Hukuk Eğitimi ve Öğretimi Can Yavuz  - Kitap

Hukuk Eğitimi ve Öğretimi

1. Baskı, 
Ekim 2016
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
330
Barkod:
9789750239540
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
315,00
İndirimli (%74):
81,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Hukuk eğitiminin amacı kaynaklara, kavramlara, ilkelere ve kurumlara hâkim ayrıca uyuşmazlıkları adil ve etkin şekilde çözebilecek hukukçular yetiştirmektir. Bu eğitim geleceğin hukukçularının insan onuru, özgürlük, demokrasi, eşitlik, hukukun üstünlüğü ve insan haklarına saygı gibi değerleri benimsemesinde yol gösterici olmalıdır. Mevcut eğitim sistemimiz, ilköğretim seviyesinden yükseköğretime kadar, bu amaçları gerçekleştirmenin çok uzağındadır.
Türkiye Cumhuriyeti'nde hukuk devleti ilkesi hayata geçirilememektedir. Bu sorunun kaynağında yatan temel sebeplerden birisi, sürekli göz ardı edilmesine rağmen, hukuk eğitimindeki giderilemeyen eksiklikler ve yapılan hatalardır.
Bir ödüle layık görülmüş bu çalışmada hukuk eğitiminin tarihi araştırılmış ve geçmişten kültürel olarak devraldığımız sorunların kökenine inilmeye çalışılmıştır. Eserde hukuk eğitiminin güncel sorunları ciddi miktarda veriden faydalanarak irdelenmiştir. Kitapta sadece durum tespiti yapılmamış aynı zamanda değinilen problemlere ilişkin çözüm önerileri sunulmuş ve hukuk eğitiminde yararlanılabilecek alternatif eğitim metotları incelenmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Hukuk Eğitimi ve Öğretimi Tarihi
.
Hukuk Eğitimi ve Öğretimine Yönelik Arz, Talep ve Rekabet Ortamı
.
Hukuk Eğitimi ve Öğretiminin Güncel Sorunları
.
Hukuk Eğitimi ve Öğretiminde Kullanılabilecek Örnek Modeller
Kitapla İlgili Kategoriler
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
7
Teşekkürler 
9
Tablolar ve Şekiller Listesi 
15
Kısaltmalar 
17
GİRİŞ 
19
BİRİNCİ BÖLÜM
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ TARİHİ
1.1. Antik Yunan ve Roma’da Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
23
1.1.1. Antik Yunan’da Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
23
1.1.2. Roma Cumhuriyeti ve İmparatorluğu’nda Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
24
1.2. Osmanlı İmparatorluğu’nda Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
30
1.2.1. Osmanlı İmparatorluğu’nda Tanzimat Dönemi’ne Kadar Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
30
a. Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
30
b. Adli Teşkilatlanma 
34
1.2.2. Batılılaşma (Tanzimat) Dönemi’nden Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşuna Kadar Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
37
a. Hukuk ve Eğitim Alanındaki Reformlar 
37
b. Mekteb–i Maârif–i Adliye 
47
c. Divan–ı Ahkâm–ı Adliyye Kavânîn ve Nizamât Dershanesi 
48
d. Muallimhâne–i Nüvvâb (Mekteb–i Nüvvâb – Medresetü’l–Kuzât) 
50
e. Darülfünun 
55
f. Mekteb–i Hukuk–ı Sultani ve Darülfünunu Sultani 
57
g. Hukuk Mektebi (Mekteb–i Hukuk–ı Şâhâne) 
60
