Yeni ismi ile "Aile Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı", merkezi yönetim yapısı dikkate alınarak, çalışmaya işlenmiş. Bakanlığın taşra teşkilatını düzenleyen "Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlükleri Görev ve Çalışma Esasları Yönergesi" yürürlükten kaldırılmış ancak, yerine geçen yeni bir düzenleme tespit edilememiştir. İzmir İl Müdürlüğünden alınan bilgi sonucu, tahmin edildiği gibi, yerine yenisi getirilinceye kadar mülga yönerge ile tesis edilmiş bulunan teşkilat yapısının korunduğu saptanmıştır. Söz konusu nedenle, çalışmada önemli yer işgal eden taşra teşkilatının yapısı ve görevleri, fiili durum esas alınıp, mülga düzenlemeye atıfta bulunularak aktarılmak zorunda kalınmış.
Değinilmesi gereken bir diğer konu, bu güne değin bazı girişimlere karşın, ülkemizde henüz sosyal hukukun dağınık yapısını ortadan kaldıracak bir yasanın hayata geçirilememiş olmasıdır. Söz konusu nedenle, sosyal yardım ve hizmetlerin sunumu, özellikle SYDT vakıfları örneğinde olduğu gibi, belirli temel ilkeler bağlanamamış. Bu durum beraberinde yardım ve hizmet sunumlarının takdire bağlı olması sonucunu doğurmakta, sistemi politik müdahalelere açık hale getirmektedir. Ayrıca, düzenin sübjektif yapısı yoksul ve yoksunların taleplerinin hak niteliği kazanmasını da zorlaştırmaktadır.
(Önsözden)
Konu Başlıkları
 | Çocuklara Yönelik Sosyal Koruma |
 | Kadınlara Yönelik Sosyal Koruma |
 | Engellilere Yönelik Sosyal Koruma |
 | Yaşlılara Yönelik Sosyal Koruma |
 | Aile ve Topluma Yönelik Sosyal Koruma |
 | Yoksun Kişilere Yönelik Sosyal Koruma |
 | Evi Olmayanlara Sosyal Koruma |
 | Eğitim–Öğretim Gereksinimi Olanlara Yönelik Sosyal Koruma |
 | Tabii Afet Mağdurlarına Yönelik Sosyal Koruma |
 | Sporculara Yönelik Sosyal Koruma |
 | Yabancılara Yönelik Sosyal Koruma |