İleri AutoCAD 2004 Ahmet Nejat Ekebaş  - Kitap

İleri AutoCAD 2004

1. Baskı, 
Nisan 2004
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
18.5x23.5
Sayfa:
902
Barkod:
9789753477604
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Bu kitap; AutoCAD programına ait bilgilerini geliştirmek, programı tüm yönleri ile öğrenip uygulamak, uzman düzeyde programa hakim olmak ve tek başına gelişmiş konularda eksiksiz bilgiye sahip olmak isteyen AutoCAD kullanıcılarına hitap etmektedir. AutoCAD ile ilgili her şey, sayfa sayısının bize verdiği sınırlamalara karşın bu kitaba eklenmiştir.
Özellikle 3–boyut konusunu kavramak ve ek bir eğitime gerek kalmadan kendi başına 3–boyutlu çizim ve düzenleme konularına hakim olup, gölgelendirme ve kaplama ile ilgili bilgileri de kullanarak göz alıcı çizim ve sunumlar yapmak isteyen kullanıcılar için, vazgeçilmez bir kaynaktır.
Kitap, mimarından mühendisine, teknik ressamından iç mimarına, harita mühendisinden elektrik mühendisine, öğrencisinden asistanına kadar, bilgisayar destekli çizimi kullanan ve öğreten, her türlü disiplin ve kullanıcıya, kendisini program konusunda sınırsızca geliştirme olanağı vermektedir.
Kitapta ek olarak, ileri düzey 2–boyutlu komut açıklamaları da yer almaktadır. Bunlar arasında; nitelikler, nitelik çıkarımı, dış referanslar, DesignCenter, ayrıntılı çıktı işlemleri ile kontrolü ve eksiksiz çizim yapılandırma ayarları bulunmaktadır.
Bilgi edinmek istediğiniz bölümü başından sonuna kadar okur ve önerilenleri yapıp komutları hemen uygularsanız, kısa bir sürede istediğiniz düzeyde AutoCAD konusunda uzmanlaşabilirsiniz.
Kullanıcının pratik bir şekilde komutları uygulayabilmesini sağlayabilmek için de, her komut uygulamasının sonuna bir Hızlı Komut Kullanımı bölümü eklenmiştir. Bu şekilde kullanıcı, artık sayfalar dolusu bilgiyi okuyup kendini zorlamadan, hızlı bir şekilde komutu ekranda çalıştırıp, kısa bir sürede sonucu elde edecektir.
Bu kitabın en önemli özelliklerinden birisi de, yazarının, AutoCAD programı ile ilgili yeteneği, becerisi ve bilgisinin Autodesk firması tarafından onaylanmış bir kişi olmasıdır. Yani, yazarın işi; CAD eğitim, destek ve danışmanlığıdır. Bu özellik ise, kitabın gerçekten doğru elden yazılmış olduğunun ve eksiksiz bilgi içerdiğinin kanıtıdır.
Kitaptaki temel anlatım tekniği, okuyucuyu, AutoCAD programını herhangi bir disiplin ya da konuda değil, tüm konularda çizim yapabilecek düzeyde kendini geliştirmeye zorlamaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
3 – boyut çizim mantığı
.
Tüm 3 – boyutlu çizim, düzenleme, ayar ve görüntüleme komutları,
.
İleri düzey 2 – boyutlu komutlar ve açıklamaları
.
Her komut ve uygulaması için Hızlı Komut Kullanımı bölümü ile pratik ve ayrıntıya girmeden AutoCAD kullanımı,
.
DesignCenter, ve dış referans özelliklerinin, örnekleri ile eksiksiz açıklaması,
.
Internet üzerinden AutoCAD kullanımı ve dosya paylaşım özellikleri,
.
Nitelikler ve nitelik çıkarımı ile ilgili uygulamalı, anlaşılır açıklama ve örnekler,
.
Çiziminizi görselleştirme ve güzelleştirme ile ilgili tüm konularda teknik ve doyurucu açıklamalar,
.
Gölgelendirme ve kaplama teknikleri,
.
Işık, malzeme, arka plan, sis ve sahne tanımlamaları,
.
Ayrıntılı çıktı ayarları ve çıktı stili kontrolü,
.
Tek başınıza AutoCAD program ve uygulama bilgisi ile pratiğinizi geliştirebilmeniz için, ayrıntılı ve öğretici açıklamalar.
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
Teşekkürler 
5
Birinci Bölüm:3-Boyut'a Giriş
AutoCAD'de 2-Boyut ve 3-Boyut 
30
3-Boyutlu Çizim ve Görüntüye Nasıl Ulaşılır? 
