BÖLÜM 1: KAMU YÖNETİMİ BİLİMİNİN GELİŞİMİ
 
KAMU YÖNETİMİ BİLİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞI 
 
15
KAMU YÖNETİMİ BİLİMİNİN GELİŞİMİNDE KLASİK DÖNEM 
 
17
KAMU YÖNETİMİ BİLİMİNİN GELİŞİMİNDE DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR 
 
18
KAMU YÖNETİMİ İNCELEMELERİNDE SİYASET-YÖNETİM AYRIMI YA DA BİRLİKTELİĞİ 
 
19
KAMU YÖNETİMİ BİLİMİNİN GELİŞİMİNDE YENİ EĞİLİMLER: YENİ KAMU YÖNETİMİ VE YENİ KAMU HİZMETİ 
 
21
TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİ BİLİMİNİN ORTAYA ÇIKIŞI VE GELİŞİMİ 
 
23
BÖLÜM 2: DEVLET TEŞKİLATI VE YÖNETİMİ
 
MODERNLEŞME SÜRECİ AÇISINDAN DEVLET 
 
25
Modernleşme ve Modern Devlet 
 
27
DEVLET-TOPLUM İLİŞKİLERİ BAĞLAMINDA DEVLET 
 
30
ÖRGÜTLENME ŞEKLİNE GÖRE DEVLET 
 
31
Merkezi Yönetime Sahip Devlet 
 
31
Yerinden Yönetime Sahip Devlet 
 
31
KAMU YÖNETİMİ AÇISINDAN MODERN DEVLETİN DEĞİŞEN ROLÜ 
 
32
Minimal Liberal Devlet (1900-1930) 
 
34
Müdahaleci Sosyal Devlet (1930-1980) 
 
34
Düzenleyici Devlet (1980-2000) 
 
36
Yönetişen Devlet (2000--2009) 
 
37
Kısmi Müdahaleci Devlet (2009----) 
 
38
DEVLETE TEORİK YAKLAŞIMLAR: DEVLET KİME HİZMET EDİYOR? 
 
39
Çoğulcu Yaklaşım (Plüralizm) 
 
39
Seçkinci (Elitist) Yaklaşım 
 
42
TÜRK DEVLETİ VE ÖZELLİKLERİ 
 
47
Türkiye’de Modernleşme ve Modern Devletin Ortaya Çıkışı 
 
47
Türk Devlet Geleneği ve Türk Devletinin Özellikleri 
 
48
BÖLÜM 3: KAMU BÜROKRASİSİ
 
YÖNETİME GELENEKSEL YAKLAŞIMLAR 
 
54
Frederic Taylor - Bilimsel Yönetim Yaklaşımı 
 
55
Max Weber - Bürokrasi Teorisi 
 
56
Henry Fayol- Yönetim Süreci ve Yönetimin Fonksiyonları 
 
58
Luther Gulick ve Lindall Urwick- Yönetim Teorisi 
 
59
YÖNETİME DAVRANIŞSAL YAKLAŞIMLAR 
 
60
Mary Parker Follett – Katılımcı Yönetim ve Yönetimde İşbirliği 
 
60
Chester Barnard- Doğal ve Biçimsel Örgütler 
 
61
Herbert Simon- İdari Davranış ve Karar Verme Süreci 
 
61
Elton Mayo- İnsan İlişkileri 
 
62
Örgütlerde Motivasyon (İsteklendirme) Yaklaşımları 
 
63
YÖNETİME ÇAĞDAŞ (BÜTÜNSEL VE ÇOK BOYUTLU) YAKLAŞIMLAR- ÖRGÜT, ÇEVRE, İÇ VE DIŞ İŞLEYİŞ 
 
64
Philip Selznick-Kooptasyon Mekanizması 
 
65
Açık Sistem Yaklaşımları 
 
65
Durumsallık Yaklaşımı (Contingency Theory) 
 
68
YÖNETİME EKONOMİK YAKLAŞIMLAR 
 
69
Ekonomik Bürokrasi Teorisi (Economic Theory of Bureaucracy) 
 
70
YÖNETİM YAKLAŞIMLARINDA YENİ GELİŞMELER: ÖRGÜTSEL KÜLTÜR YAKLAŞIMI, ÖRGÜTLER ARASI İLİŞKİLER, YENİ KAMU YÖNETİMİ, YÖNETİŞİM VE POST-MODERN DEĞİŞİMLER 
 
