Bankacılıkta Alternatif Dağıtım Kanallarının Müşteri Tatmini Üzerindeki Etkisi Konya Sanayi Odası'na Kayıtlı Üyeler Üzerinde Bir Araştırma Öğr. Gör. Ahmet Türkmen  - Kitap

Bankacılıkta Alternatif Dağıtım Kanallarının Müşteri Tatmini Üzerindeki Etkisi

Konya Sanayi Odası'na Kayıtlı Üyeler Üzerinde Bir Araştırma

1. Baskı, 
Nisan 2025
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
16x24
Sayfa:
136
Barkod:
9786253772567
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
290,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Dünyada hızla gelişen ve yaygınlaşan bilgi iletişim teknolojileri bankacılık sektörünü de etkilemiş bulunmaktadır. Bilgi iletişim teknolojileri bankacılık sektöründe yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Bu teknolojilerin etkisiyle geleneksel banka ve şube hizmetlerinin yanında mobil bankacılığı, internet bankacılığı gibi alternatif dağıtım kanalları ortaya çıkmıştır. Müşteri odaklı sunulan bu yeni alternatif dağıtım kanalları sayesinde müşterilere zaman ve mekan gibi kıstaslara bağlı olmaksızın bankacılık sektörüyle ilgili işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde yapabilmesine olanak sağlanmaktadır.
Bankacılık sektöründe müşterilere sunulan yeni alternatif dağıtım kanallarından müşterilerin memnuniyeti oldukça önemli bulunmaktadır. Bu kapsamda bankacılık sektöründe müşterilere sunulan yeni alternatif dağıtım kanallarının müşterilerin tatmini üzerindeki etkisinin ortaya konulması önem arz etmektedir. Danışmanlığını gerçekleştirdiğim yüksek lisans tez çalışmasının yayınlandığı bu kitapta Bankacılıkta Alternatif Dağıtım Kanallarının Müşteri Tatmini Üzerindeki Etkisi, Konya Sanayi Odası'na Kayıtlı Üyeler Üzerinde yapılan araştırmayla ortaya konulmuştur. Bu kapsamda bankacılığın dağıtım kanallarında müşteri tatmini üzerine anket çalışması yapılmıştır. Konya ili bünyesinde yer alan Sanayi Odasına kayıtlı 2020 üyeden, kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 350 kişiye anket uygulanmıştır. Yapılan anket uygulaması verileri, SPSS.22 istatistik paket programı ile test edilerek elde edilen bulgular analiz edilmiştir.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Bankacılığın Gelişimi
.
Bankacılıkta Dağıtım Kanalları Ve Faydaları
.
Bankacılıkta Müşteri Tatmini
.
Bankacılıkta Alternatif Dağıtım Kanallarının Müşteri Tatmini Üzerindeki Etkisi: Konya Sanayi Odası Üyeleri Üzerinde Bir Araştırma
Kitapla İlgili Kategoriler
Yorumlar
Kitabın İçindekileri
İÇİNDEKİLER
ÖNSÖZ 
7
İÇİNDEKİLER 
9
TABLOLAR LİSTESİ 
13
ŞEKİLLER LİSTESİ 
15
KISALTMALAR DİZİNİ 
17
GİRİŞ 
19
BİRİNCİ BÖLÜM
BANKACILIĞIN GELİŞİMİ
1. BANKA VE BANKACILIK 
21
2. DÜNYA’DA BANKACILIĞIN TARİHSEL GELİŞİMİ 
23
3. TÜRKİYE’DE BANKACILIĞIN TARİHSEL GELİŞİMİ 
25
3.1. OSMANLI DÖNEMİ 
25
3.2. CUMHURİYET DÖNEMİ 
27
3.2.1. Ulusal Bankalar Dönemi (1923 – 1932) 
