Inventor 2008 Hüdayim Başak  - Kitap

Inventor 2008

1. Baskı, 
Şubat 2009
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
671
Barkod:
9789750209062
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
600,00
İndirimli (%94):
35,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Bilgisayar Destekli Tasarım ve Bilgisayar Destekli Tasarım işleminde kullanılan bilgisayar programları, teknolojinin gelişimiyle birlikte hızla gelişiyor, değişiyor ve sınırları zorluyor. Bu Tasarım programlarından birisi olan Inventor'de her yeni çıkan versiyonuyla tasarımcılara, tasarımla ilgili yenilikler ve kolaylıklar sunuyor.
Inventor 2008 kitabı, bu bağlamda tasarımcıların bu programı öğrenmesi ve tasarımlarında kullanabilmesi için yazılmış bir kitaptır. Kitap basitten zora doğru Inventor ile ilgili konuları ele almakta ve örneklerle de desteklemektedir. Kitabın kullanıcılara faydalı olması dileğiyle.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Eskiz, Sınırlandırmalar ve Ölçülendirme
.
Üç Boyutlu Eskizler (3D Sketch)
.
Çalışma Düzlemleri Eksenleri ve Notları
.
Parça Unsurları
.
Montaj Modelleme
.
Kaynaklı Birleştirmeler
.
Saç Metal Modelleme
.
Modellerin Teknik Resimlerinin Alınması
.
Sunum (Presentation)
.
Uyarlanabilir Tasarım
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. Bölüm
GİRİŞ
1.1. GİRİŞ 
19
1.1.1 Inventor 2008’e Giriş 
19
1.1.2. Autodesk Inventor’a Başlama (Getting Started) 
20
1.1.3. Yeni Dosya Açma (New File) 
20
1.1.4. Dosya Açma (Open) 
21
1.1.5. Proje (Projects) 
21
1.1.5.1. Proje Dosyasının İçeriği 
22
1.1.5.2. Yeni Proje Açma (Creating Projects) 
23
1.1.5.3. Proje Düzenleme (Editing Projects) 
25
1.1.5.4. Proje Dosyaları Hakkında İpuçları 
25
1.2. DOSYA BİLGİSİ (FILE INFORMATION) 
25
1.2.1. Dosya Çeşitleri (Parça, Montaj, Çizim, Sunum Dosyası) 
25
1.2.2. Dosya İlişkileri (File Relationships) 
26
1.2.3. Autodesk Inventor’un Desteklediği Dosya Formatları (File formats supported by
Autodesk Inventor) 
27
1.2.3.1. AutoCAD DWG Dosyalarının Kullanımı 
27
1.2.3.2. Autodesk Mechanical Desktop Parça ve Montajlarının Kullanımı 
29
1.2.3.3. STEP Dosyalarının Kullanımı 
30
1.2.3.4. IGES Dosyalarının Kullanımı 
30
1.3. UYGULAMA SEÇENEKLERİ (APPLICATION OPTIONS) 
31
1.4. ARAÇ ÇUBUKLARI (TOOLBARS) 
32
1.4.1. Panel Penceresi 
32
1.4.2. Browser Penceresi 
33
1.4.2.1 Bir Parça Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri 
34
1.4.2.2. Bir Montaj Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri 
35
1.4.2.3. Bir Teknik Resim Dosyasında Çıkan Browser Seçenekleri 
