I. EĞİTİM VE PSİKOLOJİ 
 
27
B. EĞİTİMDE YENİ SORUMLULUKLAR 
 
28
2. Eğitim Kademeleri ve İşlevleri 
 
30
C. PSİKOLOJİ VE EĞİTİM 
 
31
1. Eğitim Araştırmaları 
 
31
a. Eğitim Psikolojisinin Bilgi Toplama Yöntemleri 
 
32
b. Eğitimde Araştırma Yapmanın Güçlüğü 
 
32
3. Eğitimin Temel Amaçları 
 
33
II. GELİŞİM PSİKOLOJİSİ 
 
37
B. GELİŞİMİN TEMEL İLKELERİ 
 
38
D. GELİŞİM ÇAĞLARI VE GÖREVLERİ 
 
39
ea. 0-2 Yaş Bebeklik Dönemi 
 
40
eb. 2-6 Yaş İlk Çocukluk Dönemi 
 
41
fa. 6-12 Yaş Erinlik Dönemi 
 
41
fb. 12-21 Yaş Ergenlik Dönemi 
 
42
fba. İlk Ergenlik (12-16) 
 
42
fbb. Son Ergenlik (17-21) 
 
43
2. Bilişsel Gelişim (Zihinsel-Düşünsel) 
 
43
b. Çağlara Göre Gelişim 
 
44
c. Bireysel Ayrılıklar 
 
45
d. Bireyin Gelişiminin Tanınması 
 
45
e. Jean Piaget’in Gelişim Dönemleri 
 
45
ea. Duyusal Motor Dönemi (0-2 yaş) 
 
45
eb. İşlem Öncesi Dönem (2-7 yaş) 
 
46
ec. Somut İşlemler Dönemi (7-12) 
 
46
ed. Soyut İşlemler Dönemi (12 ve Sonrası) 
 
46
f. Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri 
 
47
g. Bruner’in Bilişsel Gelişim Kuramı 
 
49
h. Bruner’in Gelişim Kuramına İlişkin Karakteristik Özellikleri 
 
49
a. Dilin Gelişim Süreci 
 
50
a. Hippocrates’in Kişilik Sınıflaması 
 
51
b. Kretschmer’in Kişilik Sınıflaması 
 
51
c. Sheldon’un Kişilik Sınıflaması 
 
52
e. Bireysel Ayrılıklar 
 
55
f. Psikosomatik Rahatsızlıklar 
 
57
b. Doğum Sonrası Dönem 
 
57
a. Görme Duyusunun Gelişmesi 
 
58
b. İşitme Duyusunun Gelişmesi 
 
58
c. Dokunma Duyusunun Gelişmesi 
 
58
d. Tat Duyumunun Gelişmesi 
 
59
e. Koku Duyumunun Gelişmesi 
 
59
f. Devin Duyumunun Gelişmesi 
 
59
g. Duyumlar ve Algılama 
 
59
h. Bireysel Ayrılıklar 
 
59
e. Bireysel Ayrılıklar 
 
61
9. Cinsel Gelişim (Psikoseksüel Gelişim) 
 
62
d. Ortaöğretim Erinlik Çağı 
 
62
e. Freud’un Psikoseksüel Gelişim Kuramı 
 
63
ea. Oral Dönem (0-1 yaş) 
 
63
eb. Anal Dönem (2-3 yaş) 
 
63
ec. Fallik Dönem (4-6) 
 
64
ed. Gizil Dönem (7-12 yaş) 
 
64
ee. Genital Dönem (12 yaş sonrası) 
 
