Madde 1 – AMAÇ VE KAPSAM 
 
25
I. SMK VE 556 SAYILI KHK ARASINDAKİ TEMEL FARKLILIKLAR 
 
26
II. TÜRK HUKUKUNDA MARKAYA İLİŞKİN DÜZENLEMELER 
 
27
III. SMK HÜKÜMLERİNE UYGUN OLARAK TESCİL EDİLEN MARKALARA KORUMA SAĞLANMASI 
 
30
IV. SMK HÜKÜMLERİNİN UYGULAMA ALANI VE ÜLKESELLİK İLKESİ 
 
30
1. Genel Olarak Ülkesellik İlkesi 
 
30
2. Ülkesellik İlkesine Getirilen İstisnalar 
 
34
a. Markanın “Olduğu Gibi” Korunması İstisnası 
 
35
b. Rüçhan Hakkı Dolayısıyla Markanın Tescil Tarihinden Önce Korunması 
 
37
c. Yabancı Marka Sahibinin Türkiye’deki Ticari Vekili Karşısında Korunması 
 
37
d. Madrid Protokolü Uyarınca Markanın Menşe Ülkede Terkini 
 
38
e. Tanınmış Markaya Tanınan Koruma 
 
38
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
38
I. MARKA KAVRAMI VE FONKSİYONLARI 
 
49
1. Genel Olarak Marka Kavramı 
 
49
2. Markanın Fonksiyonları 
 
52
a. Kaynak Gösterme Fonksiyonu (Malın Menşeini Gösterme Fonksiyonu) 
 
53
b. Ayırt Etme Fonksiyonu 
 
54
c. Malın Kalitesini Garanti Etme Fonksiyonu 
 
56
e. Alıcıyı Çekme Fonksiyonu – İtibar Fonksiyonu 
 
57
II. MARKALARIN SINIFLANDIRILMASI 
 
58
1. Kullanım Amacına Göre 
 
58
a. Bireysel (Ferdi) Marka 
 
59
3. Tanındığı Çevreye Göre 
 
61
4. Tescilin Etkisini Gösterdiği Coğrafi Alana Göre 
 
62
b. Avrupa Birliği Markası 
 
63
c. Uluslararası Tescilli Marka (Madrid Sistemine Göre) 
 
67
5. Tescilli Olup Olmamasına Göre 
 
67
III. PARİS SÖZLEŞMESİ VE DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ KURULUŞ ANLAŞMASI 
 
68
2. Dünya Ticaret Örgütü Kuruluş Anlaşması ve TRIPS 
 
69
IV. TÜRK PATENT VE MARKA KURUMU 
 
71
Madde 3 – KORUMADAN YARARLANACAK KİŞİLER 
 
75
I. MARKA KORUMASINDAN YARARLANACAK KİŞİLER 
 
77
1. Türkiye Cumhuriyeti Vatandaşları 
 
77
2. Türkiye Sınırları İçinde Yerleşim Yeri Olan Kişiler 
 
77
3. Türkiye'de Sınai veya Ticari Faaliyette Bulunan Gerçek ve Tüzel Kişiler 
 
79
4. Paris ve TRIPS Sözleşmelerine Göre Başvuru Hakkına Sahip Olanlar – Vatandaşla Eşit İşlem İlkesi 
 
80
A. Genel Olarak Vatandaşla Eşit İşlem İlkesi 
 
80
B. Vatandaşla Eşit İşlem İlkesinin Kapsamında Bulunan Konular 
 
83
5. Karşılıklılık İlkesi Uyarınca Yabancılar 
 
84
II. YABANCILARIN TÜRKİYE’DE DAVA AÇMALARI HALİNDE TEMİNAT SORUNU 
 
85
1. HMK ve MÖHUK Hükümlerine Göre Yabancıların Türkiye’de Dava Açmaları Halinde Teminat Gösterme Zorunluluğu 
 
85
2. Vatandaşla Eşit İşlem İlkesinin Teminat Gösterme Zorunluluğuna Etkisi 
 
88
III. ULUSLARARASI ANLAŞMALARIN ÖNCELİKLİ OLARAK UYGULANMASI 
 
92
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
94
Madde 4 – MARKA OLABİLECEK İŞARETLER 
 
101
I. İŞARETİN MARKA OLABİLMESİ ŞARTLARI 
 
105
1. Bir İşaretin Söz Konusu Olması 
 
105
2. İşaretin Ayırt Edici Nitelikte Olması 
 
107
3. İşaretin Açık ve Anlaşılabilir Şekilde Sicilde Gösterilebilir Olması 
 
111
II. MARKA OLARAK SEÇİLEBİLECEK İŞARETLER 
 
119
a. Basit Geometrik Şekiller 
 
139
b. Semboller & Simgeler 
 
140
d. Resim ve Fotoğraflar 
 
142
g. İki ve Üç Boyutlu Malların ve Ambalajların Şekilleri 
 
146
16. Dokunsal (Tactile) İşaretler 
 
181
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
182
IV. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
216
Madde 5 – MARKA TESCİLİNDE MUTLAK RET NEDENLERİ 
 
301
II. MUTLAK RET SEBEPLERİ 
 
313
1. SMK 4. Madde Anlamında Marka Olamayacak İşaretler 
 
313
2. Herhangi Bir Ayırt Edici Niteliğe Sahip Olmayan İşaretler 
 
317
A. Geleneksel Markalar 
 
321
b. Kişi İsmi Markaları 
 
324
c. Harf ve Sayı Markaları 
 
325
e. Alan Adlarından Oluşan Markalar 
 
335
f. Sözcük + Şekil Markaları 
 
340
i. Basit Geometrik Şekiller 
 
344
ii. Semboller & Simgeler 
 
347
B. Geleneksel Olmayan Markalar 
 
352
a. Üç Boyutlu Markalar (Malların ve Ambalajların Biçimi) 
 
352
d. Koku ve Tat Markaları 
 
391
f. Pozisyon Markaları 
 
393
3. Tanımlayıcı (Tasviri) İşaretler 
 
396
4. Aynı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzer İşaretler 
 
429
5. Belirli Bir Meslek ve Ticaret Grubuna Ait İşaretler 
 
443
6. Malın Doğal Şeklinden veya Teknik Zorunluluktan Doğan ya da Mala Asli Değerini Veren İşaretler 
 
450
a. Malın Doğası Gereği Ortaya Çıkan Şeklini İçeren İşaretler 
 
452
b. Teknik Bir Sonuç Elde Etmek İçin Zorunlu Olan Şekli İçeren İşaretler 
 
454
c. Mala Asli Değerini Veren İşaretler 
 
464
7. Yanıltıcı Markalar 
 
468
8. Paris Sözleşmesine göre (m.6, mük. 2) Reddedilecek Markalar 
 
479
9. Kamuyu İlgilendiren ve Halka Mal Olmuş Tarihi ve Kültürel Değerleri Belirten İşaretler 
 
