C# ile Kodlamaya Giriş  C# Programlama Mimarisi Temelden İleri Düzey OOP'ye Geliştirme Ortamı ve Mimari Prensipler Ertürk Bektaş  - Kitap

C# ile Kodlamaya Giriş

C# Programlama Mimarisi Temelden İleri Düzey OOP'ye Geliştirme Ortamı ve Mimari Prensipler

1. Baskı, 
Ocak 2026
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
540
Barkod:
9786253815608
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
785,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
Bu kitap, tüm üniversitelerin Bilgisayar Mühendisliği ve Yazılım Mühendisliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin "C# ile Programlama", "Programlamaya Giriş" ve benzeri derslerin müfredatlarına tam uyum sağlayacak şekilde, uygulamalı ve bol örnekli olarak hazırlanmıştır. Kitap, yalnızca üniversite öğrencilerine değil; C# programlama dilinin mantığını öğrenmek isteyen her seviyeden ve her düzeyden eğitim alan okuyucuya da hitap etmektedir.
Kitap, okuyucuyu temel düzeyden başlayarak ileri seviyeye taşımayı hedeflemektedir. İçerisinde uygulamalı olarak çözülmüş onlarca gerçek hayat senaryosu örneği bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda bir öğrencinin bağımsız bir şekilde masaüstü otomasyon projesi yazabilecek seviyeye gelmesi beklenmektedir.
C# programlama dilinin en çok kullanılan elementleri ayrı ayrı kategorize edilmiş ve her bir bileşen, uygulamalı örnekler üzerinde detaylıca gösterilmiştir. Bu sayede okuyucular, konuları adım adım kavrayarak sağlam bir programlama temeli oluşturabilirler. Kitabın geniş kapsamlı yapısı, C# öğrenme yolculuğunda her an başvurulabilecek kapsamlı bir kaynak olma özelliğini taşımaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Başlangıç ve Geliştirme Ortamına Giriş
.
Geliştirme Araçları ve Hata Yönetimi
.
Temel Veri ve Anahtar Kelimeler
.
Program Akış Kontrolü (Koşullar ve Döngüler)
.
Koleksiyonlar ve Fonksiyonel Bölümleme
.
Nesne Yönelimli Programlama (OOP) Temelleri
.
OOP Prensipleri: Erişim ve Kapsülleme
.
OOP Prensipleri: Kalıtım ve Çok Biçimlilik
.
İleri OOP: Soyutlama Yapıları
.
Proje Örnekleri ve Sonuç
Kitabın İçindekileri
İçindekiler
Sunuş 
5
Önsöz 
7
BÖLÜM 1:
GİRİŞ
Yazılım Nedir? 
19
Kodlama Nedir? 
20
Peki Kodlama Ne İşe Yarar? 
20
Neden Kodlamayı Öğrenmeliyiz? 
21
C# Programlama Dili 
22
IDE Nedir? 
22
C# Programlama Dili ile Neler Yapılır? 
22
Visual Studio Nedir? Kullanımı ve Özellikleri 
23
Visual Studio Kurulumu 
23
Visual Studio Kullanımı 
24
BÖLÜM 2:
İLK PROJEMİZ
Yeni Proje Açma 
25
“Hello World…” Yazdırma 
25
BÖLÜM 3:
VERİ TİPLERİ VE OPERATÖRLER
Veri Tipleri Nedir? 
31
Değişkenler (local variable / fields) Nedir, Nasıl Değişken Tanımlanır, Neden Değişken Tanımlarız? 
32
Yorum Satırları (//) Nedir? 
38
Operatörler (+,–,*,/,=,%,<,>,!,&&,¦¦) 
38
Operatör Nedir? 
