Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Örneklerle
Pratik Java
Eclipse – Dosya İşlemleri – Swing – Grafik Çizme
Haziran 2013 / 2. Baskı / 392 Syf.
Fiyatı: 32.50 TL
İndirimli: 22.90 TL (%30)
4 günde kargoya verilir.
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 Baskı Tarih Fiyatı İndirimli
 3. Haziran2018 55.50 TL -      Sepete Ekle
   

Yazarın anlattığı JAVA dersinin konularını kapsayan ve gözden geçirilmiş 2. baskısın yapan bu kitap; Java’ya yeni başlayanları ve genel olarak öğrencileri hedef almaktadır. Anlatılan konular, sade bir dille ve kolay anlaşılır bir şekilde anlatılmıştır.

Anlatılan her konu ve kavram yeterli sayıda örnek program yazılarak açıklanmış ve her programın çıktısı programın peşinden verilerek, anlatılan konunun daha iyi öğrenilmesi amaçlanmıştır. Kitapta yerine göre Geleneksel Programlama, Yapısal Programlama, Nesnelerle Programlama ve Jenerik Programlama yöntemlerinden biri veya bir kaçı birlikte veya tek başına kullanılmıştır.

Kitap; gerek üniversitelerde Java dersini veren akademisyenlere ve bu dersi alan öğrencilere gerekse, programı kendi kendine öğrenmek isteyenlere yönelik olarak bol örnekli olarak hazırlanmıştır.

Konu Başlıkları
Java Programlama Dili
Veri Tipleri ve İşlemciler
Ekrana Yazdırma ve Ekrandan Okutma
Seçme ve Tekrar
Sınıf, Dizi ve Numaralama Veri Tipleri
Dosya İşlemleri
Jenerik Sınıflar
Veri Depolama
Grafik Kullanıcı Arayüzü (GUI)
Grafik Çizme
Olay ve Dinleyici
Kontrol Yapıları
Barkod: 9789750224447
Yayın Tarihi: Haziran 2013
Baskı Sayısı:  2
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 392
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
1. BÖLÜM
GİRİŞ
1. GİRİŞ  15
1.1. KONULARIN ANLATIMI  15
1.2. UYARILAR VE AÇIKLAMALAR  15
1.2.1. Uyarılar  15
1.2.2. Kitabın Yazılış Şekli  16
1.3. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  16
1.3.1. Tarihçe  16
1.3.2. Dünyada "Java Programlama Dili" Kullanımı  17
1.3.3. Derleyici  18
1.3.4. Donanım  18
1.4. JAVA PROGRAMLARINDA KULLANILAN NİCELİKLER  18
1.4.1. Anahtar Kelimeler  19
1.4.2. Belirleyiciler (İsimler)  19
1.4.3. Sabitler  19
1.4.4. Karakter Dizisi Sabitler  20
1.4.5. İşlemciler  21
1.4.6. Ayırıcılar  21
1.4.7. Açıklamalar  21
1.5. İSİM VERME KURALLARI  21
1.6. PROGRAM YAZMA ŞEKİLLERİ  22
1.7. JAVA’YI KURMA  22
1.8. PROGRAMLARI DERLEME VE ÇALIŞTIRMA  22
1.8.1. Program Yazma Ortamı  22
1.8.2. Proje Oluşturma  25
1.8.3. Paket (package) Oluşturma  28
1.8.4. Sınıf (class) Oluşturma  28
1.8.5. ilkProg.java Programına main() Metodunu Ekleme  30
2. BÖLÜM
JAVA PROGRAMLAMA DİLİ
2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  33
2.1. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN ÖZELLİKLERİ  33
2.2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN YAPISI  34
2.2.1. Java Programlama Dili’nin Yapısı  34
2.2.2. System Sınıfı  37
2.3. DEĞİŞKENLER ve SABİTLER  37
2.4. SINIFIN ALAN DEĞİŞKENLERİ VE SABİTLERİ  41
2.5. SINIFIN METOTLARI  42
3. BÖLÜM
VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER
3. VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER  45
3.1. VERİ TİPLERİ  45
3.1.1. Tam Sayı Veri Tipleri  45
3.1.2. Ondalık Sayı Veri Tipleri  46
3.1.3. Ondalık Sayılarda Duyarlık Problemi  48
3.1.4. Karakter Veri Tipi ve Tam Sayılar  49
