Peki Kodlama Ne İşe Yarar?
20
Neden Kodlamayı Öğrenmeliyiz?
21
C# Programlama Dili ile Neler Yapılır?
22
Visual Studio Nedir? Kullanımı ve Özellikleri
23
Visual Studio Kurulumu
23
Visual Studio Kullanımı
24
“Hello World…” Yazdırma
25
VERİ TİPLERİ VE OPERATÖRLER
Değişkenler (local variable / fields) Nedir, Nasıl Değişken Tanımlanır, Neden Değişken Tanımlarız?
32
Yorum Satırları (//) Nedir?
38
Operatörler (+,–,*,/,=,%,<,>,!,&&,¦¦)
38
Mod Alma Operatörü (%)
42
Artırma Operatörü (++) ve Azaltma Operatörü (––)
43
Karşılaştırma Operatörleri ve Mantıksal Operatörler
43
Eşitlik Operatörü (= =)
44
Küçüktür Operatörü (<)
44
Büyüktür Operatörü (>)
44
Küçük Eşittir Operatörü (<=)
44
Büyük Eşittir Operatörü (>=)
44
Eşit Değildir Operatörü (!=)
45
Break Point Nedir Nasıl Çalışır?
49
Tooltip Baloncuğu Tanımı
51
Visual Studio'da İntellisense Nasıl Açılır?
53
En Son Kullanılan Üyeler
57
Yapayzeka Destekli IntelliSense
58
IntelliSense Seçenekleri
59
IntelliSense Simgeleri
59
IntelliSense Sorunlarını Giderme
59
En Son Kullanılan Üyeler
60
ERROR LİST EKRANI KULLANIMI
Hata Listesini Gözden Geçirme
64
C# Kod Analizi ve Kod Analizini Kullanma
66
Kodu Düzeltmek veya Yeniden Düzenlemek İçin Hızlı Eylemler'i Kullanma
66
Kod Temizlemeyi Çalıştırma
67
ANAHTAR KELİMELER (KEYWORD)
Anahtar Kelimeler Nedir, Ne Amaçla Kullanılır?
69
KARAR (KONTROL) YAPILARI (IF STATEMENTS)
Karar Yapıları Nasıl Çalışır?
75
if else Yapısı Söz Dizimi
76
if – else if – else Yapısı Söz Dizimi
77
Kullanıcıdan Değer Alma
79
switch Yapısı ve Söz Dizimi
90
Örnekler Üzerinde Karar Yapıları
93
Döngüler Nedir Nasıl Çalışır?
109
Döngülerde Breakpoint Önemi
111
while Döngüsü Nasıl Çalışır?
118
do while Döngüsü Nedir?
121
break ve continue (Jump Statements) Anahtar Kelimeleri
123
Infinite Loop (Sonsuz Döngü)
126
Diziler Nedir? Nasıl Tanımlanır?
131
Diziye Eleman Ataması
132
Dizilere Neden İhtiyaç Duyarız?
133
Dizilerde İndex Numarası Nedir?
133
Tek Boyutlu Dizilere Atama Operatörü ile Eleman Atama
134
for Döngüsü ile Diziye Eleman Ekleme ve Ekrana Yazdırma
141
Kullanıcıdan Alınan Değerin Diziye Eklenmesi
143
foreach Döngüsü (foreach loop)
145
foreach Döngüsü Nedir?
145
foreach Döngüsünde Verilen Hata
146
foreach Döngüsü Ne Kadar Dönecektir?
147
C# Ana Elementleri Nedir?
159
Arkadaşlar Nedir Bu Metot?
159
Metot Söz Dizimi Kuralı
160
Metot İmzası (Method Signature) ve Metot Gövdesi Kavramları
163
Nedir Metot Çağırmak?
163
Parametre Almayan Metotlar
167
Parametre Almayan ve Geriye Değer Döndürmeyen Metotlar
168
Parametre Almayan ve Geriye Değer Döndüren Metotlar
169
Parametre Alan Metotlar
171
Parametre Alan ve Geriye Değer Döndürmeyen Metotlar (Parametreli Metotlar)
172
Parametre Alan Metotların Dinamik Yapısı Nedir?
174
Parametre Alan ve Geriye Değer Döndüren Metotlar (Parametreli Metotlar)
178
static void Main (string [] args) Metotu Nedir?
187
static Kavramı Detaylı Bir Bakış?
187
Program Sınıfı İçinde static Metot Bildirimi
191
Metotlar Arası Değişkenlerin Durumu
193
Metotlarda Aşırı Yükleme (Overloading)
196
Ctrl‘ye Basılı Tutarak Metota Gitmek (decompiled)
200
SOLUTION EXPLORER (ÇÖZÜM GEZGİNİ) VE
NAMESPACE KAVRAMI (AD ALANI)
Solution Explorer Nedir?
205
Çözüm Gezgini Açılması
207
namespace Kavramı Nedir?
208
namespace Neden Önemlidir?
209
namespace Nasıl Oluşturulur?
209
CLASS’LAR VE NESNE’LER (CLASSES AND OBJECTS)
class (Sınıf) Nedir ?
214
class (Sınıf) Nasıl Oluşturulur?
218
Sınıf (Class) ve Nesne (Object) Kavramlarına Yakından Bir Bakış
224
Peki Nedir Bu Nesne (Object)?
225
Bir class’tan Nesne Nasıl Türetilir? Sözdizimi Nasıldır?
225
class’lar Arası berakpoint Kullanımı Nedir?
234
Metotlardan Dönen Değerin Yakalanması
237
Sınıflar Yazılım Geliştirmede Neden Vardır?
