Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler Arş. Gör. Zeynep Naz Güneş  - Kitap
Finansal Hizmetlere İlişkin

Mesafeli Sözleşmeler

1. Baskı, 
Temmuz 2018
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
166
Barkod:
9789750249365
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
280,00
İndirimli (%77):
65,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Kitapta; başta bankacılık hizmetleri olmak üzere sigorta, bireysel emeklilik gibi finansal hizmetlerin tüketiciye mesafeli olarak sunumu incelenmektedir.
Teknolojinin ve internetin gelişmesine paralel olarak yaygınlaşan mesafeli sözleşmelerin taraflarından biri olan tüketicileri, finansal hizmetler alanında yapacakları sözleşmelerde korumak amacıyla 2002/65/EC Sayılı Mesafeli Sürüm Yoluyla Tüketiciye Sunulan Finansal Hizmet Edimlerine İlişkin AB Direktifi çıkarılarak ilk yasal düzenleme hazırlanmıştır. Bu Direktif, 28.05.2014 tarihinde yürürlüğe giren 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile de iç hukukumuza aktarılmıştır.
Finansal Hizmetlere İlişkin Mesafeli Sözleşmeler isimli eserde; bu sözleşmenin unsurları, kapsamı, benzer sözleşmelerden farkları, konusu, şekli, kurulması, hüküm ve sonuçlarını doğurması, ifası, sona ermesi, sağlayıcının bilgilendirme yükümlülüğü, tüketicinin cayma hakkı ve tarafların iade yükümlülüğü hususları incelenmektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Bilgilendirme Yükümlüğü ve Cayma Hakkı
.
İfaya İlişkin Hususlar
.
Sigorta ve Bireysel Emeklilik Hizmetleri
.
Bankacılık Hizmetleri
Kitabın İçindekileri
Özet 
5
Önsöz 
7
Kısaltmalar 
13
Giriş 
15
Birinci Bölüm
MESAFELİ SÖZLEŞME KAVRAMI VE TÜRLERİ
I. MESAFELİ SÖZLEŞMELERİN TARİHSEL GELİŞİMİ 
17
A. Mesafeli Sözleşmelere İlişkin Yasal Düzenlemelerin Ortaya Çıkışı 
17
B. Avrupa Birliği Hukuku’nda 
18
1. Avrupa Birliği’nin Kuruluş Süreci 
18
2. Mesafeli Sözleşmelere İlişkin Avrupa Birliği Direktifleri 
20
C. Türk Hukuku’nda 
25
1. 4077 ve 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunlar 
25
2. Mesafeli Sözleşmelere İlişkin Diğer Yasal Düzenlemeler 
28
II. MESAFELİ SÖZLEŞMELERE İLİŞKİN TEMEL ÖZELLİKLER 
30
A. Tanımı ve Hukuki Niteliği 
30
B. Unsurları 
32
1. Sözleşmenin Kurulmasında Tarafların Fiziksel Olarak Karşı Karşıya Gelmemesi 
32
2. Bir ya da Birden Çok İletişim Aracının Kullanılması 
34
3. Mal veya Hizmetlerin Uzaktan Pazarlanmasına Yönelik Olarak Oluşturulmuş Bir Sistemin/Organizasyonun Varlığı 
36
B. Sözleşmenin Tarafları 
38
1. Tüketici 
38
2. Satıcı veya Sağlayıcı 
45
C. Sözleşmenin Konusu 
47
1. Genel Olarak 
47
2. ‘Finansal Hizmet’ Kavramı 
50
a. Her Türlü Banka Hizmeti ve Kredi 
51
b. Sigorta ve Bireysel Emeklilik 
55
c. Yatırım ve Ödeme İle İlgili Hizmetler 
59
III. MESAFELİ SÖZLEŞMELERİN BENZER SÖZLEŞMELERDEN FARKI 
59
A. Mesafe Satımından Farkı 
59
B. İş Yeri Dışında Kurulan Sözleşmelerden Farkı 
62
C. Beğenme Koşuluyla Satıştan Farkı 
64
İkinci Bölüm
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ
SÖZLEŞMELERİN KURULMASI
I. GENEL OLARAK 
67
II. ÖNERİ VE ÖNERİYE ÇAĞRI 
68
A. Genel Olarak 
68
B. Web Siteleri Aracılığıyla Yapılan Öneri ve Öneriye Çağrı 
71
C. Elektronik Posta Aracılığıyla yapılan Öneri ve Öneriye Çağrı 
73
D. Önerinin Bağlayıcılığı 
74
III. KABUL 
76
IV. SÖZLEŞMENİN KURULMA ANI VE HÜKÜMLERİNİ DOĞURMASI 
78
V. SÖZLEŞMENİN ŞEKLİ 
80
Üçüncü Bölüm
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELERDE BİLGİLENDİRME YÜKÜMLÜLÜĞÜ VE CAYMA HAKKI
I. SATICININ VEYA SAĞLAYICININ BİLGİLENDİRME YÜKÜMLÜLÜĞÜ VE KAPSAMI 
85
A. Genel Olarak 
85
B. Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Yükümlülüğü 
86
1. Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Yükümlülüğünün Kapsamı 
86
2. Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Yükümlülüğünün Zamanı 
93
3. Sözleşme Öncesi Bilgilendirme Yükümlülüğünün İhlal Edilmesi 
94
C. Sözleşme Sonrası Bilgilendirme Yükümlülüğü 
98
1. Sözleşme Sonrası Bilgilendirme Yükümlülüğünün Kapsamı 
98
2. Sözleşme Sonrası Bilgilendirme Yükümlülüğünün Zamanı 
100
3. Sözleşme Sonrası Bilgilendirme Yükümlülüğünün İhlal Edilmesi 
101
II. TÜKETİCİNİN CAYMA HAKKI 
102
A. Genel Olarak 
102
B. Cayma Hakkının Benzer Haklarla Karşılaştırılması 
104
1. Geri Alma Hakkı 
104
2. Dönme Hakkı 
105
3. Fesih Hakkı 
108
4. Değerlendirme 
108
C. Mesafeli Sözleşmelerde Cayma Hakkı 
109
1. 4077 Sayılı TKHK Dönemi 
109
2. 6502 Sayılı TKHK Dönemi 
114
D. Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Sözleşmeler 
117
E. Cayma Hakkının Kullanılmasının Sonuçları 
123
1. Genel Olarak 
123
2. Satıcının/Sağlayıcının İade Borcu 
124
3. Tüketicinin İade Borcu 
127
Dördüncü Bölüm
FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELERDE
İFA VE SONA ERME
I. FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELERDE İFA 
131
A. Genel Olarak ‘İfa’ Kavramı 
131
B. Mesafeli Sözleşmelerde İfa Zamanı 
133
C. Mesafeli Sözleşmelerde İfa Yeri 
136
II. MESAFELİ SÖZLEŞMELERDE KREDİ KARTIYLA İFA 
138
III. İLAVE ÖDEMELER VE BELGELERİN SAKLANMASI 
141
IV. SİPARİŞ EDİLMEYEN MAL VE HİZMETLERİN TÜKETİCİYE GÖNDERİLMESİ 
142
V. İLETİŞİM ARAÇLARININ KULLANIMINA İLİŞKİN SINIRLANDIRMALAR 
144
VI. FİNANSAL HİZMETLERE İLİŞKİN MESAFELİ SÖZLEŞMELERDE SONA ERME 
145
Sonuç 
151
Kaynakça 
159