Hizmet/Servis Sistemleri Kavram – Teori – Uygulama Prof. Dr. Süleyman Ersöz, Prof. Dr. Adnan Aktepe  - Kitap

Hizmet/Servis Sistemleri

Kavram – Teori – Uygulama

3. Baskı, 
Temmuz 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
440
Barkod:
9786253811570
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
470,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Diğer Baskılar
2. baskı
Eylül 2020
450,00
450,00 (%0)
Kitabın Açıklaması
Kitabımızın genişletilmiş ve güncellenmiş üçüncü baskısında, "Hizmet Sistemlerinde Yapay Zeka" başlıklı yeni bir kısım eklenmiş; ayrıca güncel vaka analizleri ile içerik daha da zenginleştirilmiştir.
Bu kitap, uzun yıllar Endüstri Mühendisliği ve İşletme bölümlerinde "Hizmet/Servis Sistemleri", "Servis Sistemleri" ve "Hizmet Sistemleri" derslerini veren öğretim elemanlarının akademik birikimleri, öğrencilerinden gelen sorular ve mesleki deneyimlerinden yola çıkarak hazırlanmıştır. Aynı zamanda birçok mühendislik ve yönetim bilimleri alanını ilgilendiren konulara da kapsamlı biçimde yer verilmiştir.
Konular, güncel uygulama örnekleri ile desteklenmiş; hizmet sistemlerinin ayırt edici özellikleri, fiziksel mal ve hizmet üreten sistemlerle karşılaştırmaları detaylı şekilde ele alınmıştır. Ayrıca hizmet sistemlerinde üretim, yönetim, dağıtım, pazarlama ve finans fonksiyonları örneklerle birlikte işlenmiştir.
Anlatımı destekleyen çeşitli yazılım programlarıyla zenginleştirilen uygulama örnekleri sayesinde okuyucunun konuları daha hızlı ve etkin biçimde öğrenmesi hedeflenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Hizmet (Servis) Sistemlerine Giriş
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Pazarlama
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Kalite ve Performans Modelleri
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Üretim
.
Hizmet (Servis) Sistemlerinde Yönetim
.
Canlı Performans Anı
.
Hizmet Karşılaşmaları
.
Hizmet Sistemlerinin Sınıflandırılması
.
Hizmet Kalitesi Ölçümü
.
Hizmet Sistemlerinde Arz ve Talep Yönetimi
.
Hizmet Sistemlerinde Doğrusal Programlama
.
Hizmet Sistemlerinde Finans
.
Hizmet Sistemlerinde Yapay Zekâ
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Teşekkür 
6
Önsöz 
7
Kısım I: HİZMET SİSTEMLERİNE GİRİŞ 
15
Bölüm 1: TEMEL İŞLETMECİLİK BİLGİSİ 
19
1.1. İşletmelerin Ortaya Çıkışı 
19
1.2. İşletme Kavramı 
20
1.3. İşletmelerin Fonksiyonları 
22
1.4. İşletmelerin Sınıflandırılması 
23
1.5. İşletmelerin Amaçları 
26
1.6. İşletmelerin Çevresi 
27
Bölüm 2: HİZMET SİSTEMLERİ 
31
2.1. Toplumların Gelişimi 
31
2.2. Hizmet Sistemlerinin Gelişmesi 
35
2.3. Hizmet Kavramı 
38
2.4. Ülkelerin Ekonomisinde Hizmet Sektörü 
41
Bölüm 3: HİZMET SİSTEMLERİNİN ÖZELLİKLERİ 
47
3.1. Mal veya Hizmet Üreten Sistemler 
47
3.2. Mallar ve Hizmetler 
49