241
Değişkenlere Class Düzleminde Bir Başka Yaklaşım (Değer Tipi/Referas Tipi)
244
Peki Nesne (Object) Olmasaydı?
245
Array Sınıfı ve Array Sınıfı Hazır Metotlarının Kullanımı
247
ArrayList Sınıfı ile Koleksiyonların Kullanımı
252
Sınıflar Arası Metotlara Çağrı Yapılması
257
Nedir Bu Nesne Yönelimli Programlama (OOPSystem) ?
260
Nesne Yönelimli Programlamanın Özellikleri Nedir?
261
S.O.L.I.D Yazılım Prensipleri Nedir?
263
S – Single Responsiblitiy Prensibi Nedir?
263
Yapıcı Metot (Constructor) Nedir?
264
Peki Neden Constructor Kullanırız?
267
Yapıcı Metotların Diğer Metotlardan Farkı Nedir?
269
1. Default Constructor
269
2. Parameterized Constructor (Parametreli)
269
Peki Parametreli Yapıcı Metot Nasıl Çağrılır?
271
this Anahtar Kelimesi Kullanımı
274
this Anahtar Kelimesinin Yapıcı Metot İçinde Kullanılması
276
static Yapıcı Metotlar
279
Yapıcı Metot Overloads Edilebilir Mi?
280
Kullanıcıdan Alınan Değerlerin Yapıcı Metota Parametre Olarak Gönderilmesi
282
ERİŞİM BELİRLEYİCİLERİ (ACCESS MODIFIERS)
Erişim Belirleyicileri Nedir?
289
Neden Erişim Belirleyicilerine İhtiyaç Duyarız?
291
class’lar ile Erişim Belirleyicilerinin Önemi
294
KAPSÜLLEME (ENCAPSULATION)
private Erişim Belirleyicisi ve Kapsülleme
316
Kapsülleme Nasıl Yapılır?
317
Getter Setter Metotlarının Kullanımı ile Kapsülleme
317
Property (Özellik) Kavramı ve Property ile Kapsülleme
327
Property’nin Söz Dizimi
328
Property’nin Bir field Gibi Kullanılması (smart field)
329
property’nin { get; set; } Blokları Nedir?
332
Yapıcı Metot; Getter Setter Metoları ile Kapsülleme ve Property İle Kapsülleme İşlemlerinin Aynı Uygulamada Kullanılması
338
Örtük Parametre value Keyword
352
private kulad ve sifre Üyelerinin Kapsüllenerek Değer Atanması ve Kullanıcıdan Alınan Kullanıcı Adı ve Şifre Değerleri İle Karşılaştırılması Örneği
352
ToLower() ve ToUpper() metotları
354
MİRAS ALMA / KALITIM (INHERITANCE)
Miras Alma Nedir? Neden Miras Alınır?
367
Temel Miras Alma Sözdizimi
368
Miras ve Erişim Belirleyicisi
369
Kalıtım Kuralları Nedir?
374
Kalıtım ve Access Modifiers İlişkisi (public, private, internal ve protected)
377
public Erişim Belirleyicisi
378
private Erişim Belirleyicisi
380
protected Erişim Belirleyicisi
381
internal Erişim Belirleyicisi
381
Kalıtım ile Yapıcı Metot İlişkisi ve base Keyword Kullanımı
385
base Keyword Nasıl Çalışır?
389
Türeyen Sınıfın, Ata Sınıf Constructor’ını Tetiklemesi
391
Kalıtım'da Constructor Zinciri
394
sealed Anahtar Kelimesi Kullanımı
400
Kalıtım Hakkında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
400
Kalıtımın Kısıtlamaları
401
ÇOK BİÇİMLİLİK (POLYMORPHISM)
virtual Keyword’ün Söz Dizimindeki Yeri
414
override Keyword Kullanımı
415
Miras, Erişim Belirleyicileri ve Polymorphism İlişkisi
423
virtual member metot ve virtual member property
426
Nesne, OOP ve Polymorphism
427
Polymorphism, Kalıtım ve Yapıcı Metot İlişkisi ile base Keyword Kullanımı
430
Kapsülleme ve Çok Biçimlilik
433
interface Bildirimi (Syntax) Nasıl Yapılır?
440
interface Özellikleri Nelerdir?
443
Metot İmzası (Method Signature) ve Metot Gövdesi (Method Body)
449
Implement ve Inheritance(extends) İlişkisi?
450
Implement interface Nedir?
451
interface’in Başka Bir interface’i Miras Alması
453
class ve interface Karşılaştırması
456
Neden interface Kullanırız?
458
interface Kullanımı ve Polymorphism
460
interface ve Inheritance İlişkisi
464
“Bir interface’i Miras Alan Sınıftan Alınan Örneği interface Karşılayabilir.” Ne Demektir?
466
S.O.L.I.D Yazılım Prensipleri Neden Önemlidir?
479
Gerçek Hayat Senaryosu Örneği
483
SOYUTLAMA (ABSTRACTION) VE ABSTRACT CLASS’LAR
Abstraction (Soyutlama) Nedir?
497
abstract class Nedir?
498
abstract class Bildirimi
500
abstract class Özellikleri
500
Implement abstract classoverride abstract class member
513
abstract Sınıflar ile abstract Olmayan Sınıfların Karşılaştırılması
513
abstract class’lar ile interface’lerin Karşılaştırılması
514
abstraction ve Kalıtım İlişkisi
521
Abstraction ve Polymorphisim İlişkisi
525
abstract Sınıfı Yapıcı Metotu
527
abstract class’a Neden İhtiyaç Duyulur?
529