38
1.4.3. Araç Çubukları 
39
2. Bölüm
ESKİZ, SINIRLANDIRMALAR VE ÖLÇÜLENDİRME
ESKİZ, SINIRLAMA, ÖLÇÜLENDİRME 
49
2.1. STANDART ÇALIŞMA UNSURLARI 
50
2.2. ESKİZ (SKETCH) 
50
2.2.1. Eskiz Oluşturulması (Creating Sketch) 
50
2.2.2. Girdi Araç Çubuğu (Inventor Precise Input) 
51
2.2.3. Eskiz Araçları (Sketching Tools) 
52
2.2.3.1. Çizgi (Line) Komutu 
52
2.2.3.1.1. Çizgi (Line) Komutu ile Doğru Çizimi 
52
2.2.3.1.2. Çizgi (Line) Komutu ile Yay Çizimi 
54
2.2.3.2. Eğri Çizgi (Spline) Komutu 
55
2.2.3.3. Çember (Circle) Komutu 
58
2.2.3.3.1. Merkez Noktasından Çember (Center point circle) Çizme 
59
2.2.3.3.2. Üç Doğruya Teğet Çember (Tangent circle) Çizme 
59
2.2.3.4. Elips (Ellipse) Komutu 
60
2.2.3.5. Yay (Arc) Komutu 
60
2.2.3.5.1. Üç Noktadan Geçen Yay (Three point arc) Çizme 
60
2.2.3.5.2. Teğet Yay (Tangent arc) Çizme 
61
2.2.3.5.3. Merkez Noktası ile Yay (Center Point Arc) Çizme 
62
2.2.3.6. Dikdörtgen (Rectangle) Komutu 
62
2.2.3.6.1. İki Noktadan Dikdörtgen (Two point rectangle) Çizme 
62
2.2.3.6.2. Üç Noktadan Dikdörtgen (Three point rectangle) Çizme 
63
2.2.3.7. Yuvarlama (Fillet) Komutu 
64
2.2.3.8. Pah Kırma (Chamfer) Komutu 
65
2.2.3.9. Nokta, Delik Merkezi (Point, Hole center) Komutu 
67
2.2.3.10. Çokgen (Polygon) Komutu 
67
2.2.3.11. Aynalama (Mirror) Komutu 
68
2.2.3.12. Dikdörtgensel Çoğaltma (Rectangular pattern) Komutu 
68
2.2.3.13. Dairesel Çoğaltma (Circular pattern) Komutu 
71
2.2.3.14. Offset Komutu 
73
2.2.3.15. Place or replace a part or feature from Content Center Komutu 
73
2.2.4. Eskizlerin Ölçülendirilmesi (Dimensioning Sketch) 
74
2.2.4.1. Ölçülendirme (General Dimension) 
74
2.2.4.2. Otomatik Ölçülendirme (Auto Dimension) 
76
2.2.5. Eskiz Sınırlamaları (Constraining the sketch) 
77
2.2.5.1. Diklik (Perpendicular) 
78
2.2.5.2. Paralellik (Parallel) 
79
2.2.5.3. Teğetlik (Tangent) 
79
2.2.5.4. Çakışma (Coincident) 
80
2.2.5.5. Eş merkezlilik (Concentric) 
80
2.2.5.6. Eş doğrusallık (Colinear) 
80
2.2.5.7. Yataylık (Horizontal) 
81
2.2.5.8. Dikeylik (Vertical) 
81
2.2.5.9. Eşitlik (Equal) 
82
2.2.5.10. Sabit (Fix) 
82
2.2.5.11. Simetriklik (Symmetric) 
83
2.2.6. Sınırlamaların Görüntülenmesi ya da Silinmesi 
83
2.2.7. Eskiz Düzenleme Araçları 
84
2.2.7.1. Uzatma (Extend) Komutu 
84
2.2.7.2. Budama (Trim) Komutu 
85
2.2.7.3. Taşıma (Move) Komutu 
85
2.2.7.4. Döndürme (Rotate) Komutu 
86
2.2.7.5. Kopyalama (Copy) Komutu 
87
2.2.7.6. Project Geometry Komutu 
88
2.2.7.7. Project Cut Edges Komutu 
88
2.3. PARAMETRELER (PARAMETERS) 
