Siyasi Coğrafya Açısından Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı Dr. Gülpınar Akbulut  - Kitap
Siyasi Coğrafya Açısından

Türkiye'de Demiryolu Ulaşımı

1. Baskı, 
Nisan 2010
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x23
Sayfa:
306
Barkod:
9789944474887
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Baskısı tükenmiştir.
Kitabın Açıklaması
Osmanlı'nın yıkılmasından sonra kurulan Türkiye Cumhuriyeti, demiryollarını kendi toplumsal ihtiyaçlarına göre yeniden şekillendirmiş, doğu–batı ve kuzey–güney arasında ana bağlantı noktaları oluşturmuş, bu hatların yapımında daha çok ulusal sermayeyi kullanmış ve İkinci Dünya Savaşı'na kadar demiryollarını ulusal politikalarının temeline koymuştur. Ancak İkinci Dünya Savaşı sonrasında ise dünya ABD ve Rusya'dan oluşan iki kutuplu bir merkeze dönüşmüş, Türkiye, ABD tarafında yerini almış, petrol ve buna bağlı otomobil kartellerine sahip bu ülkenin etkisi altında kalarak demiryolu politikasından vazgeçmiştir.
Ayrıca 1970'lerden sonra yaşanan petrol krizleri ve demiryollarında yüksek hızlı tren uygulamalarının başlamasıyla Batı'da yeniden önemli bir değer haline gelen ve 21. yüzyılda küresel sömürünün tekrar aracı olmaya aday demiryolları, 19. yüzyılda olduğu gibi gelişimin en önemli unsuru şekline getirilirken, gerekli donanımdan büyük ölçüde yoksun Türkiye ise hızlı tren uygulamalarına geçmekte geç kalsa da, küresel demiryolu ulaşım koridorlarında etkili bir biçimde yer alabilmek amacıyla çaba sarf etmektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Dünya Demiryollarının Tarihsel Gelişim
.
Demiryollarının Siyasi Coğrafyadaki Önemi
.
Osmanlı İmparatorluğu’nda Demiryolları
.
Türkiye Cumhuriyeti Demiryolları
.
21. Yüzyılda Dünyada Demiryolu Ulaşım Koridorları ve Türkiye