Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   
Herkes İçin
Android Programlama: Adobe Flash Pro – AS 3.0 AIR SDK
Pratik Teknikler ve Onlarca Uygulama Örneği ile Mobil Programlamaya Başlayın
Haziran 2014 / 1. Baskı / 470 Syf.
Fiyatı: 37.00 TL
İndirimli: 29.90 TL (%20)
Stokta sınırlı sayıda bulunmaktadır (24 saatte kargoya verilir).
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 BaskıTarih Fiyatı İndirimli
 2. Şubat 2015 46.00 TL 39.90 TL (%14)Sepete Ekle
   

Google Play'de milyonların indirdiği oyunların yarısından fazlası, Facebook'ta bağımlılık yapan sosyal oyunlar... Bunların hepsinin Adobe Flash, ActionScript 3.0, AIR SDK & Compiler ve entegre teknolojiler ile yapıldığını biliyor muydunuz? Ayrıca bu araçların sadece oyun programlamada değil, mobil uygulama programlarken de kullanabileceğinizi biliyor muydunuz? Birçok mobil yazılım geliştirici; Google Play ve Facebook'ta Adobe Flash programı sayesinde yüksek miktarda paralar kazanmış ve hala kazanmaya devam etmektedir. Siz de bunun nasıl yapılacağını öğrenmek istiyorsanız, bu kitap size başından sonuna kadar yol gösterecektir.

Kitap; İT Danışmanlığı yapan ve "Mobil Programlama, Oyun Programlama, Oyunlaştırma, E-learning vb." konularda eğitimler veren yazarın; yıllardır eğitimleri esnasında kendisine gelen sorulardan ve mesleki tecrübelerine dayanılarak hazırlanmıştır. Anlatılan konuların daha iyi anlaşılabilmesi adına, kitabın yanında verilen DVD'de yer alan destekleyici eğitim videolarına, örneklere ait kaynak kodlara ve ihtiyaç duyacağınız programlara ulaşabilirsiniz.

Konu Başlıkları
Mobil Programlamaya Giriş, ActionScript 3.0 ile Mobil Programlama Mantığı
Mobil Arayüz Tasarımı, Tema Giydirme ve İnteraktif Bileşen Programlama
Accelerometer API, Touch API, MultiTouch API ve Gestures API Kullanımı
İletişim Araçlarını Kullanmak ve StageWebView ile Web İçerilerini Görüntülemek
SÇLite Veritabanı Yönetimi, XML, JSON ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi Sağlamak
Geolocation API, Lokasyon İşlemleri ve Google Maps Kullanımı
Rich Media ile Uygulama Geliştirmek ve Multimedya Programlama
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Mobil Programlamada ve Animasyonda Performans Yönetimi
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve Uygulamanın Google Play'de Dağıtıma Açılması
Barkod: 9789750228971
Yayın Tarihi: Haziran 2014
Baskı Sayısı:  1
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 470
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: CD

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
DVD Hakkında  11
AndroId Mobil Programlamaya Giriş
Adobe Flash Pro ile Gelişen Mobil Programlama  25
Mobil Programlamada Adobe Flash Pro ve Adobe AIR Kullanmanın Avantajları  25
Flash’ın Mobil Cihazlardaki Hakimiyeti ve Neler Yapabildiği  27
Gerekli Yazılımların Yüklenmesi ve Hazırlıklar
Adobe Flash Pro’nun Kurulması  31
Adobe AIR SDK & Compiler Kurulumu ve Adobe Flash Pro’da Sürüm Güncelleme  35
Kitabın İşleyişi ve Örnekler Hakkında  38
APK Dosyalarının İçeriği  40
İlk Uygulamamızı Hazırlıyoruz ve Çalıştırıyoruz
Mobil Uygulama Şablonları  45
Yeni Bir AIR for Android Projesi Başlatmak ve Sahne Düzenini Oluşturmak  47
Birkaç Görsel Öğe Eklemek ve Nesneler Arası Etkileşim Sağlamak  49