3.3. Hizmet Paketi Bileşenleri 
52
3.4. Hizmetlerin Özellikleri 
57
Bölüm 4: HİZMET SİSTEMLERİNİN SINIFLANDIRILMASI 
63
4.1. Hizmetlerin, Hizmetin Türüne Göre Sınıflandırılması 
64
4.2. Hizmetlerin, Müşterinin Kişisel İsteğine Uygunluk Derecesi ve İşgücü (Emek) Yoğunluğu Açısından Sınıflandırılması 
66
4.3. Hizmetlerin, Hizmet Faaliyetlerinin Yapısı ve Alıcısı Açısından Sınıflandırılması 
68
4.4. Hizmetlerin, Müşteri İlişkisi ve Sürdürülebilirliliği Açısından Sınıflandırılması 
69
4.5. Hizmetlerin, Müşteri Kişisel İsteğine Uygunluk ve Hizmet Sunucunun İnisiyatif Kullanması Açısından Sınıflandırılması 
70
4.6. Hizmetlerin, Talebin Dalgalanması ve Arzın Zorlanması Açısından Sınıflandırılması 
72
4.7. Hizmetlerin, Hizmet Sunum Yönetimi ve Etkiletişim Açısından Sınıflandırılması 
73
Kısım II: HİZMET SİSTEMLERİNDE PAZARLAMA 
77
Bölüm 5: HİZMET İÇİN PAZARLAMA SİSTEMLERİ 
85
5.1. Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi 
86
5.2. Pazarlamanın Temel Kavramları 
89
5.3. Pazarlama Karması Elemanları 
92
5.4. Hizmet Sistemlerinde Dağıtım ve Pazarlama Stratejileri 
96
5.5. Hizmetlerin Konumlandırılması ve Pazarlanması 
98
Bölüm 6: HİZMET SİSTEMİNİN ODAĞI MÜŞTERİLER 
101
6.1. Müşteri Kavramı 
104
6.2. Müşteri İhtiyaçları 
106
6.3. Müşteri Davranışı ve Satın Alma Karar Modeli 
107
6.4. Müşteri Çeşitleri 
111
6.5. Müşteri Odaklılık 
112
6.6. Müşteri Odaklı Olmanın Mühendislik Açılımı QFD 
113
Bölüm 7: HİZMET KARŞILAŞMALARI 
117
7.1. Hizmet Karşılaşma Sistemleri 
119
7.2. Hizmet Karşılaşma Sistemlerinin Elemanları 
126
7.3. Hizmet Karşılaşma Sistemi Stratejileri 
135
Bölüm 8: HİZMET SİSTEMLERİNDE YENİLİKÇİLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİLİK 
139
8.1. Değişim –Yenilikçilik ve Sürdürülebilirlik İlişkisi 
140
8.2. Yenilikçilik 
142
8.3. Sürdürülebilirlik 
146
Kısım III: HİZMET SİSTEMLERİNDE KALİTE VE PERFORMANS MODELLERİ 
149
Bölüm 9: HİZMET KALİTESİ VE ÖLÇÜMÜ 
153
9.1. Hizmet Kalitesi 
154
9.2. Hizmet Kalitesi Ölçüm Yöntemleri 
157
9.3. SERVQUAL Modeli 
161
9.4. E–Hizmet Kalitesi Ölçüm Modelleri (E–S–Qual ve E–Recs–Qual) 
165
9.5. SERVQUAL Uygulaması/Vaka Çalışması (Doğrulayıcı Faktör Analizi Kullanılarak) 
166
9.6. Servperf Uygulaması Vaka Çalışması 
174
9.7. Bir Hizmet Sisteminde Kıyaslama (Benchmarking) Uygulama Örneği 
177
Bölüm 10: HİZMET HATALARI, TELAFİSİ VE GARANTİLERİ 
181
10.1. Hizmet Hataları 
182
10.2. Hizmet Telafisi 
185
10.3. Hizmet Garantileri 
187
Bölüm 11: SERVİS SİSTEMLERİNDE PERFORMANS ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 
189
11.1. Verimlilik, Etkinlik ve Performans Kavramları 
191
11.2. Performans Değerlendirme Yöntemi Olarak Veri Zarflama Analizi 
192
11.3. Bir Üniversitenin Fakültelerinin Performansının Değerlendirilmesine Yönelik Vaka Analizi 
197
Bölüm 12: HİZMET SİSTEMLERİNDE PSİKOLOJİK SERMAYE VE PERFORMANS İLİŞKİSİ 