28
3.2.2. Özel Amaçlı Kamu Bankaları Dönemi (1933 – 1944) 
28
3.2.3. Özel Bankalar Dönemi (1945 – 1960) 
29
3.2.4. Planlı Dönem (1960 – 1980) 
30
3.2.5. Serbestleşme ve Dışa Açılma Dönemi (1981 – 2001) 
32
3.2.6. Yeniden Yapılandırma Dönemi (2002 – 2007) 
35
4. BANKA TÜRLERİ 
36
4.1. SERMAYE KAYNAĞI AÇISINDAN BANKALAR 
36
4.2. COĞRAFİ ALANA GÖRE BANKALAR 
36
4.3. FAALİYETLERİNE GÖRE BANKALAR 
37
4.3.1. Toptancı Bankalar 
37
4.3.2. Perakendeci Bankalar 
37
İKİNCİ BÖLÜM
BANKACILIKTA DAĞITIM KANALLARI VE FAYDALARI
1. BANKACILIKTA ALTERNATİF DAĞITIM KANALLARI 
39
1.1. OTOMATİK VEZNE MAKİNESİ (ATM) 
40
1.2. İNTERNET BANKACILIĞI 
41
1.3. TELEFON BANKACILIĞI 
42
1.4. MOBİL ŞUBE 
43
1.5. EFTPOS (ELECTRONİC FUNDS TRANSFER AT POİNT OF SALE) 
44
1.6. ÇAĞRI MERKEZLERİ 
44
2. ALTERNATİF DAĞITIM KANALLARININ FAYDALARI 
45
2.1. SINIRSIZ ZAMAN FAYDASI 
45
2.2. SINIRSIZ YER FAYDASI 
46
2.3. ÇEŞİT FAYDASI 
46
2.4. KALİTE FAYDASI 
47
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
BANKACILIKTA MÜŞTERİ TATMİNİ
1. BANKACILIKTA MÜŞTERİ TATMİNİ, ANLAM VE ÖNEMİ 
49
2. MÜŞTERİ TATMİN SÜRECİ 
50
3. MÜŞTERİ TATMİNİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER 
51
3.1. KÜLTÜREL FAKTÖRLER 
51
3.2. SOSYAL FAKTÖRLER 
52
3.3. KİŞİSEL FAKTÖRLER 
53
3.4. PSİKOLOJİK FAKTÖRLER 
54
3.5. DURUMSAL FAKTÖRLER 
55
4. MÜŞTERİ TATMİNİNİN SONUÇLARI 
55
5. MÜŞTERİLER VE DAĞITIM KANALLARI 
56
6. LİTERATÜR ANALİZİ 
59
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
BANKACILIKTA ALTERNATİF DAĞITIM KANALLARININ MÜŞTERİ TATMİNİ
ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: KONYA SANAYİ ODASI ÜYELERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA
1. KONYA İLİNİN SOSYO–EKONOMİK ÖZELLİKLERİ 
67
2. ARAŞTIRMANIN AMACI 
68
3. ARAŞTIRMANIN ÖRNEKLEMİ 
69
4. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 
70
4.1. VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ 
70
4.2. VERİ TOPLAMA ARACI 
70
5. ÜYELERİN TANIMLAYICI İSTATİSTİKLERİNİN DAĞILIMI 
71
5.1. CİNSİYET DAĞILIMI 
71
5.2. YAŞ DAĞILIMI 
72
5.3. MEDENİ DURUM 
73
5.4. ÜYELERİN EĞİTİM DURUMU 
74
5.5. ÜYELERİN AYLIK HANE GELİRİ 
75
5.6. DAĞITIM KANALI KULLANIMI 
76
5.7. İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA SIKLIĞI 
77
5.8. İNTERNET BANKACILIĞI KULLANIM DENEYİMİ 
78
5.9. İNTERNET BANKACILIĞINI KULLANMA VE MEMNUNİYET 
79
6. GÜVENİLİRLİK ANALİZİ 
80
7. ARAŞTIRMADA SAVUNULAN HİPOTEZLERİN ELDE EDİLEN SONUÇLARA
GÖRE YORUMLANMASI 
85
7.1. ARAŞTIRMANIN HİPOTEZLERİ 
85
7.2. HİPOTEZLERİN ANALİZİ 
86
7.2.1 Ki–Kare Hipotez Testlerinin Analizi 
87
7.2.2. İndependent T Testi 
91
7.2.3. ANOVA Testi 
94
8. SONUÇ VE DEĞERLENDİRME 
111
9. ELDE EDİLEN BULGULARIN GENEL DEĞERLENDİRMESİ VE ÖNERİLER 
112
KAYNAKÇA 
117
EKLER 
127
Ek 1: Uygulanan Anket Formu 
127
Ek 2: Güvenirlik Analiz Sonuçları 
132