Birinci BölümMARKA KAVRAMI, FONKSİYONLARI VE SINIFLANDIRILMASI
 
II. MARKANIN FONKSİYONLARI 
 
18
1. Ayırt Etme Fonksiyonu 
 
18
2. Köken Belirtme Fonksiyonu 
 
19
III. MARKALARIN SINIFLANDIRILMASI 
 
21
1. Kullanım Amacına Göre Markalar 
 
22
2. Sahiplerine Göre Markalar 
 
24
2.1. Bireysel (Ferdi) Marka 
 
24
2.4. Temsilci (Vekil) Markası 
 
27
3. Mal ve Hizmet Sınıflarına Göre Markalar 
 
28
4. 556 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Yer Almayan Marka Türleri 
 
29
4.2. Uluslararası Marka 
 
29
İkinci BölümTANINMIŞ MARKA KAVRAMI,TÜRK HUKUKUNDAKİ DÜZENLEME
 
II. TANINMIŞ MARKA KAVRAMI 
 
32
2. Tanınmış Markanın İstisnai Konumu 
 
35
3. Özel Hallerde Tanınmış Marka Hakkının Diğer Haklı Kullanımların Önüne Geçmesi 
 
37
1. 551 Sayılı (Mülga) Markalar Kanunu 
 
39
2. 556 Sa. Markaların Korunması Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname 
 
40
3. Markalar Kanunu Tasarısı Taslağı 
 
49
IV. MARKANIN FONKSİYONLARININ TANINMIŞLIK HALİNDEKİ BELİRGİNLİĞİ 
 
51
V. TANINMIŞ MARKA KRİTERLERİ 
 
53
1. Türk Patent Enstitüsü 
 
53
2. Dünya Fikri Mülkiyet Teşkilatı (WIPO) 
 
56
3. Yargıtay Uygulaması 
 
57
VI. TANINMIŞ MARKANIN KULLANILMADIĞI MAL VE HİZMET SINIFLARINDAKİ TESCİLİ: SAVUNMA MARKALARI 
 
59
2. Savunma Markası Olarak Tescil Edilen Markaların Hükümsüzlük Durumu 
 
61
Üçüncü BölümULUSLARARASI METİNLER IŞIĞINDA TANINMIŞ MARKA
 
I. SINAI MÜLKİYETİN KORUNMASINA DAİR PARİS SÖZLEŞMESİ (1883) 
 
67
1. Paris Sözleşmesi’nin Hazırlanması 
 
67
2. Paris Sözleşmesini Oluşturan Temel İlkeler 
 
68
3. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Markalar 
 
70
3.1. Paris Sözleşmesi 1. Mükerrer 6. Maddesi 
 
70
3.2. Tanınmış Markanın Korunması İçin Aranan Şartlar 
 
73
3.2.1. Paris Sözleşmesi’nden Yararlanacağı Kabul Edilen Bir Gerçek ve Tüzel Kişinin Varlığı Gereklidir 
 
73
3.2.2. Herkes Tarafından Bilinen Bir Markanın Varlığı Gereklidir 
 
74
3.2.3. Herkes Tarafından Bilinen Marka Kullanıldığı Mallarla Aynı veya Benzer Mallar Açısından Korunabilecektir 
 
77
3.2.4. Herkes Tarafından Bilinen Marka, Aynısının veya Karışıklık Yaratabilecek Surette Benzerlerinin Tescil Edilmesine, Kullanılmasına Karşı Korunacaktır 
 
79
3.2.5. Hükümsüzlük Talep Edilebilmesi İçin 5 Yıllık Süre Koşulu 
 
82
3.3. Koruma Talep Edilecek Ülkede Markanın Kullanılma Durumunun Etkisi 
 
88
3.4. Hükmün Hizmet Markalarına Uygulanması 
 
92
3.5. Hükmün Farklı Mal veya Hizmetlere Uygulanması 
 
93
II. TİCARETLE BAĞLANTILI FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI ANLAŞMASI (TRIPS) 
 
98
2. Anlaşmayı Oluşturan Temeller 
 
101
3. TRIPS Anlaşması Işığında Tanınmış Markalar 
 
102
3.1. Hukuki Düzenleme 
 
102
3.2. Toplumun İlgili Kesimi Kavramı 
 
104
3.3. Korumanın Farklı Mal veya Hizmetleri Kapsaması 
 
106
3.4. Koruma Talep Edilen Ülkede Markanın Kullanılma Durumunun Tanınmışlığa Etkisi 
 
108
4. Paris Sözleşmesi’ne Kıyasen TRIPS Anlaşması ile Getirilen Yenilikler 
 
110
III. AMERİKAN MARKA SULANDIRMA YASASI (THE FEDERAL TRADEMARK DILUTION ACT 1995) 
 
112
2. Sulandırma Kavramının Amerika Birleşik Devletleri’nde Yasalaşması (Federal Trademark Dilution Act, FTDA) 
 
114
3. Sulanmanın Meydana Geliş Biçimleri 
 
115
3.1. Markanın Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi Şeklide Sulanma (Blurring) 
 
116
3.2. Markanın İtibarına Zarar Verilmesi Şeklinde Sulanma (Tarnishment) 
 
117
4. Sulandırma Yasası Anlamında Tanınmış Marka 
 
120
5. Markanın Davalı Tarafından Ticaret Hayatında Kullanılması 
 
121
6. Sulanma Kavrama İlişkin Emsal Mahkeme Kararları 
 
123
6.1. Adidas Solomon AG & Yassin 
 
123
6.2. Starbucks Corp. & Wolf’s Borough Coffee 
 
124
6.3. A.B.C. Carpet Co. & Mehdi Naeini 
 
125
6.4. Dido & Dido Bistro 
 
126
6.4. Audi AG & Bob D’Amato 
 
128
6.5. Avlon Industries & Arthur Robinson 
 
129
IV. AVRUPA TOPLULUĞU DÜZENLEMELERİNDE TANINMIŞ MARKA 
 
130
1.1. Markalara İlişkin Olarak Üye Devletlerin Hukuklarının Uyumlaştırılmasına Dair İlk Konsey Yönergesi (89/104 AET) 
 
130
1.2. Topluluk Markası Hakkında 40/94 Sayılı ve 207/2009 Sayılı Konsey Tüzükleri 
 
133
2. Avrupa Topluluğu Adalet Divanı Kararları Işığında Tanınmış Marka 
 
136
3. Topluluk Marka Ofisi Kararları Işığında Tanınmış Marka 
 
138