64
e. Bireysel Ayrılıklar 
 
66
f. Eğitimde Göz Önünde Tutulacak Yönler 
 
66
g. Gelişimi Etkileyen Önemli Etmenler 
 
66
h. Bireysel Ayrılıklar 
 
67
III. ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ 
 
68
B. BİREYİN ÖĞRENME GEREKSİNİMİ 
 
70
1. Davranışçı Kuramlar 
 
70
a. Klasik Koşullanma Kuramı 
 
70
aa. Pavlov’un Klasik Şartlanma Deneyi 
 
71
ab. Klasik Koşullanmanın Temel Kavramları 
 
71
b. Edimsel Koşullanma Kuramı 
 
71
2. Bilişsel Öğrenme Kuramları 
 
72
a. Sosyal Bilişsel Kuram 
 
72
b. Amaçsal Davranışçılık 
 
72
e. Sınama Yanılma Yolu ile Öğrenme 
 
73
f. Kavrayış Yoluyla Öğrenme 
 
73
a. Öğrenmenin Özellikleri 
 
75
b. Öğrenmede Ana İşlevler 
 
76
4. Öğrenmeyi Etkileyen Etkenler 
 
79
b. Öğrenme Yöntemleriyle İlgili Etmenler 
 
80
ba. Zamanın Ayarlaması 
 
80
bb. Doğru Yöntem ve Tekniklerin Kullanılması 
 
8 0
ca. Ananın Önderliğinde 
 
86
cb. Baba Önder ve Denetime Hakim 
 
86
3. Çocuğun Ailedeki Yeri 
 
86
5. Ailenin Toplumdaki Yeri 
 
87
10. Eğitimde Göz Önünde Tutulacak Yönler 
 
88
14. Kitle İletişim Araçları 
 
90
15. Yaşama ve İş Çevresi 
 
90
II. BölümPLANLAMA VE SINIF YÖNETİMİ
 
1. Eğitim Programının Kapsamı 
 
91
2. Programın Temel Öğeleri 
 
92
3. İçeriğine Göre Programlar 
 
95
4. Etkiliklerine Göre Programlar 
 
96
a. Derslere Göre Düzenlenen Program 
 
96
b. Etkinlik İlkesine Göre Düzenlenen Program 
 
97
c. Problemlere Göre Düzenlenen Programlar 
 
97
5. Aktif Öğretimde Program 
 
98
6. İyi Bir Eğitim Programının Özellikleri 
 
99
c. Merkeziyetçi Program 
 
99
8. Program Yaklaşımları 
 
100
a. Toplumsal Yaklaşım 
 
100
9. Programlarının Dayandığı Temeller 
 
101
10. Programın Etkinlik Alanları Ne Olmalıdır 
 
102
B. PROGRAM GELİŞTİRME 
 
103
1. Program Geliştirme Düzeyleri 
 
103
2. Program Geliştirme Teknikleri 
 
104
3. Program Geliştirme Süreci 
 
104
a. Program Geliştirmenin Planlanması 
 
104
b. Programın Hazırlanması 
 
104
aa. Program Hazırlamada Geçirilen Tarihsel Aşamalar 
 
104
4. Programın Uygulanması 
 
105
5. Programın Değerlendirilmesi 
 
105
6. Programın Düzeltilmesi 
 
105
7. Türkiye’de Son Yıllarda Yapılan Program Geliştirme Çalışmaları 
 
105
a. Tamamlanan Çalışmalar 
 
106
II. EĞİTİM ÖĞRETİMDE PLANLAMA 
 
107
1. Öğrenci Katılımının Yararları 
 
108
2. Yıllık Planlara Yerel Konuların Alınması 
 
109
3. Yarar Artırıcı Noktalar 
 
109
e. Pekiştirme Çalışmaları 
 
114
f. Ünitenin İşleyişine Devam Edilmesi 
 
114
g. Genel Değerlendirme 
 
114
b. Günlük Planın Hazırlık Aşaması 
 
116
cc. İşleyişte Zaman Kullanımı 
 
118
D. MEB’İN EĞİTİM-ÖĞRETİM ÇALIŞMALARININ PLÂNLI YÜRÜTÜLMESİNE İLİŞKİN YÖNERGESİ 
 
120
2. Eğitim ve Sınıf Yönetiminde Gelişmeler 
 
127
c. Demokratik Yönetim 
 
129
B. SINIF ORTAMININ DÜZENLENMESİ 
 
129
a. Sınıf İklimi (Atmosfer) 
 
