İnternette herhangi bir bilgi ararken kullanıcılar, genellikle arama motorlarına anahtar kelimeler yazarak doğru sonuca ulaşmayı hedeflemektedir. Bu süreçte arama motorlarının algoritmaları, internette yer alan olası sonuçları ilgiye göre sıralarken, aynı zamanda anahtar kelime reklamcılığını oluşturan sponsorlu sonuçlar da kullanıcının karşısına çıkmaktadır. Zira arama motorları aracılığıyla reklam verenler, anahtar kelimeleri satın alarak kullanıcıların ilgisini çekmeyi hedeflemektedir. Diğer internet reklamcılığı türleriyle kıyaslandığında anahtar kelime reklamcılığı, özellikle kullanıcıların arama niyetlerine doğrudan hitap etmesi nedeniyle daha hedeflenmiş bir yaklaşım sunmaktadır.
Bu kapsamda kitapta; ilk olarak anahtar kelime reklamcılığının internet reklamcılığı türleri içindeki yeri, meydana geliş aşamaları ve dijital pazarlama dünyasında reklam verenler ile arama motorları açısından önemi ele alınmaktadır. İkinci bölümde anahtar kelime reklamcılığıyla ilişkili olarak 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu'nun 54. ve 55. maddeleri kapsamında, uygulamada en sık karşılaşılabilecek olan haksız rekabet hallerinden dürüstlük kuralına aykırılık (TTK m. 54/2), yanıltıcı açıklamalarda bulunma [TTK m. 55/1-(a).2], karıştırılmaya yol açacak önlem alma [TTK m. 55/1-(a).4] ve iş şartlarına aykırılık (TTK m. 55/1-e) maddeleri üzerinden örnekler sunulmuştur. Çalışmanın son bölümünde ise anahtar kelime reklamcılığına dayalı olarak hangi davaların, hangi koşullarda ve kimlere karşı açılabileceği detaylandırılmış, uygulamada karşılaşılan veya karşılaşılabilecek hukuki sorunlar ile bu sorunlara getirilebilecek çözüm önerileri tartışılmıştır.