Taşınır Mallara İlişkin Kampanyalı Satım Sözleşmesi Arş. Gör. Aslı Makaracı Başak  - Kitap

Taşınır Mallara İlişkin Kampanyalı Satım Sözleşmesi

1. Baskı, 
Şubat 2007
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
172
Barkod:
9789750204456
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
285,00
İndirimli (%87):
37,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Bir pazarlama yöntemi olan kampanya düzenlemek sureti ile yapılan kampanyalı satım sözleşmesinde, satıcı yaptığı duyurular sayesinde geniş bir alıcı kitlesine ulaşmaktadır. Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun yedinci maddesinde düzenlenen bu sözleşmede tüketici ile satıcı arasında çeşitli ihtilaflarla karşılaşılmaktadır. Söz konusu olan çalışmada, bu ihtilaflara çözüm bulmak ve ihtilaflara çözüm bulurken sözleşmenin tarafları arasındaki dengeyi korunmak amaçlanmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Kampanyalı Satım Sözleşmesinin Tanımı, Unsurları, Hukuki Niteliği ve Çeşitleri
.
Kampanyalı Satım Sözleşmesinin Şekli ve İçeriği
.
Kampanyalı Satım Sözleşmesinin Hükümleri
.
Kampanyalı Satım Sözleşmesinin Sona Ermesi
Kitabın İçindekileri
Teşekkür 
7
Önsöz 
9
Kısaltmalar 
15
Giriş 
17
I. BÖLÜMKAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN TANIMI,UNSURLARI, HUKUKİ NİTELİĞİ VE ÇEŞİTLERİ
A) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN TANIMI VE UNSURLARI 
23
1) Tanım 
23
2) Kampanyalı Taşınır Satım Sözleşmesinin Unsurları 
25
a) Taşınır Mal 
25
b) Semen 
28
d) Taraflardan Birinin Tüketici Olması 
28
aa) Tüketici Tanımında Esas Alınan Kriterler 
28
bb) Gerçek Kişi ve Tüzel Kişi Tacirin Tüketici Olması 
30
e) Kampanyanın Duyurulması ve Tüketicinin Kampanyaya İştirak Etmesi 
33
aa) Kampanyanın Duyurulması 
33
bb) İştirakçi Kabulü 
35
cc) Yapılan İlanların Hukuki Niteliği 
35
B) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN HUKUKİ NİTELİĞİ 
37
C) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN ÇEŞİTLERİ 
42
1) Kampanyalı Taksitle Satım Sözleşmesi 
42
2) Kampanyalı Ön Ödemeli Satım Sözleşmesi 
47
II. BÖLÜMKAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN ŞEKLİ VE İÇERİĞİ
A) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN YAZILI ŞEKLE TABİ OLMASI 
53
B) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN İÇERİĞİ 
55
1) Tüketicinin ve Satıcının İsim, Unvan, Açık Adresleri ve Erişim Bilgileri 
56
2) Malın Vergiler Dahil Türk Lirası Olarak Peşin Satış Fiyatı 
57
3) Vadeye Göre Faiz İle Birlikte Ödenecek Türk Lirası Olarak Toplam Satış Fiyatı 
57
4) Faiz Miktarı, Faizin Hesaplandığı Yıllık Oran ve Gecikme Faizi 
58
5) Peşinat Tutarı 
60
7) Borçlunun Temerrüde Düşmesinin Hukuki Sonuçları 
61
8) Kampanyanın Bitiş Tarihi 
61
9) Malın Teslim Tarihi ve Şekli 
61
10) Sözleşmenin Düzenlendiği Tarih 
62
11) Malın Marka, Model, Renk ve Benzeri Ayırıcı Özellikleri 
62
12) Satıcının Teminat Vermesi 
63
C) ŞEKLE AYKIRILIK VE SÖZLEŞMENİN BİR NÜSHASININ TÜKETİCİYE VERİLMEMESİ 
64
1) Şekle Aykırılık 
64
a) Sözleşmenin Yazılı Yapılmaması 
64
b) Sözleşmede Zorunlu Unsurların Yer Almaması 
68
2) Sözleşmenin Bir Nüshasının Verilmemesi 
70
III. BÖLÜMKAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN HÜKÜMLERİ
A) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNDE HASARIN İNTİKALİ 
