Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   
Oyunlaştırma – Oynayarak Başarmak
Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü ile
Eylül 2018 / 1. Baskı / 224 Syf.
Fiyatı: 32.50 TL
Stokta var (24 saatte kargoya verilir).
 
Sepete Ekle
   

Oyunlaştırma nedir? Oyun ile yaşadığımız hayat yahut oyun yapıları ile şirket yapıları arasındaki farklar ve benzerlikler nelerdir? Oyunların sahip olduğu motive edici özellikler, profesyonel veya kişisel hedeflere ulaşmak için nasıl kullanılabilir? Oyunlaştırmanın psikoloji ile bağlantılı temelleri nelerdir? Bir oyunlaştırma tasarımı yapmak için hangi yollar izlenmelidir?

Oyunların motive edici özelliklerinin oyun olmayan alanlarda kullanılmasını esas alan oyunlaştırma son zamanlarda şirketlerin yüksek verimlilik elde etmek için kullandığı bir yöntem olmuştur. Sadece iş hayatında değil kişisel hayatta da hedeflere ulaşmak için kullanılan oyunlaştırma, dijital oyunlarla içli dışlı büyümüş Z kuşağının toplumsal hayata ve iş hayatına daha çok dahil olmasıyla birlikte önemini arttırmıştır.

Bu kitap, öncelikli olarak oyunlaştırmanın ne olduğunu, özelliklerini, oyunların ve dolayısıyla oyunlaştırmanın kuvvet aldığı psikolojinin alt dallarını, oyunlaştırma ustalarının oyunlaştırma tasarım yöntemlerini ve oyunlaştırma tasarım adımlarını okuyucuya aktarmayı amaçlamaktadır.