3.1.5. Character Sınıfı  53
3.1.6. String Sınıfı  55
3.1.7. String ve ’+’ İşlemcisi  58
3.1.8. Stringleri Karşılaştırma  58
3.1.9. Stringleri Ülkelere Göre Sıralama  61
3.1.10. boolean Veri Tipi  61
3.2. ARİTMETİK İŞLEMCİLER  63
3.2.1. Bölme İşlemcisi Ve Tam Sayı Bölme işlemcisi  63
3.2.2. Kalan İşlemcisi  64
3.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri ve Kısaltmalar  64
3.2.4. Artırma İşlemcisi  65
3.2.5. Ön Ek (prefix) ve Son Ek (postfix) Gösterimi  66
3.2.6. Eksiltme İşlemcisi  67
3.2.7. Aritmetik İşlemlerde Tam Sayıların Kullanılması  67
3.2.8. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı  69
3.2.9. Veri Tiplerinin Büyüklük Sınırlarını Öğrenme  69
3.2.10. Formüllerin Kodlanmasına Örnekler  70
3.2.11. Aritmetik İşlemlerde Uyulması Gereken Kurallar  71
3.3. KARŞILAŞTIRMA İŞLEMCİLERİ  71
3.4. MANTIK İŞLEMCİLERİ  72
3.4.1. Mantık İşlemcileri  72
3.4.2. Kısa Devre Mantık İşlemcileri (&& ve || )  75
3.5. BİT İŞLEMCİLERİ  77
3.5.1. Bitwise NOT İşlemcisi : ~  77
3.5.2. Bitwase & (AND), | (OR) ve ^ (XOR) İşlemcileri  78
3.6. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ  78
3.6.1. Derleyicinin Kendiliğinden Yaptığı Veri Tipi Dönüşümleri  79
3.6.2. Tip Atamaları  80
3.6.3. Veri Tipi Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Güçlükler  82
4. BÖLÜM
EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA
4. EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA  85
4.1. EKRANA YAZDIRMA  85
4.2. DİYALOG KUTUSUNA YAZDIRMA  85
4.3. EKRANDAN OKUTMA  86
4.4. DİYALOG KUTUSUNDAN OKUTMA  89
4.5. RAKAMLARI STRING’E DÖNÜŞTÜRME  92
4.6. FORMATLI YAZDIRMA  93
4.6.1. Tam Sayıları Nokta Kullanarak Yazdırma  93
4.6.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma  94
4.6.3. Ekrana Formatlı Yazdırmak İçin printf() Metodunu Kullanma  96
4.6.4. Birden Çok Parametre Olması Durumu  96
4.6.5. Tarih ve Saat  97
4.6.6. Saat  97
4.6.7. Haftanın Günü, Ay ve Gün  98
4.6.8. String Sınıfının format() Metodunun Parametre Olarak Kullanılması  98
4.7. Calendar SINIFI  99
5. BÖLÜM
SEÇME VE TEKRAR
5. SEÇME VE TEKRAR  101
5.1. SEÇME  101
5.1.1. Basit if İfadesi  101
5.1.2. if … else.. İfadesi  102
5.1.3. else if İfadesi  103
5.1.4. Şartlı İfade  104
5.1.5. switch İfadesi  105
5.1.6. if ve switch İfadesi Arasında Tercih  107
5.2. TEKRAR (DÖNGÜ)  108
5.2.1. do…while Döngüsü  108
4.2.2. while Döngüsü  109
5.2.3. for Döngüsü  110
5.2.4. Farklı for Döngüleri  112
5.2.5. Metotların Kendi Kendilerini Çağırmaları  114
5.3. İÇ İÇE ŞEÇME VE / VEYA TEKRAR YAPILARI  117
5.3.1. Çarpım Tablosu  117
5.3.2. Takvim Hazırlama  118
5.4. break ve continue KONTROL DEYİMLERİ  120
6. BÖLÜM
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ: 1 SINIF
6. SINIF  123
6.1. SINIF  124
6.1.1. Sınıf Gerçekten Gerekli mi?  124
6.1.2. Basit Bir Sınıf Bildirimi  125
6.1.3. Sınıfın Alan Değişkenlerine Doğrudan Değer Atama  125
6.1.4. Sınıfın Alan Değişkenlerine Sınıfın Metodunu Kullanarak Değer Atama  126
6.1.5. Birden Çok Sınıf  127
6.2. SINIFIN METOTLARI  128
6.2.1. Sınıfın Metotlarına Değer Gönderme  128
6.2.2. Metotlardan Değer Döndürme  129
6.2.3. Referans Veri Tipleri  131
6.3. SINIFIN NESNELERİ  135
6.3.1. Nesne Bildirimi  135
6.3.2. Değişik Referans Örnekleri  137
6.3.3. Hazır Sınıfların Nesneleri ve import Belirticisi  137
