Kategoriler
Eser Adı Yazar Yayınevi Açıklama İçindekiler Barkod
Arama  
Ana Sayfa Sipariş Takip Üyelik Yardım İletişim
 
 
Bülten
   

×
Yapay Zeka
Eylül 2012 / 4. Baskı / 776 Syf.

Baskısı tükenmiştir.
 

Diğer Baskılar
 BaskıTarih Fiyatı İndirimli
 5. Nisan 2016 69.50 TL -     Sepete Ekle
   

Gözden geçirilmiş ve genişletilmiş 4. Baskısını yapan kitapta, yapay ve doğal zeka ikilemi açıklanarak, bilgisayar denetimli bir makinenin veya bir bilgisayarın, genellikle insana özgü nitelikler olduğu varsayılan doğal zekadan yapay zekaya nasıl bir geçiş yapabileceği açıklanmaktadır. Kitapta, konular sade ve akıcı bir dille anlatılmış, konularla ilgili çok sayıda örneğe yer verilerek konunun daha iyi anlaşılması amaçlanmıştır.

Kitapta, Yapay Zeka araştırmaları ile ilgili konular yerli ve yabancı kaynaklardan farklı bir bakış açısı ile daha geniş şekilde ele alınarak, okuyucunun konuya geniş açıdan bakabilmesi amaçlanmıştır.

Eser, bilgisayar mühendisliği başta olmakla, endüstri, elektronik, bilişim sistemleri ve uygulamalı matematik bölümlerinin lisans ve lisanüstü öğrencilerine ders kitabı olarak hazırlanmıştır. Ayrıca, Yapay Zeka teknikleri ve uygulamaları ile ilgilenen diğer araştırmacı ve meslek sahipleri de kitaptan faydalanabilirler.

Konu Başlıkları
Doğal ve Yapay Zeka
Sezgisel Problem Çözümleme
Oyunlar
Uygulama Problemleri
Bilgilerin Modellenmesi
Yüklem Mantığı
Mantıksal Programlama
Uzman Sistemler
Doğal Dil İşleme
Bilgisayarlı Örüntü Tanıma
Öğrenme
Yapay Sinir Ağları
Genetik Algoritmalar ve Karınca Kolonisi Sistemi
Bulanık Mantık
Ses İşleme
Robotbilim
İnsan – Bilgisayar Etkileşimi
Barkod: 9789750220340
Yayın Tarihi: Eylül 2012
Baskı Sayısı:  4
Ebat: 20x23
Sayfa Sayısı: 776
Yayınevi: Seçkin Yayıncılık
Kapak Türü: Karton Kapaklı
Dili: Türkçe
Ekler: -

 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
Giriş  19
1. Bölüm
DOĞAL VE YAPAY ZEKA
YAPAY ZEKANIN TANIMI  25
ZEKA  26
Zeka Testleri  32
Psikolojik Bilgiler Kaynağı  34
Beynin İşleyişi  35
Bellek ve Yapısı  42
Becerilerin Geliştirilmesi  43
Zeka Etmenleri  44
Hayvanlar Zeki mi?  46
SİBERNETİK  50
TURİNG TESTİ VE ÇİN ODASI TESTİ  52
BİLGİSAYARLAR DÜŞÜNEBİLİR Mİ?  54
YAPAY ZEKANIN PROBLEMLERİ  60
2. Bölüm
SEZGİSEL PROBLEM ÇÖZÜMLEME
SEZGİSEL PROBLEM ÇÖZÜMLEME  65
Sezgisellik  65
NP Problemler  68
Graflar  71
Problem Çözümleme  72
Durum Uzayı  76
Turistler ve Yamyamlar Problemi  80
“Kurt-Kuzu-Lahana” Problemi  82
“Köprü” Problemi  84