38
Atama Operatörü (=) 
39
Aritmetik Operatörler 
40
Toplama Operatörü (+) 
40
Çıkarma Operatörü (–) 
41
Çarpma Operatörü (*) 
42
Bölme Operatörü (/) 
42
Mod Alma Operatörü (%) 
42
Artırma Operatörü (++) ve Azaltma Operatörü (––) 
43
Karşılaştırma Operatörleri ve Mantıksal Operatörler 
43
Eşitlik Operatörü (= =) 
44
Küçüktür Operatörü (<) 
44
Büyüktür Operatörü (>) 
44
Küçük Eşittir Operatörü (<=) 
44
Büyük Eşittir Operatörü (>=) 
44
Ve Operatörü (&&) 
44
Veya Operatörü (¦¦) 
45
Eşit Değildir Operatörü (!=) 
45
Ek Operatörler 
46
+= Operatörü 
46
–= Operatörü 
46
/= Operatörü 
47
*= Operatörü 
47
BÖLÜM 4:
BREAK POİNT VE TOOLTİP
Break Point Nedir Nasıl Çalışır? 
49
Break Point Kullanımı 
49
Tooltip Baloncuğu Tanımı 
51
BÖLÜM 5:
INTELLISENSE
İntellisense Nedir? 
53
Visual Studio'da İntellisense Nasıl Açılır? 
53
Üyeleri Listeleme 
55
Nokta Operatörü (.) 
56
En Son Kullanılan Üyeler 
57
Hızlı Bilgi 
57
Tam Sözcük (Tam Word) 
58
Yapayzeka Destekli IntelliSense 
58
IntelliSense Seçenekleri 
59
IntelliSense Simgeleri 
59
IntelliSense Sorunlarını Giderme 
59
En Son Kullanılan Üyeler 
60
BÖLÜM 6:
ERROR LİST EKRANI KULLANIMI
Error List Nedir? 
61
Hata Listesini Gözden Geçirme 
64
C# Kod Analizi ve Kod Analizini Kullanma 
66
Kodu Düzeltmek veya Yeniden Düzenlemek İçin Hızlı Eylemler'i Kullanma 
66
Kod Temizlemeyi Çalıştırma 
67
BÖLÜM 7:
ANAHTAR KELİMELER (KEYWORD)
Anahtar Kelimeler Nedir, Ne Amaçla Kullanılır? 
69
BÖLÜM 8:
KARAR (KONTROL) YAPILARI (IF STATEMENTS)
Karar yapısı Nedir? 
73
Karar Yapıları Nasıl Çalışır? 
75
if else Yapısı Söz Dizimi 
76
if – else if – else Yapısı Söz Dizimi 
77
Kullanıcıdan Değer Alma 
79
switch Yapısı ve Söz Dizimi 
90
Örnekler Üzerinde Karar Yapıları 
93
BÖLÜM 9:
DÖNGÜLER (LOOPS)
Döngüler Nedir Nasıl Çalışır? 
109
for Döngüsü Nedir 
110
Döngülerde Breakpoint Önemi 
111
while Döngüsü 
117
while Döngüsü Nedir? 
117
while Döngüsü Nasıl Çalışır? 
118
do while Döngüsü Nedir? 
121
break ve continue (Jump Statements) Anahtar Kelimeleri 
123
Infinite Loop (Sonsuz Döngü) 
126
Döngü Örnekleri 
127
BÖLÜM 10:
DİZİLER (ARRAYS)
Diziler Nedir? Nasıl Tanımlanır? 
131
Diziye Eleman Ataması 
132
Dizilere Neden İhtiyaç Duyarız? 
133
Dizilerde İndex Numarası Nedir? 
133
Tek Boyutlu Dizilere Atama Operatörü ile Eleman Atama 
134
for Döngüsü ile Diziye Eleman Ekleme ve Ekrana Yazdırma 
141
Örnek Dizi Tanımları 
143
Kullanıcıdan Alınan Değerin Diziye Eklenmesi 
143
foreach Döngüsü (foreach loop) 
145
foreach Döngüsü Nedir? 
145
foreach Döngüsünde Verilen Hata 
146
foreach Döngüsü Ne Kadar Dönecektir? 
147
BÖLÜM 11:
METOTLAR (METHODS)
C# Ana Elementleri Nedir? 
159
Arkadaşlar Nedir Bu Metot? 
159
Metot Söz Dizimi Kuralı 
160
Metot İmzası (Method Signature) ve Metot Gövdesi Kavramları 
163
Nedir Metot Çağırmak? 