483
10. Dini Değerleri ve Sembolleri İçeren Markalar 
 
487
11. Kamu Düzenine veya Genel Ahlaka Aykırı İşaretler 
 
491
12. Tescilli Coğrafi İşaret İçeren Markalar 
 
500
III. KULLANIM İLE AYIRT EDİCİ NİTELİK KAZANAN MARKALAR 
 
503
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
531
VI. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
680
Madde 6 – MARKA TESCİLİNDE NİSPİ RET NEDENLERİ 
 
915
II. NİSPİ RET SEBEPLERİ 
 
923
1. Önceki Marka ile Aynı veya Benzer İşaretin Aynı veya Benzer Mal/Hizmetlerde Tescil Başvurusu 
 
923
a. Başvuruya Konu İşaretin Önceki Marka ile Aynı Olması ve Aynı Mal/Hizmetleri Kapsaması 
 
924
i. İşaretler Arasında Ayniyet 
 
925
ii. Mal/Hizmetler Arasında Ayniyet 
 
926
b. Başvuruya Konu İşaretin Önceki Marka ile Aynı veya Benzer Olması ve Aynı veya Benzer Mal/Hizmetleri Kapsaması 
 
928
i. İşaretler Arasında Benzerlik 
 
929
ii. Mal/Hizmetler Arasında Benzerlik 
 
955
iii. Karıştırma İhtimali 
 
962
2. Vekil veya Temsilci Tarafından İzin Almadan ve Haklı Sebep Olmadan Yapılan Marka Tescil Başvurusu 
 
990
3. Marka Başvurusundan veya Rüçhan Hakkından Önce Bu İşaret İçin Bir Hak Elde Edilmiş Olması 
 
1002
4. Paris Sözleşmesi Anlamında Tanınmış Markaların Aynı veya Benzer Mal ve Hizmetlerde Tescil Başvurusu 
 
1013
5. Türkiye’de Tanınmışlık Seviyesine Ulaşan Markaların Aynı, Benzer ve Farklı Mal veya Hizmetlerde Tescil Başvurusu 
 
1036
ii. Türk Hukuk Sisteminde Tanınmış Marka 
 
1037
iii. Türk Doktrinine Göre Tanınmış Marka 
 
1038
iv. Yargıtay Kararlarına Göre Tanınmış Marka 
 
1043
v. Yabancı Doktrin ve Mahkeme Kararlarına Göre Tanınmış Marka 
 
1048
b. Tanınmış Markanın Fonksiyonları 
 
1055
i. Köken/Kaynak Gösterme Fonksiyonu 
 
1055
ii. Garanti Fonksiyonu 
 
1057
iii. Reklam Fonksiyonu 
 
1057
iv. Yatırım Fonksiyonu 
 
1059
c. Tanınmış Markanın Korunması 
 
1061
d. Tanınmış Markadan Haksız Yararlanma ve Markanın Sulandırılması 
 
1071
i. ABD Hukukunda Markanın Sulandırılması 
 
1071
ii. Türk Hukuku ve Avrupa Birliği Hukukunda Markanın Sulandırılması 
 
1081
1. Sulandırma Kavramı 
 
1081
2. Sulandırma Halleri ve Haksız Yarar 
 
1084
a. Haksız Bir Şekilde Yarar Sağlanması (Free–Riding) 
 
1085
b. Ayırt Edici Karakterinin Zedelenmesi (Blurring) 
 
1087
c. Markanın İtibarına (Ününe) Zarar Verilmesi (Tarnishment) 
 
1090
3. Yargıtay Kararlarında Markanın Sulandırılması 
 
1092
a. Spinning/Spinner – Urban Spinner Markaları 
 
1093
b. Richmond – RichHand Markaları 
 
1095
c. Lacoste – Timsah Şekli Markaları 
 
1096
d. Derby – Derbytech Markaları 
 
1098
e. Derby + Çift At Nalı İçinde At Başı Şekli 
 
1098
4. ABAD Kararlarında Markanın Sulandırılması 
 
1100
a. 2 ve 3 Paralel Şerit Markaları 
 
1100
b. Intel – Intelmark Markaları 
 
1104
c. Prada– The Rich Prada Markaları 
 
1108
d. Royal Shakespeare Markası 
 
1111
e. Camelo + Deve Şekli – Camel + Deve Şekli 
 
1114
g. Viagra – Viaguara Markaları 
 
1118
h. PEAR (armut) Şekli – APPLE (elma) Şekli Markaları 
 
1119
6. Markanın Başkasına Ait İsim, Fotoğraf, Ticaret Unvanı, Telif Hakkı veya Herhangi bir Fikri Mülkiyet Hakkını Kapsaması 
 
1122
a. Başkasına Ait İsim, Fotoğraf 
 
1122
c. Fikri Mülkiyet Hakkı 
 
1130
7. Yenilenmemiş Ortak Markanın veya Garanti Markasının Aynısı veya Benzerinin Tescilinin İstenmesi 
 
1134
8. Yenilenmemiş Markanın Aynısı veya Benzerinin Tescilinin İstenmesi 
 
1135
9. Kötüniyetli Tescil 
 
1138
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
1170
IV. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
1459
Madde 7 – MARKA TESCİLİNDEN DOĞAN HAKLARIN KAPSAMI VE İSTİSNALARI 
 
1588
I. MARKA HAKKININ ELDE EDİLMESİ 
 
1597
b. Marka Hakkının Kullanıma Bağlı Olarak Doğmasını Öngören Hukuk Sistemi: Amerika Birleşik Devletler Örneği 
 
1609
c. Marka Hakkının Kullanıma ve Tescile Bağlı Olarak Doğmasını Öngören Hukuk Sistemi: Avrupa Birliği Örneği 
 
1611
II. MARKANIN SAHİBİNE SAĞLADIĞI HAKLAR 
 
1622
1. Tescilli Marka ile Aynı olan Herhangi bir İşaretin Tescil Kapsamına Giren Mal veya Hizmetlerle İlgili Olarak Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanılmasını Engelleme Hakkı 
 
1624
a. İşaretler Arasında Ayniyet 
 
1626
b. Mal ve Hizmetler Arasında Ayniyet 
 
1628
2. Tescilli Marka ile Aynı veya Benzer Olan Bir İşaretin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlerin Aynısı veya Benzerleriyle İlgili Olarak Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanımını Engelleme Hakkı 
 
1629
a. Mal ve Hizmetler Arasında Benzerlik 
 
1630
b. İşaretler Arasında Benzerlik 
 
1634
c. Karıştırma İhtimali 
 
1637
3. Tanınmış Markanın Aynısının veya Benzerinin Tescil Kapsamındaki Mal veya Hizmetlere Bakılmaksızın Üçüncü Kişiler Tarafından Kullanılmasını Engelleme Hakkı 
 
