UML ile Nesne Tabanlı Çözümleme ve Tasarım Bora Güngören  - Kitap

UML ile Nesne Tabanlı Çözümleme ve Tasarım

1. Baskı, 
Kasım 2009
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
18x23
Sayfa:
222
Barkod:
9789753479967
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Bora Güngören,yazılım geliştirme alanındaki deneyimini aktardığı beşinci kitabı olan UML ile Nesne Tabanlı Çözümleme ve Tasarım ile uygulama geliştirilmesinde, programlamadan önce başlayan ve uygulamanın teslim edildiği ana kadar devam eden bir süreçten bahsediyor. Yazılım geliştirme alanında deneyimi olmayan kişiler kadar deneyimli yazılımcılar için de çok yararlı bilgiler sunan bu kısa ve öz kitap ile temel çözümleme ve tasarım tekniklerini, yaşadıkları yazılım yaşam çevrimi içinde öğrenecek ve böylece daha doğru biçimde kullanabileceksiniz.
UML'yi okumayı değil, kullanmayı öğrenmek istiyorsanız bu kitaptaki özgün örnekler ve sunulan yazılım mühendisliği kavramları içine sindirilmiş UML kullanımı tam size göre. Kitap içerdiği 100' den fazla şekil, çeşitli yerlerdeki kısa java C++ kod örnekleri ve kurumsal yazılımlardaki gerçek dünya tasarım tekniklerine dair örnekler ile Türkiye'de bu konuda yazılan ilk uygulama kitabıdır. Portakal Teknoloji'de değişik düzeylerdeki kişilere verilen çok sayıda eğitim sonunda olgunlaşan bu içerik hem üniversitelerde programlama ve yazılım mühendisliği derslerinde bir yardımcı kitap hem de profesyonel uygulama geliştiriciler için bir başucu kitabı olarak kullanılabilir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Nesne Tabanlı Yazılım Geliştirme Sürecine Giriş
.
Yazılım Geliştirme Yöntembilimleri ve Proje Yönetimi
.
Çözümleme ve Kullanım Durumları
.
Sınıf Düzeyinde Tasarım
.
Mimari Düzeyinde Tasarım
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Şekiller ve Resimler Listesi 
11
1. Bölüm NESNE TABANLI YAZILIM GELİŞTİRME SÜRECİNE GİRİŞ
1.1. 1970'lerden Bugüne Yazılım Geliştirmenin Evrimi 
17
1.2. Çözümleyici Düşünce, Soyutlama ve Modellemenin 
23
1.3 Nesne Tabanlı Programlama Kavramları 
32
1.4. UML Sınıf ve Nesne Şemaları 
38
1.5. Arabirimler ve Çok Biçimlilik 
42
1.6. Miras Alma ve Çok Biçimlilik 
48
1.7. Soyut Sınıflara Olan Gereksinim 
58
1.8. Çeşitli Nesne Tabanlı Tasarımlar 
61
1.9. Veri Saklama Prensibi 
66
1.10. Uygulama Çatıları ve API'ler 
69
1.11. Etkinlik Kavramı 
71
1.12. Sınıf ve Nesne Şemalarında Çeşitli Detaylar 
73
1.13. Bölüm Sonu Çalışmaları 
80
2. Bölüm YAZILIM GELİŞTİRME YÖNTEMBİLİMLERİ VE PROJE YÖNETİMİ
2.1. Yazılım Geliştirmenin Modellenmesi 
83
2.2. Şelale Modeli 
87
2.3. Sarmal Modeli 
90
2.4. Hızlı Uygulama Geliştirme Modeli 
91
2.5. Denetimli Adımlar Modeli 
92
2.6. Bölüm Sonu Çalışmaları 
100
3. Bölüm ÇÖZÜMLEME VE KULLANIM DURUMLARI
3.1. Çözümleme Nedir? 
103
3.2. Çözümlemenin Temel Prensipleri 
105
3.3. Kullanım Durumları 
116
3.4. Sistemin Bütün Olarak Hareketi: Durum ve Etkinlik Şemaları 
127
3.5. Kullanım Durumlarında Yapılan Hatalar 
135
3.6. Bölüm Sonu Çalışmaları 
138
4. Bölüm SINIF DÜZEYİNDE TASARIM
4.1. Sınıf Düzeyinde Tasarım Türleri 
141
4.2. Alan Sınıflarını Belirlemek 
144
4.3. CRC Kartları 
156
4.4. Etkileşimleri Göstermek İçin Sıra ve İşbirliği Şemaları 
161
4.5. Aktör – Rol İlişkisi ve Sınıf Tasarımı 
168
4.6. Temel Bazı Tasarım Biçimleri 
170
4.7. Bölüm Sonu Çalışmaları 
189
5. Bölüm MİMARİ DÜZEYİNDE TASARIM
5.1. Yazılım Mimarisi 
193
5.2. Mimari Tasarım ve Modeller 
195
5.3. Mimari Modeller ve UML 
196
5.4. Özelliklere Dayanan Tasarım Yöntemi 
201
5.5. Mimari Tasarım Biçimleri 
202
5.6. Yeniden Kullanım Süreci 
213
5.7. Bölüm Sonu Çalışmaları 
217
Dizin 
219