OOP ile İlk ActionScript Class’ımızı Yazmak ve Dahil Etmek  53
Gömülü Sistem Olarak ActionScript 3.0 Komutlarını Yazmak  57
SimCotroller ile Bilgisayar Üzerinde Cihazı Simüle Etme  59
SimController ile Sanal Telefonun 3D Eksen Hareketlerini Algılamak  59
SimController ile Sanal Telefondan Karmaşık Parmak Dokunuşlarını Algılamak  62
Touch Kategorisi  64
Gesture Kategorisi  64
USB Bağlantısı ile Mobil Cihaz / Cihazlar Üzerinde Test Etme  65
Temel Ayarlarla APK Yayımla ve Paketleme  68
Manuel Olarak APK Dosyalarını Android Cihaza Yüklemek  73
Adobe Flash Pro Programına Giriş
Kullanıcı Arayüzünde Hızlı Bir Tur  79
Sahne Düzeni Oluşturmak  80
Tasarım Araçlarının Kullanımı  81
Düzen Araçlarının Kullanımı  88
Timeline, Katman ve Frame Kullanımı  89
ActIonScrIpt 3.0 ile Programlama Mantığını Kavramak ve Genel Dil Yapısı
ActionScript 3.0’ı Tanıyalım  93
ActionScript Kod Editörü ve Kullanımı  96
Butonlar ve Movie Clip’ler  100
Button  100
Movie Clip  102
Orijinal Nesne, Yansıyan Nesne ve Instance Name Kavramı  102
Istance Name örnekleri:  103
Birinci butona tıklandığında:  105
İkinci butona tıklandığında:  105
ActionScript 3.0 Kod Yazma Mantığı, Keyframe ve Nesneler ile İlişkisi  106
Sahne ve İç İçe Nesnelerle AS 3.0'ı İlişkilendirmek  111
Olay Yöneticileri ve Fonksiyonların Kullanımı  113
Mouse Olayları  114
Klavye Olayları  115
Görüntülenen Nesne Olayları  117
Değişken, Sabit ve Nesne Oluşturmak  120
Değişkenler  120
Sabitler  123
Nesneler  123
trace() Komutu ile Kontrol Yapmak  124
Operatörler  125
Atama Operatörü  126
Aritmetik Operatörler  126
Aritmetik Atama Operatörleri  127
Karşılaştırma Operatörleri  128
Mantıksal Operatörler  129
Diğer Tanımlayıcı Operatörler  130
Koşullar  131
if  132
else if  132
else  133
Döngüler  133
for  134
while  135
do while  136
Timeline/Animasyon ve Sahneler Arası Geçiş Kontrolleri  138
Dinamik Obje Oluşturmak  140
Obje Kavramı ve Kütüphaneden Dinamik Olarak Nesne Çağırmak  141
ActionScript 3.0 Dil Kütüphanesinden Obje Oluşturmak  143
Sanal Klavyeden Veri Girişi Almak ve
Verileri İşlemek
Metin Kutusu Türlerini Anlamak  147
Genel Stil ve Davranış Düzenlemeleri  148
Cihaz Fontlarıyla ve Gömülü Fontlarla Çalışmak  149
Metin Kutusunda Dinamik Veri Göstermek  151
Metin Kutusunda HTML Stillerini Kullanmak  151
Metin Kutularından Ekran Klavyesi ile Veri Girişi Almak  153
Çok Satırlı Metin Kutularında Parmak ile Kaydırma Yaptırmak  154
Örnek Proje: Kullanıcı Giriş Formu Uygulaması  156
Mobil Arayüz Tasarımı ve Tema Giydirme
Uygulamaya PNG ve JPG Grafikleri Eklemek  163
Vektör Grafikleri Bitmap Grafiklere Dönüştürmek  163
Vektör Grafiği Bitmap Nesnesine Çevirmek  164
Vektör Olan Movie Clip’e Bitmap Davranışı Vermek  164
ActionScript 3.0 ile Dinamik Nesnelere Bitmap Davranışı Vermek  164
Grafiklere Renk ve Filtre Efektleri Uygulamak  167
PSD Formatlı Mobil Arayüz Tasarımını Uygulamaya Dahil Etme  168
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Araç Çubuğu Uygulaması  170
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Aktif / Pasif Butonu ile Kayan Menü Uygulaması  174
Accelerometer: İvme Ölçeri Kullanmak
Cihaz İvme Ölçer Destek Kontrolü Yapmak  183
Cihazın 3D Eksende Yönünü Algılamak ve İvme Ölçerden Gelen Verileri İşlemek  183
Titreşimi Algılamak ve Alarm Vermek  184
