Yasadışı bahis, günümüz itibariyle çok yüksek paraların döndüğü bir ekonomik yapıyı oluşturmaktadır. Türkiye'de yaş aralığı 18 ile 50 arasında olan 5 milyon kişinin yılda 50 milyar TL'lik bahis oynadığı ifade edilmektedir. Bu ekonomik büyüklük konunun önemini ortaya koymaktadır. Spor Toto Kurumu'nun, "iddaa oyunundan, 2015 yılında 7 milyar 671 milyon TL hasılat elde ettiği, Türkiye Jokey Kulübü'nün (TJK) hasılatı ise 3 milyar TL dolayında olduğu, şans oyunlarında % 18 oranında KDV, futbol müsabakalarında % 5 ve at yarışlarında ise % 7 oranında şans oyunları vergisi alındığı bildirilmektedir. Bu nedenle, bahis oyunları ekonomik anlamda dikkate alınması gereken bir konudur ve bu konunun idari ve hukuki açıdan bir düzenlemeye tabi tutulması zorunludur.
Belirtilen istatistiki veriler bize yasadışı bahis eylemlerinde pek çok parametrenin bulunduğunu, konunun başta adli ve idari uygulamalar olmak üzere pek çok boyutunun olduğunu göstermektedir.
Çalışma da, 7258 sayılı Kanun uygulaması ile birlikte kumar suçuna ilişkin hususlar detaylı bir şekilde yer almaktadır. Konuya ilişkin yasal düzenlemeler, literatür ve yargısal kararlar ışığında 7258 sayılı Kanunda yer alan suçlar ile kumar suçları izah edilmeye çalışılmış. Bu anlamda, soruşturma aşamasından başlamak üzere infaz aşaması da dahil olmak üzere çalışma konusu incelenmiş. Özellikle yasadışı bahis konusu Yargıtay, İstinaf ve yerel mahkeme kararları örnek olarak verilerek açıklanmaya çalışılmış.
(Tanıtım Bülteninden)
Konu Başlıkları
 | Kuramsal Çerçeve |
 | Kumar Suçları |
 | 7258 Sayılı Yasada Yer Alan Suçlar |
 | Cezanın Belirlenmesine İlişkin Temel İlkeler |
 | Cezaların İnfazı |