Reti’nin Satranç Etüdü  85
Problemin Alt Problemlere Parçalanması  86
Ve/Veya (AND/OR) Graflar  86
Hanoi Kulesi Problemi  88
Durum Uzayında Arama Yöntemleri  92
A* Algoritması  98
SEZGİSEL PROBLEM ÖRNEKLERİ  109
Dört At Problemi  109
64 At Problemi  111
8 Vezir Problemi  113
Sihirli Kare Problemi  122
8 Vezir Problemi ve Sihirli Kareler  133
Mantık Bilmecelerinin Çözümü  134
3. Bölüm
OYUNLAR
OYUNLAR  139
Oyun Teorisi  140
Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü  154
Simpleks Yöntemi  154
Stratejiler  160
Minimaks Yöntemi  163
Alfa-Beta (Budama  170
Satranç  177
Psikolojik Yönler  188
Plana Göre Arama  190
İnsan ve Bilgisayarın Karşılaştırılması  195
Go  200
Dama  202
Oyunlarda Öğrenme  202
Öğretmensiz Öğrenme  205
Rastgele Sonuçlu Oyunlar  206
Tavla  206
Oyunlarda Sezgisel Çözümler  209
Nim Oyunu  209
Grundy Oyunu  211
Sprague-Grundy Sayısı  212
Bergson Kibritleri  215
Sim Oyunu  217
Kalah  219
Othello  220
Top-Piyon  221
Algoritma Karmaşıklığına Göre Oyunların Sınıflandırılması  222
4. Bölüm
UYGULAMA PROBLEMLERİ
MİNİMUM YOLUN BULUNMASI PROBLEMİ  227
GEZGİN SATICI PROBLEMİ VEYA HAMİLTON DÖNGÜLERİNİN BULUNMASI  233
HARİTANIN RENKLENMESİ  244
İLİŞKİLENDİRME YÖNTEMLERİ  248
Dalga Algoritması  249
Işın Algoritmaları  252
KRİPTOLOJİ-GİZLİ YAZI SANATI  255
Kriptolojide Kullanılan Kavramlar  257
Alıcı ve Gönderici (Receiver and Sender)  257
Mesajlar ve Şifreleme  257
Algoritmalar ve Anahtarlar  258
Simetrik Algoritmalar  258
Genel (Açık) Anahtar Algoritmalar  259
Yerine Koyma Şifreleme Yöntemleri (Substitution Ciphers)  259
Ceasar Şifresi  260
Polybius Şifresi  261
Polialfabetik Şifreleme  262
Yer Değişme Şifreleme Yöntemleri (Transposition Ciphers)  263
Çit (Picket Fence) Şifresi  263
Sütun (Columnar) Şifreleme  264
Cebirsel Şifreleyici (Algebraic Cipher)  264
İleri Dönüşüm (Further Transformation) Şifreleme  265
Çift Tablolu Şifreleme  266
Yapbozlar ve Parçalarına Ayrılmış Belgelerin Onarılması  271
5. Bölüm
BİLGİLERİN MODELLENMESİ
ANLAMA  281
ANLAMBİLİM GÖSTERİMLER  283
MİNSKY TEORİSİ  284
Kavram Alanı  285
Bilgi ve Bilgi Tabanı  287
ANLAMSAL AĞLAR  289
BİLGİLERİN ÇERÇEVE MODELİ  296
SAHNE MODELİ  299
6. Bölüm
YÜKLEM MANTIĞI
MANTIK  305
YÜKLEM MANTIĞININ SENTAKSI VE SEMANTİĞİ  316
Mantıksal Çıkarım  321
Özdeş Çevirmeler  323
Yantümce Biçimine Geçiş Kuralları (Clause Form)  324
Yüksek Dereceli Yüklemler  329
OTOMATİK TEOREM İSPATI ÖRNEKLERİ  331
7. Bölüm
MANTIKSAL PROGRAMLAMA
GİRİŞ  341
LISP DİLİ  341