32
A. 2-Boyutlu Elemanlara Kalınlık Atayarak 3-Boyuta Ulaşmak 
32
Nesnelere Kalınlık Atamak 
33
2-boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 1. Yöntemi 
35
1. Çizdikten Sonra Nesnelere Kalınlık Atayarak (Properties [Ddmodify], Chprop, Change Komutları ile) 
35
Properties [Ddmodify] komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 
35
Chprop komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 
37
Change komutu ile nesnelerin kalınlığını değiştirmek 
38
3-Boyutlu Nesneleri Görüntülemek 
39
Çizime Uzayda Bakmak 
39
Vpoint Komutu 
39
Koordinat Sistemi Simgesi 
44
İletişim Kutusu ile 3-boyutta Bakış Noktasını Belirlemek 
44
Ddvpoint Komutu 
44
3-Boyutlu Nesnelerin Arkada Kalan Çizgilerini Gizlemek 
47
Hide Komutu 
47
Gizlenmiş Görüntü [Hidden] 
47
Gizlenmiş Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak 
48
Facetres sistem değişkeni 
48
Yazıların 3-Boyutta Gizleme Yapmasını Sağlamak 
49
Hidetext sistem değişkeni 
49
Kesişme Hatlarının Çizgisel Olarak İfade Edilmesi 
50
Intersectiondisplay sistem değişkeni 
50
Gizlenmiş Çizgi Ayarları 
51
Hlsettings Komutu 
51
Gizli çizgilere çizgi-tipi ve renk atamak 
52
Gizlenmiş Görüntüden Tel-kafes Görüntüye Dönmek 
55
Regen Komutu 
55
Elips türünü ayarlamak 
62
Pellipse sistem değişkeni 
62
Kuşbakışı Görünüm 
71
Nesneleri Çizmeden Önce Bir Kalınlık Değeri Belirleyip, Çizerken Bu Değerin Kullanımasını Sağlayarak 
71
Z Düzlemi ve Kalınlık Değeri Kontrolü 
71
Elev Komutu 
71
Negatif Kalınlık Atamak 
79
2-Boyutlu Çizim Elemanlarına Kalınlık Atamanın 3. Yöntemi 
83
Nesneyi Kalınlaştırarak (Extrude Komutu ile); 
83
Üç-boyutlu Nesnelerin Ekran Görüntü Kalitesini Artırmak 
85
Isolines sistem değişkeni 
85
2-Boyutlu Nesneleri Kalınlaştırarak Katı Haline Getirmek 
87
Extrude Komutu 
87
Değer girerek nesneleri kalınlaştırmak 
87
Yol kullanarak nesneleri kalınlaştırmak 
90
Pellipse sistem değişkeni ve Extrude komutu 
95
B. Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutlarını Kullanarak 3-Boyuta Ulaşmak 
96
Görünüm Alanlarına Kuşbakışı Bakmak 
96
Plan Komutu 
96
Güncel koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 
97
Kaydedilmiş bir koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 
97
Yer koordinat sisteminin plan görünümüne geçmek 
98
Koordinat Sistemi Simgesini Kontrol Etmek 
98
Ucsicon Komutu 
98
Koordinat sistemi simgesini kapatmak 
99
Koordinat sistemi simgesini açmak 
99
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kontrol etmek 
100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında açmak 
100
Koordinat sistemi simgesini tüm görünüm alanlarında kapatmak 
102
Koordinat sistemi simgesini, tüm görünüm alanlarında koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek 
102
Koordinat sistemi simgesinin özelliklerini ayarlamak 
103
2-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek 
104
3-boyutlu koordinat sistemi simgesi belirlemek 
104
Koordinat sistemi simgesinde eksen konileri görüntülemek 
105
Koordinat sistemi simgesi eksen çizgilerinin kalınlığını ayarlamak 
105
Koordinat sistemi simgesinin boyutunu ayarlamak 
106
Koordinat sistemi simgesinin rengini ayarlamak 
107
Koordinat sistemi simgesini ekranın sol-alt köşesine yerleştirmek 
107
Koordinat sistemi simgesini koordinat sisteminin merkezine yerleştirmek 
108
Kullanıcı Koordinat Sistemleri 
109
Sağ El Kuralı 
109
Koordinat Sistemleri Tanımlamak 
110
Ucs Komutu 
110
Yeni koordinat sistemleri tanımlamak 
110
Merkez noktasını değiştirerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
111
Merkez noktası ve Z ekseni yönü ile yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
112
Üç nokta ile yeni bir koordinat ssistemi tanımlamak 
113
Nesne seçerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
115
Ekran görüntüsünü, yeni bir koordinat sistemi ve plan görünümü haline getirmek 
121
Katı nesnenin bir yüzünü kullanarak yeni koordinat sistemi tanımlamak 
122
Güncel koordinat sisteminin X ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
126
Güncel koordinat sisteminin Y ekseni etrafında döndürerek yeni koordinat sistemi tanımlamak 
