Anahtar Kelime Reklamcılığı ve Haksız Rekabet Bengisu Özyiğit  - Kitap

Anahtar Kelime Reklamcılığı ve Haksız Rekabet

1. Baskı, 
Temmuz 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
158
Barkod:
9786253811358
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
400,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Kitabın Açıklaması
İnternette herhangi bir bilgi ararken kullanıcılar, genellikle arama motorlarına anahtar kelimeler yazarak doğru sonuca ulaşmayı hedeflemektedir. Bu süreçte arama motorlarının algoritmaları, internette yer alan olası sonuçları ilgiye göre sıralarken, aynı zamanda anahtar kelime reklamcılığını oluşturan sponsorlu sonuçlar da kullanıcının karşısına çıkmaktadır. Zira arama motorları aracılığıyla reklam verenler, anahtar kelimeleri satın alarak kullanıcıların ilgisini çekmeyi hedeflemektedir. Diğer internet reklamcılığı türleriyle kıyaslandığında anahtar kelime reklamcılığı, özellikle kullanıcıların arama niyetlerine doğrudan hitap etmesi nedeniyle daha hedeflenmiş bir yaklaşım sunmaktadır.
Bu kapsamda kitapta; ilk olarak anahtar kelime reklamcılığının internet reklamcılığı türleri içindeki yeri, meydana geliş aşamaları ve dijital pazarlama dünyasında reklam verenler ile arama motorları açısından önemi ele alınmaktadır. İkinci bölümde anahtar kelime reklamcılığıyla ilişkili olarak 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 54. ve 55. maddeleri kapsamında, uygulamada en sık karşılaşılabilecek olan haksız rekabet hallerinden dürüstlük kuralına aykırılık (TTK m. 54/2), yanıltıcı açıklamalarda bulunma [TTK m. 55/1-(a).2], karıştırılmaya yol açacak önlem alma [TTK m. 55/1-(a).4] ve iş şartlarına aykırılık (TTK m. 55/1-e) maddeleri üzerinden örnekler sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise anahtar kelime reklamcılığına dayalı olarak hangi davaların, hangi koşullarda ve kimlere karşı açılabileceği detaylandırılmış, uygulamada karşılaşılan veya karşılaşılabilecek hukuki sorunlar ile bu sorunlara getirilebilecek çözüm önerileri tartışılmıştır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Anahtar Kelime Reklamcılığının Tanımı, Meydana Gelme Aşamaları ve Önemi
.
Anahtar Kelime Reklamcılığı Nedeniyle Meydana Gelebilecek Haksız Rekabet Hâlleri
.
Anahtar Kelime Reklamcılığı Nedeniyle Haksız Rekabet Hâlinde Açılabilecek Dava Türleri
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Ön Söz 
5
Resimler Listesi 
11
Kısaltmalar 
13
Giriş 
17
Birinci Bölüm
ANAHTAR KELİME REKLAMCILIĞI
I. GENEL OLARAK 
21
II. KAVRAMSAL ÇERÇEVE 
27
A. İnternet Reklamları 
27
1. Genel Olarak 
27
2. Türleri 
29
a. Banner 
29
b. Video 
30
c. Pop–up 
31
d. Sosyal Medya 
32
e. Metin 
33
B. Anahtar Kelimeye Benzer Diğer Terimler 
34
1. Adwords 
34
2. Metatag 
36
III. ÇALIŞMA PRENSİPLERİ 
37
A. Meydana Gelme Aşamaları–Google Örneği 
38
B. Eşleşme Şekilleri 
43
1. Tam Eşleşme 
43
2. Sıralı Eşleşme 
44
3. Geniş Eşleşme 
45
4. Negatif Eşleşme 
46
IV. ÖNEMİ 
47
A. Arama Motorları ve Reklam Verenler Bakımından 
47
B. Müşterilerin Karar Süreçleri Bakımından 
49
İkinci Bölüm
HAKSIZ REKABET HUKUKU BAKIMINDAN
ANAHTAR KELİME REKLAMCILIĞI
I. GENEL OLARAK 
53
II. DÜRÜSTLÜK KURALINA AYKIRILIK BAKIMINDAN (TTK m. 54/2) 
60
A. Genel Olarak 
60
B. Uygulanma Şartları 
60
1. Bir Davranış veya Ticari Uygulamanın Varlığı 
60
2. Aldatıcılık veya Dürüstlük Kuralına Aykırılık 
62
3. Rakipler veya Tedarik Edenlerle Müşteriler Arasındaki İlişkinin Etkilenmesi 
63
III. YANILTICI AÇIKLAMALARDA BULUNMAK BAKIMINDAN [TTK m. 55/1–(a).2)] 
65
A. Genel Olarak 
65
B. Uygulanma Şartları 
66
1. Yanıltıcı Bir Açıklamanın Varlığı 
66
a. Açıklama 
66
b. Yanıltıcılık 
68
2. Açıklamanın Rekabeti Etkilemesi 
70
IV. KARIŞTIRILMAYA YOL AÇACAK ÖNLEM ALMA BAKIMINDAN
[TTK m. 55/1–(a).4] 
73
A. Genel Olarak 
73
B. Uygulanma Şartları 
74
1. Karıştırılmanın Varlığı 
74
2. Bir Tarafın Haklı Menfaatinin Bulunması 
76
V. İŞ ŞARTLARINA UYMAMAK BAKIMINDAN [TTK m. 55/1–e] 
80
A. Genel Olarak 
80
B. Uygulanma Şartları 
81
1. İş Şartı Kavramı 
81
2. İş Şartına Uyulmaması 
82
a. İsviçre Hukukunda 
82
b. AB Hukukunda 
84
c. Türk Hukukunda 
85
aa. Genel Olarak 
85
bb. Hakkında Özel Düzenleme Bulunan Hâller 
88
aaa. Sağlık Hizmetleri 
89
aaaa. Hekimler 
90
bbbb. Özel Sağlık Kuruluşları 
93
cccc. Beşerî Tıbbi Ürünler 
94
bbb. Avukatlar 
96
ccc. Mali Müşavirler 
98
ddd. Reklamı Yasak Ürünler 
100
Üçüncü Bölüm
AÇILABİLECEK DAVALAR
I. TÜRLERİ 
103
A. İhtiyati Tedbir Davası 
103
B. Tespit Davası 
108
C. Önleme (Men) Davası 
111
D. Maddi Durumun Ortadan Kaldırılması (Ref) Davası 
113
E. Tazminat Davası 
116
II. TARAFLARI 
119
A. Davacı 
119
B. Davalı 
121
III. GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME 
126
A. Dava Şartı Arabuluculuk 
126
B. Görevli ve Yetkili Mahkeme 
128
Sonuç 
131
Kaynakça 
137
Kavram Dizini 
157