Cihaz ile Yüzey Arasındaki Açıyı Algılamak  186
Yayımlama Ayarları ile Ekran Yönünü Sabitleme veya Otomatik Yapmak  190
Döndürülen Ekran Yönünü Tespit Etmek  192
Ekran Yönüne Göre Uygulamadaki Görsel Öğeleri Yeniden Biçimlendirmek ve Konumlandırmak  195
Touch API: Ekrandan Tek Dokunuşlarla
Basmaları İşlemek
Tek Parmak Hareketlerini Anlamak  201
TAP ve CLICK Olaylarını Karşılaştırmak  201
Parmağın Tek Dokunuşunu Algılamak  202
Parmağın Uzun Süreli Dokunuşunu Algılamak  202
Parmağın Çift Dokunuşunu Algılamak  204
Tut ve Sürükle İşlemleri  204
Aynı Anda İki ve İkiden Fazla Çoklu Dokunuş Noktalarını ve ID’lerini Tespit Etmek  207
Örnek Proje: Kaydırılabilir Liste Uygulaması  211
Aşama 1: Kaydırılabilir Alan  211
Aşama 2: Kaydırma Çubuğu  219
Aşama 3: Kaydırma Alanı İçindeki Butonlar  223
MultITouch API ve Gestures API ile
Ekrandan Karmaşık Dokunuşları İşlemek
Ekran Çoklu Dokunuş Modunu Belirlemek  229
SWIPE: Kaydırma Hareketini Algılamak  229
ZOOM: Çimdik ile Büyütme ve Küçültme Hareketlerini Algılamak  232
ROTATE: Çift Parmak ile Döndürme Hareketini Algılamak  233
PAN: Çift Parmak ile Sürükleme Hareketini Algılamak  234
SoftKey: Analog Tuşları Kullanmak
MENU Tuşu ile Uygulama İçinde Menü Açtırmak  237
BACK Tuşu ile Önceki İçeriklere Dönmek  240
HOME/SEARCH Tuşu ile Uygulamayı Arkaplana Göndermek  244
HOME/SEARH ve KAPATMA Butonu ile Uygulamayı Tamamen Sonlandırmak  245
StageWebVIew: Web Sayfalarını
Uygulama İçinde Yayınlamak
Uygulama İçinde Web Sayfası Görüntüleme Alanı Oluşturmak  249
Tarayıcı Geçmişi ile Sayfalar Arası Geçiş Yapmak ve Sayfa Başlığını Görüntülemek  251
Dinamik Olarak Oluşturulan HTML5 Web İçeriklerini Görüntülemek  256
Lokal (Paket İçinde Gömülü) HTML Dosyalarını Görüntülemek  258
StageWebView İçinde JavaScript Kodlarını Çalıştırmak  262
İletişim Araçlarını Kullanmak
Arama Listesine Numara Göndermek  267
SMS Uygulamasına SMS İçeriği ve Alıcı Numarası Göndermek  269
Wi-Fi ve 3G Bağlantısını Kontrol Ettirmek  271
E-Mail Uygulaması ile E-Mail Mesaj, Alıcı ve Konu İçeriklerini Göndermek  273
Browser Uygulaması ile URL Açtırmak  279
Metin İçindeki Yazıya Tıklandığında Sayfa Açtırmak  279
Metin Kutusuna Tıklandığında Sayfa Açtırmak  280
Butona Tıklandığında Sayfa Açtırmak  280
Sosyal Medyada İçerik Paylaştırmak  281
Paylaş Butonu ve Sosyal Medya Menüsünün Hazırlanması  281
Facebook’ta Paylaşmak  284
Twitter’da Paylaşmak  286
Google+’da Paylaşmak  287
LinkedIn’de Paylaşmak  288
MultImedya İşlemleri ve
Harici Varlıklarla Çalışmak
Uygulama İçinde Ses Dosyalarını Kullanmak  291
Kütüphaneden Ses Yüklemek  291
Harici Ses Dosyaları ile Çalışmak  294
Harici Görüntü Dosyaları ile Çalışmak  297
Harici SWF Dosyalarıyla Çalışmak, Harici SWF’lerin İçindeki Fonksiyonları Tetiklemek ve Veri Göndermek  300
Fotoğraf Galerisine Erişmek ve Fotoğraf Açmak  303
Ön ve Arka Kamera ile Gerçek Zamanlı Görüntü Almak  307
Kamera ile Fotoğraf Çekmek ve Kaydetmek  308
Kamera ile Video Çekmek ve Kaydetmek  310
Örnek Proje: Video Player Uygulaması  310
Dizin Yönetimi, Veri İşleme, SQLIte Veritabanı Yönetimi ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi
Android Cihazlarda Dosya ve Dizin Yönetimi  329
Klasör Varlığı Kontrolü Yapmak, Klasör Oluşturmak ve Silmek  330
Klasör Oluşturmak  330
Klasör Silmek  331