130
a. Öğrencinin Sınıftaki Yeri 
 
132
aa. Klasik Yerleşim Düzeni 
 
132
ab. Küme Oturma Düzeni 
 
132
ac. Bireysel Oturma Düzeni 
 
132
ad. U tipi Oturma Düzeni 
 
133
5. Sınıf Yönetiminde Grup Çalışması 
 
133
a. Eğitimde Küme Çalışmasının Yeri 
 
133
b. Öğrencileri Gruplandırma 
 
133
c. Grup Çalışması ve Öğretmen 
 
134
ca. Öğretmen Grupla Bütünleşmelidir 
 
134
cb. Grup ve Çalışmalar 
 
134
cd. Grup Çalışmalarının Verimliliğe Etkisi 
 
134
ce. Grup İçi İletişim 
 
135
cf. Grup Liderinin Başarıya Etkisi 
 
135
d. Gruplandırmanın Yararları 
 
135
2. Ders İşlemede Öğretmenin Göz Önünde Tutması Gereken Önemli Noktalar 
 
136
3. Ulaşılmak İstenen Davranışların Saptanması 
 
137
5. Sınıf Yönetiminde Planlamanın Önemi 
 
138
a. Planlamanın Yararları 
 
139
b. Sınıf Yönetiminde Tartışma Yöntemi 
 
139
1. Motivasyon Sağlama (Güdüleme) 
 
140
2. Motivasyon Sağlayıcı Faktörler 
 
140
a. Öğrencide Özgüven Yaratma 
 
140
b. Öğretmene Düşen Sorumluluklar 
 
141
d. Gereken Zamanı Vermek 
 
142
e. Araç Gerece Yer Verme 
 
142
4. Öğrenci Katılımını Sağlama 
 
143
E. SINIF YÖNETİMİNDE ÖĞRETMEN 
 
143
1. Demokratik Öğretmen Tutumu 
 
144
3. Pasif Öğretmen Tutumu 
 
144
a. Demokratik Denetim 
 
144
a. Otokratik Ortamda Rehberlik 
 
145
b. Demokratik Ortamda Rehberlik 
 
146
a. Sınıf Yönetiminde Öğretmenin Yeri ve Önemi 
 
146
b. Öğrenciye Karşı Tutum 
 
146
d. Öğretmen Beklentileri 
 
148
7. Sınıf Yönetiminde Öğretmenin Göstermesi Gereken Davranışlar 
 
148
F. OLUMSUZ ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARI 
 
149
1. Normal Dışı Davranışlar 
 
149
a. Normal Dışı Davranışların Boyutu 
 
150
2. Normal Dışı Davranışların Nedenleri 
 
150
3. Normal Dışı Davranışlara Yaklaşım 
 
150
a. Öğretmen Tepkileri 
 
152
1. Aile İle İlişkilerin Önemi 
 
153
3. Veli Toplantılarında Verimliliği Sağlamak 
 
154
H. SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ 
 
155
1. Eski ve Yeni Disiplin Anlayışı 
 
157
2. Disiplinsiz Davranışların Kökenleri 
 
157
3. Öğretmen Nedenli Disiplinsizlikler 
 
158
4. Alınması Gereken Disiplin Sağlayıcı Önlemler 
 
158
J. OKUL ve SINIFLARIN KONUMLARI 
 
159
II. ÖĞRETİM STRATEJİ YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 
 
161
A. ÖĞRETİM STRATEJİLERİ (YAKLAŞIMLARI) 
 
161
1. Sunuş Yoluyla Öğretim 
 
161
2. Buluş Yoluyla Öğretim (Keşfetme) 
 
162
3. Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretim Stratejisi 
 
162
4. Tam Öğretim Yaklaşımı (Strateji) 
 
