Türk Ticaret Kanunu'ndaki Kaptana Dair Hükümlerin Uzaktan Kumanda Edilen Gemilere Uygulanması Halil İbrahim Akcan  - Kitap

Türk Ticaret Kanunu'ndaki Kaptana Dair Hükümlerin Uzaktan Kumanda Edilen Gemilere Uygulanması

1. Baskı, 
Aralık 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
180
Barkod:
9786050524444
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
400,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Denizcilik sektörü, dijitalleşme ve otomasyonun etkisiyle köklü bir dönüşümden geçmektedir. Uzaktan kumanda edilen ve otonom gemiler, seyir emniyetini artırma, operasyonel verimliliği yükseltme ve insan hatasını azaltma hedefleriyle hızla yaygınlaşmaktadır. Ancak bu teknolojik gelişmeler, deniz ticaretinin temel aktörlerinden biri olan "kaptan" kavramını ve ona ilişkin hukuki düzenlemeleri yeniden değerlendirmeyi zorunlu kılmaktadır. Halil İbrahim Akcan'ın bu eseri, Türk Ticaret Kanunu'nda (TTK) kaptana dair hükümlerinin, uzaktan kumanda edilen gemiler bağlamında nasıl uygulanabileceğini kapsamlı biçimde incelemektedir.
Eser, Türk Ticaret Kanunu'ndaki kaptan hükümlerinin, hızla değişen denizcilik teknolojileri karşısında nasıl yorumlanması gerektiğine dair kapsamlı ve yenilikçi bir analiz sunmaktadır. Kaptanlık kurumunun geleceği ve hukuki statüsüne dair belirsizliklerin giderilmesine katkı sağlayan bu kitap, denizcilik hukukunun güncel sorunlarına ışık tutmaktadır.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Genel Olarak Kaptan ve Uzaktan Kumanda Edilen Gemiler
.
TTK'daki Kaptana Dair Hükümlerin Uygulanabilirliğinin İncelenmesi
Kitapla İlgili Kategoriler
Kitabın İçindekileri
ÖN SÖZ 
KISALTMALAR DİZİNİ 
GİRİŞ 
– Araştırmanın Amacı ve Kapsamı 
– İlgili Literatür ve Eserin Literatürdeki Yeri 
– Eserin Plan ve Yöntemi 
GENEL OLARAK KAPTAN VE UZAKTAN KUMANDA EDİLEN GEMİLER 
1.1. Genel Olarak Kaptan 
 1.1.1. Kaptanın Gemi Adamı ve İşveren Vekili Sıfatı 
 1.1.2. Kaptan Olma Şartları ve Yeterlikleri 
 1.1.3. Gemi Adamı Olarak Kaptanın Borçları 
  1.1.3.1. İş Görme Borcu 
  1.1.3.2. Özen Borcu 
  1.1.3.3. İtaat Borcu 
  1.1.3.4. Sadakat Borcu 
1.2. Uzaktan Kumanda Edilen Gemiler 
 1.2.1. Genel Olarak Otonom Gemiler 
 1.2.2. Önde Gelen Otonom Gemi İnşa Projeleri 
 1.2.3. Otonom Gemilerin Hukuki Boyutuna Dair Projeler 
 1.2.4. Uzaktan Kumanda Edilen Gemiler 
  1.2.4.1. Gemi 
  1.2.4.2. Kontrol Merkezi 
   1.2.4.2.1. Niteliği ve İşletilmesi 
   1.2.4.2.2. Fiziki Yapısı ve Personelin Teşkilatlanması 
1.3. Uzaktan Kumanda Edilen Gemilere Dair Doktrinde Yer Alan Bazı Hukuki Tartışmalar 
 1.3.1. Uzaktan Kumanda Edilen Gemiler Hukuki Anlamda “Gemi” Midir? 
 1.3.2. Uzaktan Kumanda Edilen Gemi Ticaret Gemisi Midir? 
 1.3.3. Kontrol Merkezi Personeli Hukuki Anlamda “Gemi Adamı” Mıdır? 
 1.3.4. Uzaktan Kumanda Edilen Geminin Sevk ve İdaresini Üstlenen Kişi Hukuki Anlamda “Kaptan” Mıdır? 
 1.3.5. Sonuç 
TÜRK TİCARET KANUNU’NDA YER ALAN KAPTANA DAİR DÜZENLEMELERİN UZAKTAN KUMANDA EDİLEN GEMİNİN SEVK VE İDARESİNİ ÜSTLENEN KİŞİYE UYGULANABİLİRLİĞİNİN İNCELENMESİ 
2.1. Özen Yükümlülüğü 
2.2. Görevleri 
 2.2.1. Geminin Elverişliliğine Dikkat Etme 
 2.2.2. Yabancı Mevzuata Uyma ve Gemiye Harp Kaçağı Mal Yüklememe 
 2.2.3. Yola Çıkma 
 2.2.4. Gemide Hazır Bulunma 
 2.2.5. Gemi Jurnalinin Tutulmasını Sağlama 
 2.2.6. Deniz Raporu Düzenleme 
2.3. Temsil Yetkisi 
 2.3.1. Donatanın Temsilcisi Sıfatıyla 
  2.3.1.1. Geminin Bulunduğu Yere Göre Donatanı Temsil Yetkisi 
   2.3.1.1.1. Gemi Bağlama Limanında Bulunduğu Sırada 
   2.3.1.1.2. Gemi Bağlama Limanı Dışında Bulunduğu Sırada 
 2.3.2. Yükle İlgililerin Temsilcisi Sıfatıyla 
2.4. Sorumluluğu 
SONUÇ 
KAYNAKÇA