127
Güncel koordinat sisteminin Z ekseni etrafında döndürerek yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
128
Güncel koordinat sistemini taşıyarak yeni bir koordinat sistemi tanımlamak 
129
Ortografik koordinat sistemlerinden birine geçmek 
131
Bir önceki koordinat sistemine geçmek 
132
Kaydedilmiş bir koordinat sistemini geri yüklemek 
132
Koordinat sistemini bir ad altında kaydetmek 
133
Koordinat sistemi tanımını silmek 
134
Güncel görünüm alanı koordinat sistemi ayarlarını diğer görünüm alanlarına uygulamak 
135
Koordinat sistemi tanımlarını listelemek 
136
Yer koordinat sistemine geri dönmek 
138
Koordinat Sistemini Değiştirirken, Yeni Koordinat Sisteminin Plan Görüntüsüne Otomatik Olarak Geçmek 
138
Ucsfollow sistem değişkeni 
138
Koordinat Sistemleri Kontrolü 
139
Ucsman Komutu 
139
Koordinat sistemini güncelleştirmek 
140
Koordinat sistemi ayrıntılarını öğrenmek 
140
Koordinat sistemini silmek 
141
Koordinat sisteminin adını değiştirmek 
141
Ortografik koordinat sistemini güncelleştirmek 
142
Ortografik koordinat sisteminin merkez koordinatlarını sıfırlamak 
143
Ortografik koordinat sisteminin derinlik değerini değiştirmek 
143
Görünüm Alanları 
145
Vports Komutu 
145
Görünüm alanına bir ad vermek 
147
Tüm ekranı görünüm alanlarına bölmek 
150
Güncel görünüm alanını görünüm alanlarına bölmek 
150
Görünüm Alanlarını İleti Satırından Kontrol Etmek 
151
-Vports Komutu 
151
Görünüm alanı tanımını kaydetmek 
152
Görünüm alanı tanımını geri yüklemek 
152
Görünüm alanı tanımını silmek 
153
Görünüm alanlarını birleştirmek 
153
Tek görünüm alanına geçmek 
153
Görünüm alanı tanımlarını listelemek 
154
Güncel görünüm alanını iki’ye bölmek 
154
Güncel görünüm alanını üç’e bölmek 
155
Güncel görünüm alanını dört’e bölmek 
155
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Çizilmesi 
156
Redrawall Komutu 
156
Tüm Görünüm Alanlarının Yeniden Türetilmesi 
156
Regenall Komutu 
156
Nokta Filtreleri 
157
İkinci Bölüm:3-Boyutlu Çizim Komutları
Gerçek 3-Boyutlu Çizim Komutları 
162
3-Boyutlu Nesneler Çizmek 
162
3d Komutu 
162
Kutu çizmek 
163
Küp Çizmek 
167
Koni Çizmek 
168
Yarım Küre Çizmek 
173
Ters Yarım Küre Çizmek 
175
Göze Çizmek 
178
Piramit Çizmek 
180
Küre Çizmek 
185
Simit çizmek 
187
Takoz Çizmek 
189
3-Boyutlu Yüzeyler Üretmek 
191
3-Boyutta Örten Yüzeyler Oluşturmak 
191
3dface Komutu 
191
Görünmez 3byüz kenar çizgileri çizmek 
197
Splframe sistem değişkeni 
199
3-Boyutlu Yüz Kenarlarının Görünürlüğünü Kontrol Etmek 
204
Edge Komutu 
204
Çok-Köşeli Yüzey Oluşturmak 
207
Pface Komutu 
207
3-Boyutlu Bileşik-Çizgi Çizmek 
219
3dpoly Komutu 
219
Göze Çizmek 
225
3dmesh Komutu 
225
Katı Nesneler 
226
Kutu Çizmek 
226
Box Komutu 
226
Boolean İşlemleri 
227
Örnek Çizim 
235
Koni Çizmek 
257
Cone Komutu 
257
Silindir Çizmek 
267
Cylinder Komutu 
267
Küre Çizmek 
279
Sphere Komutu 
279
Simit Çizmek 
282
Torus Komutu 
282
Takoz Çizmek 
287
Wedge Komutu 
287
Yüzey Nesneler 
294
Kenar Nesneleri Seçerek, Arada Kalan Alanda Yüzey Oluşturmak 
294
Edgesurf Komutu 
294
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni 
294
2-Boyutlu Nesneleri Çevirerek Yüzey Oluşturmak 
298
Revolve Komutu 
298
Çevrilmiş Yüzey Oluşturmak 
306
Revsurf Komutu 
306
Surftab1 ve Surftab2 sistem değişkeni 
307
İki Eğri Arasında Yüzey Oluşturmak 
314
Rulesurf Komutu 
314
İki Nesne Arasında Tekrarlanmış Yüzey Oluşturmak 
317
Tabsurf Komutu 
317
3-Boyutta Konstrüksiyon Çizgileri 
320
3-Boyutta Işın Çizmek 
320
Ray Komutu 
320
3-Boyutta Sonsuz Çizgi Çizmek 
322
Xline Komutu 
322
Üçüncü Bölüm:3-Boyutta Düzenleme Komutları
Temel Düzenleme Komutlarının 3-Boyutta Kullanımı 
325
3-Boyutta Taşıma İşlemi 
326
Move Komutu 
326
3-Boyutta Taşımayı, Klavyeden Girilen Koordinatlarla Sağlamak 
329
3-Boyutta Kopyalama İşlemi 
332
Copy Komutu 
332
3-Boyutlu Nesnelerin Özelliklerini Değiştirmek 
334
Properties ve Chprop Komutu 
334
3-Boyutta Sündürme İşlemi 
334
Stretch Komutu 
334
Stretch Komutu 
334
3-Boyutta Tarama İşlemi 
335
Bhatch Komutu 
335
3-Boyutta Trim ve Extend 
335