163
a. Öğrencinin Giriş Davranışları 
 
163
b. Öğretim Hizmetinin Niteliği 
 
163
B. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 
 
164
b. Yöntem Seçimini Etkileyici Etmenler 
 
165
3. Soru Yanıt Yöntemi 
 
168
4. Problem Çözme Yöntemi 
 
169
a. Problem Çözmede İzlenecek Yol 
 
169
b. Çözümleme (Analiz) 
 
170
d. Tümevarım (Endüksiyon) 
 
170
e. Tümdengelim (Dedüksiyon) 
 
170
5. Bireysel Çalışma Yöntemi 
 
170
a. Bireysel Çalışmada Uyulması Gereken Noktalar 
 
171
c. Başarıyı Artırma Yolları 
 
171
6. Grupla Çalışma Yöntemi 
 
172
a. Grupla Çalışmanın Yararları 
 
172
a. Tartışmanın Yöneticisi (Lider) 
 
173
c. Tartışmanın Yararları 
 
174
f. Tartışmanın Değerlendirilmesi 
 
175
fa. Münazara (Aytışma) 
 
175
8. Laboratuar Yöntemi 
 
175
c. Gösteri (Demonstrasyon) 
 
176
9. Örnek Olay İncelemesi Yöntemi 
 
176
10. Gösterip Yaptırma Yöntemi 
 
177
13. Ekiple Öğretim Yöntemi 
 
178
C. ÖĞRETİM TEKNİKLERİ 
 
178
4. Benzetim (Sümulasyon) 
 
180
III. ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 
 
182
2. Türkçe Öğretiminde Önemli Noktalar 
 
184
a. Bol Konuşma Olanakları Yaratmalıyız 
 
184
b. Dinleme Alışkanlığı Kazandırmalıyız 
 
185
d. Okuma- Yazma Materyali 
 
187
e. Kitaplarda Şu Özelliklere Özen Gösterilmelidir 
 
188
ı. Öğrencinin Sözcük Dağarcığını Geliştirme 
 
191
C. HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİMİ 
 
192
3. Hayat Bilgisi Araçları 
 
193
5. Hayat Bilgisi Ünitesi İşlenirken İzlenecek Yol 
 
194
D. MATEMATİK ÖĞRETİMİ 
 
195
1. Matematik Öğretiminin Genel Amaçları 
 
196
2. İlköğretimde Matematik Dersinin Genel Hedefleri 
 
197
3. Ortaöğretimde Matematik Öğretiminin Genel Hedefleri 
 
198
4. Sayıların Kavratılması 
 
199
5. Matematik Öğretiminde İlkeler 
 
200
6. Çocuk ve Matematik 
 
201
8. Matematik Öğretiminde Problem Çözme Süreci 
 
201
9. Matematik Öğretiminde 4 İşlem ve Teknikleri 
 
202
3. Bizim Okullarımızda Geometri 
 
205
4. Geometri Öğretiminde Belli Başlı İlkeler 
 
205
5. Geometri Dersinin İşlenme Yolları 
 
206
F. FEN BİLGİSİ ÖĞRETİMİ 
 
206
2. Fen Bilgisinin Amacı 
 
208
3. Fen Bilgisinin Kapsamı 
 
208
4. Fen Bilgisinde Deney ve Deney Yapma 
 
208
G. SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ 
 
210
1. Sosyal Bilgiler ve Çocuk Psikolojisi 
 
210
2. Kazanılacak Alışkanlıklar 
 
210
3. Üniteleri İşlerken İzlenecek Yol 
 
210
IV. BİLGİSAYARIN EĞİTİM-ÖĞRETİMDE KULLANIMI 
 
212
A. EĞİTİM VE BİLGİSAYAR 
 
212
1. Bilgisayarı Tanıyalım 
 
213
a. Merkezi İşlem Birimi (CPU): (Control Processing Unit) 
 
213
i. Tarayıcı (Scanner) 
 