Dilin Sözdizimi  341
Fonksiyonların Hesaplanması  342
Listeler  343
Listelerin İşlenmesi - İç fonksiyonlar  343
Yüklemler veya Şart Fonksiyonları  345
LISP’in Veri Yapısı  348
Yinelemeler: MAPCAR ve APPLY  350
LAMBDA-Fonksiyon  351
Yeni Fonksiyonların Oluşturulması  351
PROLOG  354
Dilin Sözdizimi, Yapısı ve Özellikleri  354
Listeler ve Listeler Üzerinde İşlemler  361
Listeler  361
Listeye Üyelik  362
Listelerin Birleştirilmesi  363
Listeye Eleman Eklenmesi ve Silinmesi  364
Alt Listeler  366
Yer Değişmeler  367
Problem Çözümünde Prolog Uygulamaları  369
1. Tam Sayıların Karelerinin Hesaplanması  369
2. Palindrom Arama  369
3. 8-Vezir Problemi  371
4. Sayı Parçalama Problemi  373
5. Para Bozdurma Problemi  375
6. Hanoi Problemi  377
7. Graflarda Olası Yolların Bulunması  379
8. Kaplar Problemi  383
9. Labirentte Yolun Bulunması Problemi  388
PROLOG VE GELECEĞİN BİLGİSAYARLARI  392
PROLOG MAKİNELER  396
5. NESİL BİLGİSAYARLAR  399
8. Bölüm
UZMAN SİSTEMLER
UZMAN SİSTEMLER  407
Uzman Sistemlerin Genel Yapısı  407
ÜRETİM SİSTEMLERİ  412
GÜVENLİK KATSAYI (GK)  416
İSTATİSTİK YAKLAŞIM  419
Bayes Kuralı  425
9. Bölüm
DOĞAL DİL İŞLEME
DİLLER HAKKINDA  431
DİLBİLGİSİNE GENEL BAKIŞ (DİL UNSURLARI)  434
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOĞAL DİL İŞLEME  436
Doğal Dilde Verilmiş Metinlerin Bilgisayarlı Analizi  439
Morfolojik (Biçimbilim) Analiz  441
Türkçe’nin Bilgisayar Destekli Morfolojik Analizi  442
Sözdizimsel Analiz  446
Sentaks Gramer Türleri  447
Genişlendirilmiş Geçiş Ağları  451
Anlamsal Analiz  455
İMLA HATALARININ DÜZELTİLMESİ  459
OTOMATİK ÇEVİRİ SİSTEMLERİ  467
Akraba Diller İçin Çeviri Sistemi (Türkçe - Azerice Çeviri Sistemi)  471
BİLGİSAYAR VE YARATICILIK  478
Müzik Eserlerinin Modellenmesi  481
10. Bölüm
BİLGİSAYARLI ÖRÜNTÜ TANIMA
TANIMANIN PSİKOLOJİK YÖNLERİ  487
BİYOMETRİDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI  489
İNSAN YÜZÜNÜN TANINMASI VE YÜZLE İLGİLİ ORANLAR  490
Yüz Geometrisi  494
PARMAK İZİ TANIMA  497
Parmak İzinin Özellikleri  497
AVUÇ İÇİ ÇİZGİLERİN TANINMASI  504
KARAKTER TANIMA  505
Giriş  505
Doküman İşleme  506
OCR Sistemleri  507
Doküman Parçalama  509
Kelime Tanıma Teknikleri  509
Karakter Tanıma  511
Karakter Görüntüsünün İşlenmesi  512
Önişlemler  512
Stentiford İnceltme Algoritması  517
Karakter Tanıma Teknikleri  520
El Yazısının Tanınması  525
El Yazısına Göre Yazı Sahibinin Belirlenmesi  525
El Yazısının Tanınması Yöntemleri  527