Pedit Komutu ile 3-Boyutlu Bileşik-Çizgileri Düzenlemek 
335
Açık 3-boyutlu bileşik-çizgileri kapatmak 
336
Kapalı 3-boyutlu bileşik-çizgileri açmak 
336
3-boyutlu bileşik-çizgilerin köşelerini düzenlemek 
337
3-boyutlu bileşik-çizgi köşelerini düzgünleştirmek 
338
3-boyutlu bileşik-çizgileri yumuşatmak 
341
Yumuşatılmış eğrinin yumuşatmasını kaldırmak 
342
Pedit Komutu ile Çokgen Göze Düzenlemek 
344
Çokgen göze köşelerini düzenlemek 
345
Çokgen göze yüzeyini yumuşatmak 
345
Surftype sistem değişkeni 
345
Çokgen göze yüzeyinden yumuşatmayı kaldırmak 
349
Çokgen gözeyi M yönünde kapatmak 
349
Çokgen gözeyi M yönünde açmak 
351
Çokgen gözeyi N yönünde kapatmak 
351
Çokgen gözeyi N yönünde açmak 
353
Chamfer Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme 
353
3-boyutta Chamfer Komutu 
353
Fillet Komutu ile 3-Boyutta Köşe Düzenleme 
359
3-Boyutta Fillet Komutu 
359
3-Boyutlu Düzenleme Komutları 
363
3-Boyutlu Dizi Oluşturmak 
363
3darray Komutu 
363
Dikdörtgenel Diziler 
364
Kutupsal Diziler 
371
3-Boyutta Aynalama İşlemi 
377
Mirror3d Komutu 
377
3-Boyutta Döndürme İşlemi 
384
Rotate3d Komutu 
384
Nesnelerin Ortak Hacimlerinden Yeni Bir Nesne Oluşturmak 
396
Interfere Komutu 
396
Nesneleri 3-Boyutta Hizalama İşlemi 
404
Align Komutu 
404
Bir Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 
406
İki Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 
407
Üç Nokta Çifti Kullanarak Hizalamak 
409
Bölge Nesne Tanımı ve Boolean İşlemler 
411
Bölge Nesne Oluşturmak 
411
Region Komutu 
411
Nesnelerin Kesiştirilmesi 
413
Intersect Komutu 
413
Nesnelerin Birbirinden Çıkartılması 
415
Subtract Komutu 
415
Nesnelerin Birleştirilmesi 
419
Union Komutu 
419
Union Komutu 
419
Kesit Alma ve Kesme İşlemleri 
421
Section Komutu 
421
Düzlem ile Kesme İşlemi 
431
Slice Komutu 
431
Katı Düzenleme İşlemleri 
446
Solidcheck sistem değişkeni 
447
Katı yüzlerini düzenlemek 
447
Yüzleri kalınlaştırmak 
448
Yüzleri, kalınlık değeri girerek kalınlaştırmak 
448
Yüzleri bir yol nesnesi seçerek kalınlaştırmak 
451
Yüzleri taşımak 
454
Yüzleri döndürmek 
457
Yüzleri ofsetlemek 
461
Yüzleri eğmek 
464
Yüzleri silmek 
467
Yüzleri kopyalamak 
469
Yüzlerin rengini değiştirmek 
472
Yüz düzenleme işlemlerini geri almak 
473
Yüz düzenleme işlemlerinden çıkmak 
473
Katı kenarlarını düzenlemek 
474
Kenarları kopyalamak 
4 74
Kenarların rengini değiştirmek 
477
Kenar düzenleme işlemlerini geri almak 
477
Kenar düzenleme işlemlerinden çıkmak 
477
Katı gövdesini düzenlemek 
478
Gövde üzerine başka bir nesneyi basmak 
478
Gövdeyi oluşturan katıları ayırmak 
481
Kabuk oluşturmak 
481
Gövdeyi temizlemek 
483
Gövdeyi denetlemek 
486
Gövde düzenleme işlemlerini geri almak 
486
Gövde düzenleme işlemlerinden çıkmak 
486
Katı düzenleme işlemlerinin tamamını geri almak 
487
Katı düzenleme komutundan çıkmak 
487
Dördüncü Bölüm:3-Boyutta Görüntüleme Komutları
3-Boyutlu Nesneleri Yakından ya da Uzaktan Görüntülemek 
489
3ddistance Komutu 
489
3-Boyutlu Nesnelere Yakından ya da Uzaktan Bakmak 
491
3dzoom Komutu 
491
3-Boyutta Kaydırma Yapmak 
493
3dpan Komutu 
493
3-Boyutlu Yörünge Merkezini Belirlemek 
494
3dorbitctr Komutu 
494
3-Boyutlu Görüntü Etrafında Kamera Döndürmek 
495
3dswivel Komutu 
495
3-Boyutlu Görüntüyü Ekranda Sürekli Döndürmek 
497
3dcorbit Komutu 
497
3-Boyutlu Nesneleri İzlemek 
499
3dorbit Komutu 
499
Beşinci Bölüm:Ayar ve Kolaylık Komutları
3D Studio Komutları 
513
3ds Dosyalarını AutoCAD Programına Almak 
513
3dsin Komutu 
513
3ds Biçiminde Dosyalar Oluşturmak 
517
3dsout Komutu 
517
Katı Modelleme Kolaylıkları 
520
Katı Modelleyici Dosyalarını AutoCAD Programına Almak 
520
Acisin Komutu 
520
Katı Modelleyici İçin Dosyalar Oluşturmak 
521
Acisout Komutu 
521
Katı modelleyici sürümünü belirlemek 
521
Acisoutver sistem değişkeni 
521
Uygulamaları Yüklemek veya Kaldırmak ve Başlangıçta AutoCAD’inHangi Uygulamaları Yükleyeceğini Tanımlamak 
522
Appload Komutu 
522
Uygulama yüklemek 
523
Uygulamaları kaldırmak 
525
Her AutoCAD oturumunda yüklenecek uygulamaları belirlemek 
525
ObjectARX™ 
527
ObjectARX™ nedir? 
