Şikâyet platformları günümüzde oldukça yaygın bir şekilde kullanılmakta olup, platformlarda paylaşılan şikâyetler geniş kitlelere ulaşarak firmaların ticari itibarını etkileyebilecek güce ulaşmıştır. Söz konusu etki, şikâyet platformlarının faaliyetleri ve burada yer alan şikâyetlerin haksız rekabete yol açıp açmayacağı konusunun gündeme gelmesine neden olmuştur. İlk ortaya çıktıkları dönemde herhangi bir düzenlemeye tâbi olmayan şikâyet platformları, bahis konusu tartışmaların sonucunda çeşitli mevzuat düzenlemeleri ve yargı kararlarıyla belirli bir hukuki çerçeveye kavuşmuştur. Bu doğrultuda, Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Yönetmeliği (TRY) ve Tüketici Değerlendirmeleri Hakkında Kılavuz (Kılavuz) gibi düzenlemelerle platformların işleyişi hakkında hukuki çerçeve çizilmiştir.
Çalışmamızın amacı, şikâyet platformların işleyişini, platformlarda meydana gelebilecek haksız rekabet hâllerini ve haksız rekabetin sonuçlarını kapsamlı bir biçimde ele almaktır.