Takviye Edici Gıdalarda Reklam Av. Elif İlayda Harorlu  - Kitap

Takviye Edici Gıdalarda Reklam

1. Baskı, 
Eylül 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
161
Barkod:
9786255697127
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Yayınevi:
Fiyatı:
425,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Bu çalışmada, Türkiye'de giderek artan bir şekilde tüketilen takviye edici gıdaların reklamlarının hukuki boyutu incelenmiştir. Özellikle 2020-2024 yılları arasında Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu tarafından verilen kararlar temel alınarak, bu alandaki yasal düzenlemelerin işleyişi ve uygulamadaki aksaklıklar analiz edilmiştir. Tezin birinci bölümünde reklam kavramı, unsurları, hukuki niteliği ve türleri doktrinsel ve mevzuat temelli olarak değerlendirilmiştir. İkinci bölümde ise takviye edici gıdaların tanımı, pazardaki yeri, mevzuattaki yeri ve onay-denetim süreçleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise Reklam Kurulu kararları çerçevesinde tüketiciyi yanıltıcı ifadeler, sağlık beyanı sınırlarının aşılması, karşılaştırmalı reklamlar, tıbbi ürün gibi tanıtımlar, çocuklara yönelik reklamlar ve örtülü reklamlar gibi ihlal alanları detaylı şekilde incelenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Türk Hukuku Bağlamında Reklam
.
Takviye Edici Gıda Kavramı ve Konuya Dair Yasal Düzenlemeler
.
Reklam Kurulu Kararları Bağlamında Takviye Edici Gıdalar
Kitapla İlgili Kategoriler
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
İÇİNDEKİLER 
III
KISALTMALAR 
VII
ÖZET 
IX
ABSTRACT 
IX
GİRİŞ 
1
BİRİNCİ BÖLÜM
TÜRK HUKUKU BAĞLAMINDA REKLAM
I. Reklam: Kavramsal Bir Değerlendirme 
5
II. Reklamın Unsurları 
9
A. Tanıtım Unsuru 
10
B. Reklam Veren 
11
C. Reklamın Mecrası 
12
D. Hedef Kitle 
13
E. Ücret 
14
III. Reklamın Hukuki Niteliği 
15
V. Reklam Türleri 
17
A. Tanıklı Reklam 
17
B. Karşılaştırmalı Reklam 
21
C. Örtülü Reklam 
24
D. Aldatıcı Reklam 
28
E. İstismar Edici Reklamlar 
36
VI. Reklamların Denetimi Bağlamında Reklam Kurulu 
41
VII. Reklam Kurulu’nun Takviye Edici Gıdaları Denetlemesinde Temel Gerekçe: Kamu Sağlığı 
47
İKİNCİ BÖLÜM
TAKVİYE EDİCİ GIDA KAVRAMI VE KONUYA DAİR YASAL DÜZENLEMELER
I. Kavramsal Olarak Takviye Edici Gıda 
49
A. Takviye Edici Gıda Pazarı 
49
B. Tanım ve Çeşitleri 
54
C. Reklam ve Pazarlama Faaliyetlerinin Takviye Edici Gıdaların Satın Alma Sürecine Etkisi 
58
II. Takviye Edici Gıdalar İle İlgili Düzenlemeler 
59
A. Uluslararası Düzenlemeler 
59
1. Avrupa Birliği Hukukunda Takviye Edici Gıda 
59
2. Almanya Hukukunda Takviye Edici Gıda 
62
3. Fransa Hukukunda Takviye Edici Gıda 
64
4. Amerika Birleşik Devletleri Hukukunda Takviye Edici Gıda 
65
B. Ulusal Düzenlemeler 
69
a. Kanuni Düzenlemeler 
69
b. Yönetmelik ve Diğer Düzenlemeler 
70
III. Takviye Edici Gıdaların Onay Süreci 
71
A. Onay Sürecinde Taraflar 
72
1. Gıda İşletmecisi 
72
2. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü 
73
3. Takviye Edici Gıda Komisyonu 
74
B. Başvuru Süreci 
75
C. Başvuru Öncesi ve Sonrası Yükümlülükler 
78
IV. TAKVİYE EDİCİ GIDALARIN DENETİMİ 
79
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
REKLAM KURULU KARARLARI BAĞLAMINDA TAKVİYE EDİCİ GIDALAR
I. Takviye Edici Gıdalar Özelinde Ortaya Çıkan Reklam uygulamalarının Değerlendirilmesi 
85
A. Takviye Edici Gıdaların Tıbbi Ürün Gibi Tanıtılması 
85
B. Mevzuata Aykırı Sağlık Beyanı ya da Sağlık Beyanı Dışına Çıkılması 
96
C. İtibardan Haksız Yararlanma 
104
D. Örtülü Reklamlar 
108
II. Genel Reklam Uygulamalarının Değerlendirilmesi 
113
A. Tüketici Yanıltıcı ya da Aldatıcı Reklamlar 
113
B. Karşılaştırmalı İfadeler Yoluyla Yönetmeliğe Aykırılık 
121
C. Kötüleme İçeren Reklamlar 
123
D. Çocuklara Yönelik Reklamlar 
125
SONUÇ 
129
KAYNAKÇA 
133