163
Parametre Almayan Metotlar 
167
Parametre Almayan ve Geriye Değer Döndürmeyen Metotlar 
168
Parametre Almayan ve Geriye Değer Döndüren Metotlar 
169
Parametre Alan Metotlar 
171
Parametre Alan ve Geriye Değer Döndürmeyen Metotlar (Parametreli Metotlar) 
172
Parametre Alan Metotların Dinamik Yapısı Nedir? 
174
Parametre Alan ve Geriye Değer Döndüren Metotlar (Parametreli Metotlar) 
178
static void Main (string [] args) Metotu Nedir? 
187
static Kavramı Detaylı Bir Bakış? 
187
Program Sınıfı İçinde static Metot Bildirimi 
191
Metotlar Arası Değişkenlerin Durumu 
193
Metotlarda Aşırı Yükleme (Overloading) 
196
Ctrl‘ye Basılı Tutarak Metota Gitmek (decompiled) 
200
return Keyword 
201
BÖLÜM 12:
SOLUTION EXPLORER (ÇÖZÜM GEZGİNİ) VE
NAMESPACE KAVRAMI (AD ALANI)
Solution Explorer Nedir? 
205
Çözüm Gezgini Açılması 
207
namespace Kavramı Nedir? 
208
namespace Neden Önemlidir? 
209
namespace Nasıl Oluşturulur? 
209
namespace Kullanmak 
210
using Keyword Nedir? 
210
BÖLÜM 13:
CLASS’LAR VE NESNE’LER (CLASSES AND OBJECTS)
class (Sınıf) Nedir ? 
214
class söz dizimi 
215
class (Sınıf) Nasıl Oluşturulur? 
218
Sınıf (Class) ve Nesne (Object) Kavramlarına Yakından Bir Bakış 
224
Peki Nedir Bu Nesne (Object)? 
225
Bir class’tan Nesne Nasıl Türetilir? Sözdizimi Nasıldır? 
225
class’lar Arası berakpoint Kullanımı Nedir? 
234
Metotlardan Dönen Değerin Yakalanması 
237
Sınıflar Yazılım Geliştirmede Neden Vardır? 
241
Değişkenlere Class Düzleminde Bir Başka Yaklaşım (Değer Tipi/Referas Tipi) 
244
Değişken Nedir? 
244
Peki Nesne (Object) Olmasaydı? 
245
Array Sınıfı ve Array Sınıfı Hazır Metotlarının Kullanımı 
247
ArrayList Sınıfı ile Koleksiyonların Kullanımı 
252
Sınıflar Arası Metotlara Çağrı Yapılması 
257
Nedir Bu Nesne Yönelimli Programlama (OOPSystem) ? 
260
Nesne Yönelimli Programlamanın Özellikleri Nedir? 
261
S.O.L.I.D Yazılım Prensipleri Nedir? 
263
S – Single Responsiblitiy Prensibi Nedir? 
263
Yapıcı Metot (Constructor) Nedir? 
264
Peki Neden Constructor Kullanırız? 
267
Yapıcı Metotların Diğer Metotlardan Farkı Nedir? 
269
Constructor Türleri 
269
1. Default Constructor 
269
2. Parameterized Constructor (Parametreli) 
269
Peki Parametreli Yapıcı Metot Nasıl Çağrılır? 
271
this Anahtar Kelimesi Kullanımı 
274
this Anahtar Kelimesinin Yapıcı Metot İçinde Kullanılması 
276
static Yapıcı Metotlar 
279
Yapıcı Metot Overloads Edilebilir Mi? 
280
Kullanıcıdan Alınan Değerlerin Yapıcı Metota Parametre Olarak Gönderilmesi 
282
BÖLÜM 14:
ERİŞİM BELİRLEYİCİLERİ (ACCESS MODIFIERS)
PUBLIC AND PRİVATE
Erişim Belirleyicileri Nedir? 
289
Neden Erişim Belirleyicilerine İhtiyaç Duyarız? 
291
class’lar ile Erişim Belirleyicilerinin Önemi 
294
BÖLÜM 15:
KAPSÜLLEME (ENCAPSULATION)
Kapsülleme Nedir? 
316
private Erişim Belirleyicisi ve Kapsülleme 
316
Kapsülleme Nasıl Yapılır? 
