Eğitsel Oyun  Beden Eğitimi Dersi – Antrenman – Motor Gelişim Yönüyle Serpil Timurkaan Akçınar  - Kitap

Eğitsel Oyun

Beden Eğitimi Dersi – Antrenman – Motor Gelişim Yönüyle

1. Baskı, 
Aralık 2022
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
194
Barkod:
9786253981242
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
220,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
• Futbolu kaç farklı şekilde oynayabiliriz?
• Sınıf içerisinde oturarak oynanan bir oyunu koşarak oynatabilir miyim?
• Kulaktan kulağa oyununu işitme engelli bireylere yönelik nasıl oynatılabilirim?
• Oyun ile eğitsel oyun arasında fark var mı?
• İsabetli pası geliştirmek için oynatılan bir oyunu değerler eğitimine yönelik çeşitlendirebilir miyiz?
• Görsel ve dokunsal reaksiyon gelişimine yönelik oynatılan el kızartmaca oyununu sadece dokunsal reaksiyon gelişimine yönelik uyarlayabilir miyiz?
• Oyun sonunda oyuncuları mı oyunu mu oynatanı mı değerlendirmek gerekir?
• Oyun öncesi deneme oyunu süresi ne kadar olmalı?
• Kaynaştırma öğrencim varsa sınıfta ne tür oyunlar oynatabilirim?
• Mendil kapmaca oyununu hem dayanıklılık hem de çabukluk için nasıl uyarlayabilirim?
Etkili bir eğitim-öğretim aracı olan eğitsel oyunlar, iyi planlandığında, iyi oynatıldığında eğitim-öğretimin her aşamasında kullanılabilecek işlevselliğe sahip olacaktır. Eğitsel oyun; oynatan beden eğitimi, sınıf ve okul öncesi öğretmeni, antrenör, araştırmacı vb. ancak oyun oynatma becerisine sahip olduğunda kullanışlı, etkili, motivasyonu yüksek bir eğitim aracına dönüşecektir.
• Amaca yönelik oyun seçme ve oynatma süreçlerinin örnek oyunlar üzerinden anlatımı
• Eğitsel oyun oynatma becerisi kazandırma
• Oyun örnekleri üzerinden konu anlatımı
• Bol oyun içeriği
• Beden Eğitimi dersinde eğitsel oyun
• Antrenmanda eğitsel oyun
• Motor gelişim açısından eğitsel oyun
• Bu kitap, size "oyun"u etkili bir eğitim aracı hâline getirmeyi öğretecek.
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
1. BÖLÜM
OYUN
1.1. OYUN 
1
1.2. OYUNUN YAPISAL TEMELLERİ 
3
1.3. OYUN TERİMLERİ 
4
1.4. OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI 
5
1.5. OYUNUN GELİŞİM ÜZERİNE ETKİSİ 
9
1.5.1. Oyunun Fiziksel Gelişim ve Sağlık Üzerine Etkisi 
9
1.5.2. Oyunun Motor Gelişimi Üzerine Etkisi 
10
1.5.3. Oyunda Zekâ ve Dil Gelişimi 
12
1.5.4. Oyunda Sosyal Gelişim 
13
2. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN
2.1. EĞİTSEL OYUN 
15
2.2. EĞİTSEL OYUNUN TEMEL UNSURLARI 
16
2.3. EĞİTSEL OYUNLARIN SINIFLANDIRILMASI 
16
2.3.1. Eğitsel Oyunların Amaçsal Olarak Sınıflandırılması 
17
2.4. EĞİTİM–ÖĞRETİMDE NEDEN OYUN? 
23
3. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUN OYNATMA 
27
3.1. EĞİTSEL OYUNUN PLANLANMASI/HAZIRLIK EVRESİ 
27
3.1.1. Eğitsel Oyunda Amaç 
28
3.1.2. Eğitsel Oyun Seçimi 
30
3.1.3. Eğitsel Oyun Alanı 
31
3.1.4. Eğitsel Oyunda Malzeme 
34
3.1.5. Eğitsel Oyunda Süre 
36
3.1.6. Eğitsel Oyunda Oyuncu Seviyesi 
39
3.1.7. Eğitsel Oyunda Oyuncu Sayısı 
41
3.1.8. Ebe Seçimi 
45
3.1.9. Eğitsel Oyunda Olumlu ve Olumsuz Pekiştireçler (Ödül ve Ceza) 
48
3.2. EĞİTSEL OYUN OYNATMA 
53
3.2.1. Deneme Oyunu Oynatma 
56
3.2.2. Eğitsel Oyun Oynatma 
56
3.3. EĞİTSEL OYUNDA DEĞERLENDİRME 
60
3.3.1. Liderin Değerlendirilmesi 
60
3.3.2. Oynayanların Değerlendirilmesi 
63
3.3.3. Eğitsel Oyunun Değerlendirilmesi 
68
3.4. LİTERATÜRDE EĞİTSEL OYUN OYNATMA KRİTERLERİ 
68
4. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME 
71
4.1. EĞİTSEL OYUNDA ÇEŞİTLENDİRME NE ZAMAN YAPILIR? 
71
4.1.1. Eğitsel Oyunu Seviyeye Uygun Hâle Getirmek İçin Çeşitlendirme 
73
4.1.2. Oyuncular Yorulmuşsa Çeşitlendirme 
74
4.1.3. Heyecan, Dikkat Yitirilince İstekliliği Sağlamak Amaçlı Çeşitlendirme 
75
4.1.4. Aşamalı Öğretim İçin Çeşitlendirme 