El Yazısı ve Basılı Karakterler İçin Yapısal Ayırma ve Tanıma  529
Karakterlerin Graf Biçiminde Tanınması  531
BARKOD (Çubuk Kodlama) Tanıma  535
İSTENMEYEN CİSİMLERİN RESİMDEN KALDIRILMASI  543
11. Bölüm
ÖĞRENME
ÖĞRENME  553
Öğrenmenin Psikolojik Temelleri  553
Bilgisayarlı Öğrenme  557
12. Bölüm
YAPAY SİNİR AĞLARI
GİRİŞ  565
BİYOLOJİK NÖRONLER  566
YAPAY SİNİR AĞLARI  570
YAPAY SİNİR AĞLARINDA ÖĞRENME  579
Perceptronlar  579
Perceptron Öğrenme Kuralı  582
Geri Yayılımlı Öğrenme  584
XOR probleminin Çok Katmanlı Yapay Sinir Ağı Modeli ile Çözümü  590
13. Bölüm
GENETİK ALGORİTMALAR VE KARINCA KOLONİSİ SİSTEMİ
GENETİK BİLGİ  599
GENETİK ALGORİTMALAR  602
GA Operatörleri  604
Kromozomun Şifrelenmesi (Encoding)  605
Gen Takası ve Mutasyon  607
Genetik Algoritmanın Parametreleri  610
Örneklerle GA Yordamı  613
1. Goldberg Problemi  613
2. Gezgin Satıcı Probleminin Genetik Yordamı  616
3. GA Yardımı ile Doğrusal Fonksiyonun Şeklinin Belirlenmesi  619
4. GA Yardımı ile 8-Vezir Probleminin Çözümü  624
KARINCA KOLONİSİ SİSTEMİ  626
Karıncaların Davranışı  626
KKO Algoritmasının Gezgin Satıcı Problemine (GSP) Uyarlanması  628
GSP için KKO Yordamı  629
Karınca Kolonisi Algoritması İle Örnek Çözümü  632
14. Bölüm
BULANIK MANTIK
BULANIK MANTIK  637
Giriş  637
Bulanık ve Klasik Kümelerin Karşılaştırılması  639
Bulanık Mantıkta Küme İşlemleri  641
Bulanık İlişkiler  644
Bulanık Çıkarım  646
Bulanık Denetim Sistemi  649
15. Bölüm
SES İŞLEME
GİRİŞ  661
SESİN OLUŞUMU VE ÖZELLİKLERİ  662
KONUŞMA  668
Fonemler  668
Konuşma  671
Sesin Sentezi ve Analizi  675
Sesin Analizi (Ses – Metin Dönüşümü)  676
Sesin Sayısallaştırılması  677
Özellik Vektörünün Çıkarılması  678
Sesin Tayf Analizi (Spectral Analysis)  678
Hızlı Fourier Dönüşümü (Fast Fourier Transform, FFT)  679
Dilimleme (Segmentation)  680
Zaman Normalizasyonu (Time Normalization)  680
Sesin Sentezi (Metin – Ses Dönüşümü)  682
Sesi Anlama  685
16. Bölüm
ROBOTBİLİM
ROBOTLAR  689
Robotbilimin Gelişim Evreleri  689
Bir Robotun Anatomisi ve Çalışma İlkesi  692
Günümüzün Robotlarından Seçmeler  699
2004 EcoBotII  699
ASIMO  699
ATRON/EMROS  700
ORANGUTAN ROBOT  700
17. Bölüm
İNSAN – BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ  703
İnsan Bilgisayar Etkileşimli Sistemlere Genel Bakış  703
İŞARET DİLİNİN TANINMASI  705
İşaret Dili  705
İşaret Dili Tanıma Sistemleri  709
KABARTMALI YAZILARIN BİLGİSAYARLI TANINMASI  711
Braille Alfabesi  713
KARAKTER-BRAİLLE DÖNÜŞÜMÜ  715