1648
a. Tanınmış Marka Kavramı 
 
1649
b. Aynı, Benzer veya Farklı Mal ve Hizmetler 
 
1654
c. Aynı veya Benzer İşaretler 
 
1655
d. Tanınmış Markanın Kullanılması Sonucunda Oluşması Gereken Zarar 
 
1661
i. Markanın İtibarından Haksız Yarar Elde Etmek 
 
1662
ii. Markanın İtibarına Zarar Vermek 
 
1663
iii. Markanın Ayırt Edici Karakterini Zedelemek 
 
1664
III. MARKA SAHİBİNİN YASAKLAYABİLECEĞİ FAALİYETLER 
 
1669
1. Ticaret Alanında Kullanım 
 
1672
2. İşaretin, Mal veya Ambalajı Üzerine Konulması 
 
1681
3. İşareti Taşıyan Malların Piyasaya Sürülmesi, Tesliminin Teklif Edilmesi, Bu Amaçlarla Stoklanması veya İşaret Altında Hizmetlerin Sunulması ya da Sunulabileceğinin Teklif Edilmesi 
 
1687
4. İşareti Taşıyan Malın İthal veya İhraç Edilmesi 
 
1692
5. İşaretin İş Evraklarında ve Reklamlarda Kullanılması 
 
1696
6. İşaretin İnternet Üzerinde Kullanılması 
 
1699
a. Markanın Alan Adında Kullanılması 
 
1700
ii. Alan Adı ile Marka Arasında Ayniyet ve Benzerlik 
 
1703
iii. Mal veya Hizmetler Arasında Ayniyet ve Benzerlik 
 
1706
iv. Alan Adı Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali 
 
1710
b. Markanın Anahtar Kelime Olarak Kullanılması 
 
1714
i. Anahtar Kelime Reklamcılığı 
 
1714
ii. Arama Motoru ve Reklam Verenin Anahtar Kelime Kullanımı 
 
1715
iii. Anahtar Kelime Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali 
 
1718
c. Markanın Yönlendirici Kod/Metatag Olarak Kullanılması 
 
1731
i. Yönlendirici Kod / Metatag 
 
1732
ii. Yönlendirici Kod Kullanımı Suretiyle Markanın İhlali 
 
1733
d. Markanın Benzeri Şekillerde Kullanılması 
 
1736
e. Ticari Etki Yaratan Kullanım 
 
1738
7. İşaretin Ticaret Unvanı veya İşletme Adı Olarak Kullanılması 
 
1750
8. İşaretin Karşılaştırmalı Reklamlarda Kullanılması 
 
1760
IV. MARKA HAKKININ ÜÇÜNCÜ KİŞİLERE KARŞI HÜKÜM İFADE ETMESİ 
 
1770
V. MARKA KORUMA KAPSAMININ İSTİSNALARI 
 
1773
1. İşaretin Gerçek Kişi Ad ve Adresini Belirtmek İçin Kullanılması 
 
1774
2. İşaretin Mal veya Hizmetlere İlişkin Açıklamalarda Kullanılması 
 
1777
3. İşaretin Mal veya Hizmetin Kullanım Amacının Belirtilmesi İçin Kullanılması 
 
1783
4. Kullanımın Dürüstçe ve Ticari Hayatın Olağan Akışı İçinde Gerçekleşmesi 
 
1791
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
1794
VII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
1945
Madde 8 – MARKANIN BAŞVURU ESERLERİNDE YER ALMASI 
 
1999
II. MARKANIN BAŞVURU ESERLERİNDE YER ALMASI 
 
2002
1. Tescilli Markanın Basılı veya Elektronik Ortamda Sunulan Sözlük, Ansiklopedi veya Diğer Başvuru Eserlerinde Yer Alması 
 
2002
2. Jenerik Ad İzlenimi Verilecek Şekilde Yayımlanma 
 
2003
3. Yayımcının Yükümlülükleri 
 
2004
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2007
Madde 9 – MARKANIN KULLANILMASI 
 
2012
II. MARKANIN KULLANILMASI KAVRAMI 
 
2017
1. Kullanmanın Niteliği: Ciddi Kullanım 
 
2017
a. Genel Olarak Ciddi Kullanım Kavramı 
 
2017
b. Markanın Temel İşlevine Uygun Kullanımı 
 
2021
c. Markanın Sicilde Kayıtlı Mal veya Hizmetler İçin Kullanılması 
 
2025
2. Kullanma Sayılan Haller 
 
2026
a. Markanın Ayırt Edici Karakteri Değiştirilmeden Farklı Unsurlarla Kullanılması 
 
2027
b. Markanın Sadece İhracat Amacıyla Mal veya Ambalajlarda Kullanılması 
 
2029
c. Markanın, Marka Sahibinin İzni İle Kullanılması 
 
2032
3. Tescil Edilme Amaçları Yönünden Farklılaşan Markalar Bakımından Kullanma Zorunluluğu: Koruyucu Markalar, İhtiyat Markaları, Merchandising Markaları 
 
2035
a. Koruyucu Markalar 
 
2035
b. İhtiyat Markaları 
 
2037
c. Merchandising Markaları 
 
2038
III. MARKAYI KULLANMA ZORUNLULUĞUNDA SÜRE 
 
2041
IV. HAKLI SEBEP KAVRAMI 
 
2043
V. TESCİLLİ MARKAYI KULLANMA ZORUNLULUĞUNA UYULMAMASININ SONUCU 
 
2046
a. AYM’nin 2016 Tarihli İptal Kararından Önce Açılan Davaların Durumu 
 
2048
b. 5 Yıllık Sürenin Başlangıcı 
 
2050
b. Hükümsüzlük Davalarında Kullanmama Def’i 
 
2053
c. Tecavüz Davalarında Kullanmama Def’i 
 
2054
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2059
VII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
2099
Madde 10 – TİCARİ VEKİL VEYA TEMSİLCİ ADINA TESCİLLİ MARKAYA İLİŞKİN TALEPLER 
 
2155
I. TİCARİ VEKİL VEYA TEMSİLCİNİN VEKİLİ BULUNDUĞU KİŞİNİN MARKASINI TESCİL ETTİRMESİ 
 
2156
1. Marka Hakkı Sahininin Markanın Kullanımını Engellemesi, Markanın Kendi Adına Devrini ya da Markanın Hükümsüzlüğünü Talep Etmesi 
 
2156
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2164
Madde 11 – BAŞVURU ŞARTLARI, SINIFLANDIRMA VE BÖLÜNME 
 
2179
I. MARKA TESCİL BAŞVURUSU 
 
2183
A. Mülga KHK ve SMK Düzenlemeleri Arasındaki Farklılıklar 
 
2183
a. Başvuru Sahibinin Kimliğine İlişkin Bilgileri İçeren Başvuru Formu 
 
2186
c. Başvuruya Konu Mal veya Hizmetlerin Listesi 
 
2190
d. Başvuru Ücretinin Ödendiğini Gösterir Bilgi 
 
2191
e. Başvuru, Ortak Marka veya Garanti Markası İçin Yapılmışsa 32. Madde Kapsamında Düzenlenmiş Teknik Şartname 
 
2191
f. Rüçhan Hakkı Talebi Varsa Rüçhan Hakkı Talep Ücretinin Ödendiğini Gösterir Bilgi 
 