214
2. Eğitimde Bilgisayarın Önemi 
 
214
a. Eğitim Öğretim Yönünden 
 
215
c. Rehberlik ve Değerlendirme Yönünden 
 
215
d. Araç-Gereç ve Teknoloji Kullanımı Yönünden 
 
215
e. Yönetim ve Organizasyon Yönünden 
 
216
f. Öğretmen ve Öğrenci Yönünden 
 
216
3. Bilgisayar Destekli Öğretimde Altyapının Hazırlanması 
 
217
a. Öğretmenin Hazırlanması 
 
218
b. Öğrencinin Hazırlanması 
 
219
c. Yönetimin Hazırlanması 
 
219
d. Diğer Personelin Hazırlanması 
 
220
4. Yazılım Seçmedeki Sorunlar 
 
220
b. Ders Yazılımları Seçimi 
 
222
ba. Kullanım Rahatlığı Yönünden 
 
222
bb. İçerik ve Amaca Uygunluk Yönünden 
 
222
bc. Çekicilik ve Destekleyici Unsurların Varlığı 
 
223
bd. Uygulanabilirlik Yönünden 
 
224
be. İşlevsellik Yönünden 
 
224
6. Bilgisayar Destekli Eğitimin Olumsuz Yönleri ve Giderilmesi 
 
225
V. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA EĞİTİM 
 
227
A. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIF VE ÖĞRETMEN 
 
227
B. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARIN OLUŞUMU 
 
228
C. BİRLEŞTİRİLMİŞ SINIFLARDA DERS DAĞILIMI VE İŞLEYİŞ 
 
228
D. ÖĞRETMENSİZ SINIFTA KENDİ KENDİNE ÇALIŞMANIN YARARLARI 
 
229
1. Yardımcı Öğrenci Seçimi 
 
231
2. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretmen 
 
231
VI. ZEKÂ ÖZÜRLÜLERİN EĞİTİMİ 
 
236
1. Geçici Geri Zekâlılığın Nedenleri 
 
236
2. Geri Zekâlıların Eğitimden Yararlanabilme Durumları 
 
236
B. GERİ ZEKÂLILARIN EĞİTİMİ 
 
236
2. Öğretilebilir Geri Zekâlılar (50-74) 
 
237
a. Özel Sınıfta Eğitim 
 
237
b. Kaynaştırma Eğitimi 
 
237
3. Eğitilebilir Geri Zekâlılar (50-20) 
 
237
4. İleri Derecede Geri Zekâlılar (0-19) (idiot) 
 
