REKLAM KAVRAMI VE BİR REKLAM MECRASI OLARAK
 
1. Reklamın Belirli Bir Bedel Karşılığında Yapılması Unsurunun Esaslı Unsurlardan Biri Olup Olmadığı Sorunu 
 
23
2. Reklam Yapma İradesinin Ortaya Açıkça Konulması Sorunu 
 
25
D. Türk Hukukunda Reklam 
 
27
A. Geleneksel Reklam Mecraları 
 
30
B. Geleneksel Olmayan Medya – Yeni Medya Reklam Mecraları 
 
32
1. Yeni Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği 
 
32
2. Sosyal Medya Kavramı ve Reklam Mecrası Niteliği 
 
33
III. NÜFUZ PAZARLAMA VE SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSU KAVRAMI 
 
35
1. Sponsorlu İçerik Üretme 
 
38
2. Sonuca Katılmalı İşbirliği Modeli (Affiliate Marketing) 
 
39
3. Ücretsiz Ürün Gönderimi 
 
41
4. Sosyal Medya Mecralarında Yapılan Çekilişler 
 
42
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu 
 
43
IV. SOSYAL MEDYA NÜFUZLULARININ ÜRETTİĞİ BELLİ BİR MAL VEYA HİZMET KONULU İÇERİKLERİN HUKUKİ İNCELEMESİ 
 
45
B. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Borçlar Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
 
46
C. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Fikri ve Sanat Eserleri Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
 
48
D. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Marka Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
 
52
E. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Haksız Rekabet Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
 
54
F. Sosyal Medya Nüfuzlularının Ürettiği Belli Bir Mal veya Hizmet Konulu İçeriklerin Reklam Hukuku Çerçevesinde Değerlendirilmesi 
 
60
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
 
TANIMI, UNSURLARI VE HUKUKİ NİTELİĞİ
 
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi 
 
68
B. İçeriğin Sosyal Medya Mecrasında Yayınlanması 
 
69
D. Tarafların Anlaşması 
 
71
B. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
 
75
C. Reklamveren ile Ajans Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
 
77
D. Ajans ile Nüfuzlu Arasındaki Sözleşmenin Hukuki Niteliği 
 
79
V. SÖZLEŞMENİN TARAFLARI 
 
81
B. Sosyal Medya Nüfuzlusu 
 
82
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNDE
 
II. SOSYAL MEDYA NÜFUZLUSUNUN BORÇLARI 
 
87
A. İçeriğin Meydana Getirilmesi Borcu 
 
87
B. İçeriği Teslim ve Yayınlama Borcu 
 
89
C. Sadakat ve Özen Borcu 
 
90
D. Araç ve Gereci Sağlama Borcu 
 
92
E. İçeriği Bizzat veya Kendi Yönetimi Altında Meydana Getirme Borcu 
 
93
III. REKLAMVERENİN BORÇLARI 
 
99
B. İçeriğin Oluşturulabilmesi İçin Malzeme Temini Borcu 
 
101
C. İçeriği Gözden Geçirme ve Bildirimde Bulunma Borcu 
 
102
D. İşbirliği Yapma Borcu 
 
104
IV. REKLAM AJANSININ BORÇLARI 
 
104
A. Nüfuz Pazarlaması Sürecini Analiz ve Raporlama Borcu 
 
104
B. Sadakat ve Özen Borcu 
 
105
C. Sosyal Medya Nüfuzlusu ile Reklamveren Arasında Sözleşme Kurulmasına Aracılık Etme 
 
106
NÜFUZ PAZARLAMASI SÖZLEŞMELERİNİN
 
1. Reklamveren ile Nüfuzlu Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı 
 
110
a. Nüfuz Pazarlamasına Konu İçeriğin Yok Olması Nedeniyle Eseri Teslim Borcunun İfasının İmkansızlaşması 
 
110
b. Reklamveren Yüzünden İfanın İmkansızlaşması 
 
112
c. Nüfuzlunun Ölümü veya Yeteneğini Kaybetmesi 
 
113
2. Reklamveren ile Reklam Ajansı Arasındaki Nüfuz Pazarlaması Sözleşmesi Yönünden İfa İmkansızlığı 
 
114
B. Tazminat Karşılığı Sözleşmenin Feshi 
 
116
C. Haklı veya Önemli Sebeple Sözleşmenin Feshi 
 
118
1. Nüfuzlunun İçerik Hazırlamaya Başlaması ve Tamamlaması Yükümlülüğüne Öngörülen Sürede Başlamaması Halinde Sözleşmeden Dönme 
 
120
2. Ayıp Nedeniyle Sözleşmeden Dönme 
 
121
3. Götürü Bedelin İçeriğin Hazırlanması İçin Yeterli Olmaması Halinde Sözleşmeden Dönme 
 
123
4. Yaklaşık Bedelin Aşırı Oranda Aşılması Nedeniyle Sözleşmeden Dönme 
 
125
II. SONA ERMENİN SONUÇLARI 
 
129
C. Gecikme Tazminatı Talebi 
 
132
D. Temerrüt Faizi – Aşkın Zarar ve Sözleşmeden Dönme Talepleri 
 
135
E. Borcun Hiç veya Gereği Gibi İfa Edilmemesinden Doğan Tazminat Sorumluluğu 
 
138
G. Sorumsuzluk Anlaşması 
 
141
NÜFUZ PAZARLAMASI UYUŞMAZLIKLARINDA
 
BAŞVURULABİLECEK YARGI KARARLARI
 
I. GÖREVLİ MAHKEME TESPİTİNE İLİŞKİN KARAR 
 
144
II. SÖZLEŞME BULUNMAYAN NÜFUZ PAZARLAMASI SÜREÇLERİNDE TARAFLARIN TALEP HAKKINA İLİŞKİN KARAR 
 
145
III. NÜFUZLULARIN ETKİ ALANLARI İLE İFADE ÖZGÜRLÜĞÜNÜN SINIRINA İLİŞKİN KARARLAR 
 
146
IV. REKLAM YAPILMASI YASAKLANAN ÜRÜNLER VE REKLAM YAPMASI YASAKLANAN MESLEKLERE İLİŞKİN KARARLAR 
 
148
V. SOSYAL MEDYA ÇEKİLİŞLERİNE İLİŞKİN KARAR 
 
151
VI. ÖRTÜLÜ REKLAMLARA İLİŞKİN KARARLAR 
 
152
VII. TİCARİ AMAÇ TAŞIMA UNSURUNA İLİŞKİN KARAR 
 
155
#REKLAM ETİKETİNİN KULLANIMI
 
I. ETİKET KULLANIMININ YASAL TEMELİ 
 
157
II. REKLAM İÇERİKLERİNE EKLENEBİLECEK ETİKETLER 
 
158
III. SOSYAL MEDYA ETİKETLERİNİN İÇERİKTE KONUMLANDIRILMASI 
 
159
IV. MARKA ADI GEÇEN HER İÇERİĞE REKLAM ETİKETİ KONULUP KONULMAYACAĞI TARTIŞMASI 
 
160
A. Çevrimiçi Pazar Yerleri ile İşbirliği Yapılması Haline İlişkin Değerlendirme 
 
160
B. Çevrimiçi Pazar Yerleri ve/veya Reklamveren ile İşbirliği Olmaması Haline İlişkin Değerlendirme 
 
161