II. İNSANIN ÖZELLİKLERİ 
 
28
III. İNSANIN ZAMANSAL YAŞAM EVRELERİ 
 
30
IV. İNSANIN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 
 
34
V. İNSANIN TOPLUMSAL İŞLEVİ 
 
36
A. İNSANIN KENDİNE KARŞI GÖREV VE SORUMLULUKLARI 
 
36
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
 
C. TOPLUMUN İNSANLARA KARŞI GÖREV VE
 
VI. İNSANIN YAŞAMASI GEREKEN YERLEŞİM YERLERİ 
 
38
III. HÂKİMİN NİTELİKLERİ 
 
44
IV. HÂKİMLİĞİN TARİHÇESİ 
 
45
V. HÂKİMLERİN YETİŞTİRİLMESİ VE DONANIMLARI 
 
47
VI. HÂKİMLERİN BAĞIMSIZLIĞI–TARAFSIZLIĞI 
 
48
A. SÜBJEKTİF TARAFSIZLIK 
 
49
B. OBJEKTİF TARAFSIZLIK 
 
49
VII. YARGI ETİĞİ–ŞEFFAFLIK 
 
49
A. BİRLEŞMİŞ MİLLETLER İNSAN HAKLARI KOMİSYONUN 23
 
NİSAN 2003 TARİHLİ OTURUMUNDA KABUL ETTİĞİ
 
“BANGALORE YARGI ETİĞİ İLKELERİ” 
 
50
3. Doğrululuk ve tutarlılık: 
 
51
B. İSTANBUL BİLDİRGESİ VE UYGULAMA TEDBİRLERİ 
 
51
C. TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ 
 
53
HÂKİMLER VE SAVCILAR KURULU KARARI 
 
54
TÜRK YARGI ETİĞİ BİLDİRGESİ 
 
54
II. Adaylık Dönemini İyi Değerlendirmek 
 
66
V. Herkes Oyun Oynuyor 
 
68
VII. Beni Tanıdınız mı? 
 
69
VIII. Yargılama Dışı Sorumluluk 
 
70
XI. Kamyonla Hopa Yolculuğu 
 
72
XII. Tipiye Yakalanmak 
 
73
XIII. Toplumun Farklı Bakışı 
 
74
III. Hakimin Tanıklığı 
 
76
IV. Yemek Yemenizde Sakınca Var 
 
77
V. Söylemlerinle Rahatsızlık Vermek 
 
78
VIII. Ön yargılardan uzak durmak 
 
80
V. Mahkemenin Tarafsız Görünümü 
 
85
VI. Mahkemenin Tarafsızlığı 
 
86
X. Yargılama Disiplinine Uymak 
 
88
XVI. Acı ve Zorluk Yaşamak 
 
93
IV. Bulunduğun Konuma Göre Hareket Et 
 
99
VI. Yabancı Dil Bilmek 
 
101
I. Başarının Anahtarı 
 
104
II. Yargıtay’ın Farklılığı 
 
105
III. Hizmetlinin Eşitlikçi Yaklaşımı 
 
106
IV. İşin ve Mesleğinin Ehli Olmak 
 
106
I. Çalışma Konularına Hakimiyet 
 
108
II. Çobanın Adalet Anlayışı 
 
109
III. Özelliği Olan Hukuk 
 
110
IV. Kamu Hizmetinde Özenlilik 
 
110
I. ZAMAN PLANLAMASI VE TAKVİMİN ÖNEMİ 
 
113
II. TOPLUMUN GELECEĞİ OLAN ÇOCUKLAR 
 
116
A. AİLENİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ 
 
116
ana ve babanın etkisi 
 
117
babanın dolaylı etkisi 
 
118
B. EĞİTİM–ÖĞRETİM KURUMLARININ ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ
 
C. ÇOCUĞUN AİLE YAŞAMINDAN VE EĞİTİM– ÖĞRETİMDEN
 
1. Aile yaşamından ayrı kalmış çocuklar 
 
119
2. Eğitim – öğretim kurumlarından yararlanamamış
 
III. YAŞLILAR HAFTASI 
 
121
IV. İNSAN DONANIMI VE BAŞARISI 
 
123
A. BİLİŞİM TEKNOLOJİSİ 
 
123
V. ÜNİVERSİTELER VE TOPLUMSAL ETKİLEŞİM 
 
126
A. KURUMSAL YAPILANMA 
 
127
B. ÖĞRETİM ÜYELERİ VE ÖĞRETİM GÖREVLİLERİ 
 
128
VI. TOPLUMSAL ŞİDDET VE HOŞGÖRÜSÜZLÜK 
 
130
VII. TRAFİK VE EĞİTİM 
 
133
C. TRAFİK GÜZERGÂHLARI 
 
135
VIII. İMAR PLANLARI VE ŞEHİRLEŞME 
 
137
YER SEÇİMİ VE ŞEHİRLEŞME 
 
137
IX. SOSYAL YAŞAMDA ZARARLI ALIŞKANLIKLAR İLE BAĞIMLILIKLAR 
 
140
A. TANIMLARI VE ÖZELLİKLERİ: 
 
140
1. Zararlı alışkanlıklar 
 
140
B. KORUMA, TEDAVİ VE TOPLUMA KAZANDIRMA: 
 
142
1. Önleyici koruma önlemleri 
 
142
2. Tedavi ve topluma kazandırma önlemleri 
 
143
X. TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ İÇ TÜZÜĞÜ 
 
144
B. YÜRÜRLÜKTEKİ İÇTÜZÜK 
 
145
XI. KÜRESELLEŞEN DÜNYADA ÖĞRETİM VE EĞİTİMİN ÖNEMİ VE
 
BU KAPSAMDA HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ 
 
147
A. KÜRESELLEŞME (YENİ DÜNYA DÜZENİ, GLOBALLEŞME) 
 
147
B. HUKUK ÖĞRETİMİ VE EĞİTİMİ 
 
151
A. İNSANIN, HER ŞEYDEN ÖNCE KENDİ VÜCUT
 
BÜTÜNLÜĞÜNE, RUHSAL VE ZİHİNSEL YAPISINA KARŞI
 
ÖZENLİ VE DİKKATLİ OLMASI 
 
156
B. İNSANIN BİRBİRİNE VE TOPLUMA KARŞI GÖREV VE
 
XIII. BİLGİ EDİNMEK VE OKUMAK 
 
158
XIV. VESAYET KURUMU VE ÇOCUKLAR 
 
160
XV. ÖRNEK İNSAN NİZAMÜLMÜLK (1018–1092) 
 
162
XVI. TÜRK MEDENİ KANUNUNDA NOTERLİK 
 
164
A. TÜRK MEDENİ KANUNU 
 
164
XVII. LİYAKAT – SÜREKLİ EĞİTİM 
 
168
B. HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ 
 
169
XVIII. HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ 
 
172
XX. SOSYAL YAŞAMDA İNSAN 
 
178
Akılcı ve ölçülü olmak 
 
179
XXI. YAŞLILIK VE HUKUKU 
 
181
XXII. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK 
 
184
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİĞİN ANA UNSURLARI 
 
185
XXIII. MEVSİMLER VE KÜRESEL ISINMA 
 
187
XXIV. İNSAN YAŞAMINDA SU 
 
190
Ölçülü ve akılcı kullanım 
 
191
XXV. İNSAN YAŞAMININ PARAMETRELERİ 
 
193
Akılcı ve ölçülü olmak 
 
194
XXVIII. ULAŞABİLİRLİK 
 
202
II. YAZARIN ÖZGEÇMİŞİ 
 
208