238
C. GERİ ZEKÂLILIĞIN NEDENLERİ 
 
238
1. Doğum Öncesi Nedenler 
 
238
2. Doğumla İlgili Nedenler 
 
238
3. Doğum Sonrası Nedenler 
 
238
D. GERİ ZEKÂLILIKTAN KORUNMA 
 
239
1. Birinci Derecede Korunma 
 
239
2. İkinci Derecede Korunma 
 
239
3. Üçüncü Derecede Korunma 
 
239
IV. BölümREHBERLİK VE DEĞERLENDİRME
 
I. REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK 
 
241
B. REHBERLİĞİN KAPSAMI 
 
243
C. REHBERLİĞİN DAYANDIĞI TEMELLER 
 
245
a. Bireysel Farklılıklar 
 
245
b. Cinsel Farklılıklar 
 
246
D. REHBERLİK ÇEŞİTLERİ 
 
247
1. Hizmet Verilen Birey Sayısına Göre Rehberlik 
 
247
2. Hizmet Verilen Kuruma Göre Rehberlik 
 
247
3. Hizmetin işlevine Göre Rehberlik 
 
248
a. Uyum Sağlayıcı Rehberlik 
 
248
b. Yönlendirici rehberlik 
 
248
c. Ayarlayıcı Rehberlik 
 
248
4. Hizmetin Yoğunlaştığı Problemlere Göre Rehberlik 
 
248
c. Bireysel Rehberlik 
 
250
5. Öğretim Kademelerine Göre Rehberlik 
 
250
E. REHBERLİK HİZMET BİRİMLERİ 
 
251
1. Öğrenciyi Tanıma Birimi 
 
251
2. Aile ve Çevreyle İlişkiler Birimi 
 
251
4. Araştırma ve Değerlendirme Birimi 
 
252
5. Okula Alıştırma Birimi 
 
252
6. Bilgi Toplama ve Yayma Birimi 
 
252
7. Yerleştirme Birimi 
 
252
8. Psikolojik Danışma Birimi 
 
252
F. REHBERLİKTE BİREYİ TANIMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ 
 
253
f. Derecelendirme Ölçeği 
 
255
ı. Problem Tarama Listesi 
 
255
i. Drama ve Oyun Teknikleri 
 
256
m. Cümle Tamamlama Testleri 
 
257
2. Öğrenci Gelişim Dosyası (Toplu Dosya) 
 
257
3. Okullarda Karşılaşılan Yoğun Problemler 
 
257
4. Rehberlik Örgütü Görev ve Sorumlulukları 
 
257
a. Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri İl Danışma Komisyonu 
 
258
b. Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri 
 
258
ba. Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu 
 
258
c. Okul Müdürünün Görev ve Sorumlulukları 
 
259
d. Koordinatör Psikolojik Danışmanın Görevleri 
 
259
e. Psikolojik Danışmanın Görevleri 
 
260
f. Sınıf Rehber Öğretmeninin Görevleri 
 
261
d. Geçmişi ile İlgili Bilgi Toplamak 
 
263
f. Kişilik ve Kişilik Testleri 
 
264
4. Rehberlik Programı 
 
265
a. Program Hazırlanırken Özen Gösterilmesi Gereken Noktalar 
 
266
II. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 
 
267
4. Ölçek ve Ölçek Türleri 
 
268
b. Sıralama Ölçekleri 
 
268
c. Adlandırma veya Sınıflama Ölçekleri 
 
268
d. Eşit Aralıklı Ölçekler 
 
268
e. Eşit Oranlı Ölçekler 
 
268
5. Ölçme Araç ve Teknikleri 
 
269
6. Yürürlükte Olan Not Sistemimiz 
 
269
2. Değerlendirmenin Yararları 
 
270
3. Değerlendirmenin Temel İlkeleri 
 
270
a. Kompozisyon Tipi Testler (Essay Tipi) 
 
272
b. Objektif Kısa Yanıtlı Testler 
 
273
c. Kısa Yanıtlı Test Çeşitleri 
 
273
ca. Çoktan Seçmeli Testler 
 
273
cb. Doğru-Yanlış Testleri 
 
274
cc. Basit ve Kısa Hatırlamalı Testler (Tamamlamalı) 
 
275
cd. Eşleştirmeli Testler 
 
276
d. Başarı Testlerinin Hazırlanması 
 
277
e. İyi Bir Testin Özellikleri 
 
279
f. Ölçme Verilerinin Değerlendirilmesinde İzlenecek Yol 
 
279
fa. Puanların Sıralanması 
 
279
fb. Puanların Yüzdelik Sırasının Bulunması 
 
280
fc. Puanların Çetelemesi ve Frekans Dağılımı 
 
282
fd. Frekans Dağılımının Grafikle Gösterilmesi 
 
284
fe. Ham Puanların Standart Puanlara Çevrilmesi 
 
285
ff. Test Puanlarının Nota Çevrilmesi 
 
287
fg. Kopmalara Göre Not Verilmesi 
 
287
fh. En Yüksek Puana Göre Notlandırma 
 
287
fi. Yüzdelik Puanlara Göre Notlandırma 
 
288
a. Yayılma Genişliği (range-ranj) 
 
