Flutter ile Mobil Uygulama Geliştirme Dart Temelleri – Nesne Yönelimli Programlama Cihan Ürtekin  - Kitap

Flutter ile Mobil Uygulama Geliştirme

Dart Temelleri – Nesne Yönelimli Programlama

4. Baskı, 
Eylül 2024
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
436
Barkod:
9789750294167
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
410,00
24 saat içerisinde temin edilir.
Diğer Baskılar
3. baskı
Kasım 2022
410,00
205,00 (%50)
Kitabın Açıklaması
Kitap, gördüğü yoğun ilgi sonucunda kısa sürede dördüncü baskısını yapmıştır.
Flutter, Google tarafından geliştirilen ve bir kez kod yazarak hem Android hem de iOS platformları için uygulama geliştirmemizi sağlayan güçlü bir teknolojidir. Kısa sürede yüksek performanslı mobil uygulamalar geliştirebilmemize olanak sağlayan Flutter, bu avantajı sayesinde çok kısa zamanda popüler bir teknoloji haline gelmiştir.
Görece yeni bir teknoloji olmasına rağmen Flutter, dünya devi şirketler de dahil olmak üzere birçok şirket tarafından kullanılmaya başlanmıştır ve kullanımı her geçen gün artmaktadır. Bu yüzden Flutter geliştiricilerine olan ihtiyaç da hızla artmaktadır. Siz de Flutter öğrenmeye bir an önce başlayarak dünya çapında büyük şirketler tarafından aranan nitelikte bir yazılımcı olabilirsiniz.
Eğer kendi projelerini hayata geçirmek isteyen bir girişimciyseniz, kodlama aşamasından uygulamayı yayınlama aşamasına kadar ihtiyaç duyduğunuz tüm bilgileri kitapta bulabilir ve hayalinizdeki projeyi hayata geçirebilirsiniz.
Flutter'ı her yönüyle ele alan bu kitap, hiçbir ön bilgi gerektirmemektedir ve herhangi bir programlama tecrübesi olmayan kişilere Flutter öğretmek amacıyla kaynak kitap olarak da kullanılabilir. Kitabın içinde, adım adım A'dan Z'ye gerçek hayatta kullanabileceğiniz dört uygulama bulunmakta olup, ilgili program satırlarını web sitesinden indirebilirsiniz.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Dart Programlama Dili
.
Asenkron Programlama
.
Null Safety
.
Nesne Yönelimli Programlama
.
Widget Kavramı
.
Stateless Widget ve Stateful Widget
.
Temel Widget'lar
.
Ekranlar Arası Geçiş
.
Cihaz Hafızasına Veri Kaydetme
.
JSON Parse
.
İnternetten Veri Çekme
.
Örnek Uygulamalar
.
Uygulamayı Play Store'a Yükleme
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
Önsöz 
5
1. BÖLÜM
DART: TEMEL PROGRAMLAMA
1. DEĞİŞKENLER 
12
1.1. Metinler (String) 
13
1.2. Integer ve Double 
15
1.3. Boolean 
16
1.4. Değişken İsimlendirme 
17
1.5. Çalışma Sırası 
20
1.6. var Anahtar Kelimesi 
20
1.7. null Değerler 
22
1.8. dynamic Veri Tipi 
23
1.9. Tip Dönüşümleri 
24
2. OPERATÖRLER 
27
3. LİST VE SET 
33
3.1. List 
33
3.2. Set 
36
4. MAP 
37
5. SABİTLER 
42
5.1. const ve final Arasındaki Farklar 
43
6. KONTROL YAPILARI 
46
6.1. If Yapısı 