2192
II. MARKA HUKUKUNDA SINIFLANDIRMA 
 
2196
1. Mal ve Hizmetlerin Sınıflandırılması 
 
2196
A. Nice Anlaşmasına Göre Sınıflandırma 
 
2196
B. Türk Hukukunda Sınıflandırma 
 
2198
2. Markada Belirlilik İlkesi ve Korumanın Kapsamı 
 
2201
A. Markada Belirlilik İlkesi 
 
2201
B. Mal veya Hizmetlerin Somut Olarak Belirlemesi 
 
2203
C. Marka Korumasının Kapsamı 
 
2205
3. Sınıflandırmanın İdari Olması ve Markalar Arasında Karıştırılma İhtimalinin Değerlendirilmesinde Esas Alınmaması 
 
2207
4. 35.05 Sınıfta Yer Alan Perakendecilik Sınıfındaki Hizmetlerin Anlam ve Önemi 
 
2213
A. Mağazacılık Hizmetinin Anlamı 
 
2214
B. Perakendecilik Hizmetinin Söz Konusu Olması İçin Gerekli Şartlar: Müşterilerin Malları Görmesi ve Satın Alması İçin Malların Bir Araya Getirilmesi 
 
2215
C. Perakendecilik Hizmetlerinin Sunulduğu Mağaza İsimleri, Aynı Zamanda Perakendecilik Hizmet Markasıdır 
 
2216
D. Ürün Markası ve Perakendecilik Hizmeti Markası İki Farklı Alana Ait Markalardır 
 
2217
a. Ürün ve Perakendecilik İki Farklı Sınıfta Yer Almaktadır 
 
2217
b. Ürün Satışı Perakendecilik Hizmetinden Farklıdır 
 
2218
c. Ürün Markası Tescili Aynı Marka İle Mağaza Açma Hakkını İçermez 
 
2220
E. Perakendecilik Hizmetinin Söz Konusu Olması İçin Farklı Markalı Ürünlerin Sunulması Hakkındaki Tartışma 
 
2222
F. Perakendecilik Hizmeti ve Ürün Markası Arasındaki Benzerliğin Tayini ve Sonuçları 
 
2226
a. Perakendecilik Hizmeti ile Ürün Arasındaki Benzerlik ve Derecesi 
 
2226
b. Perakendecilik Hizmetlerinin Kullanılacağı Ürünlerin Belirtilmesi Zorunluluğu ve Eski Düzenlemeye Göre Genel Perakendecilik Tescillerinde Koruma Kapsamının Belirlenmesi 
 
2231
d. Ürün Sınıfındaki Tescil Mağazacılık Sınıfı (35.05 Sınıfı) Bakımından Kazanılmış Hak Vermez 
 
2241
G. Katalogların Ürün Kullanımı veya Perakendecilik Hizmeti Olarak Değerlendirilmesi 
 
2243
III. TANINMIŞ MARKA TESPİTİ BAŞVURUSU 
 
2248
1. Tanınmış Markalar Listesi 
 
2248
2. Tanınmış Markanın Tespiti Davası 
 
2256
3. Tanınmışlığın İspatı 
 
2258
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2261
Madde 12 – RÜÇHAN HAKKI VE ETKİSİ 
 
2299
I. RÜÇHAN HAKKI KAVRAMI 
 
2302
II. İLK TESCİL BAŞVURUSUNA BAĞLANAN RÜÇHAN HAKKI 
 
2302
1. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Kişiler 
 
2303
2. Rüçhan Hakkının İlk Başvurudan Bağımsız Olması 
 
2305
3. Rüçhan Hakkından Faydalanmanın Şartları 
 
2309
a. İlk Tescil Başvurusu ile Rüçhan Hakkı Talep Edilen Başvurunun Aynı Markayı ve Aynı Mal/Hizmetleri Kapsaması 
 
2309
c. İlk Başvurunun Usulüne Uygun Olması 
 
2316
III. SERGİYE DAYALI RÜÇHAN 
 
2319
1. Ulusal ve Uluslararası Sergi 
 
2319
2. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Kişiler 
 
2322
3. Rüçhan Hakkından Faydalanacak Markalar 
 
2323
4. Rüçhan Hakkından Faydalanma Süresi 
 
2323
IV. RÜÇHAN HAKKININ ETKİSİ 
 
2324
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2328
Madde 13 – RÜÇHAN HAKKININ TALEP EDİLMESİ VE HÜKMÜ 
 
2334
I. RÜÇHAN HAKKI TALEBİ VE HÜKMÜ 
 
2335
II. BAŞVURU RÜÇHANI TALEBİ İÇİN GEREKLİ BELGELER 
 
2336
1. Paris Sözleşmesinin 4/D Maddesine Göre Rüçhan Hakkının Belgelendirilmesi 
 
2336
2. Tescil Başvurusu Rüçhanı İçin Gerekli Belgeler 
 
2338
III. SERGİ RÜÇHANI İÇİN GEREKLİ BELGELER 
 
2339
Madde 14 – MADRİD PROTOKOLÜ KAPSAMINDA YAPILAN ULUSLARARASI MARKA BAŞVURULARI 
 
2342
I. MADRİD SÖZLEŞMESİ İLE İLGİLİ PROTOKOLÜN SİSTEMİ 
 
2343
II. SMK M. 14 UYARINCA MADRİD PROTOKOLÜ KAPSAMINDA YAPILAN BAŞVURULARIN TÜRKİYE’DE İŞLEM GÖRMESİ 
 
2349
1. Uluslararası Başvurunun Tescil Tarihi 
 
2350
2. Uluslararası Başvurunun Türkiye’de Tescili ve Etkisi 
 
2352
III. MADRİD PROTOKOLÜNE GÖRE MARKANIN HÜKÜMSÜZLÜĞÜ 
 
2353
1. Menşe Ülkede Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
 
2354
2. Bir Akit Taraf Ülkesinde Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
 
2355
Madde 15 – ŞEKLİ İNCELEME, ŞEKLİ EKSİKLİKLERİN GİDERİLMESİ VE BAŞVURU TARİHİ 
 
2356
I. SMK M.3’E GÖRE ŞEKLİ İNCELEME 
 
2357
II. SMK M.11’E GÖRE ŞEKLİ İNCELEME 
 
2359
Madde 16 – BAŞVURUNUN MUTLAK RET NEDENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ VE YAYIMLANMASI 
 
2363
I. BAŞVURUNUN MUTLAK RET SEBEPLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ 
 
2364
II. BAŞVURUNUN KABUL VEYA REDDİ 
 
2369
III. BAŞVURUNUN YAYIMLANMASI 
 
2369
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2371
Madde 17 – ÜÇÜNCÜ KİŞİLERİN GÖRÜŞLERİ 
 
2378
I. ÜÇÜNCÜ KİŞİ GÖRÜŞLERİ 
 
2379
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2382
Madde 18 – YAYIMA İTİRAZ 
 
