Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim S. Sunay Yıldırım Doğru, Neslihan Durmuşoğlu Saltalı  - Kitap

Erken Çocukluk Döneminde Özel Eğitim

2. Baskı, 
Mart 2011
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
249
Barkod:
9786055985431
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Yayınevi:
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Okul Öncesi eğitimin çocuklar, aileler ve toplum açısından birçok faydası vardır. 0–6(0–72 ay} yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 0–4 yaş arasında tamamlanmakta dır. Büyüme, gelişim ve öğrenme için kritik bir dönem olarak tanımlanmaktadır. Bu yıllarda çocuğun daha sonraki gelişimini etkileyen Öğrenme ve davranış örüntülerinin temeli atıl maktadır. Çocukların tüm gelişimi dil, zihinsel, sosyal, duygusal ve motor becerilerin kaza nılması bu kritik dönemde gerçekleşmektedir. 01/07/2005 tarihli 5378 sayılı Özürlüler ve Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunda eğitsel tanısında özel eğitim alması uygun görülen çocukların özel özel eğitim kurumların da eğitim alabileceği ve eğitim giderlerinin de Milli Eğitim Bakanlığının bütçesine ayrılan ödenekten karşılanacağı hükme bağlanmıştır. Hali hazırda uygulamalarda çocuk 0–18 yaş arasındaki bireyleri tanımlamaktadır. İlgi kanunla erken çocukluk özel eğitimi doğumdan itibaren uygulanabilecek hale getirilmiştir.
Yetersizliği bulunan çocukları düşündüğümüzde; ailenin çocuğunu doğumdan sonra kabulleninceye kadar geçen süre, tutumlarının olumsuzluğu çocuğuyla paylaşımı çocuğu olumsuz yönde etkilemektedir. Gelişimin hızla şekillendiği bu dönemde olumsuz tutumlar dan dolayı yetersizliği olan çocuklarda çok büyük yaşantı eksiklikleri görülmektedir. Ayrıca çocuğun yetersizliği de bu durumla bütünleşince çocuk akranlarından büyük oranda geri kalabilmektedir. Engelli yada engelli olma riski olan bebekler okul çağına kadar evde ba kıldıkları için gereksinimleri toplumun gözünden kaçmakta, aileler tüm bakım ve ilgilerine rağmen tıbbi gereksinimleri dışındaki ihtiyaçlarını karşılayamamaktadırlar. Engelli bireyin gelişimine en önemli destek hiç kuşkusuz eğitim ve rehabilitasyon çalışmalarıdır. Bu des tekten yoksun kalan engelli bireyin "kendini gerçekleştirmesi" bir yana, olumsuz duygusal gelişim içinde olması kaçınılmaz olmaktadır. Erken çocukluk Eğitimin başlıca katkısı engelli bireyin gelişim hızına uygun programlar aracılığıyla olumlu davranışlar kazandırmasıdır. Bu' durum genelde bağımlı yaşamdan gittikçe bağımsız yaşama doğru bir geçiştir. Hiç kuşkusuz bu yol uzun ve zorlu bir süreçtir. (Önsöz)
Kitabın Konu Başlıkları
.
Erken Çocukluk Döneminde Gelişim
.
Erken Çocuklukta Özel Eğitim
.
Bebeklik Döneminde Özel Eğitim ve Bebek Eğitim Programı
.
Her Yönüyle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programları