Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard Doç. Dr. Serdar Pirtini  - Kitap

Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard

5. Baskı, 
Nisan 2020
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
151
Barkod:
9786052426548
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
199,50
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Yönetim felsefesi olarak pazarlamada bütünleşik bir yaklaşımı vurgulayan bütünsel (holistik) pazarlama yaklaşımı ve sistem yaklaşımının gereği olarak işletmenin tüm fonksiyonel bölümlerinin ve çalışanlarının nezdinde gelişen müşteri odaklı olma ilkesi bu çalışmada esas alınan temel anlayışlar olmuştur. Bu çerçevede, Harvard Business Review tarafından son 75 yılın en yenilikçi uygulaması seçilen Balanced Scorecard'ın dört temel perspektifini oluşturan fınansal perspektif, müşteri perspektifi, içsel iş süreçleri perspektifi, öğrenme ve gelişme perspektifinin neden-sonuç ilişkisi içinde dengeli ve bütünleşik bir yapıda ele alınması pazarlamada bütünsel yaklaşımla oldukça uyumludur. Aynı şekilde Balanced Scorecard'ın müşteri perspektifi ile pazarlamada müşteri odaklılık arasında da benzer bir uyum söz konusudur.
Günümüzde kuruluşların dokunulmaz varlıklarının, kuruluş değerinin neredeyse % 75'inden fazlasını temsil ettiği düşünüldüğünde, bir işletmenin entelektüel varlıklarını harekete geçirmesini sağlayan Balanced Scorecard'ın hem bütünsel pazarlama açısından hem de stratejik yönetim açısından önemi kolaylıkla anlaşılmaktadır. Yönetim takımlarının büyük çoğunluğunun stratejiyi tartışmak için zaman ve bütçe ayırmakta zayıf kalabildikleri ve çalışanların stratejiyi doğru olarak anlamada ve uygulamada zorlanabildikleri hatırlanacak olursa, kurum stratejisini tanımlama ve uygulama aracı olarak Balanced Scorecard, stratejinin süreçlerden çalışanlara kadar hızla yansımasına yardımcı olmaktadır.
(Önsözden)
Kitabın Konu Başlıkları
.
Balanced Scorecard'ın Temel Kavramları, Kapsamı ve Önemi
.
Pazarlamada Müşteri Odaklılık ve Balanced Scorecard
.
Balanced Scorecard Uygulamalarına Yönelik Örnek Olay İncelemesi