Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   
Kendinize Güvenerek
Android ve Oyun Programlama
Facebook/Google+ – Multimedya Donanım – OpenGL ES
Temmuz 2013 / 3. Baskı / 376 Syf.
Fiyatı: 24.50 TL
İndirimli: 14.50 TL (%41)
Stokta sınırlı sayıda bulunmaktadır (24 saatte kargoya verilir).
 
Sepete Ekle

Diğer Baskılar
 BaskıTarih Fiyatı İndirimli
 5. Şubat 2016 44.50 TL -     Sepete Ekle
 4. Eylül 2014 31.00 TL 14.90 TL (%52)Sepete Ekle
 2. Mart 2012 17.50 TL 9.50 TL (%46)Sepete Ekle
   

Gözden geçirilmiş ve genişletilmiş üçüncü baskıda, okuyuculardan gelen yoğun istek üzerine oyun programlama tekniği, örnek bir oyun programlanarak eklenmiştir. Bu sayede Android ortamında çok rahat oyunlar geliştirebilme imkanına sahip olabileceksiniz. Oyun programlama dili olarak OpenGL ES programı anlatılmıştır.

Android işletim sistemi, akıllı telefonlarda en çok kullanılan işletim sistemi olmuş ve Android Markette yüz binlerce farklı uygulama ile akıllı telefon kullanıcılarına farklı uygulamaları indirme şansı vermiştir. Başarılı ve güzel çalışan uygulamalar ise uygulamayı yapan kişiye maddi ve manevi kazançlar sağlamaktadır. Bu sebeple, Android konusunda yazılımcı ihtiyacı her geçen gün artmaktadır.

Ülkemizde Android işletim sistemi Milli Eğitim Bakanlığının FATİH projesiyle birlikte büyük önem kazanmış ve bu konuda yazılımlara/yazılımcılara daha da çok ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır

Kitap, Android SDK’nın temelinden başlamış ve Facebook/Google+ - Android bağlantısı gibi ileri konuları da içermektedir. Konular anlatılırken ekran görüntüleri eşliğinde çok sayıda örnek verilerek konunun ve farklı uygulamaların daha rahat anlaşılması amaçlanmıştır.