6.3.4. Kurucu Metotlar  139
6.3.5. Yok Edici Metot  141
6.3.6. Nesneleri Kopyalama  143
6.3.7. Nesnelerin Eşitliği  143
6.3.8. Nesnelerin Alan Değişkenlerini Karşılaştırma: instanceof  144
6.4. this REFERANS BELİRTİCİSİ  145
6.5. static BELİRTİCİSİ  146
6.5.1. static Değişkenler ve Metotlar  146
6.5.2. static Sabit Bildirimi  148
6.5.3. static import  148
6.6. SINIF VERİ TİPİNİN ÖZELLİKLERİ  149
6.7. VERİYİ GİZLEME  150
6.8. METOTLARIN AŞIRI YÜKLENMELERİ  150
6.9. KALITIM  152
6.9.1 Model Sınıflar  152
6.9.2. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Kurucu Metotları Kullanarak Değer Atama  156
6.9.3. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Değerlerini Diğer Metotlarla Gönderme  157
6.9.4. Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  158
6.9.5. Alan Değişkenlerinin Kalıtım Yoluyla Geçmesi  159
6.9.6. protected Belirticisi ve Kalıtım  160
6.9.7. Kurucu Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  160
6.10. ÇOK ŞEKİLLİLİK  161
6.11. SOYUT (abstract) SINIFLAR  166
6.11.1. Soyut Sınıf Kavramı  166
6.11.2. Soyut Sınıf ve Soyut Metot Örneği  170
6.12. ARAYÜZ  172
6.12.1. Tekli Kalıtım Örneği  173
6.12.2. İkili Kalıtım Örneği  174
7. BÖLÜM
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ: 2 DİZİ VE NUMARALAMA
7. DİZİ VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ  177
7.1. DİZİ VERİ TİPİ  177
7.1.1. Dizi Bildirimi  177
7.1.2. Diziye Bellekte Yer Ayarlama  178
7.1.3. Dizinin Elemanlarına İndis Kullanarak Ulaşma  179
7.1.4. Diziye İlk Değerlerin Atanması  179
7.1.5. Dizi Veri Tipinin Elemanları  182
7.1.6. Diziyi Metoda Parametre Olarak Gönderme  183
7.1.7 Metottan Dizi Döndürme  185
7.1.8. Dizileri Karşılaştırma  186
7.1.9. İki-Boyutlu Dizi : Matris Çarpımı  187
7.1.10. İki-Boyutlu Dizi: Özel Hal  188
7.1.11. Ham Puanı Harfe (Nota) Çevirme  189
7.1.12. Nesneyi Diziye Atama  191
7.1.13. Vector SINIFI  192
7.2. ArrayList SINIFI  192
ArrayList  195
açıklama  195
ArrayList liste =  195
new ArrayList();  195
liste.get(indis);  195
Diziden/listeden eleman döndürme  195
7.3. NUMARALAMA VERİ TİPİ  195
7.3.1. Eski Tip enum Bildirimi  195
7.3.2. Yeni Tip Enum Bildirimi  196
7.3.3. Sınıf ve enum Veri Tipi  198
8. BÖLÜM
DOSYA
8. DOSYA  199
8.1. GİRİŞ  199
8.2. File SINIFI  200
8.2.1. Giriş  200
8.2.2. Ana Dizini Öğrenme  202
8.2.3. Sürücüleri Öğrenme  203
8.2.4. Dosya Listesi  203
8.2.5. Filitreleme  204
8.3. METİN DOSYASINA YAZDIRMA VE METİN DOSYASINDAN OKUTMA  205
8.3.1. PrintWriter Sınıfının output Nesnesini Oluşturma ve Dosyaya Yazdırma  205
8.3.2. Scanner Sınıfının input Nesnesini Oluşturma ve Dosyadan Okutma  207
açıklama  208
Özel bir dosyadan değerleri tarayan tarayıcıyı oluşturur  208
8.4. İKİLİ (binary) DOSYA GİRİŞ-ÇIKIŞI  209
8.4.1. Bilgisayarın Dosya Tercihi  209
8.4.2. Metin Dosyasına Yazdırma  210
8.4.3. İkili (binary) Dosyaya Yazdırma  210
8.5. İKİLİ GİRİŞ/ÇIKIŞ SINIFLARI  210
8.5.1. InputStream  211
8.5.2. OutputStrem  211
8.5.3. FileInputStream  212
8.5.4. FileOutputStream  212
8.5.5. DataInputStream  213
8.5.6. DataInput Arayüzünün Metotları  213
8.5.7. DataOutputStream  214
8.5.8. DataOutput Arayüzünün Metotları  214
8.5.9. Dosya Kontrolü  216
8.6. DOSYAYI BİR BAŞKA DOSYAYA KOPYALAMA  216