73
B) SATICININ BORÇLARI 
77
1) Satıcının Malın Mülkiyetini Nakil Borcu 
77
a) Genel Olarak Satıcının Mülkiyeti Nakil Borcu 
77
b) Malın Hiç veya Zamanında Teslim Edilmemesi 
79
2) Satıcının Ayıba Karşı Tekeffül Borcu 
86
a) Ayıplı Mal Kavramı 
86
aa) Malda Zikredilen ve Vaad Olunan Vasıfların Bulunmaması 
87
bb) Lüzumlu Vasıfların Olmaması 
89
b) Ayıba Karşı Tekeffül Borcunun Şartları 
89
aa) Tüketicinin Ayıbı Bilmemesi 
89
bb) Ayıbın Önemli Olmasının Aranması 
91
cc) Tüketicinin Yerine Getirmesi Gereken Külfetler 
91
dd) Sorumluluğun Sözleşme İle Sınırlandırılmamış Olması 
92
c) Malın Ayıplı Olması Nedeniyle Tüketicinin Sahip Olduğu Haklar 
93
aa) Satıcı, Bayi, Acente, Üretici, İthalatçı ve Bağlı Kredi Verenin Tüketiciye Karşı Sorumluluğu 
93
bb) Tüketicinin Hakları 
96
i) Malın Değiştirilmesini Talep Etme Hakkı 
97
ii) Sözleşmeden Dönme Hakkı 
99
iii) Bedelin İndirilmesini Talep Etme Hakkı 
99
iv) Malın Ücretsiz Olarak Tamirini Talep Etme Hakkı 
100
v) Tazminat Hakkı 
100
d) Ayıba Karşı Tekeffül Borcunun Sınırı 
106
aa) Özel Durumlar 
106
bb) Zamanaşımı Süresi 
108
e) Satıcı, Bayi, Acente, Üretici, İthalatçı ve Bağlı Kredi Verenin Üçüncü Kişilere Karşı Sorumlulukları 
111
3) Üreticinin ve İthalatçının Özel Garantisi: Garanti Belgesi 
112
a) Garanti Belgesinin Tüketiciye Sağladığı Haklar 
114
b) Garantinin Süresi 
116
4) Satıcının Yan Borçları 
116
C) TÜKETİCİNİN BORÇLARI 
117
1) Tüketicinin Semeni Ödeme Borcu ve Temerrüdü 
118
a) Tüketicinin Semeni Ödemede Temerrüde Düşmesi 
118
aa) Kampanyalı Taksitle Satım Sözleşmesinde Tüketicinin Semeni Ödemede Temerrüdü ve Sonuçları 
118
i) Satıcının Tüm Borcun İfasını Talep Etme Hakkı 
120
ii) Tüketicinin Teminat Vermesi Halinde Satıcının Sahip Olduğu Haklar 
124
bb) Kampanyalı Ön Ödemeli Satım Sözleşmesinde Tüketicinin Semeni Ödemede Temerrüdü ve Sonuçları 
125
2) malı Teslim Alma Borcu 
126
3) Tüketicinin Yan Borçları 
127
D) KAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNDE TÜKETİCİYİ KORUYUCU ÖZEL HÜKÜMLER 
128
1) Haksız Şartlar 
128
2) Sözleşme Şartlarının Tüketici Aleyhine Değiştirilememesi 
131
3) Tüketicinin Erken Ödeme Hakkı 
133
4) Sözleşmenin Geçerliliğinin İzne Tabi Olması 
140
IV. BÖLÜMKAMPANYALI SATIM SÖZLEŞMESİNİN SONA ERMESİ
A) GENEL OLARAK SÖZLEŞMENİN SONA ERME HALLERİ 
141
B) SÖZLEŞMEDEN DÖNME 
141
1) Malın Ayıplı Olması Nedeniyle Tüketicinin Sözleşmeden Dönmesi 
143
2) Tüketicinin Semeni Ödemede Temerrüdü Nedeniyle Satıcının Sözleşmeden Dönmesi 
147
a) Kampanyalı Taksitle Satım Sözleşmesinde Satıcının Sözleşmeden Dönmesi 
147
aa) Satıcının Sözleşmeden Dönme Hakkını Kullanması ve Şartları 
150
i) Malın İadesini Talep Etme Hakkı 
150
ii) Uygun Kira Bedeli Talep Etme Hakkı 
150
iii) Malın Bozulmasından Doğan Zararın Tazminini Talep Etme Hakkı 
151
cc) Tüketicinin Hakları 
154
i) Ön ödeme ve Ödenen Taksitlerin İadesini Talep Etme Hakkı 
154
ii) Masrafları Talep Etme Hakkı 
155
dd) Mülkiyeti Muhafaza Kaydı İle Yapılan Kampanyalı Taksitle Satım Sözleşmesinde Satıcının Sözleşmeden Dönmesi 
155
b) Kampanyalı Ön Ödemeli ve Peşin Satım Sözleşmelerinde Satıcının Sözleşmeden Dönmesi 
156
3) Satıcının Malı Teslim Etmede Temerrüde düşmesi Nedeniyle Tüketicinin Sözleşmeden dönmesi 
158
4) Tüketicinin Kampanyadan Ayrılması 
158
Sonuç 
163
Kaynakça 
165