205
12.1. Psikolojik Sermaye 
206
12.2. Hizmet Sistemlerinde Psikolojik Sermayeve Performans İlişkisi 
211
Kısım IV: SERVİS SİSTEMLERİNDE ÜRETİM 
213
Bölüm 13: ÜRETİM SİSTEMLERİ 
215
13.1. Üretim Kavramı 
216
13.2. Üretim Yönetimi 
217
13.3. Üretim Tipleri 
219
13.4. Üretim Sistemi 
220
13.5. Üretim Bilgi Sistemleri 
223
13.6. Üretimde Kapasite Kavramı 
224
Bölüm 14: SERVİS SİSTEMLERİNDE YER VE MEVKİ SEÇİMİ 
227
14.1. Hizmet Sistemlerinde Yer (Lokasyon) Seçimi 
231
14.1.1. Faktör Ağırlıklandırma ile Tesis Yeri (Lokasyon) Seçimi 
232
14.1.2. Doğrusal Programlama ile Tesis Yeri (Lokasyon) Seçimi 
236
14.2. Hizmet Sistemlerinde Mevki Seçimi 
239
14.2.1. Mevki Seçimi Probleminin Faktör Ağırlıklandırma ile Çözümü 
240
14.2.2. Mevki Seçim Probleminin Küme Örtüleme Yöntemi ile Çözümü 
241
Bölüm 15: SERVİS SİSTEMLERİNDE TESİS YERLEŞİMİ 
245
15.1. Hizmet Sistemlerinde Ürüne Göre Yerleşim 
248
15.2. Hizmet Sistemlerinde Prosese Göre Yerleşim 
257
Bölüm 16: SERVİS SİSTEMLERİNDE ARAÇ ROTALAMA 
263
Bölüm 17: SERVİS SİSTEMLERİNDE PROJE YÖNETİMİ 
277
17.1. Proje Yönetim Süreci 
279
17.2. Proje Planlama Teknikleri 
280
17.3. Bir Diyaliz Merkezi'nde CPM/PERT Vaka Analizi 
283
Bölüm 18: SERVİS SİSTEMLERİNDE TAHMİN MODELLERİ 
293
Bölüm 19: SERVİS SİSTEMLERİNDE ÇİZELGELEME 
303
Bölüm 20: SERVİS SİSTEMLERİNDE DOĞRUSAL PROGRAMLAMA UYGULAMASI 
309
Bölüm 21: SERVİS SİSTEMLERİNDE VERİ MADENCİLİĞİ UYGULAMALARI 
317
Kısım V: HİZMET SİSTEMLERİNDE YÖNETİM 
325
Bölüm 22: HİZMET İÇİN YÖNETİM MODELLERİ 
329
Bölüm 23: HİZMET SİSTEMLERİNDE İNSAN KAYNAKLARI 
343
23.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 
345
23.2. İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri 
347
23.3. Hizmet Sistemlerinde İnsan Kaynaklarına Özgün Durumlar 
350
Bölüm 24: HİZMET KARŞILAŞMA SİSTEMLERİNİN TASARIMI VE YÖNETİLMESİ 
359
Kısım VI: SERVİS SİSTEMLERİNDE FİNANS FONKSİYONU 
365
Bölüm 25: SERVİS SİSTEMLERİNDE FİNANS 
367
Bölüm 26: SERVİS SİSTEMLERİNDE GELİR YÖNETİMİ 
373
Bölüm 27: SERVİS SİSTEMLERİNDE ARZ VE TALEP YÖNETİMİ 
379
27.1. Talep Stratejileri 
380
27.2. Arz Stratejileri 
386
Kısım VII: SERVİS SİSTEMLERİNDE YAPAY ZEK 
393
Bölüm 28: TEKNOLOJİNİN SERVİS SİSTEMLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ VE YÖNETİMİ 
395
28.1. Teknolojinin Donanım ve Yazılım Bileşenleri 
396
28.2. Bilgi Sistemleri ve Teknoloji Etkileşim 
404
28.3. Elektronik Ortamda Hizmet ve Ticaret 
406
28.4. Endüstri 4.0 ve Hizmet Sistemleri 
407
Bölüm 29: HİZMET SEKTÖRLERİNDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARINDAN ÖRNEKLER 
413
29.1. Uzman Hastane Randevu Sistemi 
413
29.2. Yapay Sinir Ağları ile E–Ticaret Sektöründe Bir Uygulama 
417
29.3. Bulanık Mantık ile Müşteri Memnuniyeti Ölçümü 
420
Kaynakça 
423
Kavramlar Dizini 
439