h. Konya Hukuk Mektebi 
69
1.3. Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundan Sonra Hukuk Eğitimi ve Öğretimi 
71
1.3.1. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesinin Kuruluşu 
72
1.3.2. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesinin Kuruluşu 
77
İKİNCİ BÖLÜM
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNE YÖNELİK
ARZ, TALEP VE REKABET ORTAMI
2.1.1. Hukuk Fakültelerinin Popülerliği 
83
2.1.2. Sosyo–Ekonomik Sebepler 
85
2.1.3. Kariyer Seçenekleri ve Hukukçuluğun İtibarı 
87
2.1.4. Öğrenci Afları 
90
2.1.5. Dikey Geçiş Uygulaması 
91
2.1.6. Sonuç 
92
2.2. Lisans Seviyesinde Hukuk Eğitimi ve Öğretimine Yönelik Rekabet Ortamı 
97
2.2.1. Rekabet Ortamı 
97
2.2.2. Başarı Sırasına Göre Sınırlama 
124
2.2.3. Sonuç 
135
2.3.1. Siyasi Amaçlarla Yeni Hukuk Fakülteleri Kurulması 
137
2.3.2. Ekonomik Amaçlarla Yeni Hukuk Fakülteleri Kurulması 
143
2.3.2. Yeni Kurulan Hukuk Fakülteleri ve Sorunları 
146
2.3.3. Hukuk Fakültelerinin Artan Kontenjanı 
159
2.4. Hukuk Eğitimi ve Öğretimine Lisansüstü Seviyede Talep 
164
2.4.1. Hukuk Alanında Lisansüstü Programlara Başvuru Koşulları 
164
a. Yüksek Lisans Programlarına Başvuru Koşulları 
164
b. Doktora Programlarına Başvuru Koşulları 
166
c. ALES Sınavı 
167
2.4.2. Hukuk Eğitimine Lisansüstü Seviyede Talep ve Sebepleri 
169
2.5.1. Yeni Bir Lisansüstü Eğitim Programı Açılmasının Koşulları 
174
2.5.2. Hukuk Alanında Lisansüstü Eğitimin Sorunları 
179
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNİN
GÜNCEL SORUNLARI
3.1. Merkezi Sınavlar, İlk ve Ortaöğretimin Sorunları 
185
3.1.1. Hukuk Fakültesine Kayıt Olabilmek için Girilen Merkezi Sınavlar 
185
3.1.2. Hukukun Dil ve Matematikle İlişkisi 
189
a. Hukukun Dil ile İlişkisi 
189
b. Hukukun Matematik ile İlişkisi 
191
3.1.3. İlk ve Ortaöğretimin Sorunları 
192
3.2.1. YÖK’ün Hatalı Politikaları 
195
3.2.2. Araştırma Görevlilerinin Önemi 
199
3.2.3. Tecrübeli Öğretim Üyesi Eksikliği 
201
3.2.4. Öğretim Üyesi Başına Düşen Öğrenci Sayısı 
205
a. Hukukçu Olmayan Hukuk Fakültesi Öğretim Üyeleri 
208
b. Değişen Koşullar 
210
3.2.5. Günümüzdeki Tablo ve Sonuç 
214
3.3. Hukuk Eğitim ve Öğretiminde Yabancı Dil ve Önemi 
220
3.4. Takrir Yöntemi 
229
3.5. Hukuk Eğitim ve Öğretiminde Kullanılan Ders Kitapları 
234
3.6. Hukuk Alanındaki Akademik Çalışmaların Nitelik ve Niceliği 
238
3.7. Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme 
243
3.8.1. Hukuk Sosyolojisinin Önemi 
252
3.8.2. Hukuk Tarihinin Önemi 
253
3.8.3. Hukuk Felsefesinin Önemi 
257
3.9. Öğretim Görevlilerinin Öğrenciye Yaklaşımı 
261
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
HUKUK EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULLANILABİLECEK ÖRNEK MODELLER
4.1. Probleme Dayalı Öğrenim Modeli 
270
4.2. Hukuk Kliniği 
279
4.2.1. Lisans Aşamasında Staj 
287
4.2.2. Gölge Hâkim–Savcı Projesi 
290
4.2.3. Sanal Mahkemeler 
290
4.3. Hukuk ve Sinema Dersi 
293
4.4. Temsili Rol Oynama Yöntemi 
299
Kaynakça 
303
Kavram Dizini 
329