Opera Sanatı Doç. Dr. Eflatun Neimetzade  - Kitap
1. Baskı, 
Temmuz 2002
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
390
Barkod:
9789753475013
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
365,00
İndirimli (%73):
99,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Amacı opera ve şan eğitiminin üst düzeyde yapılmasına katkıda bulunmak, opera sanatını globalleşme asrı olan 21.yy.da daha da ileriye götürmek olan 'Opera Sanatı' isimli bu kitap, tüm sanat dünyasına hitap eden içeriği ve kalitesiyle bir ilk olma özelliğini de barındırmaktadır.
Opera sanatına tüm hayatını adamış olan sanatçı–bilim adamı Eflatun Neimetzade şan eğitimindeki eksiklikleri gidermek için, şancı aktör, şef rejisör, rejisör ressam, yazar – besteci arasındaki işbirliğinin opera sanatının ilerlemesinde büyük önem taşıdığına duyduğu inançla kaleme aldığı bu kitapta, eğitim alanında bu yönde var olan boşluğu doldurmuştur.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Opera Tiyatrodur
.
Şefin Yaratıcılık Sürecinde Sahne Eylemleri
.
Opera Temsilinde Tempo ve Ritim
.
Metinle Müziğin Sentezi
.
Orkestra Şefi İle Rejisörün İşbirliği
.
Yazarın Ana Amacı
.
Stanislavski ve 'Eugeni Onegin' Operası
.
'Othello' Operasının Yaratılması
Kitabın İçindekileri
DOÇ. DR. EFLATUN NEİMETZADE 
15
Önsöz ve Teşekkürler 
19
Giriş 
23
BÖLÜM I OPERA TİYATRODUR
Opera Tiyatrodur 
29
Şancı Aynı Zamanda Dram Aktörüdür 
32
Müzik, Operanın Ana Öğesidir 
36
BÖLÜM II ŞEFİN YARATICILIK SÜRECİNDE SAHNE EYLEMLERİ
Sahne, Eylem Demektir 
41
Müzikte Hareket Arayışı 
47
Operada Dramın Gelişimi 
54
Rejisörlükte “Şarlatancılık” 
58
BÖLÜM III OPERA TEMSİLİNDE TEMPO VE RİTİM
Temsilde Tempo ve Ritim 
65
Operada Şanın İfade Gücü 
72
BÖLÜM IV METİNLE MÜZİĞİN SENTEZİ
Şarkıda Tonlama 
75
Karaktere İnme 
78
Operada Recitatifin Önemi 
80
Opera Temsilinde Şan ile Orkestra Arasındaki Dinamiklik 
87
Şan Sanatçısının Görevleri 
91
BÖLÜM V ORKESTRA ŞEFİ İLE REJİSÖRÜN İŞBİRLİĞİ
Opera Şefi Kimdir? 
101
Salonda Soğuk Rüzgar Esiyordu 
116
İki Başlı İktidar 
123
Sergilenecek Opera Üzerine Çalışmalar 
124
"Othello” Operasının Sahne Yorumu 
124
Yönetmenler Arasında İhtilaf 
125
Rejisör Provalarda 
127
Dikkat: “Fareler” Dolaşıyor 
128
Şef mi, Rejisör mü? 
128
Opera Ressamı… 
150
Şefle Şancı - Aktörün İşbirliği 
151
Şef İkinci Rejisördür 
152
İki Tür Şancı Vardır 
163
Şef Ne Yapmalı? 
164
Opera Tiyatro Ağırlıklı Olmalı 
165
Şefin Yetenekli Olması Yetersizdir 
165
BÖLÜM VI YAZARIN ANA AMACI
Besteci Amacı 
169
Opera Partitürünü Nasıl Yok Etmişler 
169
Partitürün Orijinalini Buldum 
173
Nadir El Yazısı 
177
Devlet Komisyonu İş Başında 
178
Besteci Notlarına Uymak Önemli Mi? 
180
“Hoca Olmak Kolay İş Değildir” – Robert Sturua 
201
Yorum Farklılıkları 
205
Şan Eğitiminde Karakter Arayışı 
213
Sahne Dersleri 
214
Söz Altı Mana Nedir? 
216
Operalara Arya İlave Edilir… Olur Mu? 
217
Metinler Değiştirilemez 
220
Wagner Suç İşledi mi? 
228
Orijinale Saygı Duyulmalı 
228
Rejisör Eğitimcidir 
235
Operalarda Janr (Tür) Çeşitleri 
240
Operada Yaratıcı Süreç 
242
Operada Sentez Nedir? 
242
BÖLÜM VII STANİSLAVSKİ VE “EUGENİ ONEGİN” OPERASI
Moskova Konservatuarı Fuayesinde “Eugeni Onegin” 
257
Meyerhold ve “Maça Kızı” Operası 
262
Neden Koro Diyoruz? 
268
BÖLÜM VIII “OTHELLO” OPERASININ YARATILMASI
Senatör Giuzeppe Verdi Neden Opera Yazamadı? 
274
Ah, Nerede Shakespeare Librettosu? 
286
Gioacchino Rossini ve “Othello” Operası (1816) Hakkında 
288
Giuzeppe Verdi ve “Othello” Operası 
289
“Othello” Librettosu Hazır 
291
Giuzeppe Verdi’nin Librettoda İstedikleri Nelerdi? 
303
Shakespeare’nin “Othello”su 
304
Shakespeare’nin Jago’su. 
306
BÖLÜM IX “OTHELLO” OPERASININ REJİSÖRLÜK PLANI,REJİ YORUMU VE MÜZİĞİN REJİ ANALİZİ
Perde I. Yorum 
311
Epizod I. “ZAFER” 
312
Epizodun II. “KAVGA” 
313
Epizodun III. “KAVUŞMA” 
315
VERDİ - “Othello” - Müzik 
315
Perde II. “Jago” Yorum 
319
Epizot I. “Jago Rejisördür” 
320
Epizot II. “Yeni Evlenenlerin Kutlanması” 
321
Epizot III. “Othello’nun Düşüşü” 
323
Perde II. Müziğin Yarattığı Atmosfer 
326
Perde 3 
331
“Öfkenin Zaferi” 
333
Epizot I. “Mendil Kayıp” 
334
Epizot II. “Mendil Cassio’dadır” 
336
Epizot III. “Öfkenin Zaferi” 
340
Perde III. Verdi - “Othello” – Müzik 
343
Perde IV. “Aşkların Birleşmesi” Yorum 
345
Epizot I. “Kaçınılmaz Ölüm” 
346
Epizot II. “İnfaz” 
348
Epizot III. “Mendil Bulundu” 
350
Verdi - “Othello” - Müzik 
351
“Othello” Operasının İlk Temsili” 
356
Kaynakça 
363
Dizin 
371