Beşinci (9.) Baskıya Önsöz
5
II. İDARİ İŞLEMLERİN ÖZELLİKLERİ
28
C. Re’sen İcra Edilebilirlik
29
D. Hukuka Uygunluk Karinesinden Yararlanma
30
III. İDARİ İŞLEMLERİN TÜRLERİ
32
I. BİREYSEL İDARİ İŞLEMLERİN SINIFLANDIRILMASI
35
B. Doğuracakları Hukukî Sonuçları Açısından
36
3. Belirleyici İşlemler
37
C. Açıklanan İradenin Sayısına ve İradenin Açıklanmasındaki Usule Göre
37
Ç. Açıklanan İradenin Şekline Göre
39
a. Zımni Ret İşlemleri
39
b. Zımni Kabul İşlemleri
40
D. Etkileri Bakımından
40
1. Yararlandırıcı İşlemler
40
2. Yükümlendirici İşlemler
41
E. İsteğe Bağlı Olup Olmamalarına Göre İdari İşlemler
41
1. İsteğe Bağlı Olmayan İşlemler
41
2. İsteğe Bağlı İşlemler
41
F. İcraî Olup Olmamalarına Göre İdari İşlemler
42
b. İcrai İdari İşlemin Unsurları
42
2. İcrai Olmayan İşlemler
45
I. Yapılmakla Tükenen İşlemler
51
II. İDARİ KARARLARIN ALINMASI VE HUKUKA AYKIRILIK
51
A. Yetki Kuralları ve Hukuka Aykırılık
51
1. İdare Hukukunda Yetki Kavramı
51
2. Yetkinin Değişik Görünümleri
53
a. Kişi Bakımından Yetki
53
b. Konu Bakımından Yetki
54
c. Zaman Yönünden Yetki
56
3. Yetki Devri, İmza Yetkisinin Devri, Vekâlet, Tedviren Görevlendirme
60
b. İmza Yetkisinin Devri
63
c. Yetki Genişliği İle Yetki Devri ve İmza Devri Arasındaki Farklar
65
d. Tedviren Görevlendirme
67
4. Yetki Kuralının İstisnaları
68
a. Fiili Memur Teorisi
68
b. Yetki Paralelliği İlkesi
70
5. Yetki Kurallarına Aykırılık Halleri ve Yaptırımları
70
ç. Açık ve Bariz Yetki Tecavüzü
73
B. Şekil ve Usul Kuralları
74
b. Belli Başlı Şekil Kuralları
75
b. Belli Başlı Usul Kuralları
78
3. Şekil ve Usul Kurallarına Aykırılık ve Yaptırımları
83
a. Şekil ve Usul Sakatlığı Kavramı
83
b. Şekil–Usul Sakatlıklarının Sonuçları
83
C. İdarenin İradesinin Açıklanmasında Sakatlık Halleri
84
III. İDARİ KARARLARIN İÇERİĞİNİ DÜZENLEYEN (ESASA İLİŞKİN) KURALLAR VE HUKUKA AYKIRILIK
88
A. Sebep Unsuru ve Hukuka Aykırılık
88
3. İdari İşlemlerin Sebebinin Gösterilmesi
89
4. Sebeplerin Çokluğu, Sebep İkamesi ve Yasal Temel İkamesi
90
5. Sebep Unsurundaki Aykırılık Halleri
92
B. Konu Unsuru ve Hukuka Aykırılık
93
2. Konu Unsurundaki Hukuka Aykırılıklar
93
a. Konusunun Mümkün ve Meşru Olmaması
93
b. Sebep İle Konu Arasındaki Bağın Kopukluğu
94
c. Kanuna Aykırılık Halleri
94
2. Maksat Unsuruna Aykırılık Halleri
97
Ç. İdarenin Takdir Yetkisi ve Bağlı Yetki
98
b. Takdir Yetkisinin Gerekliliği
99
c. Takdir Yetkisinin Alanı: Yerindelik
101
ç. Takdir Yetkisinin Bulunduğu Haller
101
aa. Kanunlarda Açıkça Gösterilmesi
101
bb. Kanunlarda Belirsiz Kavramların Kullanıldığı Haller
102
cc. De Facto Durumlar
103
çç. Takdir Yetkisinin Sınırları
104
dd. Takdir Yetkisinin Yargısal Denetimi
