİRMALARINA GETİRİLEN GİRİŞİM SERMAYESİ FONU AYIRMA ZORUNLULUĞU 
399
A. Zorunluluk Hangi Firmaları Kapsamaktadır? 
399
B. Fon Tutarı Ne Kadar Olmalıdır? 
399
C. Fon Nerede Kullanılmalıdır? 
400
D. Zorunluluğun Yerine Getirilmemesinin Sonuçları Nelerdir? 
400
E. Sonuç 
401
IV. MELEK YATIRIMCILARA VERGİ DESTEĞİ 
402
A. Vergi Desteğinden Kimler Yararlanabilir? 
402
B. Destekten Yararlanmanın Koşulları Nelerdir? 
403
C. Sağlanan Vergi Desteğinin Mahiyeti nedir? 
404
D. Değerlendirme 
405
V. AR–GE FAALİYETLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNE YÖNELİK OLUŞTURULAN FON VE KULLANIMI 
405
A. Desteklemeye İlişkin Usul ve Esaslar 
406
B. Oluşturulan Fon ve Kullanım Tutarları 
407
C. Fondan Fiilen Desteklenen Projeler 
408
1. TÜRKSAT 6A Yerli Haberleşme Uydusu geliştirme ve Üretimi Projesi 
408
2. Ka Bant Milli Uydu Haberleşme HUB Sistemi ve Modem Geliştirilmesi Projesi 
409
3. Uydu Destekli Ulusal Akıllı Ulaşım Sistemleri Otomasyon Projesi 
409
4. Hizmet Olarak Hareketlilik (MaaS–Mobility as a Service) Platformu Projesi 
409
D. Değerlendirme ve Sonuç 
410
Onbirinci Bölüm
GENEL VERGİSEL KONULAR
I. VERGİDE ZAMANAŞIMINI UZATMAK İÇİN TAKDİRE SEVK YOLU KAPATILDI 
411
A. 27 Aralık Atatürk’ün Ankara’ya Geliş ve Zamanaşımını Kesmek İçin Takdire Sevk Günü 
412
B. VERGİALGI İnternet Sitesi Panelinde Konunun Gündeme Gelişi 
412
C. Mükellef Hakları Alanında Oldukça Önemli Bir Gelişme 
413
II. KATMA DEĞER VERGİSİNDE GÜNCEL GELİŞMELER 
413
A. Basılı Kitap ve Süreli Yayında KDV Sıfırlandı 
414
B. KDV İndirimi Takip Eden Yılda da Yapılabilecek 
415
C. Yeminli Mali Müşavir Raporuyla KDV İadelerinde Hızlandırma 
415
III. VERGİYE TABİ KAZANCIN TESPİTİNDE İNDİRİLEBİLECEK GİDERLER KISITLANDI 
416
A. Getirilen Düzenleme 
416
B. Getirilen Düzenlemelerin Sonuçları 
417
C. Düzenlemenin Yaratacağı Muhtemel Sıkıntılar 
418
IV. VERGİ MÜKELLEFLERİ İÇİN YENİ BİR KORUMA: MÜKELLEF HAKLARI KURULU 
418
B. Mükellef Hakları Kurulu Kimlerden Oluşmalı? 
420
C. Vergi Mahremiyeti (Gizliliği) 
421
D. ABD’de Ulusal Mükellef Avukatlığı Müessesesi 
421
E. Mükellef Haklarının Güvence Altında Olduğu Bir Türkiye 
422
V. ENFLASYONUN BİLANÇO VARLIKLARINDA YARATTIĞI TAHRİBATI GİDERMEK İÇİN ÖNEMLİ BİR İMKÂN: YENİDEN DEĞERLEME 
422
A. Enflasyonun Şirket Bilançolarında Yarattığı Tahribat 
422
B. Yeniden Değerlemeden Kimler Yararlanabilecektir? 
424
C. Hangi Sabit Kıymetler Yeniden Değerlemeye Tabi Tutulabilecektir? 
425
D. Sabit Kıymetler Hangi Oran Esas Alınarak Yeniden Değerlenecektir? 
426
E. Değer Artış Fonu ve Vergilendirilmesi 
426
F. Sonuç 
427
VI. UYUMLU MÜKELLEFLERE VERGİ İNDİRİMİ 
427
A. Kimler Yararlanabilir? 
427
B. İndirimden Yararlanmanın Koşulları 
428
C. Yararlanılabilecek İndirim Ne Kadar? 
428
D. Değerlendirme 
429
VII. İŞÇİ, MEMUR TÜM ÜCRETLİLERE ASGARİ ÜCRET KADAR VERGİ İSTİSNASI 
430
A. Meclise Giden Teklifin Kapsamı Genişletildi 
430
B. Asgari Ücretin Üzerinde Ücret Alanların Durumu Ne oldu? 
431
C. AGİ Kaldırıldı 
432
VIII. İHRACATÇI VE İMALATÇI KURUMLARA İNDİRİMLİ KURUMLAR VERGİSİ 
433
A. Kimler İndirimli Orandan Yararlanabilecektir? 
433
B. Hangi Kurum Kazançları İndirimli Kurumlar Vergisinden Yararlanabilecektir? 
434
D. Uygulanacak İndirimli Oran Nedir? 
435
E. Değerlendirme 
435
IX. FİNANSMAN GİDER KISITLAMASI 
435
A. Kısıtlamaya Maruz Kalan İşletmeler 
437
B. Kısıtlamaya Tabi Finansman Giderleri 
437
C. Değerlendirme 
438
X. CEP TELEFONU EKRAN KORUYUCUSUNUN VERGİ İLE İMTİHANI 
439
XI. DEVLETTEN KDV ALACAĞI OLANLARA KÖTÜ HABER 
442
A. Neden Yapılıyor? 
443
B. Düzenleme Hukuki midir? 
444
C. Sonuç 
445
XII. SERBEST BÖLGELERDEKİ VERGİ İSTİSNASINA GETİRİLEN SINIRLAMA 
445
A. Mevcut İstisna Uygulaması 
445
B. Yeni İstisna Uygulaması 
446
C. Değişikliğin Gerekçesi 
446
D. Meclis Plan Bütçe Komisyonunda Yapılan Tartışmalar 
446
E. Yıllar İtibariyle Serbest Bölgeden Yapılan Ticaretin Yönü 
447
F. Sonuç 
449
XIII. MÜKELLEF HAKLARI KURULUNUN ÜZERİNDEN YEDİ BAHAR GEÇTİ 
449
A. Vergi Mükellefleri İçin Yeni Bir Koruma: Mükellef Hakları Kurulu 
450
B. Üç Yıl Yedi Bahar Geçti 
451
XIV. OTOMOBİLLER VE VERGİLERİ 
452
A. Taşıtlardan Alınan Vergilerin Bütçeye Katkısı 
452
B. Taşıt Alımında Yüklenilen Verginin Seyri 
453
C. Değerlendirme 
454
XV. YILSONU CARİ HESAP MUTABAKAT KAĞITLARI DAMGA VERGİSİNE TABİ Mİ? 
455
A. Mutabakat Sağlama Yöntemleri 
456
B. Türk Ticaret Kanununda Mutabakat 
456
C. Damga Vergisi Konusu Nereden Çıktı? 
457
Kavram Dizini 
459