527
ObjectARX™ Uygulamalarını Kullanmak 
527
ObjectARX™ Uygulamalarını Yüklemek 
528
Arx Komutu 
528
Şekil ve PostScript Yazı-Tipi Dosyalarını Derlemek 
546
.SHX Dosyaları Üretmek 
546
Compile Komutu 
546
Eski Bileşik-Çizgi ve Taramaları 2004 Biçimine Dönüştürmek 
548
Derlenmiş Şekil/Yazı-Tipi Dosyaları Üretmek 
548
Convert Komutu 
548
Eski taramaların tümünü dönüştürmek 
549
Eski bileşik-çizgileri, seçerek dönüştürmek 
550
Eski bileşik-çizgilerin tümünü dönüştürmek 
550
Eski bileşik-çizgi ve taramaların tümünü dönüştürmek 
550
İzometrik Düzlemi Kullanmak 
551
İzometrik Düzleme Geçmek 
551
Isoplane Komutu (Ctrl+E) 
551
Jpg Dosyaları 
553
Çizimden Jpg Biçiminde Çıktılar Almak 
553
Jpgout Komutu 
553
Şekil Dosyalarının Yüklenmesi 
555
Şekil Dosyalarını Çizime Yüklemek 
555
Load Komutu 
555
Günlük Dosyası Kolaylıkları 
556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Açmak 
556
Günlük Dosyası Oluşturma Özelliğini Kapatmak 
557
Logfileoff Komutu 
557
Slayt Oluşturma ve Görüntüleme Komutları 
557
Mslide Komutu 
557
Slayt Dosyalarını Görüntülemek 
558
Vslide Komutu 
558
Komut Dizileri 
559
Komut Dizileri Üretmek 
559
Script Komutu 
559
Delay Komutu 
559
Graphscr Komutu 
560
Resume Komutu 
560
Textscr Komutu 
560
Png Dosyaları 
561
Çizimden Png Biçiminde Çıktılar Almak 
561
Pngout Komutu 
561
PostScript Kolaylıkları 
562
PostScript Dosyalar Üretmek 
562
Komut Tanımını Kaldırmak 
563
Undefine Komutu 
563
Komutu Yeniden Tanımlamak 
564
Redefine Komutu 
564
Çizim Dizinini Listelemek 
565
Treestat Komutu 
565
Nesneleri Maskelemek 
566
Wipeout Komutu 
566
Nokta göstererek maskeleme alanı oluşturmak 
567
Maske alanı çerçevesinin görünürlüğünü kontrol etmek 
568
Maske alanı çerçevesini açmak 
569
Maske alanı çerçevesini kapatmak 
569
Ekrandaki kapalı bir bileşik-çizgiden maske alanı oluşturmak 
570
Resim Kolaylıkları 
572
Raster Resimler 
572
Resim Kontrolleri 
574
Image Komutu 
574
Resim çağırmak 
577
Resmi çizimden ayırmak 
577
Resmi yeniden yüklemek 
577
Resmi çizimden kaldırmak 
578
Resmin adresini görmek 
578
Resmi değiştirmek 
578
Resmin yol adresini kaydetmek 
579
Resim Çağırmak 
579
Imageattach Komutu 
579
Resmin, Yalnızca İstenen Bir Parçasının Görüntülenmesi 
584
Imageclip Komutu 
584
Kırpma sınırını kontrol etmek 
584
Imageframe sistem değişkeni 
584
Resim kırpma sınırı oluşturmak 
586
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak 
587
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak 
589
Kırpma özelliğini kapatmak 
590
Kırpma özelliğini açmak 
591
Kırpma sınırını silmek 
591
Resim Kalitesini Kontrol Etmek 
592
Imagequality Komutu 
592
Resim çerçevesi ya da resmin tamamının seçim sırasında vurgulanması 
593
Imagehlt sistem değişkeni 
593
Resimleri yüksek kalitede görüntülemek 
594
Resimleri düşük kalitede görüntülemek 
594
Resim Ayarlarını Yapmak 
595
Imageadjust Komutu 
595
Resmin parlaklığını ayarlamak 
597
Resmin karşıtlığını ayarlamak 
597
Resmin solukluğunu ayarlamak 
598
Resmin orijinal değerlerine geri dönmek 
598
Resim Saydamlık Kontrolü 
598
Transparency Komutu 
598
Resmin saydamlık özelliğini açmak 
599
Resmin saydamlık özelliğini kapatmak 
599
Altıncı Bölüm:Gölgelendirme ve Kaplama
Kaplama İşlemi 
601
Çember, Yay ve Elipslerin Görüntüsünü Kontrol Etmek 
603
Viewres sistem değişkeni 
603
Yaysal Katıların Görüntüsünü Kontrol Etmek 
605
Facetres sistem değişkeni 
606
3dconfig Komutu 
606