Konu Başlıkları
Oyun
Oyunlaştırma
Ciddi Oyunlar
Oyunlaştırma Neden Kullanılmalı?
Oyunlaştırmanın Psikolojiden Beslenmesi
Oyunlaştırma Tasarım Çerçeveleri
Oyunlaştırma Tasarımı Süreci
Oyunlaştırma Yatırımının Getirisini Hesaplamak
Oyunlaştırma Örnekleri
Oyunlaştırmaya Başlayın
Barkod: 9789750250675
Yayın Tarihi: Eylül 2018
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 224
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Teşekkür  5
Coin  7
Şekiller – Resimler Listesi  15
Bölüm 1–8  19
1. OYUN  21
2. OYUNLARIN İNSANLAR ÜZERİNDEKİ FAYDALARI  33
3. OYUNLAŞTIRMA  37
3.1. Oyun Öğeleri  39
3.2. Oyun Tasarımı  42
3.3. Oyun Olmayan Alanlar  44
3.4. Hedef Kitle  46
3.5. Motivasyon  47
4. OYUNLAŞTIRMA NE DEĞİLDİR?  49
4.1. Puan, Rozet, Liderlik Tablosu (PRL)  49
4.2. İş Yerinde Oyun Oynamak  50
4.3. Simülasyon Oyunlaştırma Değildir  51
4.4. Her Zaman Dijital Değildir  51
4.5. Sadece Şirketler için Değildir  52
4.6. Oyun Teorisi Değildir  53
4.7. Kötü Ürünleri ve Hizmetleri Satamaz  53
5. OYUNLAŞTIRMANIN TARİHİ  55
6. CİDDİ OYUNLAR (SERIOUS GAMES)  59
7. OYUNLAŞTIRMA NEDEN KULLANILMALI?  65
8. OYUN ÖĞELERİ  67
8.1. Dinamikler  68
8.2. Mekanikler  69
8.3. Bileşenler  72
Bölüm 9–15  79
9. OYUNLAŞTIRMANIN PSİKOLOJİDEN BESLENMESİ  81
9.1. Klasik Koşullanma  82
9.2. Edimsel Koşullanma  85
9.3. Pekiştireçler  86
9.3.1. Olumlu Pekiştireç  86
9.3.2. Olumsuz Pekiştireç  87
9.4. Cezalandırma  88
9.4.1. Olumlu Cezalandırma  88
9.4.2. Olumsuz Cezalandırma  89
9.5. Oyunlaştırmada Davranışçılık  89
9.6. Dopamin  91
10. B.J. FOGG DAVRANIŞ MODELİ  93
10.1. Kıvılcım Uyarıcı  96
10.2. Kolaylaştıran Uyarıcı  97
10.3. Sinyal Uyarıcı  97
11. NIR EYAL’IN KANCA MODELİ  99
11.1. Tetikleyici  100
11.2. Eylem  101
11.3. Değişken Ödüller  101
11.4. Yatırım  103
12. MOTİVASYON ÇEŞİTLERİ  105
13. OYUNCU TİPLERİ  111
14. ÖDÜL VE ÖDÜL ÇEŞİTLERİ  119
15. OYUNCU SERÜVENİ  123
16. AKIŞ TEORİSİ  127
17. OYUNLAŞTIRMA TASARIM ÇERÇEVELERİ  133
17.1. GameStorm  134
17.1.1. GameStorm Örneği  135
17.2. D6  138
17.2.1. D6 Örneği  143
17.2.1.1. İş Hedeflerini Tanımlama  143
17.2.1.2. Hedef Davranışları Tarif Etme  143
17.2.1.3. Oyuncu Tiplerini Tanımlama  144
17.2.1.4. Aktivite Döngüleri Kurma  144
17.2.1.5. Eğlenceyi Unutma  145
17.2.1.6. Uygun Araçların Kullanımı  147
17.3. Octalysis  148
17.3.1. Octalysis Örneği  154
18. ŞİRKET YAPILARI İLE OYUN YAPILARI ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE FARKLAR  157
19. OYUNLAŞTIRMA TASARIMI SÜRECİ  161
19.1. S.M.A.R.T. Hedef  161
19.2. Davranışları Belirleme  162
19.3. Hedef Kitleyi Tanıma  163
19.4. Fikir Bulma  164
19.5. Görsel Tasarım  166
19.6. Prototip, Test ve Geliştirme  169
19.7. Deneyimlemek  170
20. OYUNLAŞTIRMA YATIRIMININ GETİRİSİNİ HESAPLAMAK  171
21. OYUNLAŞTIRMA TASARIMLARINDA YAPILAN GENEL HATALAR  173
22. OYUNLAŞTIRMANIN GELECEĞİ  177
23. OYUNLAŞTIRMA ÖRNEKLERİ  181
23.1. AXA Equitable–Pass it On!  181
23.2. Barclays – 56 Sage Street  182
23.3. Dominos Pizza – Pizza Hero  184
23.4. Playboy – Miss Social  184
23.5. U.S. Army – America's Army  185
23.6. Nissan – Carwings  186
23.7. Dünya Bankası – Evoke  187
23.8. The Joe Boxer – Inactivity Tracker  187
23.9. Y–Adapt  188
23.10. Avrupa Merkez Bankası–ECONOMIA  189
23.11. Kanada Muhasebeciler Birliği– The Accounted  190
23.12. Commonwealth Bank–Investorville  190
23.13. SuperBetter  191
23.14. Duolingo  192
23.15. Fontys Uygulamalı Bilimler Üniversitesi – MT Challenge  192
23.16. LAFA – Condom08  193
23.17. Heineken – Star Player Game  194
23.18. Anneler–Uçak Geliyor  195t
24. OYUNSAL DÜŞÜNÜN  199
25. OYUNLAŞTIRMAYA BAŞLAYIN  203
26. KİTABIN SONU AMA OYUNA DEVAM  205
Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü  207
Resimlerin Kaynakları  215
Dizin  223
 