Braille-Karakter dönüşümü  717
SANAL PİYANO  719
Müziğin Öğeleri ve Notalar  720
Virtüöz Klavye  722
El Geometrisi  723
El Görüntüsünün İşlenmesi  724
Otsu algoritması ve El Görüntüsünün İşlenmesi  724
Parmakların Yorumlanabilmesi İçin Özellik Vektörünün Belirlenmesi  726
BİLGİSAYAR-İNSAN ETKİLEŞİMLİ SİSTEMLERDE YÜZ İFADELERİNİN TANINMASI  728
Gülme Olgusu  729
Yüz İfadelerinin Tanınması  729
Ten Bulma  730
Yüz İfadesinin Değerlendirilmesi  731
Yerel İkili Örnekler  732
Örnek Tanıma (Sınıflama)  734
MORFLEME  735
Yüz Resimlerinin Alınması  737
Özellik Noktalarının Belirlenmesi  737
Resimlerin Özellik Noktalarına Göre Bölgelere Ayrılması  737
Koordinat Dönüşümlerinin Gerçekleştirilmesi  739
Bilineer Dönüşüm  739
Affine Dönüşüm  741
Resimlerin Birleştirilmesi  742
Yüz Güzelliği Kararı  744
Sonsöz  751
Kaynaklar  753
Türkçe – İngilizce Terimler Sözlüğü  767
 


Atınç Yılmaz
Mart 2020
40.00 TL
Sepete Ekle
Melih Bulut
Aralık 2019
40.00 TL
Sepete Ekle
Emrah Aydemir
Temmuz 2019
29.90 TL
Sepete Ekle
Çetin Elmas
Haziran 2018
46.00 TL
Sepete Ekle





 

İÇİNDEKİLER
Önsöz  7
Giriş  19
1. Bölüm
DOĞAL VE YAPAY ZEKA
YAPAY ZEKANIN TANIMI  25
ZEKA  26
Zeka Testleri  32
Psikolojik Bilgiler Kaynağı  34
Beynin İşleyişi  35
Bellek ve Yapısı  42
Becerilerin Geliştirilmesi  43
Zeka Etmenleri  44
Hayvanlar Zeki mi?  46
SİBERNETİK  50
TURİNG TESTİ VE ÇİN ODASI TESTİ  52
BİLGİSAYARLAR DÜŞÜNEBİLİR Mİ?  54
YAPAY ZEKANIN PROBLEMLERİ  60
2. Bölüm
SEZGİSEL PROBLEM ÇÖZÜMLEME
SEZGİSEL PROBLEM ÇÖZÜMLEME  65
Sezgisellik  65
NP Problemler  68
Graflar  71
Problem Çözümleme  72
Durum Uzayı  76
Turistler ve Yamyamlar Problemi  80
“Kurt-Kuzu-Lahana” Problemi  82
“Köprü” Problemi  84
Reti’nin Satranç Etüdü  85
Problemin Alt Problemlere Parçalanması  86
Ve/Veya (AND/OR) Graflar  86
Hanoi Kulesi Problemi  88
Durum Uzayında Arama Yöntemleri  92
A* Algoritması  98
SEZGİSEL PROBLEM ÖRNEKLERİ  109
Dört At Problemi  109
64 At Problemi  111
8 Vezir Problemi  113
Sihirli Kare Problemi  122
8 Vezir Problemi ve Sihirli Kareler  133
Mantık Bilmecelerinin Çözümü  134
3. Bölüm
OYUNLAR
OYUNLAR  139
Oyun Teorisi  140
Oyunların Doğrusal Programlama ile Çözümü  154
Simpleks Yöntemi  154
Stratejiler  160
Minimaks Yöntemi  163
Alfa-Beta (Budama  170
Satranç  177
Psikolojik Yönler  188
Plana Göre Arama  190
İnsan ve Bilgisayarın Karşılaştırılması  195
Go  200
Dama  202
Oyunlarda Öğrenme  202
Öğretmensiz Öğrenme  205
Rastgele Sonuçlu Oyunlar  206
