Türk Eğitim Tarihinden Esintiler Yrd. Doç. Dr. Mehmet Sarıoğlu  - Kitap

Türk Eğitim Tarihinden Esintiler

1. Baskı, 
Nisan 2012
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
200
Barkod:
9786055936716
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
280,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Eğitimi önemsemeyen bir toplum olduğunu düşünmek olası değildir. Toplumun varolan kültürel birikimi, ancak eğitim yoluyla genç kuşaklara aktarılabilir ve toplumun geleceğini şekillendiren etkenlerden en önemlisi; kuşkusuz eğitimdir. Her dönemde siyasî otoriteyle eğitim arasında yoğunluklu bir etkileşim olmuş ve bu ilişki, eğitim konusunu ideolojik bir alan haline getirmiştir. Yetiştirilmek istenen insan modeli de, her çağda yeniden kurgulanmıştır. Bu nedenle siyasî otorite–eğitim ilişkisinin dinamiğini sorgulamak; bir bakıma eğitim olgusunu tarihselleştirmek demektir ve sorgulamayı yapan kişi, eğitim tarihi alanında uzun ve gizemli bir yolculuğa çıkmaktadır.
Büyük bir birikimi içeren Türk eğitim tarihi, ülkemiz eğitiminin güncel sorunlarının daha anlaşılır kılınması ve belki de çözülmesi yolunda önemli ipuçları sunmaktadır. Türk eğitim tarihini çeşitli boyutlarıyla ele alan yazıların bulunduğu bu kitap; Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Mehmet SARIOĞLU'nun 2002–2011 yıllan arasındaki çalışmalarını içermektedir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Egemen İdeolojik Düşüncenin İlkokul Tarih Öğretimine Yansımaları: Tanzimat’tan Cumhuriyet’in İlk Yıllarına
.
Sadrettin Celâl Antel’in Yaşamı, Eserleri, Getirdiği Yöntem ve Uygulamalarıyla Türk Eğitim Tarihine Katkıları
.
Osmanlı Eğitim Reformcularından Selim Sabit Efendi’nin Muhtasar Tarih–i Osmanî Kitabının Tarih Eğitimi İçindeki Yeri
.
Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Okullarda Uygulanan Sınavlar Hakkında Düşünceler
.
Ziya Gökalp’te Toplumsal Dayanışmanın Esasları: Birey Yok, Toplum Var, Sınıf Yok Meslek Var
.
İlkokul Tarih Ders Kitaplarında İstibdat Dönemi ve Meşrutiyet Düşüncesinin İşlenişi Üzerine Bir Deneme
.
II. Meşrutiyet Dönemi Maarif Nazırlarından Emrullah Efendi ve Tubâ Ağacı Nazariyesi’ni Yeniden Düşünmek
.
TBMM Zabıt Ceridesi’nin Işığında Eğitimin Laikleştirilmesi Konusunda İlk Tartışmalar
.
Bir Tiyatro Emekçisi Sermet Çağan; Yaşamı, Eserleri ve Tiyatro TÖS
.
Tarih Öğretiminin Dönüşümü: Iı. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’e
.
Siyasi Otorite–Tarih İlişkileri Açısından Osmanlı Tarih Ders Kitaplarında İsyan Hareketlerinin İşlenişi Eğitime Adanmış Bir Yaşam: İhsan Şerif Saru (1866–1939)
.
Ziya Gökalp’ta Din–Devlet İlişkileri: II. Meşrutiyet’ten Cumhuriyet’in İlk Yıllarına
.
Bir Aydınlanma ve Kalkınma Modeli Olarak Köy Enstitüleri
.
II. Meşrutiyet Döneminde Türk Milliyetçiliğindeki Yükselişin Tarih Düşüncesine ve İlkokul Tarih Öğretimine Etkileri
.
İlkokul Tarih Ders Kitaplarında Hıristiyan Toplulukların Algılanma Biçiminde Farklılaşmalar: Meşrutiyet Döneminden Cumhuriyetin İlk Yıllarına