İnternet Alan Adı Uyuşmazlıkları ve Çözüm Yolları Karşılaştırmalı Bir Analiz Arş. Gör. Zeliha Karaman  - Kitap

İnternet Alan Adı Uyuşmazlıkları ve Çözüm Yolları

Karşılaştırmalı Bir Analiz

1. Baskı, 
Eylül 2017
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
142
Barkod:
9789750244025
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
270,00
İndirimli (%64):
98,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
İnternetin hızlı gelişimi, web sitelerine erişimde belirteç görevi gören alan adlarına ilişkin uyuşmazlıkların artmasına neden olmuştur. Mevcut hukuki düzenlemeler, alan adına ilişkin çıkan farklı uyuşmazlıkların çözümünde yetersiz kalmaktadır. Her geçen gün farklılaşan bu uyuşmazlıklara uygulanabilecek en yaygın çözüm yolları dava açmak veya uyuşmazlık çözüm mekanizmasına başvurmaktır. Bu eserde, özel hukuk çerçevesinde hem Türk hem de Amerikan hukukunda alan adına ilişkin hukuki düzenlemeler incelenmektedir. Ayrıca, uyuşmazlıklara uygulanabilecek en genel çözüm yolları ele alınmaktadır. Böylece mevcut eser, uyuşmazlıklarla karşı karşıya kalan hak sahiplerine yararlı bilgiler sunmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
İnternet ve Alan Adı Sistemi
.
Alan Adlarının Yönetimi ve Tescili
.
Alan Adlarının Önemi
.
Alan Adı Uyuşmazlıklarının Nedenleri
.
Alan Adı Uyuşmazlık Çeşitleri
.
Alan Adı Uyuşmazlık Çözüm Yolları
.
Amerikan Hukukunda Alan Adı Uyuşmazlıkları İçin Başvurulabilecek Yollar
.
Türk Hukukunda Alan Adı Uyuşmazlıkları İçin Başvurulabilecek Yollar
Kitabın İçindekileri
Özet 
7
Önsöz 
9
Tablolar Listesi 
15
Şekiller Listesi 
17
Kısaltmalar Listesi 
19
Giriş 
21
1. İNTERNET VE ALAN ADI SİSTEMİ
1.1. İNTERNETİN TARİHİ 
23
1.2. ALAN ADI SİSTEMİ 
24
1.2.1. Alan Adı Sisteminin Hiyerarşik Yapısı 
27
1.2.1.1. Üst Seviye Alan Adları 
27
1.2.1.1.1. Üst Seviye Alan Adlarının Kullanım Yöntemleri 
30
1.2.1.2. İkinci Seviye Alan Adları 
32
1.2.2. Alan Adlarının Yönetimi ve Tescili 
32
1.2.2.1. Genel Üst Seviye Alan Adlarının Yönetimi ve Tescili 
33
1.2.2.2. Ülke Kodlu Üst Seviye Alan Adlarının Yönetimi ve Tescili 
34
1.2.2.2.1. Serbest Tescil 
35
1.2.2.2.2. Yarı Kısıtlayıcı Tescil 
35
1.2.2.2.3. Kısıtlayıcı Tescil 
36
1.2.2.2.4. Özel Tescil 
36
1.2.2.2.5. Türkiye’de Alan Adlarının Yönetimi ve Tescili 
37
1.2.3. Uluslararası Üst Seviye Alan Adları (Internationalized Top Level
Domains – iTLD) 
43
1.2.4. Alan Adlarının Önemi 
44
1.2.5. Alan Adlarının Hukuki Niteliği 
46
2. ALAN ADI UYUŞMAZLIKLARI
2.1. ALAN ADI UYUŞMAZLIKLARINA GENEL BAKIŞ 
51
2.2. ALAN ADI UYUŞMAZLIKLARININ NEDENLERİ 
51
2.3. ALAN ADI UYUŞMAZLIK ÇEŞİTLERİ 
54
2.3.1. Klasik Alan Adı Korsanlığı (Classic Cybersquatting) 
56
2.3.2. Ticari Olmayan Alan Adı Korsanlığı (Noncommercial Cybersquatting) 
59
2.3.3. Ters Yönde Alan Adı Korsanlığı (Reverse Domain Name Hijacking) 
61
2.3.4. Meşru Hak Sahipleri Arasındaki Uyuşmazlıklar 
63
2.3.5. Kişi Adlarını İçeren Uyuşmazlıklar 
64
2.3.6. Coğrafi İşaretler, Coğrafi Yerler, Kültürel Değere Sahip Adlara İlişkin Uyuşmazlıklar 
66
2.3.7. Tüm Kategorilerde Ortak Görülebilecek Uyuşmazlıklar 
67
2.3.7.1. Klavye Korsanlığı (Typosquatting) 
67
2.3.7.2. Alan Adlarının Park Edilmesi (Domain Name Parking) 
69
2.3.7.3. Tıklama Başına Ücret (Pay Per Click) 
70
2.3.7.4. Tescil Kuruluşu Vurgunu (Domain Name Slamming) 
70
2.3.7.5. Alan Adı Denemesi (Domain Name Tasting) 
71