8.7. RASTGELE ULAŞILABİLEN DOSYALAR  218
9. BÖLÜM
JENERİK SINIFLAR
9. JENERİK SINIFLAR  223
9.1. JENERİK SINIF GEREKLİ Mİ?  223
9.2. JENERİK SINIF BİLDİRİMİ  224
9.2.1. Jenerik Cember Sınıfı Bildirimi  224
9.2.2. Jenerik Cember Sınıfının Kullanılması  225
9.2.3. Jenerik Yığın Sınıfı Bildirimi  226
9.2.4. Jenerik Yığın Sınıfı Bildiriminin String ve Integer İçin Kullanılışı  227
9.3. JENERİK METOTLAR  229
9.4. PARAMETRE OLARAK KULLANILAN JENERİK SINIF BİLDİRİMLERİ  229
10. BÖLÜM
VERİ DEPOLAMA
10. VERİ DEPOLAMA  231
10.1. GİRİŞ  231
10.2. Collection ARAYÜZÜ, AbstractCollection SINIFI ve Collections SINIFI  231
10.2.1.Collection Arayüzü  231
10.2.2. AbstractCollection Sınıfı  233
10.2.3. Collections Sınıfı  233
10.3. Iterator ARAYÜZÜ  235
10.4. Set ARAYÜZÜ  235
10.5. List Arayüzü  237
10.5.1. MyList Arayüzü  237
10.5.2. Vector (Vektör) Sınıfı  244
10.5.3. Stack Sınıfı  245
10.6. Queue ARAYÜZÜ  247
10.6.1. Queue (Kuyruk) Arayüzü  247
10.6.2. Queue (Kuyruk) Sınıfı  248
10.6.3. Priority Queue (Öncelik Kuyruğu) Sınıfı  249
10.7. Map ARAYÜZÜ  250
11. BÖLÜM
GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)
11. GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)  253
11.1. GİRİŞ  253
11.1.1. GUI Bileşenleri  253
11.1.2. Swing Bileşenler  254
11.2. ÇERÇEVELER (Frames)  256
11.2.1. Çerçeve (Frame) Sınıfı  257
11.2.2. Çerçeve (Frame) Oluşturma  257
11.2.3. Çerçeveye Eleman Ekleme  258
11.3. YERLEŞME DÜZENLEYİCİLERİ: Layout Managers  259
11.3.1. FlowLayout Düzenleyicisi  260
11.3.2. BoxLayout Düzenleyicisi  262
11.3.3. GridLayout Düzenleyicisi  263
11.3.4. GridBagLayout Düzenleyicisi  264
11.3.5. BorderLayout (Kenar) Düzenleyicisi  266
11.4. Color (renk) SINIFI  268
11.5. Font SINIFI  269
11.6. ALT DEPOLAYICILAR OLARAK PANELLER  270
11.7. İKONLAR  272
12. BÖLÜM
GRAFİK ÇİZME
12. GRAFİK ÇİZME  273
12.1. GRAFİK  273
12.1.1. Java Koordinat Sistemi  273
12.1.2. Java Bileşenlerinin Koordinat Sistemleri  274
12.1.3. Çerçeve ve Düğme Oluşturma  274
12.2. Graphics SINIFI  275
12.2.1. Graphics Sınıfının Metotları  275
12.2.2. paintComponent() Metodu  278
12.2.3. Panelin Üzerine Grafik Çizdirme  280
12.2.4. Çizgi Şekli, Sonu ve Birleşimi  281
12.2.5. Bir Fonksiyonun Grafiğini Çizdirme  283
12.2.6. Çan Eğrisinin Grafiği  287
12.2.7. İkinci Dereceden Bir Polinomun Grafiği  290
12.3. FigurePanel SINIFI  292
12.4. ARK ÇİZDİRME  295
12.5. Polygon SINIFI  297
13. BÖLÜM
OLAY VE DİNLEYİCİ
13. OLAY (Event) VE DİNLEYİCİ (Listener)  301
13.1. OLAYIN TANIMI VE OLAY SINIFLARI  301
13.1.1. Olayın Tanımı  301
13.1.2. Olay Sınıfları  301
13.2. DİNLEYİCİ (Listener)  303
13.2.1. Dinleyici (Listener) Kavramı  303
13.2.2. Basit Örnekler  305
13.3. ÖRNEKLER  311
13.3.1 Fare (mouse) Olayları  311
13.3.1.1. Fare Olaylarını Yöneten Sınıflar ve Arayüzler  311
13.3.1.2. Fereyi Kullanarak Panel Üzerinden Mesaj Gönderme  312
13.3.2. Tuş (key) Olayları  316
13.3.3. Timer Sınıfı  318
13.3.4. StillClock Sınıfı  320
13.3.5. MessagePanel Sınıfı  324
13.3.6. Olay ve Dinleyici  325
13.3.7. Aç - Kapa  327
13.3.8. Trafik Işıkları  329
14. BÖLÜM
KONTROL YAPILARI
14. KONTROL YAPILARI  333
14.1. GİRİŞ  333
14.2. DÜĞMELER : JButton  333
14.3. ONAY KUTULARI: JCheckBox  336
14.4. SEÇME HALKALARI : JRadioButton  341
14.5. ETİKET : JLabel  346