Options Komutu System Sayfası 
606
Kaplama Tercihlerini Belirlemek 
611
Rpref Komutu 
611
Kaplama Malzemeleri 
623
Rmat Komutu 
623
Malzeme kitaplığına erişmek 
624
Çizime malzeme almak 
641
Çizime alınan malzemelerin yeniden alınması 
642
Malzeme tanımını çizimden yeniden çıkarmak 
643
Malzeme tanımını çizimden silmek 
644
Kitaplık dosyası seçmek 
644
Malzeme tanımında yapılan değişiklikleri kitaplık dosyasına kaydetmek 
645
Malzeme tanımlarını başka bir kitaplık dosyasına farklı adla kaydetmek 
645
Atanmamış ama çizime yüklenmiş malzemeleri temizlemek 
645
Çizime yüklenmiş malzeme tanımlarını bir kitaplık dosyasına kaydetmek 
645
Nesneye atanmış malzemeyi görmek 
646
Malzeme tanımlarında değişiklikler yapmak 
647
Eski malzemeyi kopyalayarak yeni bir malzeme oluşturmak 
652
Yeni bir malzeme oluşturmak 
652
Nesnelere malzeme atamak 
653
Nesnelerden malzeme tanımlarını kaldırmak 
654
Nesnelere renk dizinlerini kullanarak malzeme atamak 
654
ACI rengine göre malzeme atamak 
655
ACI rengine göre malzeme atamasını kaldırmak 
656
Nesnelere katmanlarını kullanarak malzeme atamak 
656
Katmana göre malzeme atamak 
656
Malzeme Kitaplığı 
657
Matlib Komutu 
657
Sahne Arka Planını Belirlemek 
658
Background Komutu 
658
Işıklar ve Işıklandırma Efektleri 
665
Light Komutu 
665
Ambient light (Çevreleyen ışık) 
666
Point light (Nokta ışık) 
666
Distant light (Uzak ışık) 
666
Spot light (Spot ışık) 
666
Çizime ışık eklemek 
667
Yeni ışık oluşturmak 
667
Yeni nokta ışık oluşturmak 
668
Yeni uzak ışık oluşturmak 
672
Yeni spot ışık oluşturmak 
675
Işık tanımını silmek 
677
Sis Eklemek 
678
Fog Komutu 
678
Peyzaj Öğeleri Tanımlamak 
680
Peyzaj Kitaplığı Kullanmak 
682
Lslib Komutu 
682
Peyzaj Nesnelerini Düzenlemek 
685
Lsedit Komutu 
685
Sahne Tanımlamak 
685
Scene Komutu 
685
Yeni sahne oluşturmak 
686
Sahne tanımını değiştirmek 
687
Sahne tanımını silmek 
688
Kaplama İşlemini Başlatmak 
688
Render Komutu 
688
Son Kaplama Görüntüsünü Tekrarlamak 
689
Rendscr Komutu 
689
Gölgelendirme 
690
Shade Komutu 
690
Gölgelendirme Yöntemini Belirlemek 
691
Shadedge sistem değişkeni 
691
Shadedif sistem değişkeni 
693
Shademode Komutu 
694
2-boyutlu tel-kafes görünüm 
695
3-boyutlu tel-kafes görünüm 
696
Gizlenmiş görünüm 
697
Düz gölgelendirme 
698
Gouraud gölgelendirme 
698
Düz ve kenarlı gölgelendirme 
699
Gouraud ve kenarlı gölgelendirme 
700
Nesnelerin kaplama malzemesi ve iliştirme bilgilerini görüntülemek 
701
Showmat Komutu 
701
Yedinci Bölüm:Nitelikler, Dış Referanslar ve DesignCenter
Nitelikler 
703
Bağımsız Nitelikler 
704
Attdef Komutu 
704
Nitelik sorularının ileti alanından ya da iletişim kutusu ile sorulması 
716
Attdia sistem değişkeni 
716
Nitelik İçeriğini Düzenlemek 
719
Ddedit Komutu 
719
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Nitelik Özelliklerini ve İçeriğini Değiştirmek 
720
Eattedit Komutu 
720
Nitelikli Bir Bloğu Dağıtmadan Yalnızca Nitelik İçeriğini Değiştirmek 
724
Attedit Komutu 
724
Niteliklerin Görünürlüğünü Kontrol Etmek 
725
Attdisp Komutu 
725
Nitelik Değerlerinin Belirli Biçimlerde Diske Yazılması 
726
Eattext Komutu 
726
Nitelik şablonu 
729
Nitelik Çıkarım Biçimleri 
735
Blok Nitelik Yöneticisi 
735
Battman Komutu 
735
Nitelik Değişikliklerini Bloğun Diğer Örneklerine Yansıtmak 
738
Attsync Komutu 
738
Nitelikli Bloğun Yeniden Tanımlanması 
740
Attredef Komutu 
740
Dış Referanslar 
741
Dış Referans Nedir? 