89
2.3.1. Parametrelerin Excel Tablolarında Tanımlanması 
92
2.3.2. Parametrelerin Paylaşımı 
93
2.3.3. Parça Modelleme Ortamındaki Denklemler 
93
2.3.3.1. AutoCAD Dosyası Yerleştirme (Insert AutoCAD File) Komutu 
97
2.3.3.2. Metin (Text) Komutu 
99
2.3.3.3. Resim Yerleştirme (Insert Image) Komutu 
100
2.3.3.4. Koordinat Sistemini Düzenleme (Edit Coordinate System) Komutu 
100
2.3.3.5. Import Points 
101
2.3.4. Eskiz Seçenekleri 
102
3. Bölüm
ÜÇ BOYUTLU ESKİZLER (3D SKETCH)
ÜÇ BOYUTLU ESKİZ 
107
3.1. 3D ESKİZ (3D SKETCH) 
107
3.1.1. 3D Eskiz Oluşturulması 
107
3.1.2. Çizgi (Line) Komutu 
107
3.1.3. Eğri (Spline) Komutu 
112
3.1.4. Bükme (Bend) Komutu 
113
3.1.5. Geometri Ekleme (Include Geometry) Komutu 
114
3.1.6. 3D Kesişim Eğrisi (3D Intersection Curve) Komutu 
114
3.1.7. 3D Eskiz Sınırlamaları 
115
4. Bölüm
ÇALIŞMA DÜZLEMLERİ EKSENLERİ VE NOKTALARI
4.1. ÇALIŞMA UNSURLARI 
119
4.1.1. Çalışma Düzlemleri 
119
4.1.1.1. Bir Yüzeyden Belirli Uzaklıkta Çalışma Düzlemi Oluşturma 
119
4.1.1.2. Bir Kenardan Geçen, Bir Düzlemle Belli Bir Açı Yapan Çalışma Düzlemi Oluşturma 
120
4.1.1.3. Bir Doğrudan Geçen, Bir Düzleme Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma 
121
4.1.1.4. Bir Kenardan Geçen, Bir Dairesel Düzleme Teğet Çalışma Düzlemi Oluşturma 
122
4.1.1.5. Bir Noktadan Geçen, Bir Doğruya Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma 
122
4.1.1.6. Bir Noktadan Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma 
123
4.1.1.7. Bir Dairesel Yüzeyden Geçen, Bir Düzleme Paralel Çalışma Düzlemi Oluşturma 
123
4.1.1.8. Üç Noktadan Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma 
123
4.1.1.9. İki Kenar veya İki Eksenden Geçen Çalışma Düzlemi Oluşturma 
124
4.1.1.10. Doğru, Yay ve Eğrilerin Uçlarına Dik Çalışma Düzlemi Oluşturma 
124
4.1.2. Çalışma Eksenleri 
125
4.1.2.1. Dairesel Unsurların Merkezinde Çalışma Ekseni Oluşturma 
126
4.1.2.2. Bir Noktadan Geçen ve Bir Düzleme Dik Olan Çalışma Ekseni Oluşturma 
126
4.1.2.3. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma 
126
4.1.2.4. İki Düzlem veya Yüzeyden Çalışma Ekseni Oluşturma 
127
4.1.3. Çalışma Noktası 
127
4.1.3.1. Bir Düzlem ve Bir Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma 
128
4.1.3.2. Bir Eğri ve Bir Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma 
128
4.1.3.3. Üç Düzlemden Çalışma Noktası Oluşturma 
128
4.1.3.4. İki Eksenden Çalışma Noktası Oluşturma 
129
4.1.3.5. Köşe Noktalarından Çalışma Noktası Oluşturma 
129
4.1.3.6. Yer Çalışma Noktası Oluşturma 
130
5. Bölüm
