Bu çalışmanın amacı da bu bağlamda sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliğinin kan bağışı gönüllülüğü ile ilişkisini araştırmaktır. Yapılan çalışmada planlı davranış teorisi çerçevesinde sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliği, tutum, öznel norm, algılanan davranışsal kontrol, altruizm ve bireylerin gönüllülük niyeti arasındaki ilişki incelenmektedir. Bu amaçla Planlı Davranış Teorisi temelinde bir araştırma modeli oluşturulmuştur. Bu model, yapılandırılmış anket yoluyla elde edilen verilerle test edilmektedir. Yapılan bu çalışmada ayrıca gelecekte yapılacak olan benzer faaliyetlere katkı sağlanması hedeflenmektedir.
Yapılan araştırmanın en önemli noktası; sosyal pazarlama ve gönüllülük arasındaki ilişkinin ortaya konulması açısından literatüre yapacağı katkı ve bu konuda yaratacağı farkındalıktır. Bireylerin gönüllü olma konusundaki niyetini etkileyen faktörler ile ilişkisinin araştırılmasının yanı sıra bu konuda sosyal pazarlama faaliyetlerinin öneminin ortaya çıkarılması ve bu çerçevede yapılacak olan muhtemel faaliyetlere katkı sağlanması da amaçlanmıştır. Öte yandan sosyal pazarlama faaliyetlerinin algılanan etkinliği ve gönüllülük arasındaki ilişki kapsamında konuyu ele alan sınırlı sayıda araştırma olması da çalışmanın önemini ortaya koymaktadır.
Bu çalışma sonucunda ortaya konacak veriler doğrultusunda konuyla ilgili kuruluşlar da faaliyetlerine yön verebileceklerdir. Ayrıca çalışma sonraki araştırmacılara da konu hakkında bilgi sağlayacaktır.