14.6. METİN ALANI 1 : JTextField  349
14.7. ONAY, SEÇME, ETİKET VE TEKST ALANI  350
14.8. METİN ALANI 2 : JTextArea  354
14.9. METİN ALANI 3: JPasswordField  357
14.10. FORMATLI METİN ALANI : JFormattedTextField  361
14.11. LİSTEDEN SEÇME : JComboBox  363
14.12. LİSTE : JList  368
14.13. TARAYICI : JScrollBar  372
14.14. SÜRÜKLEYİCİ : JSlider  374
15. BÖLÜM
EKLER
15. EKLER  379
E.1. Math SINIFININ METOTLARI  379
E.1.1. Matematik Sınıfının Metotlarını Kullanma  379
E.1.2. Trigonometrik Metotları Kullanma  380
E.1.3. Yuvarlayıcı Metotları Kullanma  382
E.1.4. min, max ve abs Metotlarını Kullanma  383
E.1.5. Random Metotları Kullanma (1)  384
E.1.6. Random Metotları Kullanma (2)  385
E.2. İŞLEMCİLERİN ÖNCELİK SIRALARI  386
E.3. KISALTMALAR  387
16. BÖLÜM
KAYNAKLAR
16. KAYNAKLAR  389
Kavram Dizini  391
 


Mustafa Dikici
Haziran 2018
55.50 TL
Sepete Ekle
Lütfi Koray Yitmen
Eylül 2020
29.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  5
1. BÖLÜM
GİRİŞ
1. GİRİŞ  15
1.1. KONULARIN ANLATIMI  15
1.2. UYARILAR VE AÇIKLAMALAR  15
1.2.1. Uyarılar  15
1.2.2. Kitabın Yazılış Şekli  16
1.3. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  16
1.3.1. Tarihçe  16
1.3.2. Dünyada "Java Programlama Dili" Kullanımı  17
1.3.3. Derleyici  18
1.3.4. Donanım  18
1.4. JAVA PROGRAMLARINDA KULLANILAN NİCELİKLER  18
1.4.1. Anahtar Kelimeler  19
1.4.2. Belirleyiciler (İsimler)  19
1.4.3. Sabitler  19
1.4.4. Karakter Dizisi Sabitler  20
1.4.5. İşlemciler  21
1.4.6. Ayırıcılar  21
1.4.7. Açıklamalar  21
1.5. İSİM VERME KURALLARI  21
1.6. PROGRAM YAZMA ŞEKİLLERİ  22
1.7. JAVA’YI KURMA  22
1.8. PROGRAMLARI DERLEME VE ÇALIŞTIRMA  22
1.8.1. Program Yazma Ortamı  22
1.8.2. Proje Oluşturma  25
1.8.3. Paket (package) Oluşturma  28
1.8.4. Sınıf (class) Oluşturma  28
1.8.5. ilkProg.java Programına main() Metodunu Ekleme  30
2. BÖLÜM
JAVA PROGRAMLAMA DİLİ
2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ  33
2.1. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN ÖZELLİKLERİ  33
2.2. JAVA PROGRAMLAMA DİLİ’NİN YAPISI  34
2.2.1. Java Programlama Dili’nin Yapısı  34
2.2.2. System Sınıfı  37
2.3. DEĞİŞKENLER ve SABİTLER  37
2.4. SINIFIN ALAN DEĞİŞKENLERİ VE SABİTLERİ  41
2.5. SINIFIN METOTLARI  42
3. BÖLÜM
VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER
3. VERİ TİPLERİ VE İŞLEMCİLER  45
3.1. VERİ TİPLERİ  45
3.1.1. Tam Sayı Veri Tipleri  45
3.1.2. Ondalık Sayı Veri Tipleri  46
3.1.3. Ondalık Sayılarda Duyarlık Problemi  48
3.1.4. Karakter Veri Tipi ve Tam Sayılar  49
3.1.5. Character Sınıfı  53
3.1.6. String Sınıfı  55
3.1.7. String ve ’+’ İşlemcisi  58
3.1.8. Stringleri Karşılaştırma  58
3.1.9. Stringleri Ülkelere Göre Sıralama  61
3.1.10. boolean Veri Tipi  61
3.2. ARİTMETİK İŞLEMCİLER  63
3.2.1. Bölme İşlemcisi Ve Tam Sayı Bölme işlemcisi  63
3.2.2. Kalan İşlemcisi  64
3.2.3. Aritmetik Atama İşlemcileri ve Kısaltmalar  64
3.2.4. Artırma İşlemcisi  65
3.2.5. Ön Ek (prefix) ve Son Ek (postfix) Gösterimi  66
3.2.6. Eksiltme İşlemcisi  67
3.2.7. Aritmetik İşlemlerde Tam Sayıların Kullanılması  67
3.2.8. Sayısal İşlemlerde Sınır Kavramı  69
3.2.9. Veri Tiplerinin Büyüklük Sınırlarını Öğrenme  69
3.2.10. Formüllerin Kodlanmasına Örnekler  70
3.2.11. Aritmetik İşlemlerde Uyulması Gereken Kurallar  71