107
IV. İDARİ İŞLEMLERİN HUKUKA AYKIRILIĞININ YAPTIRIMLARI: YOKLUK VE İPTAL
110
V. İDARİ İŞLEMLERİN YÜRÜRLÜĞE GİRMESİ
115
A. Düzenleyici İşlemlerin Yürürlüğe Girmesi
115
B. Bireysel İşlemlerin Yürürlüğe Girmesi
115
2. Yayın/Bildirim (Açıklama) Kuramı
116
VI. İDARİ İŞLEMLERİN GEÇMİŞE ETKİLİ OLMAMASI
117
A. Kural: Geçmişe Etkili Olmama
117
1. Kanunun İdari İşlemin Geçmişe Etkili Olacağını Öngörmesi
117
2. İdari İşlemin Mahkemece İptal Hükmünün Geçmişe Etkili Olması
117
3. Geri Alınan İdari İşlemin Geçmişe Etkili Olması
118
VII. İDARİ KARARLARA AYKIRILIĞIN SONUÇLARI: İDARİ YAPTIRIMLAR
118
1. Tanım ve Özellikleri
118
3. İdari Yaptırımlara Hakim Olan İlkeler
121
a. Esasa İlişkin İlkeler
122
b. Usule İlişkin İlkeler
124
4. İdari Yaptırımların Yargısal Denetimi
126
B. Re’sen İcra (Doğrudan Uygulama)
128
2. Re’sen İcra Yetkisinin Görünümleri
129
a. Zorla İcra Yetkisi
129
b. İlgili Hesabına Yerine Getirme
129
c. Dolaylı Zorlamayla İcra
130
VIII. İDARİ İŞLEMLERİN SONA ERMESİ
130
A. İdarenin İradesi Dışındaki Nedenler
131
a. Belli Bir Sürenin Dolması
132
b. Bozucu (İnfisahi) Şartın Gerçekleşmesi
132
B. İdarî İşlemi Yapan Makamın İradesine Bağlı Nedenler
132
b. Geri Alınabilecek İşlemler
133
DÜZENLEYİCİ İDARÎ İŞLEMLER
I. İDARENİN DÜZENLEME YETKİSİ
139
B. Türk Hukukunda İdarenin Düzenleme Yetkisi
140
II. DÜZENLEYİCİ İDARÎ İŞLEM TÜRLERİ
143
A. Cumhurbaşkanlığı Kararnameleri
143
1. Olağan Kararnameler
144
2. Olağanüstü Kararnameler
150
C. Diğer Düzenleyici İşlemler
153
Ç. Plan ve Programlar
154
3. Mekansal Plan ve Programlar
156
D. 2017 Anayasa Değişiklikleriyle Kaldırılan Düzenleyici İdari İşlemler
159
1. Kanun Hükmünde Kararnameler
159
İDARİ İŞLEMİN YAPILIŞ USULÜ
I. İDARİ USUL KAVRAMI VE TANIM
161
II. İDARİ USULÜN KANUNLAŞTIRILMASI
163
III. ÖNEMLİ İDARİ USUL İLKELERİ
164
A. Re’sen Araştırma İlkesi
164
Ç. Bilgi Edinme ve Belgelere Erişme Hakkı
167
2. Türk Hukukunda Bilgi Edinme Hakkı
169
b. Hakkın Yükümlüleri
170
ç. Başvuruların Cevaplandırılması
171
d. Hakkın Kullandırılması
172
e. Bilgi Edinme Süresi
172
f. Bilgi Edinme Ücreti
172
h. Bilgi Edinme ve Değerlendirme Kurulu
174
ı. Bilgi Edinme Hakkının Kapsamı Dışında Kalan Bilgi ve Belgeler
175
D. Danışmanlık ve Hukukî Yardım
176
F. Başvuru Yollarının Gösterilmesi
178
IV. İDARİ USUL İLKELERİNE İLİŞKİN DİĞER DÜZENLEMELER
181
A. Kamu Görevlileri Etik Davranış İlkeleri İle İlgili Düzenlemeler
181
1. Hukuka Uygun Davranma
182
2. Ayrımcılık Yapmama
183
4. Yetkileri Kötüye Kullanmama
184
6. Halkın Meşru Beklentilerine Saygılı ve Tutarlı Olmak
187
7. Halka Öğüt vermek ve Yol Göstermek
187
9. Başvuruları Kabul Etmek ve Zamanında Cevaplandırmak