Tavla  206
Oyunlarda Sezgisel Çözümler  209
Nim Oyunu  209
Grundy Oyunu  211
Sprague-Grundy Sayısı  212
Bergson Kibritleri  215
Sim Oyunu  217
Kalah  219
Othello  220
Top-Piyon  221
Algoritma Karmaşıklığına Göre Oyunların Sınıflandırılması  222
4. Bölüm
UYGULAMA PROBLEMLERİ
MİNİMUM YOLUN BULUNMASI PROBLEMİ  227
GEZGİN SATICI PROBLEMİ VEYA HAMİLTON DÖNGÜLERİNİN BULUNMASI  233
HARİTANIN RENKLENMESİ  244
İLİŞKİLENDİRME YÖNTEMLERİ  248
Dalga Algoritması  249
Işın Algoritmaları  252
KRİPTOLOJİ-GİZLİ YAZI SANATI  255
Kriptolojide Kullanılan Kavramlar  257
Alıcı ve Gönderici (Receiver and Sender)  257
Mesajlar ve Şifreleme  257
Algoritmalar ve Anahtarlar  258
Simetrik Algoritmalar  258
Genel (Açık) Anahtar Algoritmalar  259
Yerine Koyma Şifreleme Yöntemleri (Substitution Ciphers)  259
Ceasar Şifresi  260
Polybius Şifresi  261
Polialfabetik Şifreleme  262
Yer Değişme Şifreleme Yöntemleri (Transposition Ciphers)  263
Çit (Picket Fence) Şifresi  263
Sütun (Columnar) Şifreleme  264
Cebirsel Şifreleyici (Algebraic Cipher)  264
İleri Dönüşüm (Further Transformation) Şifreleme  265
Çift Tablolu Şifreleme  266
Yapbozlar ve Parçalarına Ayrılmış Belgelerin Onarılması  271
5. Bölüm
BİLGİLERİN MODELLENMESİ
ANLAMA  281
ANLAMBİLİM GÖSTERİMLER  283
MİNSKY TEORİSİ  284
Kavram Alanı  285
Bilgi ve Bilgi Tabanı  287
ANLAMSAL AĞLAR  289
BİLGİLERİN ÇERÇEVE MODELİ  296
SAHNE MODELİ  299
6. Bölüm
YÜKLEM MANTIĞI
MANTIK  305
YÜKLEM MANTIĞININ SENTAKSI VE SEMANTİĞİ  316
Mantıksal Çıkarım  321
Özdeş Çevirmeler  323
Yantümce Biçimine Geçiş Kuralları (Clause Form)  324
Yüksek Dereceli Yüklemler  329
OTOMATİK TEOREM İSPATI ÖRNEKLERİ  331
7. Bölüm
MANTIKSAL PROGRAMLAMA
GİRİŞ  341
LISP DİLİ  341
Dilin Sözdizimi  341
Fonksiyonların Hesaplanması  342
Listeler  343
Listelerin İşlenmesi - İç fonksiyonlar  343
Yüklemler veya Şart Fonksiyonları  345
LISP’in Veri Yapısı  348
Yinelemeler: MAPCAR ve APPLY  350
LAMBDA-Fonksiyon  351
Yeni Fonksiyonların Oluşturulması  351
PROLOG  354
Dilin Sözdizimi, Yapısı ve Özellikleri  354
Listeler ve Listeler Üzerinde İşlemler  361
Listeler  361
Listeye Üyelik  362
Listelerin Birleştirilmesi  363
Listeye Eleman Eklenmesi ve Silinmesi  364
Alt Listeler  366
Yer Değişmeler  367
Problem Çözümünde Prolog Uygulamaları  369
1. Tam Sayıların Karelerinin Hesaplanması  369
2. Palindrom Arama  369
3. 8-Vezir Problemi  371
4. Sayı Parçalama Problemi  373
5. Para Bozdurma Problemi  375
6. Hanoi Problemi  377