3.3. KARŞILAŞTIRMA İŞLEMCİLERİ  71
3.4. MANTIK İŞLEMCİLERİ  72
3.4.1. Mantık İşlemcileri  72
3.4.2. Kısa Devre Mantık İşlemcileri (&& ve || )  75
3.5. BİT İŞLEMCİLERİ  77
3.5.1. Bitwise NOT İşlemcisi : ~  77
3.5.2. Bitwase & (AND), | (OR) ve ^ (XOR) İşlemcileri  78
3.6. VERİ TİPİ DÖNÜŞÜMÜ  78
3.6.1. Derleyicinin Kendiliğinden Yaptığı Veri Tipi Dönüşümleri  79
3.6.2. Tip Atamaları  80
3.6.3. Veri Tipi Dönüşümleri Sırasında Karşılaşılan Güçlükler  82
4. BÖLÜM
EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA
4. EKRANA YAZDIRMA VE EKRANDAN OKUTMA  85
4.1. EKRANA YAZDIRMA  85
4.2. DİYALOG KUTUSUNA YAZDIRMA  85
4.3. EKRANDAN OKUTMA  86
4.4. DİYALOG KUTUSUNDAN OKUTMA  89
4.5. RAKAMLARI STRING’E DÖNÜŞTÜRME  92
4.6. FORMATLI YAZDIRMA  93
4.6.1. Tam Sayıları Nokta Kullanarak Yazdırma  93
4.6.2. Ondalık Sayıları Formatlı Yazdırma  94
4.6.3. Ekrana Formatlı Yazdırmak İçin printf() Metodunu Kullanma  96
4.6.4. Birden Çok Parametre Olması Durumu  96
4.6.5. Tarih ve Saat  97
4.6.6. Saat  97
4.6.7. Haftanın Günü, Ay ve Gün  98
4.6.8. String Sınıfının format() Metodunun Parametre Olarak Kullanılması  98
4.7. Calendar SINIFI  99
5. BÖLÜM
SEÇME VE TEKRAR
5. SEÇME VE TEKRAR  101
5.1. SEÇME  101
5.1.1. Basit if İfadesi  101
5.1.2. if … else.. İfadesi  102
5.1.3. else if İfadesi  103
5.1.4. Şartlı İfade  104
5.1.5. switch İfadesi  105
5.1.6. if ve switch İfadesi Arasında Tercih  107
5.2. TEKRAR (DÖNGÜ)  108
5.2.1. do…while Döngüsü  108
4.2.2. while Döngüsü  109
5.2.3. for Döngüsü  110
5.2.4. Farklı for Döngüleri  112
5.2.5. Metotların Kendi Kendilerini Çağırmaları  114
5.3. İÇ İÇE ŞEÇME VE / VEYA TEKRAR YAPILARI  117
5.3.1. Çarpım Tablosu  117
5.3.2. Takvim Hazırlama  118
5.4. break ve continue KONTROL DEYİMLERİ  120
6. BÖLÜM
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ: 1 SINIF
6. SINIF  123
6.1. SINIF  124
6.1.1. Sınıf Gerçekten Gerekli mi?  124
6.1.2. Basit Bir Sınıf Bildirimi  125
6.1.3. Sınıfın Alan Değişkenlerine Doğrudan Değer Atama  125
6.1.4. Sınıfın Alan Değişkenlerine Sınıfın Metodunu Kullanarak Değer Atama  126
6.1.5. Birden Çok Sınıf  127
6.2. SINIFIN METOTLARI  128
6.2.1. Sınıfın Metotlarına Değer Gönderme  128
6.2.2. Metotlardan Değer Döndürme  129
6.2.3. Referans Veri Tipleri  131
6.3. SINIFIN NESNELERİ  135
6.3.1. Nesne Bildirimi  135
6.3.2. Değişik Referans Örnekleri  137
6.3.3. Hazır Sınıfların Nesneleri ve import Belirticisi  137
6.3.4. Kurucu Metotlar  139
6.3.5. Yok Edici Metot  141
6.3.6. Nesneleri Kopyalama  143
6.3.7. Nesnelerin Eşitliği  143
6.3.8. Nesnelerin Alan Değişkenlerini Karşılaştırma: instanceof  144
6.4. this REFERANS BELİRTİCİSİ  145
6.5. static BELİRTİCİSİ  146
6.5.1. static Değişkenler ve Metotlar  146
6.5.2. static Sabit Bildirimi  148
6.5.3. static import  148
6.6. SINIF VERİ TİPİNİN ÖZELLİKLERİ  149
6.7. VERİYİ GİZLEME  150
6.8. METOTLARIN AŞIRI YÜKLENMELERİ  150
6.9. KALITIM  152
6.9.1 Model Sınıflar  152
6.9.2. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Kurucu Metotları Kullanarak Değer Atama  156
6.9.3. Nesnelerin Alan Değişkenlerine Değerlerini Diğer Metotlarla Gönderme  157
6.9.4. Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  158
6.9.5. Alan Değişkenlerinin Kalıtım Yoluyla Geçmesi  159
6.9.6. protected Belirticisi ve Kalıtım  160
