Doğrudan Pazarlama Prof. Dr. İge Pırnar Tavmergen  - Kitap
5. Baskı, 
Mart 2010
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
298
Barkod:
9789750212222
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
245,00
İndirimli (%90):
25,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Günümüzde küreselleşme eğilimi ve zaman faktörünün artan önemi, yönetim biliminde önemli bir konu olan pazarlamanın değişik uygulamalarını da beraberinde getirmektedir. Bu bağlamda doğrudan pazarlama gerek sahip olduğu farklı faaliyet alanları, gerek tüketicilere ve pazarlamacılara sağladığı kolaylıklar gerekse çağdaş teknikleri bünyesinde barındırması nedeniyle önemi her geçen gün artan bir uygulamadır. Kitapta doğrudan pazarlamanın özellikleri, uygulama şekilleri, yararlanılabilecek araçlar, stratejiler ve uygulama ilkeleri detaylı olarak incelenerek okuyucuya açık ve anlaşılır bilgiler sunulmasına çalışılmıştır. Son kısımda Türkiye'ye ilişkin uygulama örnekleri de yer almaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Genel Olarak Doğrudan Pazarlama
.
Başarılı Bir Doğrudan Pazarlamacının Özellikleri
.
Doğrudan Pazarlamanın Üstün Yönleri
.
Endüstriyel Pazarlarda Doğrudan Pazarlama Uygulamaları
.
Doğrudan Pazarlamada Stratejik Pazarlama Planlaması ve Kullanılması Uygun Olan Stratejiler
.
Doğrudan Pazarlamanın Uygulanmasında Kullanılan Araçlar
.
Doğrudan Pazarlanmanın Uygulanması
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. BölümGENEL OLARAK DOĞRUDAN PAZARLAMA
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMANIN İÇERİĞİ,KAPSAMI VE ÖZELLİKLERİ 
13
A. Doğrudan Pazarlamanın Tanımı ve Kapsamı 
18
B. Doğrudan Pazarlama ile Eşanlamda Kullanılan, Anlamı Karıştırılan İfadeler 
21
C. Doğrudan Pazarlamanın Özellikleri 
25
D. İşletmeler Tarafından Doğrudan Pazarlamanın Tercih Edilme Sebepleri 
28
E. Başarılı Bir Doğrudan Pazarlamacının Özellikleri 
32
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA, MODERN PAZARLAMA VE BİREBİR PAZARLAMA 
33
A. Modern Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama Arasındaki İlişki ve Doğrudan Pazarlamanın Organizasyon Şemasındaki Yeri 
33
B. Doğrudan Pazarlama ile Modern Pazarlama Arasındaki Farklar 
38
C. Doğrudan Pazarlamanın Üstün Yönleri 
39
D. Birebir Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama İlişkisi 
42
1. Doğrudan Pazarlamada İlişki Pazarlaması 
43
2. Entegre 1’e 1 Yaklaşımların ve Veri Tabanına Dayalı Pazarlamanın Kullanılması 
47
E. Niş (Gedik) Pazarlama ve Doğrudan Pazarlama 
50
F. Marka ve Doğrudan Pazarlama 
53
1. Marka Değeri 
54
2. Doğrudan Pazarlamanın Marka Değerine ve Marka Sadakati Etkileri 
56
G. Özet ve Sonuç 
58
2. BölümENDÜSTRİYEL PAZARLARDA(İŞLETMELERARASI PAZARLARDA)DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI
A. Genel Olarak Endüstriyel Pazarlama 
61
B. Endüstriyel Pazarlama ile Tüketici Pazarlaması Arasındaki Genel Farklılıklar 
62
C. Endüstri Pazarı ile Tüketici Pazarında Doğrudan Pazarlama Uygulamaları Arasındaki Farklılıklar 
63
D. Endüstriyel Doğrudan Pazarlamada Farklı Kategoriler 
66
E. Endüstriyel Reklam ve Üst Yönetim Desteği 
66
F. Endüstriyel Alıcıların Pazarlık ve Anlaşma Şekilleri 
67
H. Özet ve Sonuç 
69
3. BölümDOĞRUDAN PAZARLAMADASTRATEJİK PAZARLAMA PLANLAMASI VEKULLANILMASI UYGUN OLAN STRATEJİLER
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA STRATEJİK PLANLAMANIN YERİ, ÖZELLİKLERİ VE AŞAMALARI 
71
A. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Yeri ve Özellikleri 
71
B. Doğrudan Pazarlamada Stratejik Planlamanın Aşamaları 
81
C. Stratejik Planlamanın Faydaları ve Üstün Yönleri 
84
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMA PLANLAMASINDA KULLANILABİLECEK STRATEJİLER 
84
A. Ürün ile İlgili Uygulanabilecek Stratejiler 
85
B. Özendirici Önerilerden Oluşan Stratejiler 
89
1. Fiyatların Kullanılması ile Yapılan Öneriler 
90
2. Kredi Kullanımı ile İlgili Öneriler 
101
3. Garantiler ile İlgili Öneriler 
103
4. İki Aşamalı Öneriler 
105
5. Önerilerle İlgili Diğer Yöntemler 
105
C. Kitle İletişim Araçları ile Uygulanabilecek Stratejiler 
107
D. Diğer Tutundurma Stratejileri 
108
E. Özet ve Sonuç 
109
4. BölümDOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASINDA KULLANILAN ARAÇLAR
Kısım I: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILAN ARAÇLARIN MAHİYETİ, ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ 
111
A. Telefon 
112
1. Telefon ile Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
115
