Marka Hukuku'nda Önceye Dayalı Haklar ve Ayırt Edici İşaretler İlhami Güneş  - Kitap

Marka Hukuku'nda Önceye Dayalı Haklar ve Ayırt Edici İşaretler

2. Baskı, 
Ocak 2015
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
304
Barkod:
9789750231261
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Kitabın Fiyatı:
415,00
İndirimli (%77):
97,00
Stoktan hemen gönderilir.
Kitabın Açıklaması
Marka Hukukunun en sık rastlanan çekişmeleri üzerine hazırlanmış olan kitap, ayırt edici işaretleri, yeni TTK hükümleri çerçevesinde ele alıyor ve birbirleri ile ilişkilerini irdeliyor. Gerçekten de marka hakkı ile etrafında yer alan ticaret unvanı, işletme adı gibi komşu hakların, kavramların son derece iç içe, kompleks ilişkiler arz etmesi, çözümü zor çekişmeler doğurabilmektedir. Marka hakkının önceliği konusu yasa, Yargıtay içtihatları, Avrupa Adalet Divanı kararları ve ihtisas mahkemesi kararları ile birlikte çeşitli yönleri ile incelenmektedir. Kitap, uygulamacıların ve araştırma heveslilerinin başvurusu için açık ve sade bir dille, bilimsel esaslara sadık kalınarak hazırlandı.
İlk bölümde ayırt edici işaretler; marka, unvan, işletme adı, coğrafi işaret ve alan adları ile bunların işlevleri ve tarihçesi, daha sonra, uygulamada sıkça karşılaşılan işaretlerin markasal biçimde kullanılması, markasal kullanma ile ayırt edicilik ve öncelik kazanma konusu inceleniyor ve ardından işaretler arasında doğabilecek öncelik ilişkileri ele alınıyor.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Ayırt Edici İşaretlerin Ekonomik İşlevleri
.
Ayırt Edici İşaretlerin Hukuken Korunan İşlevleri
.
Tescil ve Rüçhan Hakkı
.
Marka ve Ticaret Unvanı
.
Marka ve İşletme Adı
.
Marka ve Coğrafi İşaret
.
Marka ve İnternet Alan Adı
.
Marka ve Telif Hakkı
Kitabın İçindekileri
Sunuş 
Önsöz 
Yargıtay Kararları Dizini 
Kısaltmalar 
Giriş 
Birinci Bölüm AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN TÜRLERİ, TARİHÇESİ VE HUKUKEN KORUNAN İŞLEVLERİ
I. AYIRT EDİCİ İŞARET KAVRAMI VE TÜRLERİ 
A. Ayırt Edici İşaret Kavramı 
B. Ayırt Edici İşaretler 
1. Marka Hakkı 
a. Tanım ve Unsurları 
b. Markanın İşlevleri 
aa. İşletme Açısından 
bb. Tüketiciler Açısından 
cc. Ülke Açısından 
c. Marka Olabilecek İşaretler 
aa. Kişi Adları 
bb. Sözcük veya Sözcükler, Sloganlar 
cc. Harfler ve Sayılar 
dd. Şekiller 
ee. Üç Boyutlu Biçimler 
ff. Renkler 
gg. Sesler, Melodiler ve Kokular 
d. Marka Türleri 
aa. Ticaret Markası 
bb. Hizmet Markaları 
cc. Bireysel Marka 
dd. Garanti Markası 
ee. Ortak Markalar 
ff. Tanınmış Markalar 
gg. Spekülasyon veya Engelleme Markaları 
2. Ticaret Ünvanı 
a. Genel Olarak 
b. Gerçek Kişi Tacirlerin Unvanları 
c. Tüzel Kişi Tacirlerin Unvanları 
3. İşletme Adı 
4. Coğrafi İşaret 
a. Menşe Adı 
b. Mahreç Adı 
c. Coğrafi İşaret Korumasının Kapsamı 
5. İnternet Alan Adı 
II. MARKA VE DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN TARİHÇESİ 
A. Antik Çağda Ayırt Edici İşaretler 
B. Orta Çağda Ayırt Edici İşaretler 
C. Liberal Ekonomik Düzende Ayırt Edici İşaretler 
III. AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN EKONOMİK İŞLEVLERİ 
A. Ayırt Etme İşlevi ve Ekonomik Etkileri 
B. Kaliteyi Garanti Etme İşlevi 
C. Reklam ve Tanıtım İşlevi 
D. İmaj Sağlama İşlevi 
E. Seçici Dağıtım Sisteminde Kodlama İşlevi 
IV. AYIRT EDİCİ İŞARETLERİN HUKUKEN KORUNAN İŞLEVLERİ 