PARÇA UNSURLARI
5.1. ESKİZ İLE KULLANILAN UNSURLAR 
137
5.1.1. Kullanılmış ve Kullanılmamış Eskizler 
137
5.1.2. Eskiz Düzlemleri 
137
5.1.3. Yükseltme (Extrude) Unsuru 
137
5.1.3.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim) 
138
5.1.3.2. Etkileme Tipleri 
139
5.1.4. Döndürme (Revolve) Unsuru 
145
5.1.4.1. Unsur İşlemleri (Birleşme, Kesme, Kesişim) 
145
5.1.4.2. Etkileme Tipleri 
145
5.1.5. Delik Delme (Hole) Unsuru 
147
5.1.5.1. Delik Merkezinin Tanımlanması 
147
5.1.5.2. Delik Unsurunun Baş Çeşitleri 
151
5.1.5.3. Delik Unsurunun Derinliği 
155
5.1.5.4. Delik Unsurunun Ucu 
155
5.1.5.5. Delik Unsuru Çeşitleri 
155
5.1.6. Kabuk (Shell) Unsuru 
158
5.1.7. Feder (Rib) Unsuru 
160
5.1.8. Loft Unsuru 
163
5.1.9. Süpürme (Sweep) Unsuru 
169
5.1.9.1. Included Geometry 
172
5.1.10. Sarma (Coil) Unsuru 
181
5.1.11. Diş Açma (Thread) Unsuru 
185
5.1.12. Unsur Düzenleme 
187
5.1.12.1. Unsur ve Eskiz Düzenleme 
187
5.1.12.2. Eskiz veya unsur silme 
187
5.2. KONUM UNSURLARI 
188
5.2.1. Yuvarlama (Fillets) Unsuru 
188
5.2.2. Pah Kırma (Chamfer) Unsuru 
195
5.2.3. Yüzey Taşıma (Move Face) Unsuru 
198
5.2.4. Yüzeye Eğim Verme (Face Draft) Unsuru 
200
5.2.5. Ayırma (Split) Unsuru 
202
5.2.6. Bükme (Bend) 
204
5.2.7. Kalınlaştırma/Öteleme (Thıcken/Offset) Unsuru 
206
5.2.8. Yüzey Değiştirme (Replace Face) Unsuru 
207
5.2.9. Sculpt 
208
5.2.10. Yüzey Silme (Delete Face) Unsuru 
208
5.2.11. Sınırlı Yama (Boundary Patch) Unsuru 
209
5.2.12. Trim Surface 
211
5.2.13. Extend Surface 
212
5.2.14. Stitch Surface 
213
5.2.15. Kabartma (Emboss) Unsuru 
214
5.2.16. Decal Unsuru 
217
5.2.17. Dizileme (Pattern) Unsuru 
218
5.2.17.1. Dikdörtgen (Rectangular) 
218
5.2.17.2. Dairesel (Circular pattern) 
221
5.2.12.3. Bir Yol Boyunca (Along a Path) 
223
5.2.18. Aynalama (Mirror Feature) Unsuru 
224
5.2.19. Tüketilmiş Parça (Derived Component) Unsuru 
226
5.3. AKILLI UNSURLAR (IFEATURES) 
229
5.3.1. Akıllı Unsur Oluşturma (Create iFeature) 
229
5.3.2. Akıllı Unsur Yerleştirilmesi 
231
5.4. AKILLI PARÇALAR (iPARTS) 
234
5.4.1. Akıllı Parça Oluşturma (Create iPart) 
235
5.5. GÖRÜNÜM ÖZELLİKLERİ 
238
5.5.1. Renk (Color) Stili 
239
5.5.2. Aydınlatma (Lighting) Stili 
240
5.5.3. Malzeme (Material) Stili 
241
6. Bölüm
MONTAJ MODELLEME
MONTAJ MODELLEME 
245
6.1. MONTAJ OLUŞTURMA 
245
6.2. PARÇA YERLEŞTİRME 
246
6.3. PARÇA OLUŞTURMA 
247
6.4. MONTAJ SEÇENEKLERİ 
251
6.5. MONTAJ ARAÇLARI 
253
6.5.1. Bileşenleri Çoğaltma (Pattern Components) 
253
6.5.1.1. Birleşmeli Çoğaltma 
253