72
BÖLÜM 4: KAMU YÖNETİMİ ÖRGÜTLENMESİ
 
Merkezi Yönetim Sisteminin Yararları-Sakıncaları 
 
84
TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİ YAPISI 
 
88
TÜRKİYE’NİN GÜNCEL SORUNLARI VE MERKEZİYETÇİLİĞE ALTERNATİF OLARAK YEREL YÖNETİMLERİN GÜÇLENDİRİLMESİ (YERELLEŞME) 
 
91
Türkiye’de Terörle Mücadele ve Yerelleşme 
 
92
Ekonomik Sorunlar ve Yerelleşme 
 
93
Hizmetlerin Sunulmasında Gecikme ve Yerelleşme 
 
94
KAMU POLİTİKASINDA TEMEL KAVRAMLAR VE KAMU POLİTİKASINDA KULLANILAN KAVRAMLARIN TANIMLANMASI 
 
98
Politika (Policy) ve Kamu Politikası 
 
98
Kamu Politikası Çalışmalarında Kullanılan Kavramlar 
 
100
KAMU POLİTİKASI, KAMU YÖNETİMİ VE SİYASET (BİLİMİ) 
 
102
KAMU POLİTİKASINDA MODELLER 
 
106
Elit (Seçkinler) Modeli 
 
110
KAMU POLİTİKASINDA ROL OYNAYAN RESMİ, SİVİL VE ULUSLARARASI AKTÖRLER 
 
112
Hükümet ve Kamu Bürokrasisi 
 
114
Sivil (Gayr-i Resmi) Aktörler 
 
115
Bireyler (Seçmenler-Vatandaşlar) 
 
117
Baskı Grupları - Sivil Toplum Örgütleri 
 
118
Uluslararası Aktörler 
 
122
BÖLÜM 6: KAMU YÖNETİMİNDE KARAR VERME
 
ARTIRMACI (İLAVECİ) YAKLAŞIM (İNCREMENTALİSM) 
 
126
Etzioni’nin Görüşleri 
 
128
KARAR VERMEDE DEĞERLERİN ETKİLERİ 
 
131
BÖLÜM 7: KAMU YÖNETİMİ, DEMOKRASİ VE HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ
 
DEMOKRASİ VE HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ 
 
133
KAMU YÖNETİMİ UYGULAMALARI, HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ VE DEMOKRASİ 
 
136
Kamu Yönetimi Uygulamaları ve Demokrasi 
 
136
Kamu Yönetimi Uygulamaları ve Hukukun Üstünlüğü 
 
138
Demokrasi ve Hukukun Üstünlüğü Açısından Güvenlik Güçlerinin Uygulamaları 
 
139
BÖLÜM 8: KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE STRATEJİK YÖNETİM
 
STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞININ GELİŞİMİ 
 
142
Yönetimde Stratejik Anlayışın Gelişimi 
 
142
STRATEJİK YÖNETİMDE TEMEL KAVRAMLAR 
 
146
STRATEJİK PLANLAMA MODELLERİ 
 
148
STRATEJİK YÖNETİM VE STRATEJİK YÖNETİM PLANININ UYGULANMASI 
 
151
STRATEJİK YÖNETİM YAKLAŞIMI AÇISINDAN KAMU SEKTÖRÜNDEKİ OLASI SORUNLAR 
 
153
TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE STRATEJİK YÖNETİMİN ORTAYA ÇIKIŞI VE UYGULANABİLİRLİĞİ 
 
154
BÖLÜM 9: KAMU YÖNETİMİNDE PERFORMANS YÖNETİMİ
 
PERFORMANS YÖNETİMİ NEDİR? 
 