741
Dış Referans Çağırmak 
742
Xattach Komutu 
742
Dış referans özellikleri 
746
Dış Referansın Bir Özelliğini Çizimin Kalıcı Parçası Haline Getirmek 
746
Xbind Komutu 
746
Dış Referans Kontrolü 
748
Xref Komutu 
748
Dış referans çağırmak 
751
Dış referansı çizimden ayırmak 
751
Dış referansı yeniden yüklemek 
751
Dış referansı çizimden kaldırmak 
752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası ya da bloğu haline getirmek 
752
Dış referansı, çizimin kalıcı parçası haline getirmek 
753
Dış referansı, çizimin bloğu haline getirmek 
753
Dış referansı çizim olarak açmak 
753
Dış referansın adresini görmek 
754
Dış referansı değiştirmek 
754
Dış referansın yol adresini kaydetmek 
754
Dış referansların günlüğünü tutmak 
755
Xrefctl sistem değişkeni 
755
Dış referans bağımlı katmanların özellik önceliği 
756
Visretain sistem değişkeni 
756
Dış Referansın Bir Çizim Olarak Açılması 
757
Xopen Komutu 
757
Dış Referansların İstenen Bir Parçasının Çizime Yerleştirilmesi 
757
Xclip Komutu 
757
Kırpma sınırını kontrol etmek 
758
Xclipframe sistem değişkeni 
758
Bileşik-çizgiyi seçerek kırpma sınırı tanımlamak 
760
Çokgen kırpma sınırı oluşturmak 
763
Dikdörtgen kırpma sınırı oluşturmak 
765
Kırpma özelliğini kapatmak 
767
Kırpma özelliğini açmak 
768
Kırpma derinliği belirlemek 
769
Mesafe ile kırpma düzlemi oluşturmak 
7 70
Ön ve arka kırpma düzlemini kaldırmak 
771
Kırpma sınırını silmek 
772
Kırpma sınırını bileşik-çizgiye dönüştürmek 
773
DesignCenter 
774
Adcenter Komutu 
774
DesignCenter Penceresi 
775
Ağaç görünümü (Tree view) 
775
İçerik alanı [Content area] 
778
DesignCenter Araç Çubuğu 
781
Ağaç görünümü sağ tuş kısayol menüsü 
781
DesignCenter Penceresinin Kullanımı 
782
Çizim İçeriğini Görüntülemek 
782
Çizime İçerik Eklemek 
784
Öğeyi sürükleyerek çizime içerik eklemek 
784
İçerik alanı sağ tuş menüsünü kullanarak içerik eklemek 
784
DesignCenter ile Blok Tanımlarını Güncelleştirmek 
785
DesignCenter ile Çizimleri Açmak 
785
Öğeleri, DesignCenter Penceresinden Bir Araç Paletine Eklemek 
786
Araç Özelliklerini Kontrol Etmek ve Değiştirmek 
786
Araç simgesini güncelleştirmek 
787
Araç Özelliklerini Özelleştirmek 
787
Çizime DesignCenter Penceresinden ya da Araç Paletinden Sürüklenen Blokveya Taramaların Ölçeğini Kontrol Etmek 
789
Blokları Otomatik Olarak Ölçeklemek 
790
Options Komutu İletişim Kutusu User Preferences Sekmesi 
790
Drag-and-drop scale [Sürükle-ve-bırak ölçeği] Bölümü 
790
Çizim birimi belirlemek 
791
Insunits sistem değişkeni 
791
Kaynak içerik birimini belirlemek 
7 91
Insunitsdefsource sistem değişkeni 
791
Hedef çizim birimini belirlemek 
792
Insunitsdeftarget sistem değişkeni 
792
Sürükle-ve-bırak özelliğinin bloklar için kullanımı 
793
DesignCenter Penceresini Kapatmak 
793
Adcclose Komutu 
793
DesignCenter Penceresi Folders Sekmesini Özelleştirmek 
794
Adcnavigate Komutu 
794
DesignCenter Bloklarının Ön İzleme Resimlerini Türetmek 
795
Blockicon Komutu 
795
Dış Referansları Düzenlemek 
796
Çalışma Kümesi 
796
Xfadectl sistem değişkeni 
796
Refedit Araç Çubuğu 
797
Yerinde Referans Düzenleme 
797
Refedit Komutu 
797
Çalışma Kümesine Nesneler Eklemek ya da Kümeden Nesneler Çıkartmak 
802
Refset Komutu 
802
Çalışma kümesine nesne eklemek 
803
Çalışma kümesinden nesne çıkartmak 
804
Referans Düzenleme Oturumundan Çıkmak 
805
Refclose Komutu 
805
Değişiklikleri kaydederek referans düzenleme oturumundan çıkmak 
805
Değişiklikleri kaydetmeden referans düzenleme oturumundan çıkmak 
806
Sekizinci Bölüm:AutoCAD ve INTERNET
Browse the Web İletişim Kutusunu Kullanmak 
810
KÖPRÜLER 
811
Köprü nedir? 