6.9.7. Kurucu Metotların Kalıtım Yoluyla Geçmesi  160
6.10. ÇOK ŞEKİLLİLİK  161
6.11. SOYUT (abstract) SINIFLAR  166
6.11.1. Soyut Sınıf Kavramı  166
6.11.2. Soyut Sınıf ve Soyut Metot Örneği  170
6.12. ARAYÜZ  172
6.12.1. Tekli Kalıtım Örneği  173
6.12.2. İkili Kalıtım Örneği  174
7. BÖLÜM
BASİT OLMAYAN VERİ TİPLERİ: 2 DİZİ VE NUMARALAMA
7. DİZİ VE NUMARALAMA VERİ TİPLERİ  177
7.1. DİZİ VERİ TİPİ  177
7.1.1. Dizi Bildirimi  177
7.1.2. Diziye Bellekte Yer Ayarlama  178
7.1.3. Dizinin Elemanlarına İndis Kullanarak Ulaşma  179
7.1.4. Diziye İlk Değerlerin Atanması  179
7.1.5. Dizi Veri Tipinin Elemanları  182
7.1.6. Diziyi Metoda Parametre Olarak Gönderme  183
7.1.7 Metottan Dizi Döndürme  185
7.1.8. Dizileri Karşılaştırma  186
7.1.9. İki-Boyutlu Dizi : Matris Çarpımı  187
7.1.10. İki-Boyutlu Dizi: Özel Hal  188
7.1.11. Ham Puanı Harfe (Nota) Çevirme  189
7.1.12. Nesneyi Diziye Atama  191
7.1.13. Vector SINIFI  192
7.2. ArrayList SINIFI  192
ArrayList  195
açıklama  195
ArrayList liste =  195
new ArrayList();  195
liste.get(indis);  195
Diziden/listeden eleman döndürme  195
7.3. NUMARALAMA VERİ TİPİ  195
7.3.1. Eski Tip enum Bildirimi  195
7.3.2. Yeni Tip Enum Bildirimi  196
7.3.3. Sınıf ve enum Veri Tipi  198
8. BÖLÜM
DOSYA
8. DOSYA  199
8.1. GİRİŞ  199
8.2. File SINIFI  200
8.2.1. Giriş  200
8.2.2. Ana Dizini Öğrenme  202
8.2.3. Sürücüleri Öğrenme  203
8.2.4. Dosya Listesi  203
8.2.5. Filitreleme  204
8.3. METİN DOSYASINA YAZDIRMA VE METİN DOSYASINDAN OKUTMA  205
8.3.1. PrintWriter Sınıfının output Nesnesini Oluşturma ve Dosyaya Yazdırma  205
8.3.2. Scanner Sınıfının input Nesnesini Oluşturma ve Dosyadan Okutma  207
açıklama  208
Özel bir dosyadan değerleri tarayan tarayıcıyı oluşturur  208
8.4. İKİLİ (binary) DOSYA GİRİŞ-ÇIKIŞI  209
8.4.1. Bilgisayarın Dosya Tercihi  209
8.4.2. Metin Dosyasına Yazdırma  210
8.4.3. İkili (binary) Dosyaya Yazdırma  210
8.5. İKİLİ GİRİŞ/ÇIKIŞ SINIFLARI  210
8.5.1. InputStream  211
8.5.2. OutputStrem  211
8.5.3. FileInputStream  212
8.5.4. FileOutputStream  212
8.5.5. DataInputStream  213
8.5.6. DataInput Arayüzünün Metotları  213
8.5.7. DataOutputStream  214
8.5.8. DataOutput Arayüzünün Metotları  214
8.5.9. Dosya Kontrolü  216
8.6. DOSYAYI BİR BAŞKA DOSYAYA KOPYALAMA  216
8.7. RASTGELE ULAŞILABİLEN DOSYALAR  218
9. BÖLÜM
JENERİK SINIFLAR
9. JENERİK SINIFLAR  223
9.1. JENERİK SINIF GEREKLİ Mİ?  223
9.2. JENERİK SINIF BİLDİRİMİ  224
9.2.1. Jenerik Cember Sınıfı Bildirimi  224
9.2.2. Jenerik Cember Sınıfının Kullanılması  225
9.2.3. Jenerik Yığın Sınıfı Bildirimi  226
9.2.4. Jenerik Yığın Sınıfı Bildiriminin String ve Integer İçin Kullanılışı  227
9.3. JENERİK METOTLAR  229
9.4. PARAMETRE OLARAK KULLANILAN JENERİK SINIF BİLDİRİMLERİ  229
10. BÖLÜM
VERİ DEPOLAMA
10. VERİ DEPOLAMA  231
10.1. GİRİŞ  231
10.2. Collection ARAYÜZÜ, AbstractCollection SINIFI ve Collections SINIFI  231
10.2.1.Collection Arayüzü  231
10.2.2. AbstractCollection Sınıfı  233
10.2.3. Collections Sınıfı  233
10.3. Iterator ARAYÜZÜ  235
10.4. Set ARAYÜZÜ  235
10.5. List Arayüzü  237
10.5.1. MyList Arayüzü  237
10.5.2. Vector (Vektör) Sınıfı  244
10.5.3. Stack Sınıfı  245
10.6. Queue ARAYÜZÜ  247
10.6.1. Queue (Kuyruk) Arayüzü  247
10.6.2. Queue (Kuyruk) Sınıfı  248