188
10. Hediye Almama ve Menfaat Sağlamama
189
11. Hesap Verebilirlik
190
12. Mal Bildiriminde Bulunma
191
B. Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik
191
C. 6328 Sayılı Kamu Denetçiliği Kurumu Kanunu
192
Ç. 6698 Sayılı Kişisel Verileri Koruma Kanunu
193
D. 6701 Sayılı Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Kanunu
195
İDARİ SÖZLEŞMELER VE KAMU İHALELERİ
I. İDARE HUKUKUNDA SÖZLEŞME KAVRAMI VE İDARENİN SÖZLEŞMELERİ
197
II. İDARÎ SÖZLEŞMELER
198
B. İdarî Sözleşmelerin Ölçütleri
200
1. Genel Şart: Taraflardan Birinin İdare Olması
200
2. İdarî Sözleşme’nin Kanunda Açıkça Belirtilmesi
201
3. Konusunun Kamu Hizmeti Olması ve Kamu Hizmetinin İşlemesini Sağlamak Amacıyla Yapılması
202
C. Belli Başlı İdarî Sözleşme Türleri
204
a. Mali İltizam Sözleşmeleri
204
b. Kamu Borçlanma Sözleşmeleri
204
c. Yeraltı/Yerüstü Servetlerinin İşletilmesine İlişkin Sözleşmeler
205
ç. Orman İşletme Sözleşmeleri
205
d. İdari Hizmet Sözleşmeleri
206
e. Müşterek Emanet Sözleşmeleri
207
f. Kamu Hizmeti İmtiyaz Sözleşmeleri
207
a. Yap–İşlet–Devret Sözleşmeleri
211
b. Yap–İşlet Sözleşmeleri
212
c. Görevlendirme Sözleşmeleri
213
ç. İşletme Hakkının Devri (Devral–İşlet–Devret) Sözleşmeleri
214
III. İDARENİN SÖZLEŞMELERİNİN YAPILIŞ USULÜ (KAMU İHALELERİ)
215
B. Mal ve Hizmet Alımları İle Yapım İşlerine İlişkin İhaleler
217
1. Kapsam ve İstisnalar
217
2. İhalelere Egemen Olan Temel İlkeler
221
b. Yarışma (Serbest Rekabet) İlkesi
222
c. Ekonomik ve Mali, Teknik ve Mesleki Yeterlilik İlkesi
224
d. Güvenilirlik İlkesi
225
e. İhalenin Bölünmezliği İlkesi
226
f. Ödeneksiz İhale Yapılamayacağı İlkesi
226
g. Eşit Muamele İlkesi
227
ğ. Farklı Nitelikteki İhtiyaçların Aynı İhalede Toplanamaması İlkesi
228
b. Belli İstekliler Arasında İhale Usulü
230
d. Tasarım Yarışmaları
234
c. İhale Dokümanının Alınması ve İhaleye Katılma
237
ç. Tekliflerin Değerlendirilmesi
237
d. İhale Kararı ve Onaylanması
238
e. Sözleşmenin Yapılması ve Kuruma Bildirilmesi
240
5. Danışmanlık Hizmet İhaleleri
241
6. Diğer İhale Usulleri
243
7. Sözleşmenin Hukukî Niteliği
244
C. Mal ve Hizmet Alımları İle Yapım İşleri Dışındaki İhaleler
244
2. İhalelere Egemen Olan Temel İlkeler
245
4. Hazırlık İşlemleri
246
5. Tekliflerin Değerlendirilmesi ve İhale Kararı
247
Ç. İhale Uyuşmazlıkları ve Çözüm Yolları
248
1. İdari Başvuru Yolları
248
a. İdareye Şikâyet Başvurusu
248
b. Kuruma İtirazen Şikâyet Başvurusu
249
IV. İDARİ SÖZLEŞMELERİN ŞEKLİ
253
V. İDARİ SÖZLEŞMELERİN UYGULANMASI
255
A. Sözleşmecinin Hakları ve Borçları
255
1. Sözleşmecinin Borçları
255
2. Sözleşmecinin Hakları
256
b. Sözleşmenin Yeni Şartlara Uydurulmasını İsteme Hakkı