2385
II. İTİRAZDA BULUNABİLECEK KİŞİLER 
 
2386
III. İTİRAZIN DAYANAKLARI 
 
2388
IV. İTİRAZIN YAPILMA SÜRESİ VE ŞEKLİ 
 
2392
Madde 19 – YAYIMA İTİRAZIN İNCELENMESİ 
 
2393
I. İTİRAZIN VE İTİRAZA KARŞI GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ 
 
2395
III. TÜRK PATENT VE MARKA KURUMUNUN TARAFLARI UZLAŞMAYA DAVET ETMESİ 
 
2409
Madde 20 – KARARA İTİRAZ 
 
2411
II. KARARA İTİRAZ EDEBİLECEK KİŞİLER 
 
2413
III. KARARA İTİRAZIN SÜRESİ VE ŞEKLİ 
 
2414
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2416
Madde 21 – KARARA İTİRAZLARIN İNCELENMESİ 
 
2425
I. İTİRAZIN VE İTİRAZA KARŞI GÖRÜŞLERİN İNCELENMESİ 
 
2426
II. İTİRAZ HAKKINDA KARAR VERİLMESİ 
 
2428
III. KARARA KARŞI İPTAL DAVASI AÇILMASI 
 
2435
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2439
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2452
Madde 23 – KORUMA SÜRESİ VE YENİLEME 
 
2454
I. MARKA KORUMA SÜRESİ 
 
2455
II. MARKANIN YENİLENMESİ 
 
2455
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2464
I. MARKA LİSANS SÖZLEŞMELERİ 
 
2475
1. Genel Olarak Lisans Sözleşmesi 
 
2475
2. Lisans Sözleşmesinin Hukuki Niteliği 
 
2477
3. Lisansa Konu Olabilecek Markalar 
 
2480
4. Marka Lisans Sözleşmesinin Türleri 
 
2481
5. Marka Lisans Sözleşmesinin Şekli ve Tarafları 
 
2482
6. Marka Hakkına Tecavüz Halinde Lisans Alanın Dava Açma Hakkı 
 
2484
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2485
Madde 25 – HÜKÜMSÜZLÜK HÂLLERİ VE HÜKÜMSÜZLÜK TALEBİ 
 
2493
I. HÜKÜMSÜZLÜK DAVASININ ÖZELLİKLERİ 
 
2499
1. Genel Olarak Hükümsüzlük Davası 
 
2499
2. Hükümsüzlük Davasının Hukuki Niteliği 
 
2499
3. Hükümsüzlük Davasını Açabilecek Kişiler 
 
2507
i. Mutlak Ret Sebeplerinin ve Markanın İptal Sebeplerinin Varlığı Halinde Kamu Menfaatinin Varlığı Kabul Edilmektedir 
 
2510
ii. Nispi Ret Sebeplerinin Varlığı Halinde Menfaati Olanlar 
 
2514
iii. Kötüniyetli Tescil Halinde Menfaati Olanlar 
 
2516
b. Cumhuriyet Savcıları 
 
2518
c. İlgili Kamu Kurum ve Kuruluşları 
 
2519
i. Genel Olarak İlgili Kamu Kurumu ve Kuruluşları 
 
2519
ii. TÜRKPATENT’in Dava Açma Hakkı 
 
2520
4. Hükümsüzlük Davasında Davalı 
 
2524
5. Hükümsüzlük Davasının Markanın Tescilli Bulunduğu Mal ve Hizmetler Bakımından Etkisi 
 
2525
6. Hükümsüzlük Davasının Açılmasının Süreye Bağlanmamış Olması 
 
2527
7. Kullanım Sonucu Ayırt Edici Nitelik Kazandıkları İçin Hükümsüzlüğü Talep Edilemeyecek Markalar 
 
2533
8. Mutlak Ret Sebeplerinin Mahkemeler Tarafından Re’sen Göz Önünde Bulundurulması 
 
2535
II. SESSİZ KALMA YOLUYLA HAK KAYBI VE ÇELİŞKİLİ DAVRANIŞ YASAĞI DOLAYISIYLA DAVA HAKKININ KÖTÜYE KULLANILMASI 
 
2538
1. Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı Kavramı ve Hukuki Düzenlemeler 
 
2538
a. Türkiye ve AB’deki Kanuni Düzenlemeler 
 
2538
b. 556 sayılı KHK Döneminde Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybına İlişkin Uygulamalar 
 
2540
2. Dayandığı Temel İlkeler – Dürüstlük Kuralı, Güven Prensibi ve Hakkın Kötüye Kullanılması Yasağı 
 
2541
4. İyi Niyetli Sonraki Marka Tescilleri Bakımından Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybının Şartları 
 
2547
a. Hükümsüzlük Davası Önceki Marka Sahibi Tarafından, Sonraki Tescilli Marka Sahibine Karşı Açılmış Olmalıdır. 
 
2548
i. Hükümsüzlük Davasını Açan Kişi, Önceki Markasına Dayanarak Dava Açmış Olmalıdır. 
 
2548
(1) Önceki Marka Hakkına Dayanma Şartı – Kamu Yararı ile Açılan Davalarda Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı İtirazı İleri Sürülemez. 
 
2548
(2) Önceki Markanın Tescilli Olması Zorunlu Değildir. Kişi Tescilsiz Markasına Dayanarak da Hükümsüzlük Davası Açabilir. 
 
2550
ii. Hükümsüzlük Davası, Sonraki Tescilli Marka Sahibine Karşı Açılmalıdır. 
 
2550
b. Sonraki Marka İyi Niyetli Bir Şekilde Tescil Edilmiş Olmalıdır. 
 
2551
c. Marka En Az Aralıksız Olarak Beş Yıl Kullanılmış Olmalıdır. 
 
2553
d. Önceki Marka Sahibi, Markanın Tescilinden Sonraki Kullanımından Haberdar Olmalı ve En Az Beş Yıl Boyunca Kullanıma Karşı Sessiz Kalmış Olmalıdır 
 
2553
i. Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı Açısından Başlangıç Tarihi Sonraki Markanın Tescilinden Sonra Gerçekleşen Kullanımın Öğrenilmesi Tarihidir. 
 
2553
ii. Önceki Marka Sahibinin, Kullanımı Bilmesine Rağmen, En Az Beş Yıl Boyunca Sessiz Kalınarak Bir Önlem Almamış Olması Gerekir. 
 
2554
(1) Markanın Kullanıldığının Bilinmesi ve İspat Sorunu 
 
2555
(2) Kullanıma Karşı En Az Beş Yıl Katlanmış Olmalıdır. 
 