A. Marka Hakkının Hukuken Korunan İşlevleri 
1. Köken Bildirme İşlevi 
2. Ayırt Edicilik İşlevi 
B. Ticaret Unvanının Hukuken Korunan İşlevleri 
C. İşletme Adının Hukuken Korunan İşlevleri 
D. Coğrafi İşaretin Hukuken Korunan İşlevleri 
E. İnternet Alan Adının Hukuken Korunan İşlevleri 
İkinci Bölüm MARKA HUKUKUNDA ÖNCELİK İLKESİNİN ANLAMI
I. 556 SAYILI KHK’YA GÖRE MARKA HAKKINDA ÖNCELİK ELDE EDİLMESİ VE AVRUPA BİRLİĞİ HUKUKU İLE KARŞILAŞTIRMA 
A. Tescil ve Rüçhan Hakkı 
1. Marka Hakkının Kazanılmasında Kabul Edilen Sistemler ve Tescil İlkesi 
2. Rüçhan Hakkı 
B. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Marka Niteliğini Kazanma 
C. ‘Markasal’ Kullanma 
1. Markasal Kullanma Kavramı 
2. Tescilsiz İşaretlerin Markasal Kullanımı 
a. Genel Olarak 
b. Marka Başvurusu veya Rüçhan Hakkının Tarihinden Önce Bu İşaret İçin Bir Hak Elde Edilmesi 
c. Bu İşaretin Sahibine Bir Markanın Kullanımını Engelleme Hakkı Vermesi 
3. Tescilli Ticaret Unvanı ve İşletme Adının Markasal Kullanımı 
II. MARKASAL KULLANMA İLE ÖNCELİK HAKKI ELDE EDİLMESİNİN KOŞULLARI 
A. Avrupa Birliği Hukuku 
B. 556 Sayılı KHK’ya Göre Değerlendirme 
1. 556 sayılı KHK m. 8/III Anlamında Öncelik İlkesinden Yararlanacak İşaretler 
2. Marka Hakkında Öncelik Sağlayan ‘Kullanma’ nın Koşulları 
a. Markasal Kullanma 
b. Kullanım Alanı 
c. Kullanma İle Markanın Marufiyet (Bilinirlik) Kazanması Gerekip Gerekmediği Sorunu 
Üçüncü Bölüm MARKA VE DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLER ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ
I. DİĞER AYIRT EDİCİ İŞARETLERDE ÖNCELİK İLKESİNİN ANLAMI 
II. MARKA VE TİCARET UNVANI ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ 
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Ticaret Unvanının Hukuki Durumu 
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan Ticaret Unvanı ve Aynı İşareti İçeren Markanın Hukuki Durumu 
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları 
III. MARKA VE İŞLETME ADI ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ 
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki İşletme Adının Hukuki Durumu 
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan İşletme Adı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu 
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları 
IV. MARKA VE COĞRAFİ İŞARET ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ 
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Coğrafi İşaretin Hukuki Durumu 
B. Önceden Tescil Edilen veya Kullanılan Coğrafi İşaret ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu 
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları 
V. MARKA VE İNTERNET ALAN ADI ARASINDA ÖNCELİK İLİŞKİSİ 
A. Önceden Elde Edilen Marka Hakkı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Alan Adı İşaretinin Hukuki Durumu 
B. Önceden Alınan İnternet Alan Adı ve Aynı İşareti İçeren Sonraki Markanın Hukuki Durumu 
C. Yargıtay ve Adalet Divanı Kararları 
VI. MARKA VE TELİF HAKKI ARASINDAKİ ÖNCELİK İLİŞKİSİ 
A. Önceye Dayalı Telif Hakkı İle Sonraki Marka Arasındaki İlişki 
B. Önceye Dayalı Marka İle Sonraki Telif Hakkı Arasındaki İlişki 
C. İlgili Yargıtay Kararları 
Sonuç 
EK BÖLÜM
HUKUK DAİRESİNİN ÖNCELİK HAKKI VE MARKASAL KULLANMA KONUSUNDAKİ İÇTİHATLARI 
Kaynakça 
Kavram Dizini