256
c. Sözleşmenin Mali Dengesinin Korunmasını İsteme Hakkı
257
ç. Kamulaştırma Yapılmasını İsteme Hakkı
258
B. İdarenin Yükümlülükleri ve Hakları
258
1. İdarenin Yükümlülükleri
258
C. İdari Sözleşmelerin Sona Ermesi
259
KOLLUK (ZABITA) HİZMETLERİ
I. KOLLUK HİZMETİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
263
1. Kolluk Yetkileri Özel Kişilere Devredilemez
263
2. Kolluk Yetkileri Sözleşme Konusu Yapılamaz
264
3. Kolluk Yetkileri Gelir Sağlamak Amacıyla Kullanılamaz
264
II. İDARİ KOLLUĞUN AMACI: KAMU DÜZENİ
265
A. Kamu Düzeni Kavramı
265
B. Kamu Düzeninin Unsurları
265
2. Kamu Huzur ve Sükûnu
267
4. Toplumsal (Genel) Ahlâk
267
5. Kamu Düzeninin Zenginleşen Muhtevası: Yeni Unsurlar
268
A. İdarî Kolluk – Adlî Kolluk
270
3. İdari Kolluk –Adli Kolluk Ayrımının Önemi
271
B. Genel İdari Kolluk – Özel İdari Kolluk
273
1. Genel İdarî Kolluk
273
3. Özel Güvenlik Teşkilatı
276
IV. KOLLUK MAKAMLARI VE PERSONELİ
280
1. Genel İdarî Kolluk Makamları
281
2. Özel İdarî Kolluk Makamları
281
1. Asli Genel İdari Kolluk Personeli
282
2. Yardımcı Genel İdari Kolluk Personeli
284
b. Görev ve Yetkileri
285
V. KOLLUK YETKİLERİNİN ÇATIŞMASI
287
A. Genel ve Özel Kolluk Yetkilerinin Çatışması ve Yarışması
287
B. Genel Kolluk Makamları Arasında Çatışma ve Yarışma
288
VI. KOLLUK İŞLEMLERİ, USULLERİ VE YAPTIRIMLARI
288
1. Düzenleyici Kolluk İşlemleri
288
2. Bireysel Kolluk İşlemleri
289
3. Serbestlik Usulü (Düzeltici Sistem)
292
C. Kolluk Yaptırımları
292
2. Faaliyeti Erteleme/ Son Verme
293
4. Kendiliğinden Harekete Geçme
294
5. Silah ve Zor Kullanma
295
VII. KOLLUK YETKİSİNİN SINIRLARI
296
B. İdari İşlem Bakımından Sınırları
297
VIII. KOLLUK GÖZETİM KOMİSYONU
298
IX. KOLLUK YETKİLERİNİN GENİŞLEMESİ: OLAĞANÜSTÜ YÖNETİM USULLERİ
300
A. Olağanüstü Yönetim Usulü Kavramı
300
B. Olağanüstü Yönetim Usulü: Olağanüstü Hal
302
1. Olağanüstü Halin Sebepleri
302
2. Olağanüstü Halin İlanı
302
3. Olağanüstü Hal İlanının Sonuçları
303
a. Temel Hak ve Özgürlüklerin Durdurulması
303
b. Olağanüstü Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi Çıkarılabilmesi
304
c. Kolluk Yetkilerinin Kullanılması
305
4. Seferberlik ve Savaş Hali
305
I. TANIM VE KAMU HİZMETİNİN ŞARTLARI
307
3. Hukuki Rejimi Açısından (Şekli Açıdan)
308
B. Kamu Hizmetinin Şartları
309
1. Faaliyetin Kamu Tüzel Kişisi veya Denetimi Altında Özel Kişiler Tarafından Yürütülmesi (Organik Unsur)
309
2. Kamu Yararı (Maddi Unsur)
310
II. KAMU HİZMETİNİN KURULMASI VE KALDIRILMASI
312
A. Kamu Hizmetlerinin Kurulması
312
1. Milli Kamu Hizmetlerinin Kurulması
312
2. Mahalli Kamu Hizmetlerinin Kurulması
313
B. Kamu Hizmetlerinin Kaldırılması