317
Getter Setter Metotlarının Kullanımı ile Kapsülleme 
317
set Metot 
319
get Metot 
322
Property (Özellik) Kavramı ve Property ile Kapsülleme 
327
Property’nin Söz Dizimi 
328
Property’nin Bir field Gibi Kullanılması (smart field) 
329
property’nin { get; set; } Blokları Nedir? 
332
Yapıcı Metot; Getter Setter Metoları ile Kapsülleme ve Property İle Kapsülleme İşlemlerinin Aynı Uygulamada Kullanılması 
338
Örtük Parametre value Keyword 
352
private kulad ve sifre Üyelerinin Kapsüllenerek Değer Atanması ve Kullanıcıdan Alınan Kullanıcı Adı ve Şifre Değerleri İle Karşılaştırılması Örneği 
352
ToLower() ve ToUpper() metotları 
354
BÖLÜM 16:
MİRAS ALMA / KALITIM (INHERITANCE)
Miras Alma Nedir? Neden Miras Alınır? 
367
Temel Miras Alma Sözdizimi 
368
Miras ve Erişim Belirleyicisi 
369
Neden Miras Alınır? 
374
Kalıtım Kuralları Nedir? 
374
Kalıtım ve Access Modifiers İlişkisi (public, private, internal ve protected) 
377
public Erişim Belirleyicisi 
378
private Erişim Belirleyicisi 
380
protected Erişim Belirleyicisi 
381
internal Erişim Belirleyicisi 
381
Kalıtım ile Yapıcı Metot İlişkisi ve base Keyword Kullanımı 
385
base Keyword Nasıl Çalışır? 
389
Türeyen Sınıfın, Ata Sınıf Constructor’ını Tetiklemesi 
391
Kalıtım'da Constructor Zinciri 
394
sealed Anahtar Kelimesi Kullanımı 
400
Kalıtım Hakkında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar 
400
Kalıtımın Kısıtlamaları 
401
BÖLÜM 17:
ÇOK BİÇİMLİLİK (POLYMORPHISM)
Polymorphism Nedir? 
414
virtual Keyword’ün Söz Dizimindeki Yeri 
414
override Keyword Kullanımı 
415
Miras, Erişim Belirleyicileri ve Polymorphism İlişkisi 
423
virtual member metot ve virtual member property 
426
Nesne, OOP ve Polymorphism 
427
Polymorphism Türleri 
428
Dynamic Polymorphism 
429
Polymorphism, Kalıtım ve Yapıcı Metot İlişkisi ile base Keyword Kullanımı 
430
Kapsülleme ve Çok Biçimlilik 
433
BÖLÜM 18:
ARAYÜZ (INTERFACE)I
interface Nedir? 
437
interface Söz Dizimi 
437
interface Bildirimi (Syntax) Nasıl Yapılır? 
440
interface Özellikleri Nelerdir? 
443
Metot İmzası (Method Signature) ve Metot Gövdesi (Method Body) 
449
Implement ve Inheritance(extends) İlişkisi? 
450
Implement interface Nedir? 
451
interface’in Başka Bir interface’i Miras Alması 
453
class ve interface Karşılaştırması 
456
Neden interface Kullanırız? 
458
interface Kullanımı ve Polymorphism 
460
interface ve Inheritance İlişkisi 
464
“Bir interface’i Miras Alan Sınıftan Alınan Örneği interface Karşılayabilir.” Ne Demektir? 
466
S.O.L.I.D Yazılım Prensipleri Neden Önemlidir? 
479
Gerçek Hayat Senaryosu Örneği 
483
BÖLÜM 19:
SOYUTLAMA (ABSTRACTION) VE ABSTRACT CLASS’LAR
Abstraction (Soyutlama) Nedir? 
497
abstract class Nedir? 
498
abstract Keyword 
499
abstract class Bildirimi 
500
abstract class Özellikleri 
500
Implement abstract classoverride abstract class member 
513
abstract Sınıflar ile abstract Olmayan Sınıfların Karşılaştırılması 
513
abstract class’lar ile interface’lerin Karşılaştırılması 
514
abstraction ve Kalıtım İlişkisi 
521
Abstraction ve Polymorphisim İlişkisi 
525
abstract Sınıfı Yapıcı Metotu 
527
abstract class’a Neden İhtiyaç Duyulur? 
529
Son Söz 
539