288
b. Yayılım Genişliğine Göre Notlandırma 
 
288
4. Ortalama Kaymanın Bulunması 
 
289
a. Puanların Nota Çevrilmesi 
 
290
5. Ortalama Kaymaya Göre Not Verme 
 
292
V. BölümÖĞRETMEN VE YENİ TEKNOLOJİLERİNKULLANIMI
 
A. ÖĞRETMENİN YENİ ROLÜ 
 
295
B. GÜNÜMÜZÜN ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ 
 
296
1. Bireysel Yetkinliği 
 
297
2. Öğrenciye Yaklaşımı 
 
298
C. GÜNÜMÜZDEKİ ÖĞRENCİ PROFİLİ 
 
300
1. Öğrenciyi Tanıma Yöntemleri 
 
301
2. Sosyometrik Teknikler 
 
301
E. ÖĞRETMENİNİN ÇEVREYE KARŞI SORUMLULUKLARI 
 
301
F. TOPLUMSAL DEĞİŞİM VE EĞİTİM 
 
302
II. ÖĞRETİMDE ARAÇ-GEREÇ VE TEKNOLOJİ KULLANIMI 
 
303
1. Edgar Dale’in Yaşantı Konisi 
 
304
B. DERS ARAÇ-GEREÇLERİNİN ÖNEMİ 
 
305
C. DERS ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ 
 
306
a. Tahtaları Kullanırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar 
 
307
g. Kapalı Devre Televizyon 
 
313
ı. Teyp, Ses Bantları ve CD 
 
313
3. Basılı Eğitim Araç Gereçleri 
 
314
F. ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ 
 
315
1. Öğretim Materyali Değerlendirme Formu 
 
315
G. EĞİTİM TEKNOLOJİSİ 
 
316
a. Eğitim Teknolojisi 
 
316
b. Öğretim Teknolojisi 
 
317
d. Teknoloji Eğitiminin Önemi 
 
317
III. EĞİTİMDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ 
 
318
B. EĞİTİMDE İLETİŞİM VE ÖĞRETMEN 
 
326
C. İLETİŞİMİN DEĞERLENDİRİLMESİ 
 
327
1. Yazışmada Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar 
 
328
aa. Resmi Yazışmalarda Başlık 
 
330
ab. Yazının Gizliliği 
 
330
ac. Resmi Yazı Çeşitleri 
 
331
aca. Kurumun İşleyişi ile İlgili Gerekli Yazılar 
 
331
aea. Gelen Giden Evrak Defteri 
 
332
aeb. Evrakların Karşı Tarafa Ulaştırılması 
 
333
VI. BölümEĞİTİMDE ÖRGÜTLENME VE MEVZUAT
 
I. TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ 
 
335
A. Eğitim Sistemini Düzenleyen Esaslar 
 
335
B. Atatürk’ün Eğitimle İlgili Görüşleri 
 
336
C. Anayasamızda Eğitim 
 
336
D. Milli Eğitim Temel Yasası Ve Eğitim 
 
338
E. Milli Eğitim Bakanlığının Tarihi Gelişimine Genel Bakış 
 
338
F. Milli Eğitim Bakanlığı Örgüt Yapısı 
 
340
a. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı 
 
340
b. Ana Hizmet Birimleri 
 
340
c. Danışma ve Denetim Birimleri 
 
341
2. Taşra Örgüt Yapısı 
 
342
G. Milli Eğitim Bakanlığının Görevleri 
 
342
1. Öğretimi Birleştirme 
 
343
2. Eğitimde Örgütlenme 
 
344
3. Eğitimin Niteliğinde Değişme 
 
344
1. Okul Öncesi Eğitim 
 
345
b. Meslekî ve Teknik Ortaöğretim 
 
346
a. Üstün veya Özel Yeteneklilerin Eğitimi 
 
347
İ. Rehberlik ve Araştırma Merkezleri (RAM) 
 
348
A. 1739 SAYILI MİLLİ EĞİTİM TEMEL KANUNU 
 
351
A. İLKÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ 
 
365
B. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ 
 
411
C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLER YÖNETMELİĞİ 
 
432