46
6.1.1. If – Else Yapısı 
47
6.1.2. If – Else – If Yapısı 
48
6.1.3. Kısaltma Yapıları 
49
6.1.3.1. Ternary – If (?:) 
49
6.1.3.2. If – null (??) 
50
6.1.3.3. If – Null – Assign (??=) 
51
6.2. Switch – Case Yapısı 
52
7. DÖNGÜLER 
54
7.1. For 
54
7.2. Foreach 
57
7.3. While 
60
7.4. Do – While 
62
8. HATA KONTROLÜ (try – catch – finally) 
64
9. FONKSİYONLAR 
69
9.1. Fonksiyonlar: Matematiksel Anlatım 
85
9.2. Fonksiyonlar: İsimlendirilmiş Parametreler 
90
9.3. Fonksiyonlar: Opsiyonel Parametreler 
98
10. ASENKRON PROGRAMLAMA 
100
10.1. Future 
100
10.2. async ve await 
105
11. YORUM SATIRLARI 
107
12. NULL SAFETY 
110
12.1. Sound Null Safety 
115
12.2. late Anahtar Kelimesi 
116
2. BÖLÜM
DART: NESNE YÖNELİMLİ PROGRAMLAMA
1. SINIF (CLASS) OLUŞTURMA 
123
2. KAPSAM (SCOPE) 
133
2.1. this 
138
3. CONSTRUCTOR (YAPICI METOD) 
140
3.1. Named (İsimlendirilmiş) Constructor 
146
4. ERİŞİLEBİLİRLİK (public ve private) 
147
5. GETTER VE SETTER 
152
6. ABSTRACTION (SOYUTLAMA) 
157
7. ENCAPSULATION (KAPSÜLLEME) 
159
8. INHERITANCE (KALITIM) 
162
8.1. super 
168
9. POLYMORPHISM (ÇOK BİÇİMLİLİK) 
172
10. FONKSİYONEL SINIFLAR 
175
10.1. static 
178
11. ABSTRACT CLASS (SOYUT SINIF) 
179
12. INTERFACE (ARAYÜZ) 
184
13. MİXİN 
190
14. ENUMERATİON (ENUM) 
196
15. PACKAGE (PAKET) 
199
3. BÖLÜM
FLUTTER
1. FLUTTER PROJESİ OLUŞTURMA 
205
2. PROJEYE İLK BAKIŞ 
210
2.1. pubspec.yaml 
211
3. WIDGET KAVRAMI VE İLK KODLAR 
214
4. EKRAN OLUŞTURMA VE SCAFFOLD 
225
5. STATEFUL WIDGET 
234
5.1. Stateless Widget ile Stateful Widget Arasındaki Farklar 
235
5.2. State Kavramı 
239
6. HOT RELOAD VE HOT RESTART 
241
6.1. Hot Reload 
241
6.2. Hot Restart 
241
6.3. Full Restart 
242
7. TEMEL WIDGET'LAR 
243
7.1. Text 
243
7.1.1. Text Style (Yazı Stili) 
245
7.2. Container 
247
7.3. Column ve Row 
252
7.3.1. SizedBox 
259
7.4. Resimler 
262
7.4.1. Image.asset 
265
7.4.2. Image.network 
269
7.4.3. CircleAvatar 
270
7.5. Butonlar 
273
7.5.1. ElevatedButton 
273
7.5.1.1. ElevatedButton.icon 
281
7.5.2. OutlinedButton 
281
7.5.3. TextButton 
282
7.5.4. IconButton 
282
7.5.5. FloatingActionButton (FAB) 
283
7.6. TextField 
285
7.7. ListView 
301
7.7.1. ListView.builder 
304
7.7.2. ListTile 
309
7.8. Expanded 
313
7.8.1. flex Parametresi 
320
7.9. DropdownButton 
323
8. EKRANLAR ARASI GEÇİŞ 
332
8.1. Navigator.push 
335
8.2. Navigator.pushment 
338
8.3. Navigator.pop 
340
8.4. Sayfalar Arası Veri Aktarımı 
342
8.5. PopScope 
350
9. CİHAZ HAFIZASINA VERİ KAYDETME 
352
9.1. Hazır Paket Kullanımı 
353
9.2. SharedPreferences 
355
10. JSON Parse 
367
10.1. initState 
380
10.2. ExpansionTile 
383
11. İNTERNETTEN VERİ ÇEKME () 
387
12. ÖRNEK UYGULAMA: DÜNYA ÜLKELERİ 
402
12.1. widget Anahtar Kelimesi 
427
Yazar Hakkında 
435