10.6.3. Priority Queue (Öncelik Kuyruğu) Sınıfı  249
10.7. Map ARAYÜZÜ  250
11. BÖLÜM
GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)
11. GRAFİK KULLANICI ARAYÜZÜ (GUI)  253
11.1. GİRİŞ  253
11.1.1. GUI Bileşenleri  253
11.1.2. Swing Bileşenler  254
11.2. ÇERÇEVELER (Frames)  256
11.2.1. Çerçeve (Frame) Sınıfı  257
11.2.2. Çerçeve (Frame) Oluşturma  257
11.2.3. Çerçeveye Eleman Ekleme  258
11.3. YERLEŞME DÜZENLEYİCİLERİ: Layout Managers  259
11.3.1. FlowLayout Düzenleyicisi  260
11.3.2. BoxLayout Düzenleyicisi  262
11.3.3. GridLayout Düzenleyicisi  263
11.3.4. GridBagLayout Düzenleyicisi  264
11.3.5. BorderLayout (Kenar) Düzenleyicisi  266
11.4. Color (renk) SINIFI  268
11.5. Font SINIFI  269
11.6. ALT DEPOLAYICILAR OLARAK PANELLER  270
11.7. İKONLAR  272
12. BÖLÜM
GRAFİK ÇİZME
12. GRAFİK ÇİZME  273
12.1. GRAFİK  273
12.1.1. Java Koordinat Sistemi  273
12.1.2. Java Bileşenlerinin Koordinat Sistemleri  274
12.1.3. Çerçeve ve Düğme Oluşturma  274
12.2. Graphics SINIFI  275
12.2.1. Graphics Sınıfının Metotları  275
12.2.2. paintComponent() Metodu  278
12.2.3. Panelin Üzerine Grafik Çizdirme  280
12.2.4. Çizgi Şekli, Sonu ve Birleşimi  281
12.2.5. Bir Fonksiyonun Grafiğini Çizdirme  283
12.2.6. Çan Eğrisinin Grafiği  287
12.2.7. İkinci Dereceden Bir Polinomun Grafiği  290
12.3. FigurePanel SINIFI  292
12.4. ARK ÇİZDİRME  295
12.5. Polygon SINIFI  297
13. BÖLÜM
OLAY VE DİNLEYİCİ
13. OLAY (Event) VE DİNLEYİCİ (Listener)  301
13.1. OLAYIN TANIMI VE OLAY SINIFLARI  301
13.1.1. Olayın Tanımı  301
13.1.2. Olay Sınıfları  301
13.2. DİNLEYİCİ (Listener)  303
13.2.1. Dinleyici (Listener) Kavramı  303
13.2.2. Basit Örnekler  305
13.3. ÖRNEKLER  311
13.3.1 Fare (mouse) Olayları  311
13.3.1.1. Fare Olaylarını Yöneten Sınıflar ve Arayüzler  311
13.3.1.2. Fereyi Kullanarak Panel Üzerinden Mesaj Gönderme  312
13.3.2. Tuş (key) Olayları  316
13.3.3. Timer Sınıfı  318
13.3.4. StillClock Sınıfı  320
13.3.5. MessagePanel Sınıfı  324
13.3.6. Olay ve Dinleyici  325
13.3.7. Aç - Kapa  327
13.3.8. Trafik Işıkları  329
14. BÖLÜM
KONTROL YAPILARI
14. KONTROL YAPILARI  333
14.1. GİRİŞ  333
14.2. DÜĞMELER : JButton  333
14.3. ONAY KUTULARI: JCheckBox  336
14.4. SEÇME HALKALARI : JRadioButton  341
14.5. ETİKET : JLabel  346
14.6. METİN ALANI 1 : JTextField  349
14.7. ONAY, SEÇME, ETİKET VE TEKST ALANI  350
14.8. METİN ALANI 2 : JTextArea  354
14.9. METİN ALANI 3: JPasswordField  357
14.10. FORMATLI METİN ALANI : JFormattedTextField  361
14.11. LİSTEDEN SEÇME : JComboBox  363
14.12. LİSTE : JList  368
14.13. TARAYICI : JScrollBar  372
14.14. SÜRÜKLEYİCİ : JSlider  374
15. BÖLÜM
EKLER
15. EKLER  379
E.1. Math SINIFININ METOTLARI  379
E.1.1. Matematik Sınıfının Metotlarını Kullanma  379
E.1.2. Trigonometrik Metotları Kullanma  380
E.1.3. Yuvarlayıcı Metotları Kullanma  382
E.1.4. min, max ve abs Metotlarını Kullanma  383
E.1.5. Random Metotları Kullanma (1)  384
E.1.6. Random Metotları Kullanma (2)  385
E.2. İŞLEMCİLERİN ÖNCELİK SIRALARI  386
E.3. KISALTMALAR  387
16. BÖLÜM
KAYNAKLAR
16. KAYNAKLAR  389
Kavram Dizini  391
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Uluslararası Yayınevi Belgesi | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik ve Çerez Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2021