159
NİÇİN PERFORMANS ÖLÇÜLMESİ VE YÖNETİMİ? 
 
160
Vatandaşların (Halkın) Beklentileri 
 
161
Sonuçlara Odaklanmış Yönetim Anlayışı 
 
162
ÖRGÜTSEL PERFORMANS YÖNETİMİ SÜRECİ 
 
162
Örgütsel Performans Standartlarının Belirlenmesi 
 
164
İş Etüdü, Hareket Etüdü, İş Ölçümü 
 
165
İş Standartları ve Birim Performans Standartları 
 
166
Örgütsel Performansın Ölçülmesi 
 
166
Örgütsel Performansın Değerlendirilmesi, Geri Besleme ve Düzeltmeler (İyileştirme) 
 
169
BİREYSEL PERFORMANS SÜRECİ 
 
170
PERFORMANS YÖNETİMİ AÇISINDAN TÜRKİYE’DE DURUM 
 
172
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİNDE YÖNETİM KÜLTÜRÜNÜN ROLÜ 
 
173
BÖLÜM 10: KAMU YÖNETİMİNİN BAŞARISIZLIK ANALİZİ
 
TÜRKİYE’DE KAMU YÖNETİMİ BAŞARISIZLIĞININ NEDENLERİ 
 
177
Gelişmiş Ülkelerdeki Kamu Yönetimi Başarısızlığı Teorilerine Kısa Bir Bakış 
 
177
Türkiye’nin Siyasi Yapısı ve Kamu Yönetimi Başarısızlığına Etkileri 
 
182
Devlet-Toplum İlişkisi 
 
183
Siyasi İstikrarsızlık 
 
184
Parti Politikası ve Parti İçi Yönetim 
 
187
Atanmış- Seçilmiş Bürokrasi Ayrışması (Çatışması) 
 
189
Türk Yönetim Yapısı ve Kamu Yönetimi Başarısızlığına Etkileri 
 
190
Türk İdari Bürokrasisinin Halka Karşı Sorumluluğu ve Hesaba Çekilebilirliği 
 
192
Ekonomik Kalkınmanın ve Sorunların Kamu Yönetimi Başarısızlığına Etkileri 
 
193
BÖLÜM 11: KAMU HİZMETLERİNİN SUNULMASINDA KAMUSAL AKTÖRLERE ALTERNATİF ARAYIŞLAR
 
SOSYAL DEVLET ANLAYIŞI 
 
198
HİZMETLERİN ÜRETİLMESİNDE VE SUNULMASINDA ÇOĞULCULUK YAKLAŞIMI 
 
200
Sivil Kesim (Aile, Komşuluk Ve Arkadaşlık Gibi Sosyal Kurumlar) 
 
204
DEVLETİN ÜSTLENDİĞİ ROLÜ TOPLUMA YAYMANIN BAZI YÖNTEMLERİ: YERELLEŞME VE HALKIN KATILIMI 
 
205
BÖLÜM 12: KAMU YÖNETİMİNDE VERİMLİLİK VE ETKİLİLİK
 
VERİMLİLİĞİN TANIMI, UNSURLARI VE ÖNEMİ 
 
209
VERİMLİLİĞE EKONOMİK TEORİ AÇISINDAN YAKLAŞIM 
 
212
Ekonomik Verimlilik- Teknik Verimlilik 
 
215
Faaliyet Verimliliği ve Uyum Verimliliği 
 
215
Verimlilik ve Etkililik 
 
215
TÜRK KAMU YÖNETİMİNDE VERİMLİLİK VE ETKİLİLİK 
 
216
Verimlilik Genel Müdürlüğü (Eski Milli Prodüktivite Merkezi (MPM)) 
 
216
Türk Kamu Yönetiminde Verimlilik ve Etkililik 
 
218
BÖLÜM 13: KAMU YÖNETİMİNDE İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ
 
İYİ İNSAN İYİ VATANDAŞ MIDIR? 
 
221