Konu Başlıkları
Android ve Oyun Programlamanın Temelleri
OpenGL ES
Emülatör Kullanımı
Android–UI
SQLite
Content Provider
Ses Tanıma
SMS
Multimedya
Facebook – Google+
Google App Inventor
Barkod: 9789750224690
Yayın Tarihi: Temmuz 2013
Baskı Sayısı:  3
Ebat: 16x24
Sayfa Sayısı: 376
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  9
Bölüm 1
Android Programlamanın Temelleri
1.1 Android – OS Yapısına Giriş  19
1.1.1 Eclipse, Java ve Android SDK Kurulumu  19
1.1.2 İlk Android Programı  28
1.1.3 Android Projesinin Yapısı  33
1.2 Emülatör Kullanımı  35
1.2.1 Emülatör Tanımı ve Kullanımı  35
1.2.2 Firmaların Emülatörleri  37
1.3 Debug  41
1.3.1 Emülatör ile Debug  41
1.3.2 Emülatör ile İletişim  43
1.3.3 DDMS  45
1.3.4 LogCat  46
Bölüm 2
Android UI
2.1 Android Manifest  51
2.2 Activities  51
2.2.1 Activities Nedir?  51
2.2.2 Sub Activities  55
2.2.3 Sub Activities’lerde Cevap  60
2.3 Intents  66
2.3.1 Dış Intents’ler ve Sub Activities  66
2.3.2 İç Intent’ler  72
2.4 Layout ve View  76
2.4.1 Temel Layout 1  76
2.4.2 Temel Layout 2  83
2.4.3 View ve Widgets  88
2.5 Menüler  92
2.5.1 Menü  92
2.5.2 İç Menüler  97
2.6 Diyalog Pencereleri ve Toasts  101
2.6.1 Toasts  101
2.6.2 Diyalog Pencereleri  105
Bölüm 3
Veri Erişimi
3.1 Listeler, Diziler ve Adapter’ler  111
3.2 Ayarlar  114
3.2.1 Ayarlar Sayfasını Programlama  114
3.2.2 Ayarlara Ulaşmak  119
3.3 Dosya Sistemi  121
3.3.1 Dosya Kayıt Etme  121
3.3.2 Dosya Yükleme  126
3.3.3 Assets  129
3.4 Veritabanı  130
3.4.1 SQLite Veritabanı Oluşturma  130
3.4.2 Verileri Okumak ve Yazmak  134
3.5 Content Provider  140
3.5.1 Content Provider  140
Bölüm 4
Arka Plan Programları
4.1 Arka Plandaki Activity’ler  147
4.1.1 Broadcasts  147
4.2 Services  150
4.2.1 Services Başlatma ve Durdurma  150
4.2.2 Service ile İletişim  154
Bölüm 5
Android ve Dış Dünya
5.1 Web Sayfası  161
5.2 SMS  164
Bölüm 6
Multimedya
6.1 Ses  173
6.2 Video  177
6.3 Resimler  179
6.4 Metin Çizimleri  181
6.5 Dil Tanıma  184
Bölüm 7
Donanım
7.1 Giriş  191
7.2 Kamera  195
7.3 Accelerometer (İvme Ölçer)  198
7.4 Wake Lock  200
7.5 Mikrofon  201
Bölüm 8
Threads
8.1 Threads  209
Bölüm 9
Facebook, Google+
9.1 Facebook  217
9.2 Google+  222
Bölüm 10
Google App Inventor
10.1 Google App Inventor  231
10.1.1 Kurulum  231
10.1.2 Nasıl Kullanırım?  233
Bölüm 11
Android Oyun Programla Temelleri
11.1 Nereden Başlamalıyım?  243
11.1.1 Taslak  243
11.1.2 Giriş  243
11.1.3 Dosyalama  243
11.1.4 Grafik  244
11.1.5 Ses  244
11.1.6 Ağ  244
11.1.7 Simülasyon  244
11.2 Manifest Dosyası  246
11.2.1 elementi  246
11.2.2 tagı  247
11.2.2 tagı  247
11.2.3 tagı  248
11.2.4 tagı  248
11.2.5 tagı  249
11.2.6 Oyun ikonu  249
11.3 Bir test projesi  249
11.3.1 AnaMenuActivity  250
11.3.2 NormalAktivite Sınıfı  252
11.3.3 TekDokunmaAktivite Sınıfı  254
11.3.4 CokluDokunmaAktivite Sınıfı  256
11.3.5 TusBasmaAktivite  259
11.3.6 Accelerometer  261
11.3.7 Dosyalama  264
11.3.7.1 Assets  264
11.3.7.2 SD Kartı  265
11.3.8 Ses  268
11.3.9 Grafik  271
11.3.9.1 Wake Lock  271
11.3.9.2 Full Screen  272
11.3.9.3 Ekran Yenilemesi  273
11.3.9.4 Basit Şekiller  277
11.3.9.5 Resim  279
11.3.9.5 Metin çizimleri  282
11.3.9.6 SurfaceView  285
Bölüm 12
Android Oyun Framework Oluşturma
12.1 OyunDosyalama  291
12.2 Ses  292
12.3 İvme Ölçer  297
12.4 Havuz Sınıfı  298
12.4.1 Klavye  300
12.4.2 Dokunmatik Sınıfı  303
12.4.2.1 TekDokunmatık Sınıfı  304
12.4.2.2 CokluDokunmatik Sınıfı  307
12.4.3 GenelGiris sınıfı  312
12.5 Grafik Bölümü  315
12.5.1 Density (Yoğunluk)  317
12.5.2 Aspect Ratio (Boy oranı)  317
12.5.3 HizliSurfaceView sınıfı  323
12.6 SuperOyun sınıfı  326
Bölüm 13
Yılan Amca Oyunu
13.1 YilanAmca Temeli  335
13.2 Ayarlar  346
13.3 YilanAmca Yüzeyi  348
13.4 AnaMenuYuzey  349
13.5 PuanYuzey  351
13.6 Tas Sınıfı  354
13.7 Yılan Amca ve Parçaları  355
13.8 Oyun Alanı  357
13.9 Oyun Yüzeyi  360
Bölüm 14
OpenGL ES’e Ufak Bir Giriş
14.1 Nedir Bu OpenGL ES  371
14.2 GLSurfaceView  371
Kavramlar Dizini  375
 