2560
5. Kötüniyetli Sonraki Marka Tescilleri Bakımından Sessiz Kalma Yoluyla Hak Kaybı 
 
2566
6. Çelişkili Davranış Yasağına Aykırı Davranıştan Dolayı Dava Hakkının Kötüye Kullanılması 
 
2569
III. HÜKÜMSÜZLÜK TALEBİNE KARŞI İLERİ SÜRÜLEBİLECEK KULLANMAMA DEF’İ 
 
2572
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2575
V. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
2616
Madde 26 – İPTAL HALLERİ VE İPTAL TALEBİ 
 
2628
I. MARKANIN İPTALİ HAKKINDA ORTAK DÜZENLEMELER 
 
2631
2. Markanın İptaline Karar Verecek Organ 
 
2633
3. Markanın İptali Talebinin Tarafları 
 
2633
4. Markanın İptali Talebinde Süre 
 
2637
5. Markanın Kısmen İptali 
 
2638
6. İdari İptal Prosedürü 
 
2638
II. MARKANIN İPTAL SEBEPLERİ 
 
2639
1. Markanın Ciddi Kullanılmaması veya Kullanıma Ara Verilmesi Dolayısıyla İptal Edilmesi 
 
2639
2. Marka Sahibinin Davranışları Nedeniyle Markanın İlgili Mal ve Hizmetler İçin Yaygın Ad Haline Gelmesi 
 
2642
a. Markanın Tescilden Sonra Ayırt Edici Niteliğini Kaybetmesi 
 
2643
(1) Sonradan İptali Talep Edilen Markanın, Tescil Sırasında Ayırt Edici Marka Olması Gerekir 
 
2643
(2) Yaygın Ad Haline Gelme 
 
2645
(3) Yaygın Ad Haline Gelmede İlgili Kesimin Algısı 
 
2646
b. Marka Sahibinin Davranışları Sebebiyle Markanın Yaygın Ad Haline Gelmesi 
 
2647
(1) Markanın Yaygın Ad Haline Gelmemesi İçin Marka Sahibinin Gerekli Davranışlarda Bulunmaması (Olumsuz Davranış – Marka Sahibinin Pasif Olması) 
 
2647
(2) Marka Sahibinin, Markasının Yaygın Ad Haline Gelmesinde Aktif Konumda Olması (Olumlu Davranış) 
 
2648
3. Kullanım Sonucu Markanın Yanıltıcı Hale Gelmesi 
 
2653
4. Garanti veya Ortak Markanın Teknik Şartnameye Aykırı Kullanımı 
 
2654
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2655
Madde 27 – HÜKÜMSÜZLÜĞÜN VE İPTALİN ETKİSİ 
 
2657
I. HÜKÜMSÜZLÜK KARARININ ZAMAN BAKIMINDAN ETKİSİNİN BAŞLANGICI 
 
2659
II. İPTAL KARARININ ZAMAN BAKIMINDAN ETKİSİNİN BAŞLANGICI 
 
2661
III. HÜKÜMSÜZLÜK VE İPTAL KARARININ AKDEDİLEN SÖZLEŞMELER VE VERİLEN–UYGULANAN KARARLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ 
 
2664
1. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Etkilemeyeceği Haller 
 
2664
a. Hükümsüzlük veya İptal Kararından Önce Kesinleşmiş ve Uygulanmış Mahkeme Kararları 
 
2664
b. Hükümsüzlük veya İptal Kararından Önce Kurulmuş ve Uygulanmış Sözleşmeler 
 
2665
c. Kötü Niyetli Tescil Halinde Zararın Giderilmesine İlişkin Tazminat Talepleri 
 
2667
2. Hükümsüzlük ve İptal Kararının Üçüncü Kişiler Bakımından Etkisi 
 
2668
3. Hükümsüzlük ve İptal Kararının TÜRKPATENT’e Gönderilmesi ve Bültende Yayımı 
 
2670
4. Madrid Protokolüne Göre Uluslararası Tescilli Markaların Hükümsüzlüğü 
 
2673
a. Menşe Ülkede Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
 
2673
b. Bir Akit Taraf Ülkesinde Verilen Hükümsüzlük Kararının Etkileri 
 
2675
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2675
V. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
2683
Madde 28 – SONA ERME VE SONUÇLARI 
 
2687
I. SONA ERME HALLERİ 
 
2688
1. Markanın Koruma Süresinin Dolması ve Süresi İçinde Yenilenmemesi 
 
2688
2. Marka Hakkından Vazgeçme 
 
2690
b. Marka Hakkından Vazgeçme Talebinde Bulunabilecek Kişiler 
 
2690
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI 
 
2692
1. Marka Hakkının Sona Ermesi, Sona Erme Sebebinin Gerçekleştiği Andan İtibaren Hüküm İfade Eder 
 
2692
2. Markanın Hükümsüzlüğü veya İptali Davası Sırasında Vazgeçme Talebinin Etkisi 
 
2694
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2695
Madde 29 – MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLER 
 
2697
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN HALLER 
 
2700
1. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı SMK m.7’de Belirtilen Biçimlerde Kullanmak 
 
2701
2. Marka Sahibinin İzni Olmaksızın, Markayı veya Ayırt Edilemeyecek Kadar Benzerini Kullanmak Suretiyle Markayı Taklit Etmek 
 
2703
3. Taklit Markayı Taşıyan Ürünleri Ticarette Satmak, Dağıtmak, Ticaret Alanına Çıkarmak, İthal–İhraç Etmek, Ticari Amaçla Elinde Bulundurmak, Sözleşme Konusu Yapmak 
 
2705
4. Marka Sahibi Tarafından Lisans Yoluyla Verilmiş Hakları İzinsiz Genişletmek veya Bu Hakları Üçüncü Kişilere Devretmek 
 
2710
III. TECAVÜZ İDDİALARINA KARŞI KULLANMAMA DEF’İ 
 
2713
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2718
Madde 30 – MARKA HAKKINA TECAVÜZE İLİŞKİN CEZAİ HÜKÜMLER 
 
2726
II. MARKA SUÇLARI İLE KORUNAN HUKUKİ YARAR 
 
2731
III. MARKA SUÇLARINDA FAİL 
 
2732
IV. MARKA SUÇLARINDA MAĞDUR 
 
2733
V. MARKA SUÇLARINDA SUÇUN ÖNŞARTI 
 
2733
VI. MARKA SUÇLARININ MADDİ UNSURU 
 
2736
1. Başkasına Ait Marka Hakkına İktibas veya İltibas Suretiyle Tecavüz Suçu [m.30/1] 
 
2737
a. İktibas Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz 
 
2737
b. İltibas Suretiyle Marka Hakkına Tecavüz 
 
2739
c. Marka Hakkına İktibas ve İltibas Suretiyle Tecavüze Bağlı Seçimlik Hareketler 
 
2744
2. Tescilli Marka Simgesini Ortadan Kaldırma Suçu [m. 30/2] 
 
2747
3. Marka Hakkı Üzerinde Yetkisiz Tasarrufta Bulunma Suçu [m. 30/3] 
 