Aykut Bedük
Mart 2019
33.00 TL
Sepete Ekle
Turhan Erkmen
Mart 2019
49.50 TL
Sepete Ekle
Mehmet Eryılmaz
Şubat 2019
42.50 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
İçindekiler
Teşekkür  5
Coin  7
Şekiller – Resimler Listesi  15
Bölüm 1–8  19
1. OYUN  21
2. OYUNLARIN İNSANLAR ÜZERİNDEKİ FAYDALARI  33
3. OYUNLAŞTIRMA  37
3.1. Oyun Öğeleri  39
3.2. Oyun Tasarımı  42
3.3. Oyun Olmayan Alanlar  44
3.4. Hedef Kitle  46
3.5. Motivasyon  47
4. OYUNLAŞTIRMA NE DEĞİLDİR?  49
4.1. Puan, Rozet, Liderlik Tablosu (PRL)  49
4.2. İş Yerinde Oyun Oynamak  50
4.3. Simülasyon Oyunlaştırma Değildir  51
4.4. Her Zaman Dijital Değildir  51
4.5. Sadece Şirketler için Değildir  52
4.6. Oyun Teorisi Değildir  53
4.7. Kötü Ürünleri ve Hizmetleri Satamaz  53
5. OYUNLAŞTIRMANIN TARİHİ  55
6. CİDDİ OYUNLAR (SERIOUS GAMES)  59
7. OYUNLAŞTIRMA NEDEN KULLANILMALI?  65
8. OYUN ÖĞELERİ  67
8.1. Dinamikler  68
8.2. Mekanikler  69
8.3. Bileşenler  72
Bölüm 9–15  79
9. OYUNLAŞTIRMANIN PSİKOLOJİDEN BESLENMESİ  81
9.1. Klasik Koşullanma  82
9.2. Edimsel Koşullanma  85
9.3. Pekiştireçler  86
9.3.1. Olumlu Pekiştireç  86
9.3.2. Olumsuz Pekiştireç  87
9.4. Cezalandırma  88
9.4.1. Olumlu Cezalandırma  88
9.4.2. Olumsuz Cezalandırma  89
9.5. Oyunlaştırmada Davranışçılık  89
9.6. Dopamin  91
10. B.J. FOGG DAVRANIŞ MODELİ  93
10.1. Kıvılcım Uyarıcı  96
10.2. Kolaylaştıran Uyarıcı  97
10.3. Sinyal Uyarıcı  97
11. NIR EYAL’IN KANCA MODELİ  99
11.1. Tetikleyici  100
11.2. Eylem  101
11.3. Değişken Ödüller  101
11.4. Yatırım  103
12. MOTİVASYON ÇEŞİTLERİ  105
13. OYUNCU TİPLERİ  111
14. ÖDÜL VE ÖDÜL ÇEŞİTLERİ  119
15. OYUNCU SERÜVENİ  123
16. AKIŞ TEORİSİ  127
17. OYUNLAŞTIRMA TASARIM ÇERÇEVELERİ  133
17.1. GameStorm  134
17.1.1. GameStorm Örneği  135
17.2. D6  138
17.2.1. D6 Örneği  143
17.2.1.1. İş Hedeflerini Tanımlama  143
17.2.1.2. Hedef Davranışları Tarif Etme  143
17.2.1.3. Oyuncu Tiplerini Tanımlama  144
17.2.1.4. Aktivite Döngüleri Kurma  144
17.2.1.5. Eğlenceyi Unutma  145
17.2.1.6. Uygun Araçların Kullanımı  147
17.3. Octalysis  148
17.3.1. Octalysis Örneği  154
18. ŞİRKET YAPILARI İLE OYUN YAPILARI ARASINDAKİ BENZERLİKLER VE FARKLAR  157
19. OYUNLAŞTIRMA TASARIMI SÜRECİ  161
19.1. S.M.A.R.T. Hedef  161
19.2. Davranışları Belirleme  162
19.3. Hedef Kitleyi Tanıma  163
19.4. Fikir Bulma  164
19.5. Görsel Tasarım  166
19.6. Prototip, Test ve Geliştirme  169
19.7. Deneyimlemek  170
20. OYUNLAŞTIRMA YATIRIMININ GETİRİSİNİ HESAPLAMAK  171
21. OYUNLAŞTIRMA TASARIMLARINDA YAPILAN GENEL HATALAR  173
22. OYUNLAŞTIRMANIN GELECEĞİ  177
23. OYUNLAŞTIRMA ÖRNEKLERİ  181
23.1. AXA Equitable–Pass it On!  181
23.2. Barclays – 56 Sage Street  182
23.3. Dominos Pizza – Pizza Hero  184
23.4. Playboy – Miss Social  184
23.5. U.S. Army – America's Army  185
23.6. Nissan – Carwings  186
23.7. Dünya Bankası – Evoke  187
23.8. The Joe Boxer – Inactivity Tracker  187
23.9. Y–Adapt  188
23.10. Avrupa Merkez Bankası–ECONOMIA  189
23.11. Kanada Muhasebeciler Birliği– The Accounted  190
23.12. Commonwealth Bank–Investorville  190
23.13. SuperBetter  191
23.14. Duolingo  192
23.15. Fontys Uygulamalı Bilimler Üniversitesi – MT Challenge  192
23.16. LAFA – Condom08  193
23.17. Heineken – Star Player Game  194
23.18. Anneler–Uçak Geliyor  195t
24. OYUNSAL DÜŞÜNÜN  199
25. OYUNLAŞTIRMAYA BAŞLAYIN  203
26. KİTABIN SONU AMA OYUNA DEVAM  205
Temel Oyun ve Oyunlaştırma Sözlüğü  207
Resimlerin Kaynakları  215
Dizin  223
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2019