7. Graflarda Olası Yolların Bulunması  379
8. Kaplar Problemi  383
9. Labirentte Yolun Bulunması Problemi  388
PROLOG VE GELECEĞİN BİLGİSAYARLARI  392
PROLOG MAKİNELER  396
5. NESİL BİLGİSAYARLAR  399
8. Bölüm
UZMAN SİSTEMLER
UZMAN SİSTEMLER  407
Uzman Sistemlerin Genel Yapısı  407
ÜRETİM SİSTEMLERİ  412
GÜVENLİK KATSAYI (GK)  416
İSTATİSTİK YAKLAŞIM  419
Bayes Kuralı  425
9. Bölüm
DOĞAL DİL İŞLEME
DİLLER HAKKINDA  431
DİLBİLGİSİNE GENEL BAKIŞ (DİL UNSURLARI)  434
BİLGİSAYAR DESTEKLİ DOĞAL DİL İŞLEME  436
Doğal Dilde Verilmiş Metinlerin Bilgisayarlı Analizi  439
Morfolojik (Biçimbilim) Analiz  441
Türkçe’nin Bilgisayar Destekli Morfolojik Analizi  442
Sözdizimsel Analiz  446
Sentaks Gramer Türleri  447
Genişlendirilmiş Geçiş Ağları  451
Anlamsal Analiz  455
İMLA HATALARININ DÜZELTİLMESİ  459
OTOMATİK ÇEVİRİ SİSTEMLERİ  467
Akraba Diller İçin Çeviri Sistemi (Türkçe - Azerice Çeviri Sistemi)  471
BİLGİSAYAR VE YARATICILIK  478
Müzik Eserlerinin Modellenmesi  481
10. Bölüm
BİLGİSAYARLI ÖRÜNTÜ TANIMA
TANIMANIN PSİKOLOJİK YÖNLERİ  487
BİYOMETRİDE YAPAY ZEKA UYGULAMALARI  489
İNSAN YÜZÜNÜN TANINMASI VE YÜZLE İLGİLİ ORANLAR  490
Yüz Geometrisi  494
PARMAK İZİ TANIMA  497
Parmak İzinin Özellikleri  497
AVUÇ İÇİ ÇİZGİLERİN TANINMASI  504
KARAKTER TANIMA  505
Giriş  505
Doküman İşleme  506
OCR Sistemleri  507
Doküman Parçalama  509
Kelime Tanıma Teknikleri  509
Karakter Tanıma  511
Karakter Görüntüsünün İşlenmesi  512
Önişlemler  512
Stentiford İnceltme Algoritması  517
Karakter Tanıma Teknikleri  520
El Yazısının Tanınması  525
El Yazısına Göre Yazı Sahibinin Belirlenmesi  525
El Yazısının Tanınması Yöntemleri  527
El Yazısı ve Basılı Karakterler İçin Yapısal Ayırma ve Tanıma  529
Karakterlerin Graf Biçiminde Tanınması  531
BARKOD (Çubuk Kodlama) Tanıma  535
İSTENMEYEN CİSİMLERİN RESİMDEN KALDIRILMASI  543
11. Bölüm
ÖĞRENME
ÖĞRENME  553
Öğrenmenin Psikolojik Temelleri  553
Bilgisayarlı Öğrenme  557
12. Bölüm
YAPAY SİNİR AĞLARI
GİRİŞ  565
BİYOLOJİK NÖRONLER  566
YAPAY SİNİR AĞLARI  570
YAPAY SİNİR AĞLARINDA ÖĞRENME  579
Perceptronlar  579
Perceptron Öğrenme Kuralı  582
Geri Yayılımlı Öğrenme  584
XOR probleminin Çok Katmanlı Yapay Sinir Ağı Modeli ile Çözümü  590
13. Bölüm
GENETİK ALGORİTMALAR VE KARINCA KOLONİSİ SİSTEMİ
GENETİK BİLGİ  599
GENETİK ALGORİTMALAR  602
GA Operatörleri  604
Kromozomun Şifrelenmesi (Encoding)  605
Gen Takası ve Mutasyon  607
Genetik Algoritmanın Parametreleri  610
Örneklerle GA Yordamı  613