Metin Dosyalarını Okumak, Üzerine Yazmak, Dosyayı Silmek  332
Dosya Oluşturmak ve İçine Veri Yazmak  332
Dosyadan Veri Okumak  334
Dosyayı Silmek  335
SharedObject ile Veri Kaydetmek ve Okumak  335
SharedObject Nedir  336
SharedObject Nesnesi Oluşturmak ve Veri Kaydetmek  336
SharedObject Nesnesinden Veri Okumak  337
JSON ile Çalışmak  338
JSON Web Servisi ile Cihaz IP Bilgisi Öğrenmek  338
JSON Web Servisi ile Gerçek Zaman Bilgisini Öğrenmek  340
RSS / XML Yüklemek ve Parse Etmek  342
Sunucudaki PHP’ye Veri Göndermek ve Veri Almak  344
SQLite ile Veritabanı Yönetimi ve Sorgu Dili Kullanımı  347
SQLite Nedir ve Neden Tercih Edilir  347
SQLite Veritabanı Dosyası Oluşturmak  348
Temel SQL Sorguları  349
Tablo Oluşturmak  349
Tablo Var mı Yok mu Kontrolü  350
SQL Sorgusu Kullanmak ve Verileri Çekmek  350
Tablolara Veri Kaydetmek  352
Verileri Güncellemek  353
Veri Silmek  353
Sorgu ile Veri Çekmek  353
Belirli Bir Sütuna Göre Verileri Sıralamak  353
Belirli Bir Sütunda Veri Aramak ve Göre Verileri Sıralamak  354
Örnek Proje: SharedObject ile Uygulamadan Çıkarken Ayarları Otomatik Kaydetmek  354
Örnek Proje: WordPress Site ile Entegrasyonlu Haber Uygulaması  358
Aşama 1: Haber Kutucuklarının Hazırlanması  362
Aşama 2: WordPress Verilerinin İşlenmesi ve Haberleri Listelemek  363
Aşama 3: Haber Detayının Gösterileceği Bileşeni Hazırlamak  367
Aşama 4: Haber Kutucuklarına Etkileşim Kazandırmak  370
Örnek Proje: Her Açılışta Uygulamaya Yeni Versiyon Kontrolü Yaptırmak ve Marketten Uygulama Güncelletme  372
Aşama 1: Sürüm XML Dosyasını Hazırlamak  372
Aşama 2: Güncelleme Denetimi ve Google Play’den Güncelleme Yapma  373
Örnek Proje: SQLite Veritabanı ile Kayıt Defteri Uygulaması  377
GeolocatIon API: GPS, Lokasyon İşlemleri ve Google Maps Kullanımı
Anlık GPS Verilerini Okumak  387
Google Maps API KEY Almak  389
Google Maps’te Konumumuzu Göstermek  390
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Adobe Cirrus Nedir  397
Adobe Cirrus Servis Numarası Almak  398
RMTP ve RTMFP Veri İletişim Modelini Kavramak  398
MultiCast Veri İletim Ağ Yapısı  399
UniCast ve MultiCast Topoloji Modelleri  400
Point to Point (Noktadan Noktaya)  400
Swarming (Toplanma)  400
Live Application - Level Multicast (Canlı Uygulama – Çoklu Yayın Seviyesi)  401
Distributed Data Storage (Dağınık Veri Toplama)  401
Örnek Uygulama: İki Kişilik Gerçek Zamanlı Oyun Soketi Programlamak  402
Mobil Programlamada Performans Yönetimi
Dinamik Movie Clip’ler Yerine Sprite Kullanmak  415
Değişken Türü Tanımlamalarını Uygun Seçmek  417
Döngüleri Kullanırken Performans Kazanmak  419
Array Yerine Vector Kullanmak  420
FrameRate Değerini Optimum Değerde Kullanmak  421
ENTER_FRAME Yerine Timer Nesnesi Kullanmak  424
Kullanılmayan Olay Yöneticilerini Sonlandırmak  425
Gereksiz Öğelerden Mouse Etkileşimini Kaldırmak  426
Sahne Dışı Öğeleri Görünmez Yapmak  427
Dinamik Metin Kutularında += Operatörü Yerine appendText() Metodunu Kullanmak  429
Kullanılmayan Değişkenleri null ile Boyutsuzlaştırmak  430
GPU Render Modunu Kullanmak  431
Mobil Tasarımda ve Animasyonlarda
Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Vektörel Çizimler Yerine Bitmap Görseller ile Performans Kazanmak  435
Gereksiz Transparan Görsellerden Kaçınmak  435
TileMap Tekniği ile Büyük Ölçekli Görsellerle Çalışmak  436