2. Telefon ile Pazarlamada Planlama İlkeleri 
117
3. Telefonla Satış Süreci 
118
4. Telefon ile Pazarlamanın Doğrudan Pazarlama Organizasyonundaki Yeri 
121
5. Telefonla Pazarlamada Kullanılan Yöntemler ve İtirazlarla Başa Çıkmada Uygulanan Teknikler 
122
a. Genel Müşteri İtirazlarına Cevap Verme Yöntemleri 
124
b. Fiziksel Engellerin Kalkması İçin Yöntemler 
125
c. Sözlü Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler 
126
d. Satıcının Sinirsel Durumu ile İlgili Engelleri Ortadan Kaldırmak İçin Yöntemler 
127
B. Yazılı Basın: Gazeteler ve Dergiler 
129
1. Gazeteler 
129
a. Gazetelerin Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
131
2. Dergiler 
132
a. Dergilerin Kuvvetli ve Zayıf Yönleri 
133
C. Bilgisayarlar ve Elektronik Reklamcılık 
135
1. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Özellikleri 
135
2. Bilgisayarlar ve Elektronik Ortamda Yapılan Reklamcılığın Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
137
D. Radyo ve Televizyon Yayınları 
138
1. Radyo ve Televizyonun Özellikleri 
139
a. Televizyonun Özellikleri 
141
b. Televizyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
143
c. Radyonun Özellikleri 
144
d. Radyonun Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
145
E. Doğrudan Postalama 
146
1. Doğrudan Postalamanın Özellikleri 
146
2. Doğrudan Postalamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
148
3. Doğrudan Postalama Pazarlama Şeması 
149
4. Doğrudan Postalama Uygulamalarında Başarılı Olmak İçin Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler 
150
F. Elektronik Posta (E-Posta) 
153
1. Elektronik Postanın Olumlu Yönleri ve Olumlu Yönleri Arttırmak İçin Kullanımında Dikkat Gösterilmesi Gereken Faktörler 
155
2. Elektronik Posta Kullanımında Başarısızlık Nedenleri 
159
3. E-Postanın En Önemli Dezavantajı - SPAM 
162
G. Kişisel Satış 
164
1. Kişisel Satışın İçeriği 
165
2. Kişisel Satışın Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
166
3. Kişisel Satışın Başarısını Etkileyen Faktörler 
168
H. Kataloglar 
168
1. Katalogların Olumlu Yönleri ve Müşterilere Sağladığı Kolaylıklar 
169
2. Katalogların Hazırlanmasında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 
171
3. Katalogların Etkililiğini Arttıran Yöntemler 
171
4. Kompact Disklerin Katalog Olarak Kullanılması 
172
I. E-ticaret ve İnternet 
173
1. İnternetin Özellikleri 
182
2. İnternet ve Doğrudan Pazarlama 
187
3. İnternet ile Doğrudan Pazarlamanın Olumlu ve Olumsuz Yönleri 
201
4. İnternet ile Doğrudan Pazarlama Stratejileri ve Başarılı Olmak İçin Yapılması Gerekenler 
206
a. Başarı İçin Temel İlkeler 
207
5. İnternet ile Pazarlamada Kullanılan Yeni Yöntemler 
209
a. Second Life (İkinci Hayat) 
209
b. Google Adworks 
213
c. Bloglarla Pazarlama 
216
d. YouTube ile Pazarlama 
217
İ. Doğrudan Pazarlama Araçlarından Biri Olan Zemin Reklamları ve Trigger 
219
Kısım II: DOĞRUDAN PAZARLAMADA KULLANILACAK ARAÇLARIN SEÇİMİ 
220
A. Araçların Seçimi ve Karar Verme 
221
1. Araç Seçim Planı 
222
B. Araç Seçimini Etkileyen Faktörler 
225
1. Genel Olarak Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Faktörler 
225
2. Doğrudan Pazarlamacıların Araç Seçimini Etkileyen Değişik Faktörler 
227
C. Özet ve Sonuç 
229
5. BölümDOĞRUDAN PAZARLAMANIN UYGULANMASI
Kısım I: UYGULAMA İLE İLGİLİ İLKELER 
231
A. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamak İçin Sebepler 
231
B. Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Başlamadan Önce Yapılması Gerekli Araştırmalar 
232
C. Doğrudan Pazarlama Uygulamalarına Başlarken Oluşabilecek Problemler 
233
D. Doğrudan Pazarlama Programında Uzun-Vadeli Kar Sağlamanın Şartları ve Kar Sağlamak İçin Doğrudan Pazarlamanın Uygulanma Koşulları 
235
Kısım II: TÜRKİYE’DE DOĞRUDAN PAZARLAMA UYGULAMALARI 
239
A. Türkiye’de Yer Alan Doğrudan Pazarlama Faaliyetlerine Genel Bakış 
239
B. Türkiye’de Doğrudan Pazarlama ile İlgili Bazı Kuruluşlar 
246
1. Doğrudan Pazarlama ile İlgili Dernekler 
246
a. Doğrudan Satış Derneği 
246
2. Doğrudan Pazarlama Ajansları 
247
a. Inter Direct Marketing 
247
b. AVC Direct ve International Direct Marketing Network (IDMN) 
248
C. Özet ve Sonuç 
249
ÖRNEK OLAYLAR 
250
1. ABC Şirketi: İnternet ve Doğrudan Pazarlama Uygulaması 
250
2. Restoran İşletmelerinde Veritabanlı Pazarlama ve XYZ Sistemleri 
254
3. “Herzaman Spor” Şirketi 
257
4. Turizm Sektörü ve “Hepsiaynısafada” Web Sitesi 
260
5. K.J. ve Saç Kaybını Engelleyen Ürün 
266
Yararlanılan Kaynaklar 
271
Kavramlar Dizini 
299