Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Filiz Aydoğan  - Kitap

Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine

1. Baskı, 
Ocak 2005
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x19
Sayfa:
152
Barkod:
9789756392409
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
125,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Günümüzde haber, spor, kültür, eğlence giderek metalaşmakta, toplumsal yaşamın bütün kesitleri bu metalaşmadan payını almaktadır. Bu durumun bir yansıması olarak, günümüzde modern birey de iyi bir yaşamın maddi mallara sahip olmakla mümkün olduğuna inanır duruma gelmektedir. Giderek daha çok sayıda insan yazlık evlerin, yüzme havuzlarının, yurtdışı seyahatlerin, güzel elbiselerin, çok paranın ve ikinci arabanın iyi bir yaşamın sembolü olduğunu düşünmektedir. Sonuçta, pek çok tüketim maddesini lüksten çok gereksinim olarak nitelendiren insanların oranı büyük oranda artmaktadı
Bu inceleme boyunca, amacımız, tüketimi bütünüyle olumsuzlayarak, ahlakçı ya da püriten bir eleştiri yapmak ve ahlaki hükümlerde bulunmak değildir. Bunun yerine, varolan toplumun yapısından kaynaklanan eksikliklerin tüketerek giderilemeyeceğini hatırlatmaktadır.