Gereksiz Efektlerinden Kaçınmak  437
Vektörel Çizimleri ve Metinleri Bitmap’e Çevirmek  438
Ses Dosyası Formatı Seçiminde Dikkatli Olmak  439
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve
Manuel Olarak Manifesto Düzenlemeleri
Uygulama Paketleme Süreci  443
General: Genel Ayarlar  444
Deployment: Paketleme Ayarları  446
Icons: Uygulama İkonlarını Düzenlemek  448
Permissions: Yetkilendirmeler, Manuel Yetkilendirme ve Dil Genişletme  449
Languages: Diller  452
Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Google Play ve Google Play Store Developer Nedir  457
Google Play Store Developer Hesabı Oluşturmak  457
Google Play Store Developer Console’u Hızlıca Tanımak  460
Mobil Uygulamayı Google Play’e Eklemek, Gerekli Tanım Verilerinin ve Görsel Öğelerinin Yüklenmesi  461
Ürün Bilgileri  463
Grafik Öğeleri  464
Kategorizasyon  465
Kişi Ayrıntıları  466
Gizlilik Politikası  466
Olası Yükleme ve Uygulama Yayınlama Sorunlarının Tespiti ve Çözümü  466
Beta / Alfa Beta Test Türünü ve Kullanıcı Gruplarını Belirlemek  467
İstatistik Takibi  469
Olaylar ve Yorumların Takibi  469
Sonsöz  471
Yazar Hakkında  472
 


Uğur Gelişken
Şubat 2015
46.00 TL
İndirimli: 39.90 TL (%13)
Sepete Ekle
Mehmet Akif Arvas
Ocak 2019
39.90 TL
Sepete Ekle
Mustafa Başer
Ocak 2019
55.56 TL
Sepete Ekle
Oğuz Emre Çakıl
Kasım 2018
45.37 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
DVD Hakkında  11
AndroId Mobil Programlamaya Giriş
Adobe Flash Pro ile Gelişen Mobil Programlama  25
Mobil Programlamada Adobe Flash Pro ve Adobe AIR Kullanmanın Avantajları  25
Flash’ın Mobil Cihazlardaki Hakimiyeti ve Neler Yapabildiği  27
Gerekli Yazılımların Yüklenmesi ve Hazırlıklar
Adobe Flash Pro’nun Kurulması  31
Adobe AIR SDK & Compiler Kurulumu ve Adobe Flash Pro’da Sürüm Güncelleme  35
Kitabın İşleyişi ve Örnekler Hakkında  38
APK Dosyalarının İçeriği  40
İlk Uygulamamızı Hazırlıyoruz ve Çalıştırıyoruz
Mobil Uygulama Şablonları  45
Yeni Bir AIR for Android Projesi Başlatmak ve Sahne Düzenini Oluşturmak  47
Birkaç Görsel Öğe Eklemek ve Nesneler Arası Etkileşim Sağlamak  49
OOP ile İlk ActionScript Class’ımızı Yazmak ve Dahil Etmek  53
Gömülü Sistem Olarak ActionScript 3.0 Komutlarını Yazmak  57
SimCotroller ile Bilgisayar Üzerinde Cihazı Simüle Etme  59
SimController ile Sanal Telefonun 3D Eksen Hareketlerini Algılamak  59
SimController ile Sanal Telefondan Karmaşık Parmak Dokunuşlarını Algılamak  62
Touch Kategorisi  64
Gesture Kategorisi  64
USB Bağlantısı ile Mobil Cihaz / Cihazlar Üzerinde Test Etme  65
Temel Ayarlarla APK Yayımla ve Paketleme  68
Manuel Olarak APK Dosyalarını Android Cihaza Yüklemek  73
Adobe Flash Pro Programına Giriş
Kullanıcı Arayüzünde Hızlı Bir Tur  79
Sahne Düzeni Oluşturmak  80
Tasarım Araçlarının Kullanımı  81
Düzen Araçlarının Kullanımı  88
Timeline, Katman ve Frame Kullanımı  89
ActIonScrIpt 3.0 ile Programlama Mantığını Kavramak ve Genel Dil Yapısı
ActionScript 3.0’ı Tanıyalım  93
ActionScript Kod Editörü ve Kullanımı  96
Butonlar ve Movie Clip’ler  100
Button  100
Movie Clip  102
Orijinal Nesne, Yansıyan Nesne ve Instance Name Kavramı  102
Istance Name örnekleri:  103
Birinci butona tıklandığında:  105
İkinci butona tıklandığında:  105
ActionScript 3.0 Kod Yazma Mantığı, Keyframe ve Nesneler ile İlişkisi  106