6.5.1.2. Dikdörtgensel Çoğaltma 
255
6.5.1.3. Dairesel Çoğaltma 
259
6.5.2. Bileşenlerin Aynalanması (Mirror Components) 
261
6.5.3. Bileşenlerin Kopyalanması (Copy Components) 
269
6.5.4 Cıvata Bağlantısı (Bolted Connection Generator) 
270
6.5.5. Bileşen Değiştirme (Replace Component) 
277
6.5.6. Bileşen Taşıma (Move Component) 
278
6.5.7. Bileşen Döndürme (Rotate Component) 
278
6.6. MONTAJ UNSURLARI 
278
6.7. SINIRLAMA YERLEŞTİRME (PLACE CONSTRAINT) 
279
6.7.1. Montaj Sınırlamaları 
279
6.7.1.1. Çakışma (Mate) 
280
6.7.1.2. Açı (Angle) 
284
6.7.1.3. Teğet (Tangent) 
285
6.7.1.4. Yerleştirme (Insert) 
288
6.7.2. Hareket Sınırlamaları 
290
6.7.2.1. Dönme (Rotation) 
290
6.7.2.2. Dönme-Öteleme (Rotation-Translation) 
292
6.7.3. Geçiş Sınırlaması 
294
6.7.4. Sınırlamaların Düzenlenmesi 
296
6.7.5. Sınırlamaları Hareketlendirme (Drive Constraint) 
298
6.7.6. Standart Parça Merkezi (Content Center) 
313
6.8. STANDART PARÇA YERLEŞTİRME 
315
6.9. AKILLI PARÇA YERLEŞTİRME 
318
6.10. ÇAKIŞMA ANALİZİ 
321
6.11. MALZEME LİSTESİ 
323
6.12. KESİT GÖRÜNÜŞ 
326
6.12.1. ¼ Kesit Görünüş 
326
6.12.2. ½ Kesit Görünüş 
328
6.12.3. ¾ Kesit Görünüş 
329
6.12.4. Kesit Görünüşü Sonlandırma 
330
6.13. TASARIM GÖRÜNÜŞÜ 
330
6.14. SAĞ TUŞ MENÜSÜ 
331
6.15. AKILLI SINIRLAMALAR (iMates) 
333
6.16. INVENTOR STUDIO 
337
6.16.1. Yüzey Stili (Surface Styles) 
338
6.16.2. Işıklandırma Stili (Lighting Styles) 
340
6.16.3. Sahne Stili (Scene Styles) 
342
6.16.4. Kamera (Camera) 
343
6.16.5. Kaplama (Render) 
344
6.16.6. Canlandırma Zaman Çubuğu (Animation Timeline) 
349
6.16.7. Parça Canlandırma (Animate Components) 
350
6.16.8. Canlandırmada Saydamlık (Animate Fade) 
356
6.16.9. Montaj Sınırlaması Canlandırma (Animate Constraints) 
356
6.16.10. Parametre Canlandırma (Animate Parameters) 
359
6.16.11. Kamera Canlandırma (Animate Camera) 
359
6.16.12. Canlandırma Kaplama (Render Animation) 
367
6.17. FRAME GENERATOR 
368
6.18. BORU VE HORTUM TASARIMI 
379
6.18.1. Boru Tasarımı 
379
6.18.2. Tüp Boru Tasarımı 
386
6.18.3. Esnek Hortum Tasarımı 
389
6.18.4. Tube and Pipe Panelinde Bulunan Diğer İkonlar 
393
6.19. DESİNG ACCELERATOR (TASARIM HIZLANDIRICI) 
394
6.19.1. Cıvata Bağlantı Oluşturucu 
395
6.19.2. Shaft Generator 
400
6.19.3. Spur Gear Generator (Dişli Çark Oluşturucu) 
412
6.19.4. Bevel Gear Generator (Konik Dişli Çark Oluşturucu) 
416
6.19.5. Beam And Column 
418
6.19.6. Plate Calculator 
423
6.19.7. Shoe And Drum Break (Tambur Hesaplamaları) 
426
6.19.8. Power Screw (Güç Vidaları) 
429