811
Hyperlinkbase sistem değişkeni 
812
Pickfirst sistem değişkeni 
812
Dosya ya da Web Sayfasına Erişmek İçin Köprü Kullanmak 
812
Köprü sağ tuş menüsü 
814
Köprü İmleci, Kısayol Menüsü ve Araç İpucunu Kontrol Etmek 
815
Hyperlinkoptions Komutu 
815
Köprülerde Göreceli Yollar Kullanmak 
816
Elektronik Posta İletisi Oluşturmak İçin Köprü Kullanmak 
816
Bloklar İçin Köprüler Kullanmak 
817
Yeni Bir Çizim Başlatmak İçin Köprü Kullanmak 
817
Önceki Sürümlerde İliştirilmiş URL Tanımlarını Köprülere Dönüştürmek 
817
Nesnelere Köprü Eklemek ya da Köprü Bağlantılarını Düzenlemek 
818
Hyperlink Komutu 
818
Insert Hyperlink İletişim Kutusu 
818
Edit Hyperlink İletişim Kutusu 
822
Köprü tanımının kaldırılması 
823
Url Tanımı Eklemek 
823
Attachurl Komutu 
823
Alan belirleyerek URL iliştirmek 
823
Seçilen nesnelere URL iliştirmek 
827
Detachurl Komutu 
827
Köprü ile İlişkili Tanıma Ulaşmak 
828
Gotourl Komutu 
828
Dokuzuncu Bölüm:Tarama Desenleri ve Yazı-Tipleri
Tarama Desenleri 
829
AutoCAD Yazı-Tipleri 
835
TrueType Yazı-Tipleri 
835
.Shx Yazı-Tipleri 
837
Onuncu Bölüm:Çıktı İşlemi ve Kontrolleri
Model Boşluğu ve Kağıt Düzlemi 
839
Çıktı Stilleri 
856
Çıktı Stili Tabloları 
857
Çıktı Stili Tablosunu Değiştirmek 
858
Yerleşim Düzenlerine Çıktı Stili Tabloları Atamak 
858
Çıktı Stili Tablolarını Dönüştürmek 
858
Convertctb Komutu 
858
Çizim Çıktı Stili Tablo Türünü Değiştirmek 
860
Convertpstyles Komutu 
860
Adlandırılmış çıktı stilleri kullanan bir çizimi renk-bağımlı çıktı stilleri kullanacakşekilde dönüştürmek 
861
Renk-bağımlı çıktı stilleri kullanan bir çizimi adlandırılmış çıktı stilleri kullanacakşekilde dönüştürmek 
862
Çıktı Stillerini Kontrol Etmek 
863
Plotstyle Komutu 
863
Current Plot Style [Güncel Çıktı Stili] İletişim Kutusu 
863
Select Plot Style [Çıktı Stilini Seç] İletişim Kutusu 
864
Çıktı Stilleri Yöneticisi 
865
Stylesmanager Komutu 
865
Add-a-Plot-Style-Table Wizard [Çıktı Stili Tablosu Ekleme Sihirbazı] 
865
Options Komutu Plotting [Çizdirme] Sayfası 
869
Çıktı Stili Tablosu Düzenlemek 
873
Model ve Layout Sekmeleri 
875
Layout Komutu 
876
Yerleşim düzenini kopyalamak 
876
Yerleşim düzenini silmek 
877
Yeni bir yerleşim düzeni oluşturmak 
878
Yeni yerleşim düzenini şablondan oluşturmak 
879
Yerleşim düzeninin adını değiştirmek 
880
Yerleşim düzenini şablon olarak kaydetmek 
881
Güncel yerleşim düzenini belirlemek 
882
Çizimde tanımlı yerleşim düzenlerini listelemek 
882
Yerleşim Düzeni Sihirbazı 
883
Layoutwizard Komutu 
883
Adım Adım Çıktı Alma İşlemi 
891
Dizin 
893