Sahne ve İç İçe Nesnelerle AS 3.0'ı İlişkilendirmek  111
Olay Yöneticileri ve Fonksiyonların Kullanımı  113
Mouse Olayları  114
Klavye Olayları  115
Görüntülenen Nesne Olayları  117
Değişken, Sabit ve Nesne Oluşturmak  120
Değişkenler  120
Sabitler  123
Nesneler  123
trace() Komutu ile Kontrol Yapmak  124
Operatörler  125
Atama Operatörü  126
Aritmetik Operatörler  126
Aritmetik Atama Operatörleri  127
Karşılaştırma Operatörleri  128
Mantıksal Operatörler  129
Diğer Tanımlayıcı Operatörler  130
Koşullar  131
if  132
else if  132
else  133
Döngüler  133
for  134
while  135
do while  136
Timeline/Animasyon ve Sahneler Arası Geçiş Kontrolleri  138
Dinamik Obje Oluşturmak  140
Obje Kavramı ve Kütüphaneden Dinamik Olarak Nesne Çağırmak  141
ActionScript 3.0 Dil Kütüphanesinden Obje Oluşturmak  143
Sanal Klavyeden Veri Girişi Almak ve
Verileri İşlemek
Metin Kutusu Türlerini Anlamak  147
Genel Stil ve Davranış Düzenlemeleri  148
Cihaz Fontlarıyla ve Gömülü Fontlarla Çalışmak  149
Metin Kutusunda Dinamik Veri Göstermek  151
Metin Kutusunda HTML Stillerini Kullanmak  151
Metin Kutularından Ekran Klavyesi ile Veri Girişi Almak  153
Çok Satırlı Metin Kutularında Parmak ile Kaydırma Yaptırmak  154
Örnek Proje: Kullanıcı Giriş Formu Uygulaması  156
Mobil Arayüz Tasarımı ve Tema Giydirme
Uygulamaya PNG ve JPG Grafikleri Eklemek  163
Vektör Grafikleri Bitmap Grafiklere Dönüştürmek  163
Vektör Grafiği Bitmap Nesnesine Çevirmek  164
Vektör Olan Movie Clip’e Bitmap Davranışı Vermek  164
ActionScript 3.0 ile Dinamik Nesnelere Bitmap Davranışı Vermek  164
Grafiklere Renk ve Filtre Efektleri Uygulamak  167
PSD Formatlı Mobil Arayüz Tasarımını Uygulamaya Dahil Etme  168
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Araç Çubuğu Uygulaması  170
Örnek Proje: Tema Giydirilmiş Aktif / Pasif Butonu ile Kayan Menü Uygulaması  174
Accelerometer: İvme Ölçeri Kullanmak
Cihaz İvme Ölçer Destek Kontrolü Yapmak  183
Cihazın 3D Eksende Yönünü Algılamak ve İvme Ölçerden Gelen Verileri İşlemek  183
Titreşimi Algılamak ve Alarm Vermek  184
Cihaz ile Yüzey Arasındaki Açıyı Algılamak  186
Yayımlama Ayarları ile Ekran Yönünü Sabitleme veya Otomatik Yapmak  190
Döndürülen Ekran Yönünü Tespit Etmek  192
Ekran Yönüne Göre Uygulamadaki Görsel Öğeleri Yeniden Biçimlendirmek ve Konumlandırmak  195
Touch API: Ekrandan Tek Dokunuşlarla
Basmaları İşlemek
Tek Parmak Hareketlerini Anlamak  201
TAP ve CLICK Olaylarını Karşılaştırmak  201
Parmağın Tek Dokunuşunu Algılamak  202
Parmağın Uzun Süreli Dokunuşunu Algılamak  202
Parmağın Çift Dokunuşunu Algılamak  204
Tut ve Sürükle İşlemleri  204
Aynı Anda İki ve İkiden Fazla Çoklu Dokunuş Noktalarını ve ID’lerini Tespit Etmek  207
Örnek Proje: Kaydırılabilir Liste Uygulaması  211
Aşama 1: Kaydırılabilir Alan  211
Aşama 2: Kaydırma Çubuğu  219
Aşama 3: Kaydırma Alanı İçindeki Butonlar  223
MultITouch API ve Gestures API ile
Ekrandan Karmaşık Dokunuşları İşlemek
Ekran Çoklu Dokunuş Modunu Belirlemek  229
SWIPE: Kaydırma Hareketini Algılamak  229
ZOOM: Çimdik ile Büyütme ve Küçültme Hareketlerini Algılamak  232
ROTATE: Çift Parmak ile Döndürme Hareketini Algılamak  233
PAN: Çift Parmak ile Sürükleme Hareketini Algılamak  234
SoftKey: Analog Tuşları Kullanmak