76
4.1.5. Öğrenci Katılımlı Çeşitlendirme 
78
4.2. ÇEŞİTLENDİRME NASIL YAPILIR? 
80
4.2.1. Ekipman Bakımından Çeşitlendirmeler 
80
4.2.2. Mekân Bakımından Çeşitlendirme 
81
4.2.3. Kural Bakımından Çeşitlendirme 
81
4.2.4. Oyuncuların Görevleri, Rolleri Bakımından Çeşitlendirme 
83
4.2.5. Futbol Oyununu Ekipman, Kural, Mekân, Roller Bakımından Çeşitlendirelim . 84
4.2.6. İstop Oyununu Farklı Spor Branşlarına Yönelik Çeşitlendirelim 
85
4.2.7. İstop Oyununu Kolaydan Zora Doğru Çeşitlendirelim 
85
5. BÖLÜM
EĞİTSEL OYUNDA LİDER 
87
6. BÖLÜM
SPOR EĞİTİMİ VE BEDEN EĞİTİMİNDE EĞİTSEL OYUN KARŞILAŞTIRMASI 
89
7. BÖLÜM
BEDEN EĞİTİMİ DERSİ ÖZELİNDE EĞİTSEL OYUN 
91
7.1. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI KAYNAŞTIRMAK İÇİN OYNATILAN
EĞİTSEL OYUNLAR 
92
7.1.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 
93
7.2. ÖĞRENCİLERİ/OYNAYANLARI TANIMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
99
7.3. DERS DÜZENİNİ ÖĞRETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
100
7.3.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 
102
7.4. KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ İÇİN OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR 
104
7.4.1. Deve Cüce Oyununu Farklı Engel Gruplarına Göre Düzenleyelim 
106
7.4.2. Örnek Eğitsel Oyunlar 
108
7.5. HAZIRBULUNUŞLUK DÜZEYİNİ TESPİT ETMEYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
110
7.6. TEKNİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
112
7.6.1. Hissettirmeden Teknik Öğretimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 
112
7.6.2. Teknik Beceri Pekiştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar 
119
7.6.3. Teknik Beceriyi Geliştirmeye Yönelik Eğitsel Oyunlar 
123
7.7. TAKTİK BECERİYE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
128
7.7.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 
128
7.8. TEKNİK TAKTİK BECERİNİN ÖĞRENİLME DÜZEYİNİ
BELİRLEMEK/DEĞERLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR 
132
7.9. ISINMAYA YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
133
7.10. ÖĞRENCİLERİ DİNLENDİRMEK AMAÇLI OYNATILAN EĞİTSEL OYUNLAR 
134
7.11. EĞLENDİRMEK AMAÇLI EĞİTSEL OYUNLAR, HER OYUN OYNAYANLARI
EĞLENDİRMELİDİR 
134
7.11.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 
134
7.12. SPOR TERİMLERİ, KAVRAMLARI VE KURALLARINI ÖĞRETMEYE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR 
136
7.12.1. Örnek Eğitsel Oyunlar 
136
8. BÖLÜM
TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
141
8.1. KUVVET GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
141
8.1.1. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi
Gereken Hususlar 
142
8.1.2. Kuvvet Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme 
145
8.1.3. Kuvvet Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 
146
8.2. REAKSİYON ZAMANI, ÇABUKLUK VE SÜRAT GELİŞİMİNE YÖNELİK
EĞİTSEL OYUNLAR 
151
8.2.1. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 
152
8.2.2. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik
Eğitsel Oyunlarda Çeşitlendirme 
152
8.2.3. Reaksiyon Zamanı, Çabukluk ve Sürat Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 
156
8.3. DAYANIKLILIK GELİŞİMİNE YÖNELİK EĞİTSEL OYUNLAR 
165
8.3.1. Dayanıklılık Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 
167
8.4. EĞİTSEL OYUNLARDA KOORDİNASYON GELİŞİMİ 
170
8.4.1. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme 
170
8.4.2. Denge Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 
171
8.4.3. Koordinasyon Gelişimine Yönelik Eğitsel Oyunlar 
175
8.5. EĞİTSEL OYUNDA ESNEKLİK GELİŞİMİ 
179
8.5.1. Esneklik Gelişimine Yönelik Oyunlarda Çeşitlendirme 
179
8.6. KIRKAYAK OYUNUNUN TEMEL MOTOR ÖZELLİKLERE YÖNELİK
ÇEŞİTLENDİRİLMESİ 
181
KAYNAKLAR 
183