Musa Çavuş
2000 yılında Selçuk Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği’nden mezun oldu.

Almanya'da 15 yıldır Yazılım Mühendisi olarak bir çok projede görev aldı.

2008 yılında Istanbul'da ilk yazılım şirketini 3 ortak ile kurdu.

2012 yılında Bursa'da Keşif AR–1;1;GE A.Ş. şirketini 1 ortak ile kurdu.

Musa Çavuş'un eserleri:
Kendinize Güvenerek Java, Musa Çavuş, Seçkin Yayıncılık 3. Baskı
Kendinize Güvenerek Android, Musa Çavuş, Seçkin Yayıncılık 4. Baskı
Kendinize Güvenerek Web Tasarımcısının El Kitabı Seçkin Yayıncılık
Farklı Ol Mal Olma, Musa Çavuş, Elips Yayıncılık
Murat Dikici
Temmuz 2019
40.00 TL
Sepete Ekle
Uğur Gelişken
Ocak 2018
38.00 TL
Sepete Ekle
Marina Umaschi Bers
Ağustos 2017
31.48 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  9
Bölüm 1
Android Programlamanın Temelleri
1.1 Android – OS Yapısına Giriş  19
1.1.1 Eclipse, Java ve Android SDK Kurulumu  19
1.1.2 İlk Android Programı  28
1.1.3 Android Projesinin Yapısı  33
1.2 Emülatör Kullanımı  35
1.2.1 Emülatör Tanımı ve Kullanımı  35
1.2.2 Firmaların Emülatörleri  37
1.3 Debug  41
1.3.1 Emülatör ile Debug  41
1.3.2 Emülatör ile İletişim  43
1.3.3 DDMS  45
1.3.4 LogCat  46
Bölüm 2
Android UI
2.1 Android Manifest  51
2.2 Activities  51
2.2.1 Activities Nedir?  51
2.2.2 Sub Activities  55
2.2.3 Sub Activities’lerde Cevap  60
2.3 Intents  66
2.3.1 Dış Intents’ler ve Sub Activities  66
2.3.2 İç Intent’ler  72
2.4 Layout ve View  76
2.4.1 Temel Layout 1  76
2.4.2 Temel Layout 2  83
2.4.3 View ve Widgets  88
2.5 Menüler  92
2.5.1 Menü  92
2.5.2 İç Menüler  97
2.6 Diyalog Pencereleri ve Toasts  101
2.6.1 Toasts  101
2.6.2 Diyalog Pencereleri  105
Bölüm 3
Veri Erişimi
3.1 Listeler, Diziler ve Adapter’ler  111
3.2 Ayarlar  114
3.2.1 Ayarlar Sayfasını Programlama  114
3.2.2 Ayarlara Ulaşmak  119
3.3 Dosya Sistemi  121
3.3.1 Dosya Kayıt Etme  121
3.3.2 Dosya Yükleme  126
3.3.3 Assets  129
3.4 Veritabanı  130
3.4.1 SQLite Veritabanı Oluşturma  130
3.4.2 Verileri Okumak ve Yazmak  134
3.5 Content Provider  140
3.5.1 Content Provider  140
Bölüm 4
Arka Plan Programları
4.1 Arka Plandaki Activity’ler  147
4.1.1 Broadcasts  147
4.2 Services  150
4.2.1 Services Başlatma ve Durdurma  150
4.2.2 Service ile İletişim  154
Bölüm 5
Android ve Dış Dünya
5.1 Web Sayfası  161
5.2 SMS  164