313
III. KAMU HİZMETİNİN GENEL İLKELERİ
314
A. Süreklilik ve Düzenlilik İlkesi
314
B. Değişkenlik ve Uyum İlkesi
315
C. Bedelsizlik (Meccanilik) İlkesi
316
D. Eşitlik ve Tarafsızlık İlkesi
317
IV. KAMU HİZMETİNİN TÜRLERİ
318
A. Kullanılan Usule Göre
318
B. Tekel Niteliğinde Olan–Tekel Niteliğinde Olmayan Kamu Hizmetler
318
1. İdarî Kamu Hizmetleri
319
2. İktisadî Kamu Hizmetleri
319
3. Sosyal Kamu Hizmetleri
319
4. Bilimsel, Teknik ve Kültürel Hizmetler
319
V. KAMU HİZMETİNİN GÖRÜLME USULLERİ
320
B. Kamu Hizmetlerinin Özel Kişilerce Yürütülmesi
321
1. Ruhsat ya da Lisans Usulü
322
ba. Görevlendirme Usulü
327
bb. Yap–İşlet–Devret Usulü
329
bç. İşletme Hakkının Devri Usulü
333
bd. Kullanım Hakkı Alınması Usulü
335
be. Kamu–Özel İşbirliği Usulü
335
I. İDARENİN SORUMLULUĞUNUN GELİŞİMİ
337
II. İDARENİN SORUMLULUĞUNUN TÜRLERİ
339
A. Özel Hukuktan Doğan Sorumluluğu
339
B. Kamu (İdare) Hukukundan Doğan Sorumluluğu
340
III. İDARENİN SORUMLULUĞUNUN TEMELİ
340
IV. İDARENİN KUSURA DAYANAN SORUMLULUĞU
341
1. Tanım ve Özellikleri
342
2. Hizmet Kusuru Teşkil Eden Haller
344
a. İdari Eylemlere İlişkin Hizmet Kusuru
344
b. İdari İşlemlere ilişkin Hizmet Kusuru
347
c. Mahkeme Kararlarının Uygulanmamasından Doğan Hizmet Kusuru
348
3. Hukuka Aykırılık ve Kusur
349
4. Kusurun Derecesi, Kanıtlanması ve Kusur Karînesi
349
B. Hizmet Kusuru – Kişisel Kusur Ayrımı
351
1. Kişisel Kusur Kavramı
351
2. Kişisel Kusur Sayılan Durumlar
352
b. Hizmetten Ayrılabilen Kusurlar
353
c. Suç Sayılan Kusurlar
354
V. İDARENİN KUSURSUZ SORUMLULUĞU
357
A. Kusursuz Sorumluluğun Doğuşu
357
B. Kusursuz Sorumluluk İlkeleri
359
1. Risk (Hasar=Tehlike) İlkesi
359
a. İdarenin Tehlikeli Faaliyetlerde Bulunması ve Tehlikeli Araç Kullanması
360
2. Kamu Külfetleri Karşısında Eşitlik İlkesi
364
B. Hukuka Uygun İşlemlerde Kusursuz Sorumluluk
366
C. Kamu Hizmetlerinin Yürütülmesine Katılmada Kusursuz Sorumluluk
366
VI. İDARENİN SORUMLULUĞUNUN ŞARTLARI
367
A. Eylem veya İşlem Niteliğinde Bir Fiil
367
C. İlliyet (Nedensellik) Bağı
368
VII. İDARENİN SORUMLULUĞUNU KALDIRAN YA DA AZALTAN NEDENLER
371
B. Beklenilmeyen Haller
372
C. Zarar Görenin Kusuru
373
Ç. Üçüncü Kişinin Kusuru
374
VIII. ZARARIN TAZMİNİ
374
A. Zararın Tazminine İlişkin İlkeler
375
B. Zararın Miktarının Tespiti
376
I. KAMU MALI KAVRAMI VE SINIFLANDIRILMASI
379
B. Kamu Mallarının Sınıflandırılması
380
1. Kullanma ve Tahsis Yönü Bakımından
380
2. Tahsis Kökeni Bakımından
381
3. Kamu Malı Niteliğini Kazanma Açısından
382
II. İDARENİN KAMU MALLARI ÜZERİNDEKİ HAKLARININ NİTELİĞİ
383
III. KAMU MALLARININ HUKUKİ REJİMİ
384
A. Kamu Malları Devir ve Ferağ Edilemez
384