3. ALAN ADI UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI
3.1. GENEL ÜST SEVİYE ALAN ADLARINA İLİŞKİN ÇIKAN UYUŞMAZLIKLARDA BAŞVURULABİLECEK YOLLAR 
74
3.1.1. Tarafların Anlaşması 
75
3.1.2. Uyuşmazlığın Dava Yoluyla Çözülmesi 
75
3.1.3. Alan Adı Uyuşmazlık Çözüm Politikası (UDRP) Kapsamında Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmasına Başvurma 
76
3.1.3.1. Başvuru Şartları 
78
3.1.3.1.1. Şikayet Edilenin Alan Adı Üzerinde Haklı Menfaatinin Bulunması 
78
3.1.3.1.2. Kötü Niyetli Tescil ve Kullanımın İspatlanması 
79
3.1.3.2. Başvuru Süreci 
80
3.1.3.2.1. Hizmet Sağlayıcısının Seçimi 
82
3.1.3.2.1.1. Asya Alan Adı Uyuşmazlık Çözüm Merkezi (Asian Domain Name Dispute Resolution Centre – ADNDRC) 
82
3.1.3.2.1.2. Ulusal Arabuluculuk Forumu (National Arbitration
Forum – NAF) 
83
3.1.3.2.1.3. Dünya Fikri Mülkiyet Örgütü Tahkim ve Arabuluculuk Merkezi (World Intellectual Property Organization – WIPO) 
83
3.1.3.2.1.4. Çek Cumhuriyeti Alan Adı Uyuşmazlık Arabuluculuk Merkezi (The Czech Arbitration Court Arbitration
Center for Internet Disputes – CAC) 
84
3.1.3.2.1.5. Arap Alan Adı Uyuşmazlıkları Çözüm Merkezi (Arap Center For Domain Name Dispute Resolution – ACDR) 
84
3.1.3.2.2. Hizmet Sağlayıcısına Şikayet Dilekçesinin Gönderilmesi 
85
3.1.3.2.3. Tescil Kuruluşuna Doğrulama Talebinin Gönderilmesi ve Bilgilerin Doğru Olduğunun Teyidi 
87
3.1.3.2.4. Şikayet Dilekçesinin İncelenmesi, Şikayet Edilene Gönderilmesi ve Çözüm Mekanizmasının İşletilmeye Başlaması 
88
3.1.3.2.5. Şikayet Edilenin Cevap Dilekçesini Vermesi 
89
3.1.3.2.6. Hakem Heyetinin Seçimi, Karar Vermesi ve Kararın Taraflara Bildirilmesi 
90
3.1.3.3. UDRP Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmasının Değerlendirilmesi 
92
3.1.3.3.1. UDRP Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmasının Avantajları ve Dezavantajları 
94
3.2. AMERİKAN HUKUKUNDA ALAN ADI UYUŞMAZLIKLARI İÇİN BAŞVURULABİLECEK YOLLAR 
99
3.2.1. Marka Kanunu (Lanham Act) Kapsamında Dava Açılması 
100
3.2.2. Federal Markaların Sulandırılması Kanunu (Federal Trademark Dilution
Act –FTDA) Kapsamında Dava Açılması 
102
3.2.3. Alan Adı Korsanlarına Karşı Tüketiciyi Koruma Kanunu (Anticybersquatting Consumer Protection Act– ACPA) Kapsamında Dava Açılması 
104
3.2.3.1. Davada İspatlanması Gereken Hususlar 
105
3.2.3.2. Kişi Adlarının ACPA Kapsamında Korunması 
108
3.2.3.3. ACPA’ya Göre Karara Bağlanan Uyuşmazlıklar 
109
3.3. ACPA KAPSAMINDA DAVA AÇMA VE UDRP UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM MEKANİZMASINA BAŞVURMA YÖNTEMLERİNİN KARŞILAŞTIRMASI 
110
3.4. TÜRK HUKUKUNDA ALAN ADI UYUŞMAZLIKLARI İÇİN BAŞVURULABİLECEK YOLLAR 
112
3.4.1. Uyuşmazlığın Dava Yoluyla Çözülmesi 
113
3.4.1.1. Markaların Korunması Hakkında 556 Sayılı KHK Kapsamında Dava Açılması 
114
3.4.1.2. Haksız Rekabet Hükümleri Kapsamında Dava Açılması 
116
3.4.1.3. Adın Korunmasına İlişkin Hükümler Kapsamında Dava Açılması 
119
3.4.2. İnternet Alan Adları Yönetmeliği Kapsamında Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmasına Başvurma 
119
3.4.2.1. Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmasına Başvuru 
120
3.4.2.1.1. Başvuru Şartları 
120
3.4.2.1.2. Başvuru Süreci 
122
3.4.3. Dava Yolu İle Uyuşmazlık Çözüm Mekanizmasına Başvurma Yöntemlerinin Karşılaştırması 
124
Sonuç 
127
Kaynakça 
131
Kavramlar Dizini 
141
Yazarın Özgeçmişi 
143