MENU Tuşu ile Uygulama İçinde Menü Açtırmak  237
BACK Tuşu ile Önceki İçeriklere Dönmek  240
HOME/SEARCH Tuşu ile Uygulamayı Arkaplana Göndermek  244
HOME/SEARH ve KAPATMA Butonu ile Uygulamayı Tamamen Sonlandırmak  245
StageWebVIew: Web Sayfalarını
Uygulama İçinde Yayınlamak
Uygulama İçinde Web Sayfası Görüntüleme Alanı Oluşturmak  249
Tarayıcı Geçmişi ile Sayfalar Arası Geçiş Yapmak ve Sayfa Başlığını Görüntülemek  251
Dinamik Olarak Oluşturulan HTML5 Web İçeriklerini Görüntülemek  256
Lokal (Paket İçinde Gömülü) HTML Dosyalarını Görüntülemek  258
StageWebView İçinde JavaScript Kodlarını Çalıştırmak  262
İletişim Araçlarını Kullanmak
Arama Listesine Numara Göndermek  267
SMS Uygulamasına SMS İçeriği ve Alıcı Numarası Göndermek  269
Wi-Fi ve 3G Bağlantısını Kontrol Ettirmek  271
E-Mail Uygulaması ile E-Mail Mesaj, Alıcı ve Konu İçeriklerini Göndermek  273
Browser Uygulaması ile URL Açtırmak  279
Metin İçindeki Yazıya Tıklandığında Sayfa Açtırmak  279
Metin Kutusuna Tıklandığında Sayfa Açtırmak  280
Butona Tıklandığında Sayfa Açtırmak  280
Sosyal Medyada İçerik Paylaştırmak  281
Paylaş Butonu ve Sosyal Medya Menüsünün Hazırlanması  281
Facebook’ta Paylaşmak  284
Twitter’da Paylaşmak  286
Google+’da Paylaşmak  287
LinkedIn’de Paylaşmak  288
MultImedya İşlemleri ve
Harici Varlıklarla Çalışmak
Uygulama İçinde Ses Dosyalarını Kullanmak  291
Kütüphaneden Ses Yüklemek  291
Harici Ses Dosyaları ile Çalışmak  294
Harici Görüntü Dosyaları ile Çalışmak  297
Harici SWF Dosyalarıyla Çalışmak, Harici SWF’lerin İçindeki Fonksiyonları Tetiklemek ve Veri Göndermek  300
Fotoğraf Galerisine Erişmek ve Fotoğraf Açmak  303
Ön ve Arka Kamera ile Gerçek Zamanlı Görüntü Almak  307
Kamera ile Fotoğraf Çekmek ve Kaydetmek  308
Kamera ile Video Çekmek ve Kaydetmek  310
Örnek Proje: Video Player Uygulaması  310
Dizin Yönetimi, Veri İşleme, SQLIte Veritabanı Yönetimi ve Web Servisleri ile Veri Alış Verişi
Android Cihazlarda Dosya ve Dizin Yönetimi  329
Klasör Varlığı Kontrolü Yapmak, Klasör Oluşturmak ve Silmek  330
Klasör Oluşturmak  330
Klasör Silmek  331
Metin Dosyalarını Okumak, Üzerine Yazmak, Dosyayı Silmek  332
Dosya Oluşturmak ve İçine Veri Yazmak  332
Dosyadan Veri Okumak  334
Dosyayı Silmek  335
SharedObject ile Veri Kaydetmek ve Okumak  335
SharedObject Nedir  336
SharedObject Nesnesi Oluşturmak ve Veri Kaydetmek  336
SharedObject Nesnesinden Veri Okumak  337
JSON ile Çalışmak  338
JSON Web Servisi ile Cihaz IP Bilgisi Öğrenmek  338
JSON Web Servisi ile Gerçek Zaman Bilgisini Öğrenmek  340
RSS / XML Yüklemek ve Parse Etmek  342
Sunucudaki PHP’ye Veri Göndermek ve Veri Almak  344
SQLite ile Veritabanı Yönetimi ve Sorgu Dili Kullanımı  347
SQLite Nedir ve Neden Tercih Edilir  347
SQLite Veritabanı Dosyası Oluşturmak  348
Temel SQL Sorguları  349
Tablo Oluşturmak  349
Tablo Var mı Yok mu Kontrolü  350
SQL Sorgusu Kullanmak ve Verileri Çekmek  350
Tablolara Veri Kaydetmek  352
Verileri Güncellemek  353
Veri Silmek  353
Sorgu ile Veri Çekmek  353
Belirli Bir Sütuna Göre Verileri Sıralamak  353
Belirli Bir Sütunda Veri Aramak ve Göre Verileri Sıralamak  354
Örnek Proje: SharedObject ile Uygulamadan Çıkarken Ayarları Otomatik Kaydetmek  354
Örnek Proje: WordPress Site ile Entegrasyonlu Haber Uygulaması  358
Aşama 1: Haber Kutucuklarının Hazırlanması  362