B. Kamu Malları Haczedilemez
386
C. Kamu Malları Kazandırıcı Zamanaşımıyla Kazanılamaz
388
Ç. Kamu Malları Üzerinde Sınırlı Aynî Haklar Kurulamaz
389
D. Taşınmaz Kamu Malları Tapu Kütüğüne Tescile Tabî Değildir
390
E. Kamu Malları Kamulaştırılamaz
392
F. Kamu Malları Vergi ve Resim Gibi Malî Yükümlülüklerin Dışındadır
392
G. Kamu Malları Özel Korunmaya Tabîdir
392
IV. KAMU MALI NİTELİĞİNİN KAZANILMASI VE KAYBEDİLMESİ
394
A. Kamu Malı Niteliğinin Kazanılması
394
2. Hizmet ve Orta Mallarında
395
B. Kamu Malı Niteliğinin Kaybedilmesi
400
1. Hizmet ve Orta Mallarında
400
V. KAMU MALLARINDAN YARARLANMANIN HUKUKİ REJİMİ
403
A. İdarece Yararlanma
403
B. Özel Kişilerce Yararlanma
404
1. Orta Mallarından Yararlanma
404
2. Hizmet Mallarından Yararlanma
406
3. Sahipsiz Mallardan Yararlanma
406
VI. İDARENİN MAL EDİNME USULLERİ: KAMULAŞTIRMA
407
A. Tanım ve Hukukî Niteliği
407
B. Kamulaştırma İşleminin Unsurları
408
1. Kamulaştırma Yetkisi
408
2. Kamulaştırmanın Sebebi
409
3. Kamulaştırmanın Konusu
410
4. Kamulaştırmanın Amacı
412
5. Kamulaştırmanın Şekil ve Usul Kuralları
412
a. Kamulaştırma İşleminin İdari Aşaması
412
b. Kamulaştırma İşleminin Adli Aşaması
416
C. Kamulaştırmanın Tamamlanmasının Sonuçları
419
Ç. İhtilaflı ya da Tapuda Kayıtlı Olmayan Taşınmazların Kamulaştırılması
419
1. İhtilaflı Taşınmazların Kamulaştırılması
419
2. Tapuda Kayıtlı Olmayan Taşınmazların Kamulaştırılması ve Tescili
420
D. Malikin Geri Alma Hakkı ve İdarenin Kamulaştırmadan Vazgeçmesi
421
1. Malikin Geri Alma Hakkı
421
2. İdarenin Kamulaştırmadan Vazgeçmesi
422
E. Kamulaştırmasız El Atma
423
1. Hukuka Uygun Kamulaştırmasız El Atma
423
2. Hukuka Aykırı Kamulaştırmasız El Atma
426
3. Bayındırlık Eserleri İnşası Nedeniyle Kamulaştırmasız El Atma
428
VII. İDARENİN DİĞER MAL EDİNME USULLERİ
428
A. İstimval (Rekizisyon)
428
3. İstimvallerin Çeşitleri
429
4. İstimvalin Unsurları
429
5. İstimvalin Kamulaştırmadan Farkları
431
a. Kamulaştırma Yoluyla
431
E. Bir İdareye Ait Bir Taşınmazın Diğer Bir İdareye Devri
436
I. İDARENİN YARGI DIŞI DENETİMİ
439
1. Hiyerarşik Denetim
439
2. İsti’taf Yoluyla Denetim
440
3. İdarî Vesayet Denetimi
441
b. Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulu
443
5. Kamu Denetçiliği Kurumu Denetimi
444
a. Kamu Denetçiliği (Ombudsmanlık) Kavramı
444
b. Kamu Denetçiliği Kurumu
447
II. İDARENİN YARGISAL DENETİMİ
454
III. İDARİ UYUŞMAZLIKLARIN SULH YOLUYLA HALLİ
455
A. 659 sayılı KHK’ya Göre Sulh
456
1. Adli Uyuşmazlıklarda
456
b. Sulhün Usul ve Esasları
457
2. İdari Uyuşmazlıklarda
458
B. Özel Kanunlarda Sulh
460
C. İdari Uyuşmazlıkların Uzlaşma Yoluyla Halli
461
Yararlanılan Kaynaklar
463