Fiyatlandırma Algoritmaları Yoluyla Koordinasyon ve Rekabet Hukukuna Etkileri Dr. Öğr. Üyesi Deniz Onur Aras  - Kitap

Fiyatlandırma Algoritmaları Yoluyla Koordinasyon ve Rekabet Hukukuna Etkileri

1. Baskı, 
Haziran 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
17x25
Sayfa:
552
Barkod:
9786255878427
Kapak Türü:
Ciltli
Fiyatı:
1.100,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Teşebbüsler için fiyatlandırma, rekabet gücünü ve karlılığı doğrudan etkileyen stratejik bir unsurdur. Fiyatlandırma artık sadece geleneksel yöntemlerle değil, büyük veri analitiği, makine öğrenmesi ve algoritmalarla da gerçekleştirilmektedir. Özellikle dijital platformlar ve çevrim içi ticarette, bu teknolojiler sayesinde fiyatlar gerçek zamanlı ve hızlı bir şekilde belirlenebilmektedir. Bu durum, pazar dinamiklerini ve rekabet koşullarını önemli ölçüde değiştirmektedir. Algoritmalar ve yapay zeka, teşebbüslerin fiyatlama stratejilerinde büyük bir dönüşüm yaratmaktadır. Bu teknolojiler, pazar verimliliğini artırma potansiyeline sahiptir. Ancak aynı zamanda, özellikle koordinasyon gibi rekabeti sınırlayan davranışlara da zemin hazırlayabilir. İnsan müdahalesinin azaldığı ve kararların algoritmalarla alındığı bu yeni pazar yapılarında, rekabet hukukunun geleneksel kavramları bazı zorluklarla karşılaşmaktadır. Bu zorlukların tespiti için, fiyatlandırma algoritmalarının teknik yapısı, dijital pazarlarda nasıl kullanıldığı ve pazar yapısını nasıl etkilediği, serbest pazar ilkeleri çerçevesinde incelenmiştir. Çalışmanın esasını ise fiyatlandırma algoritmalarının pazardaki kullanımlardan kaynaklanabilecek açık ve gizli koordinasyon riskleri ile rekabet hukuku açısından olası sonuçlarının detaylı şekilde değerlendirilmesi oluşturmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Fiyatlandırma Algoritmaları ve Pazarda Kullanımının Etkileri
.
Algoritmaya Dayalı Olarak Gerçekleştirilen Koordinasyon Halinde Rekabet Hukuku Kurallarının Uygulanabilirliği
.
Fiyatlandırma Algoritmalarının Sebep Olduğu Rekabet Hukuku İhlallerinden Doğan Sorumluluk ve Çözüm Önerileri
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER 
GİRİŞ 
PROBLEM TANIMI 
KONUNUN SINIRLANDIRILMASI 
BİRİNCİ BÖLÜM 
FİYATLANDIRMA ALGORİTMALARI VE PAZARDA KULLANIMININ ETKİLERİ 
I. GENEL OLARAK ALGORİTMALAR 
II. PAZAR AKTÖRLERİNİ DESTEKLEYEN ALGORİTMALAR 
III. FİYATLANDIRMA ALGORİTMALARININ REKABETTE KULLANIlMASI 
IV. ALGORİTMİK FİYATLANDIRMANIN REKABET ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ 
İKİNCİ BÖLÜM 
ALGORİTMAYA DAYALI OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLEN KOORDİNASYON HALİNDE REKABET HUKUKU KURALLARININ UYGULANABİLİRLİĞİ 
I. REKABET HUKUKU KURALLARINA AYKIRI DAVRANIŞLAR 
II. ALGORİTMİK FİYATLANDIRMA YOLUYLA (AÇIK) KOORDİNASYON 
III. REKABET HUKUKUNDA GİZLİ KOORDİNASYON VE ALGORİTMALARIN GİZLİ KOORDİNASYONA ETKİLERİ 
IV. MUAFİYET 
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM 
FİYATLANDIRMA ALGORİTMALARININ SEBEP OLDUĞU REKABET HUKUKU İHLALLERİNDEN DOĞAN SORUMLULUK VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 
I. KONUNUN SINIRLANDIRILMASI 
II. REKABETİN SINIRLANMASININ ÖZEL HUKUK BAKIMINDAN SONUÇLARI 
III. REKABET HUKUKUNDA İDARİ PARA CEZALARINDAN SORUMLULUK 
IV. ÜÇÜNCÜ KİŞİLERİN MÜDAHİL OLDUĞU KOORDİNASYONLARDA SORUMLULUĞA İLİŞKİN ÖZEL GÖRÜNÜŞ ŞEKİLLERİ 
V. FİYATLANDIRMA ALGORİMALARIININ KULLANILMASININ KOORDİNASYONA İLİŞKİN TESPİTLERİ ZORLAŞTIRAN FAKTÖRLER 
VI. ALGORİTMALARIN MÜDAHİL OLDUĞU REKABET HUKUKU İHLALLERİ BAKIMINDAN SORUMLUNUN TESPİTİ 
VII. FİYATLANDIRMA ALGORİTMALARININ AVRUPA BİRLİĞİ'NDEKİ YAPAY ZEKA YASASI, DİJİTAL PAZARLAR YASASI VE DİJİTAL HİZMETLER YASASI BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ 
VIII. FİYATLANDIRMA ALGORİTMALARININ SEBEP OLABİLECEĞİ KOORDİNASYONLARDA İSPAT SORUNU 
IX. FİYATLANDIRMA ALGORİTMALARININ SEBEBİYET VEREBİLECEĞİ İHLALLERE İLİŞKİN MEVCUT DÜZENLEMELERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 
SONUÇ