Aşama 2: WordPress Verilerinin İşlenmesi ve Haberleri Listelemek  363
Aşama 3: Haber Detayının Gösterileceği Bileşeni Hazırlamak  367
Aşama 4: Haber Kutucuklarına Etkileşim Kazandırmak  370
Örnek Proje: Her Açılışta Uygulamaya Yeni Versiyon Kontrolü Yaptırmak ve Marketten Uygulama Güncelletme  372
Aşama 1: Sürüm XML Dosyasını Hazırlamak  372
Aşama 2: Güncelleme Denetimi ve Google Play’den Güncelleme Yapma  373
Örnek Proje: SQLite Veritabanı ile Kayıt Defteri Uygulaması  377
GeolocatIon API: GPS, Lokasyon İşlemleri ve Google Maps Kullanımı
Anlık GPS Verilerini Okumak  387
Google Maps API KEY Almak  389
Google Maps’te Konumumuzu Göstermek  390
Mobil Uygulamalarda Soket Servisi Kullanmak ve Çoklu Kullanıcı İşlemleri
Adobe Cirrus Nedir  397
Adobe Cirrus Servis Numarası Almak  398
RMTP ve RTMFP Veri İletişim Modelini Kavramak  398
MultiCast Veri İletim Ağ Yapısı  399
UniCast ve MultiCast Topoloji Modelleri  400
Point to Point (Noktadan Noktaya)  400
Swarming (Toplanma)  400
Live Application - Level Multicast (Canlı Uygulama – Çoklu Yayın Seviyesi)  401
Distributed Data Storage (Dağınık Veri Toplama)  401
Örnek Uygulama: İki Kişilik Gerçek Zamanlı Oyun Soketi Programlamak  402
Mobil Programlamada Performans Yönetimi
Dinamik Movie Clip’ler Yerine Sprite Kullanmak  415
Değişken Türü Tanımlamalarını Uygun Seçmek  417
Döngüleri Kullanırken Performans Kazanmak  419
Array Yerine Vector Kullanmak  420
FrameRate Değerini Optimum Değerde Kullanmak  421
ENTER_FRAME Yerine Timer Nesnesi Kullanmak  424
Kullanılmayan Olay Yöneticilerini Sonlandırmak  425
Gereksiz Öğelerden Mouse Etkileşimini Kaldırmak  426
Sahne Dışı Öğeleri Görünmez Yapmak  427
Dinamik Metin Kutularında += Operatörü Yerine appendText() Metodunu Kullanmak  429
Kullanılmayan Değişkenleri null ile Boyutsuzlaştırmak  430
GPU Render Modunu Kullanmak  431
Mobil Tasarımda ve Animasyonlarda
Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Vektörel Çizimler Yerine Bitmap Görseller ile Performans Kazanmak  435
Gereksiz Transparan Görsellerden Kaçınmak  435
TileMap Tekniği ile Büyük Ölçekli Görsellerle Çalışmak  436
Gereksiz Efektlerinden Kaçınmak  437
Vektörel Çizimleri ve Metinleri Bitmap’e Çevirmek  438
Ses Dosyası Formatı Seçiminde Dikkatli Olmak  439
Gelişmiş Paketleme Ayarları ve
Manuel Olarak Manifesto Düzenlemeleri
Uygulama Paketleme Süreci  443
General: Genel Ayarlar  444
Deployment: Paketleme Ayarları  446
Icons: Uygulama İkonlarını Düzenlemek  448
Permissions: Yetkilendirmeler, Manuel Yetkilendirme ve Dil Genişletme  449
Languages: Diller  452
Uygulamanın Google Play’de Dağıtıma Açılması
Google Play ve Google Play Store Developer Nedir  457
Google Play Store Developer Hesabı Oluşturmak  457
Google Play Store Developer Console’u Hızlıca Tanımak  460
Mobil Uygulamayı Google Play’e Eklemek, Gerekli Tanım Verilerinin ve Görsel Öğelerinin Yüklenmesi  461
Ürün Bilgileri  463
Grafik Öğeleri  464
Kategorizasyon  465
Kişi Ayrıntıları  466
Gizlilik Politikası  466
Olası Yükleme ve Uygulama Yayınlama Sorunlarının Tespiti ve Çözümü  466
Beta / Alfa Beta Test Türünü ve Kullanıcı Gruplarını Belirlemek  467
İstatistik Takibi  469
Olaylar ve Yorumların Takibi  469
Sonsöz  471
Yazar Hakkında  472
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2019