6.19.9. Butt Solder Joint Calculator (Lehim Hesaplamaları) 
433
7. Bölüm
KAYNAKLI BİRLEŞTİRMELER
KAYNAK MODELLEME 
437
7.1. KAYNAK DOSYASI OLUŞTURMA 
437
7.2. KAYNAK ÖNCESİ HAZIRLIK 
439
7.3. KAYNAK OLUŞTURMA 
439
7.3.1. Kozmetik Kaynak (Cosmetic Weld) 
444
7.3.2. Boşluk Doldurma Kaynağı (Groove Weld) 
445
7.3.3. Kaynak Sembolü (Welding Symbol) 
446
7.4. KAYNAK SONRASI İŞLEM 
447
8. Bölüm
SAÇ METAL MODELLEME
SAC METAL MODELLEME 
459
8.1. SAC METAL PARAMETRELERİ 
459
8.2. SAC METAL ESKİZ UNSURLARI 
465
8.2.1. Yüzey (Face) Unsuru 
466
8.2.2. Çevre Kenarı (Contour Flange) Unsuru 
467
8.2.3. Kesme (Cut) Unsuru 
476
8.2.4. Flanş (Flange) Unsuru 
477
8.2.5. Kenar Kıvırma (Hem) Unsuru 
484
8.2.6. Katlama (Fold) Unsuru 
489
8.2.7. Köşe İşlemleri (Corner Seam) 
491
8.2.8. Bükme (Bend) Unsuru 
495
8.2.9. Delik Delme (Hole) Unsuru 
498
8.2.10. Köşe Yuvarlama (Corner Round) Unsuru 
499
8.2.11. Köşeye Pah Kırma (Corner Chamfer) Unsuru 
501
8.2.12. Baskı Aracı (Punch Tool) 
502
8.2.13. Parça Açınımı (Flat Pattern) 
505
9. Bölüm
MODELLERİN TEKNİK RESİMLERİNİN ALINMASI
ÇİZİM MODELLEME (DRAWING) 
513
9.1. ÇİZİM SAYFASI HAZIRLAMA 
513
9.1.1. Çizim Sayfası Kullanıcı Arayüzü 
513
9.1.2. Çizim Seçenekleri 
514
9.1.3. Çizim Standardı 
515
9.1.4. Stillerle Çizim Sayfasını Biçimlendirme 
518
9.1.4.1. Standart (Standard) 
519
9.1.4.2. Numaralandırma (Balloon) 
520
9.1.4.3. Merkez İşareti (Center Mark) 
522
9.1.4.4. Referans Hedefi (Datum Target) 
523
9.1.4.5. Ölçülendirme (Dimension) 
525
9.1.4.6. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame) 
534
9.1.4.7. Tarama (Hatch) 
535
9.1.4.8. Belirleyici (ID) 
536
9.1.4.9. Katmanlar (Layers) 
537
9.1.4.10. Kılavuz (Leader) 
538
9.1.4.11. Nesne (Object Defaults) 
539
9.1.4.12. Parça Listesi (Parts List) 
539
9.1.4.13. Yüzey Pürüzlülüğü (Surface Texture) 
542
9.1.4.14. Metin (Text) 
542
9.1.4.15. Kaynak Sembolü (Weld Symbol) 
543
9.1.4.16. Kaynak (Weld Bead) 
544
9.2. ÇİZİM KAYNAKLARI 
545
9.2.1. Sayfa Katmanı 
546
9.2.2. Sayfa Düzenleme 
547
9.2.3. Sayfa Biçimlendirme (Sheet Formats) 
547
9.2.4. Çizim Sınırları (Borders) 
548
9.2.5. Antet Blokları (Title Blocks) 
549
9.2.6. Eskiz Sembolleri (Sketched Symbols) 
550
9.3. ÇİZİM GÖRÜNÜŞLERİ OLUŞTURMA 
551
9.3.1. Temel Görünüş (Base View) 
551
9.3.2. İzdüşüm Görünüşü (Projected View) 
556
9.3.3. Yardımcı Görünüş (Auxiliary View) 
558
9.3.4. Kesit Görünüş (Section View) 
559
9.3.5. Detay Görünüş (Detail View) 
564
9.3.6. Üst Üste Binen Görünüş (Overlay View) 
566
9.3.7. Koparılmış Görünüş (Broken View) 
569