2749
VII. MARKA SUÇLARINDA HUKUKA AYKIRILIK UNSURU 
 
2755
VIII. MARKA SUÇLARINDA MANEVİ UNSUR 
 
2757
IX. MARKA SUÇLARINDA SUÇUN ÖZEL GÖRÜNÜM BİÇİMLERİ 
 
2758
XI. DAVA ZAMANAŞIMI, YARGILAMA, UZLAŞMA VE YAPTIRIM 
 
2761
XII. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2767
Madde 31 – GARANTİ MARKASI VE ORTAK MARKA 
 
2822
1. Garanti Markasının Tanımı ve İşlevi 
 
2825
a. Garanti Markasının Tanımı 
 
2825
b. Garanti Markasının İşlevi 
 
2826
2. Garanti Markasının Özellikleri 
 
2830
a. İşaretin Marka Niteliği Yönünden 
 
2830
b. Marka Sahibi ve Markayı Kullananlar Yönünden 
 
2838
c. Markanın Kullanımı Yönünden 
 
2838
1. Ortak Markanın Tanımı ve İşlevi 
 
2841
2. Ortak Markanın Kullanılması ve Marka Sahibi 
 
2844
IV. SERTİFİKASYON MARKALARI (İŞARETLERİ) 
 
2847
1. Malın veya Hizmetin Kalitesi ile ilgili Sertifikasyon Markaları 
 
2848
2. Dini Kurallara Uygunluk Sağlayan Sertifikasyon Markaları 
 
2850
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2851
VI. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
2860
Madde 32 – GARANTİ MARKASI VEYA ORTAK MARKA TEKNİK ŞARTNAMESİ 
 
2872
I. GARANTİ MARKASI TEKNİK ŞARTNAMESİ 
 
2874
II. ORTAK MARKA TEKNİK ŞARTNAMESİ 
 
2874
III. TEKNİK ŞARTNAMENİN DEĞİŞTİRİLMESİ 
 
2876
IV. TEKNİK ŞARTNAMENİN KANUNA AYKIRI OLMASI 
 
2877
V. TEKNİK ŞARTNAMEYE AYKIRI KULLANMA 
 
2878
Madde 146 – SÜRELER VE BİLDİRİMLER 
 
2881
Madde 147 – ORTAK TEMSİLCİ 
 
2882
Madde 148 – HUKUKİ İŞLEMLER 
 
2884
I. MARKA HAKKI ÜZERİNDE HUKUKİ İŞLEMLER 
 
2888
1. Markanın Tescil Olunan Sınıfların Tümünde veya Kısmen Devri 
 
2900
2. Markanın Devrinin Coğrafi Sınırı 
 
2903
3. Garanti Markasının Devri 
 
2904
4. Ortak Markanın Devri 
 
2905
5. Paylı Mülkiyete Tabi Markanın Paylarının Devrinde Önalım Hakkı 
 
2905
III. MARKANIN MİRAS YOLUYLA İNTİKALİ 
 
2912
IV. MARKANIN LİSANSA KONU OLMASI 
 
2914
V. MARKANIN TEMİNAT GÖSTERİLMESİ VE ÖZELLİKLE REHİN VERİLMESİ 
 
2915
1. Marka Rehninin Hukuki Niteliği 
 
2916
2. Marka Rehninin Kurulması ve Hükümleri 
 
2918
3. Ticarî İşletmenin Rehni Çerçevesinde Markanın Rehni 
 
2922
5. Rehnin Paraya Çevrilmesi 
 
2924
1. Marka Hakkının Hukuki Niteliği 
 
2927
2. Markanın Cebri İcraya Konu Olması 
 
2928
5. Hacizli Markanın Satışı 
 
2938
VII. İFLASIN MARKA ÜZERİNDEKİ HAKLARA ETKİSİ 
 
2940
VIII. MARKANIN DİĞER HUKUKİ İŞLEMLERE KONU OLMASI 
 
2945
1. Markanın Anonim Şirkete Ayni Sermaye Olarak Konulması 
 
2945
2. Ticari İşletmenin Devri Bağlamında Markanın Devri 
 
2948
3. Birleşme ve Bölünme Bağlamında Markanın Devri 
 
2952
4. Marka Başvurusunun Hukuki İşlemlere Konu Olması 
 
2954
IX. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
2954
Madde 149 – SINAİ MÜLKİYET HAKKI TECAVÜZE UĞRAYAN HAK SAHİBİNİN İLERİ SÜREBİLECEĞİ TALEPLER 
 
2992
II. MARKA HAKKINA TECAVÜZÜN TESPİTİ 
 
2994
III. MARKA HAKKINA MUHTEMEL TECAVÜZÜN ÖNLENMESİ 
 
2996
IV. MARKA HAKKINA TECAVÜZ FİİLLERİNİN DURDURULMASI 
 
2997
V. TECAVÜZÜN KALDIRILMASI İLE MADDİ VE MANEVİ ZARARIN TAZMİNİ 
 
2998
1. Tecavüzün Kaldırılması 
 
2998
2. Maddi Zararın Tazmini 
 
3000
b. Maddi Tazminat Yükümlülüğünde Kusurun Rolü 
 
3001
c. Tazminatın Hesaplanması 
 
3003
VII. EL KONULAN MALLAR ÜZERİNDE MARKA SAHİBİNE MÜLKİYET HAKKI TANINMASI 
 
3011
VIII. TECAVÜZÜN DEVAMININ ENGELLENMESİNE YÖNELİK TEDBİRLER, EL KONULAN ÜRÜNLER İLE CİHAZ VE MAKİNE GİBİ ARAÇLARIN ŞEKİLLERİNİN DEĞİŞTİRİLMESİ, ÜZERLERİNDEKİ MARKALARIN SİLİNMESİ VE İMHASI 
 
3012
IX. KARARIN İLGİLİLERE TEBLİĞİ VE KAMUYA YAYIN YOLUYLA DUYURULMASI 
 
3015
X. DAVALARI AÇMAYA YETKİLİ KİŞİLER 
 
3016
XI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3017
Madde 150 – TAZMİNAT 
 
3053
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZ SAYILAN FİİLLERİ İŞLEYENLERİN SORUMLULUĞU 
 
3054
II. İTİBAR TAZMİNATI 
 
3058
III. DELİLLERİN TESPİTİ VEYA MAHKEMEDEN TAZMİNAT YÜKÜMLÜSÜNDEN İLGİLİ BELGELERİN İSTENİLMESİ TALEBİ 
 
3064
IV. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3065
V. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
3074
Madde 151 – YOKSUN KALINAN KAZANÇ 
 
3088
I. YOKSUN KALINAN KAZANÇ 
 
3090
II. YOKSUN KALINAN KAZANCIN HESAPLANMASI YÖNTEMLERİ 
 
3093
1. Marka Sahibinin Muhtemel Geliri 
 
3101
2. Marka Hakkını İhlal Edenin Elde Ettiği Net Kazanç 
 
3102
3. Varsayımsal Lisans Bedeli 
 
3103
III. TAZMİNATA HAKKANİYETE UYGUN ARTIRIM (EK) YAPILMASI 
 
3107
IV. PATENT HAKKINA TECAVÜZ HALİNDE TAZMİNATIN LİSANS BEDELİNE GÖRE HESAPLANMASI 
 
3110
V. COĞRAFİ İŞARET VEYA GELENEKSEL ÜRÜNE TECAVÜZ HALİNDE BU MADDENİN UYGULANMAMASI 
 
3110
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3110
Madde 152 – HAKKIN TÜKETİLMESİ 
 