Bölüm 6
Multimedya
6.1 Ses  173
6.2 Video  177
6.3 Resimler  179
6.4 Metin Çizimleri  181
6.5 Dil Tanıma  184
Bölüm 7
Donanım
7.1 Giriş  191
7.2 Kamera  195
7.3 Accelerometer (İvme Ölçer)  198
7.4 Wake Lock  200
7.5 Mikrofon  201
Bölüm 8
Threads
8.1 Threads  209
Bölüm 9
Facebook, Google+
9.1 Facebook  217
9.2 Google+  222
Bölüm 10
Google App Inventor
10.1 Google App Inventor  231
10.1.1 Kurulum  231
10.1.2 Nasıl Kullanırım?  233
Bölüm 11
Android Oyun Programla Temelleri
11.1 Nereden Başlamalıyım?  243
11.1.1 Taslak  243
11.1.2 Giriş  243
11.1.3 Dosyalama  243
11.1.4 Grafik  244
11.1.5 Ses  244
11.1.6 Ağ  244
11.1.7 Simülasyon  244
11.2 Manifest Dosyası  246
11.2.1 elementi  246
11.2.2 tagı  247
11.2.2 tagı  247
11.2.3 tagı  248
11.2.4 tagı  248
11.2.5 tagı  249
11.2.6 Oyun ikonu  249
11.3 Bir test projesi  249
11.3.1 AnaMenuActivity  250
11.3.2 NormalAktivite Sınıfı  252
11.3.3 TekDokunmaAktivite Sınıfı  254
11.3.4 CokluDokunmaAktivite Sınıfı  256
11.3.5 TusBasmaAktivite  259
11.3.6 Accelerometer  261
11.3.7 Dosyalama  264
11.3.7.1 Assets  264
11.3.7.2 SD Kartı  265
11.3.8 Ses  268
11.3.9 Grafik  271
11.3.9.1 Wake Lock  271
11.3.9.2 Full Screen  272
11.3.9.3 Ekran Yenilemesi  273
11.3.9.4 Basit Şekiller  277
11.3.9.5 Resim  279
11.3.9.5 Metin çizimleri  282
11.3.9.6 SurfaceView  285
Bölüm 12
Android Oyun Framework Oluşturma
12.1 OyunDosyalama  291
12.2 Ses  292
12.3 İvme Ölçer  297
12.4 Havuz Sınıfı  298
12.4.1 Klavye  300
12.4.2 Dokunmatik Sınıfı  303
12.4.2.1 TekDokunmatık Sınıfı  304
12.4.2.2 CokluDokunmatik Sınıfı  307
12.4.3 GenelGiris sınıfı  312
12.5 Grafik Bölümü  315
12.5.1 Density (Yoğunluk)  317
12.5.2 Aspect Ratio (Boy oranı)  317
12.5.3 HizliSurfaceView sınıfı  323
12.6 SuperOyun sınıfı  326
Bölüm 13
Yılan Amca Oyunu
13.1 YilanAmca Temeli  335
13.2 Ayarlar  346
13.3 YilanAmca Yüzeyi  348
13.4 AnaMenuYuzey  349
13.5 PuanYuzey  351
13.6 Tas Sınıfı  354
13.7 Yılan Amca ve Parçaları  355
13.8 Oyun Alanı  357
13.9 Oyun Yüzeyi  360
Bölüm 14
OpenGL ES’e Ufak Bir Giriş
14.1 Nedir Bu OpenGL ES  371
14.2 GLSurfaceView  371
Kavramlar Dizini  375
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Uluslararası Yayınevi Belgesi | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik ve Çerez Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2020