9.3.8. Kısmi Kesit Görünüş (Break-Out View) 
572
9.3.9. Taslak Görünüş (Draft View) 
574
9.3.10. Çizim Görünüşlerinin Düzenlenmesi 
574
9.4. ÇİZİMDE EK AÇIKLAYICILAR 
577
9.4.1. Ölçülendirme (Dimensions) 
577
9.4.1.1. Genel Ölçülendirme (General Dimension) 
577
9.4.1.2. Paralel Ölçülendirme (Baseline Dimension) 
579
9.4.1.3. Ayarlı Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension Set) 
580
9.4.1.4. Koordinatlarla Ölçülendirme (Ordinate Dimension) 
582
9.4.1.5. Delik/Diş Açma Notları (Hole/Thread Notes) 
583
9.4.2. Eksen çizgisi (Centerline) 
584
9.4.2.1. Merkez İşareti (Center Mark) 
585
9.4.2.2. Eksen Çizgisi (Centerline) 
586
9.4.2.3. Açıortay Eksen Çizgisi (Centerline Bisector) 
587
9.4.2.4. Bölüm Dairesi (Centered Pattern) 
587
9.4.3. Yüzey İşleme Sembolü (Surface Texture Symbol) 
588
9.4.4. Kaynak Sembolü (Welding Symbol) 
591
9.4.5. Şekil ve Konum Toleransı (Feature Control Frame) 
593
9.4.6. Unsur Belirleme Sembolü (Feature Identifier Symbol) 
595
9.4.7. Referans Belirleme Sembolü (Datum Identifier Symbol) 
597
9.4.8. Referans Hedefi (Datum Target) 
598
9.4.9. Yazı (Text) 
603
9.4.10. Açıklama Yazısı (Leader Text) 
603
9.4.11. Numaralandırma (Balloon) 
604
9.4.11.1. Numaralandırma (Balloon) 
604
9.4.11.2. Otomatik Numaralandırma (Auto Balloon) 
606
9.4.12. Parça Listesi (Parts List) 
608
9.4.13. Delik Tablosu (Hole Table) 
614
9.4.13.1. Delik Tablosu-Seçme (Hole Table-Selection) 
616
9.4.13.2. Delik Tablosu-Görünüş (Hole Table-View) 
617
9.4.13.3. Delik Tablosu-Seçili Tip (Hole Table-Selected Type) 
618
9.4.14. Kaynak Dikişi (Caterpillar) 
621
9.4.15. Son İşlem (End Treatment) 
624
9.4.16. Revizyon Tablosu (Revision Table) 
628
9.4.17. Sembol (Symbols) 
630
9.4.18. Ölçüleri Yerleştirme (Retrieve Dimensions) 
632
10. Bölüm
SUNUM (PRESENTATION)
SUNUM (PRESENTATIONS) 
637
10.1. SUNUM DOSYASI OLUŞTURMA 
637
10.2. GÖRÜNÜŞ OLUŞTURMA (CREATE VİEW) 
637
10.3. PARÇA DEMONTAJI (TWEAK COMPONENTS) 
639
10.4. TAM GÖRÜNTÜ DÖNÜŞÜ (PRECISE VIEW ROTATION) 
650
10.5. CANLANDIRMA (ANIMATE) 
651
10.6. SAĞ TUŞ MENÜSÜ 
652
11. Bölüm
UYARLANABİLİR TASARIM
UYARLANABİLİR TASARIM 
657
11.1. UYARLANABİLİR ESKİZLER 
657
11.2. UYARLANABİLİR UNSURLAR 
660
11.2.1. Yükseltme (Extrude)/Döndürme (Revolve) Unsuru 
661
11.2.2. Delik Delme (Hole) Unsuru 
662
11.2.3. Çalışma Unsuru 
666
12. Bölüm
EKLER
12.1. KISA YOL MENÜLERİ 
669
12.1.1. Windows Kısa Yolları 
669
12.1.2. Komut Tanımlı Tuşlar 
669
12.1.3. Kısa Yol Tuşlarının Özelleştirilmesi 
670
12.2. YARDIM ALMA ÖZELLİKLERİ 
672
Kaynakça 
675