3140
I. TÜKENME İLKESİ VE UYGULAMA ALANI 
 
3143
3. Uygulama Alanına Yönelik Sınırlamalar 
 
3147
II. TÜKENMENİN COĞRAFİ SINIRI BAKIMINDAN SİSTEMLER 
 
3148
3. Uluslararası Tükenme 
 
3161
III. 556 SAYILI KHK DÖNEMİNDE ÖNGÖRÜLEN DÜZENLEME 
 
3162
IV. SINAİ MÜLKİYET KANUNU’NDA ÖNGÖRÜLEN DÜZENLEME 
 
3167
V. MARKA HAKKININ TÜKENMİŞ KABUL EDİLMESİ İÇİN ARANAN ŞARTLAR 
 
3171
1. Markanın SMK Kapsamında Korunan (Tescilli) Markalardan Olması 
 
3171
2. Markayı Taşıyan Malların Piyasaya Sunulmuş Olması 
 
3173
3. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin Rızası Dâhilinde Yapılmış Olması 
 
3175
A. Piyasaya Sunumun Marka Sahibi Tarafından Yapılması 
 
3176
B. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin İzniyle Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması 
 
3180
a. Piyasaya Sunumun Marka Sahibi ile Arasındaki Hukuki–İktisadi Bağımlılık İlişkisi Çerçevesinde Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması 
 
3180
b. Piyasaya Sunumun Marka Sahibinin İzni ile Akdi Bir İlişki Çerçevesinde Üçüncü Kişi Tarafından Yapılması 
 
3183
VI. TÜKENMENİN UYGULANMAYACAĞI HALLER 
 
3188
1. Markalı Mallar Üzerinde Değişiklik veya Kötüleştirme Yapılmış Olması ya da Başka Bir Haklı Nedenin Bulunması 
 
3191
2. Değiştirme veya Kötüleştirmenin Ticari Kullanım Amaçlı Olarak Yapılması 
 
3200
VII. GÜMRÜK BİRLİĞİ REJİMİ ÇERÇEVESİNDE TÜKENME İLKESİ 
 
3201
VIII. TRIPS HÜKÜMLERİ ÇERÇEVESİNDE TÜKENME İLKESİ 
 
3202
IX. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3204
Madde 153 – DAVA AÇILAMAYACAK KİŞİLER 
 
3240
I. DAVA AÇILAMAYACAK KİŞİLER 
 
3241
1. Marka İhlaline Konu Ürünü Kişisel İhtiyaç Ölçüsünde Elinde Bulunduranlar 
 
3241
2. El Konulmayan İhlale Konu Ürünleri Ticari Amaçla Kullananlar 
 
3241
II. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
3245
Madde 154 – TECAVÜZÜN MEVCUT OLMADIĞINA İLİŞKİN DAVA VE ŞARTLARI 
 
3248
I. TECAVÜZÜN MEVCUT OLMADIĞINA İLİŞKİN DAVA VE ŞARTLARI 
 
3249
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3252
Madde 155 – ÖNCEKİ TARİHLİ HAKLARIN ETKİSİ 
 
3260
I. ÖNCEKİ TARİHLİ HAKLARIN ETKİSİ 
 
3261
1. Önceki Rüçhan veya Başvuru Hak Sahibinin Tescilli Hak Sahibine Açtığı Tecavüz Davası 
 
3261
a. Rüçhan Hakkı Sahibi 
 
3261
b. Gerçek Hak Sahibi 
 
3262
2. Marka, Patent ve Tasarım Hakkı Sahibinin Tescilli Sınai Mülkiyet Hakkını Def’i Olarak Kullanamaması 
 
3263
a. Sonraki Hakkın Tescilli Olması 
 
3263
b. Tescilli Marka Sahibinin Başka Savunma Hakları 
 
3268
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3270
III. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
3278
Madde 156 – GÖREVLİ VE YETKİLİ MAHKEME 
 
3289
I. ZORUNLU ARABULUCULUK 
 
3290
III. YETKİLİ MAHKEME 
 
3300
IV. TANIMA VE TENFİZ 
 
3306
V. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3308
VI. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
3329
Madde 157 – ZAMANAŞIMI 
 
3340
I. MARKA HAKKINA TECAVÜZDE ZAMANAŞIMI 
 
3340
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3342
Madde 158 – LİSANS ALANIN DAVA AÇMASI VE ŞARTLARI 
 
3347
I. İNHİSARİ LİSANS ALANIN DAVA AÇMA HAKKI 
 
3348
II. İNHİSARİ OLMAYAN LİSANS ALANIN DAVA AÇMA HAKKI 
 
3351
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3353
IV. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
3360
Madde 159 – İHTİYATİ TEDBİR TALEBİ VE İHTİYATİ TEDBİRİN NİTELİĞİ 
 
3365
I. MARKA HAKKININ İHLALİNDE İHTİYATİ TEDBİR 
 
3367
II. İHTİYATİ TEDBİR İSTEYEBİLECEK KİŞİLER 
 
3370
1. Marka Hakkı Sahibi 
 
3370
2. Lisans Hakkı Sahibi 
 
3371
III. İHTİYATİ TEDBİR TALEBİNİN ŞARTLARI 
 
3372
1. Kullanımın Marka Hakkına Tecavüz Teşkil Edecek Şekilde Gerçekleşmesi 
 
3372
2. Tecavüzün Gerçekleşmesi için Ciddi ve Etkin Çalışmalar Yapıldığının İspat Edilmesi 
 
3373
3. İhtiyati Tedbirin Davanın Sonunda Verilecek Hükmün Etkinliğini Temin Etmesi 
 
3374
IV. İHTİYATİ TEDBİRİN KAPSADIĞI TEDBİRLER 
 
3374
1. Tecavüz Teşkil Eden Fiillerin Önlenmesi ve Durdurulması 
 
3375
2. Tecavüze Konu Ürünlere ve Bunların Üretiminde Münhasıran Kullanılan Vasıtalara El Konulması 
 
3376
3. Teminat Verilmesi – Ters Teminat 
 
3382
VI. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3386
VII. MADDE İLE İLGİLİ BÖLGE ADLİYE MAHKEMESİ KARARLARI 
 
3398
VIII. MADDE İLE İLGİLİ AVRUPA BİRLİĞİ KARARLARI 
 
3434
Madde 160 – İŞLEM YETKİSİ OLAN KİŞİLER VE TEBLİGAT 
 
3439
I. KURUM NEZDİNDE İŞLEM YAPMAYA YETKİLİ KİŞİLER 
 
3440
III. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3445
Madde 161 – ÜCRETLER, ÖDEME SÜRELERİ VE SONUÇLARI 
 
3447
II. MADDE İLE İLGİLİ YARGITAY KARARLARI 
 
3451
Madde 162 – KARARLARIN UYGULANMASI 
 
3454
I. KURUL KARARI VEYA HÜKÜMSÜZLÜK DAVALARINDA VERİLEN KARARLARIN KESİNLEŞMEDEN İCRA EDİLEMEYECEĞİ 
 
3454
Madde 163 – HIZLI İMHA PROSEDÜRÜ 
 
3456
Madde 164 – GELENEKSEL ÜRÜN ADLARINA UYGULANACAK HÜKÜMLER 
 
3459
Madde 165 – YÖNETMELİK 
 
3460