1. Goldberg Problemi  613
2. Gezgin Satıcı Probleminin Genetik Yordamı  616
3. GA Yardımı ile Doğrusal Fonksiyonun Şeklinin Belirlenmesi  619
4. GA Yardımı ile 8-Vezir Probleminin Çözümü  624
KARINCA KOLONİSİ SİSTEMİ  626
Karıncaların Davranışı  626
KKO Algoritmasının Gezgin Satıcı Problemine (GSP) Uyarlanması  628
GSP için KKO Yordamı  629
Karınca Kolonisi Algoritması İle Örnek Çözümü  632
14. Bölüm
BULANIK MANTIK
BULANIK MANTIK  637
Giriş  637
Bulanık ve Klasik Kümelerin Karşılaştırılması  639
Bulanık Mantıkta Küme İşlemleri  641
Bulanık İlişkiler  644
Bulanık Çıkarım  646
Bulanık Denetim Sistemi  649
15. Bölüm
SES İŞLEME
GİRİŞ  661
SESİN OLUŞUMU VE ÖZELLİKLERİ  662
KONUŞMA  668
Fonemler  668
Konuşma  671
Sesin Sentezi ve Analizi  675
Sesin Analizi (Ses – Metin Dönüşümü)  676
Sesin Sayısallaştırılması  677
Özellik Vektörünün Çıkarılması  678
Sesin Tayf Analizi (Spectral Analysis)  678
Hızlı Fourier Dönüşümü (Fast Fourier Transform, FFT)  679
Dilimleme (Segmentation)  680
Zaman Normalizasyonu (Time Normalization)  680
Sesin Sentezi (Metin – Ses Dönüşümü)  682
Sesi Anlama  685
16. Bölüm
ROBOTBİLİM
ROBOTLAR  689
Robotbilimin Gelişim Evreleri  689
Bir Robotun Anatomisi ve Çalışma İlkesi  692
Günümüzün Robotlarından Seçmeler  699
2004 EcoBotII  699
ASIMO  699
ATRON/EMROS  700
ORANGUTAN ROBOT  700
17. Bölüm
İNSAN – BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ  703
İnsan Bilgisayar Etkileşimli Sistemlere Genel Bakış  703
İŞARET DİLİNİN TANINMASI  705
İşaret Dili  705
İşaret Dili Tanıma Sistemleri  709
KABARTMALI YAZILARIN BİLGİSAYARLI TANINMASI  711
Braille Alfabesi  713
KARAKTER-BRAİLLE DÖNÜŞÜMÜ  715
Braille-Karakter dönüşümü  717
SANAL PİYANO  719
Müziğin Öğeleri ve Notalar  720
Virtüöz Klavye  722
El Geometrisi  723
El Görüntüsünün İşlenmesi  724
Otsu algoritması ve El Görüntüsünün İşlenmesi  724
Parmakların Yorumlanabilmesi İçin Özellik Vektörünün Belirlenmesi  726
BİLGİSAYAR-İNSAN ETKİLEŞİMLİ SİSTEMLERDE YÜZ İFADELERİNİN TANINMASI  728
Gülme Olgusu  729
Yüz İfadelerinin Tanınması  729
Ten Bulma  730
Yüz İfadesinin Değerlendirilmesi  731
Yerel İkili Örnekler  732
Örnek Tanıma (Sınıflama)  734
MORFLEME  735
Yüz Resimlerinin Alınması  737
Özellik Noktalarının Belirlenmesi  737
Resimlerin Özellik Noktalarına Göre Bölgelere Ayrılması  737
Koordinat Dönüşümlerinin Gerçekleştirilmesi  739
Bilineer Dönüşüm  739
Affine Dönüşüm  741
Resimlerin Birleştirilmesi  742
Yüz Güzelliği Kararı  744
Sonsöz  751
Kaynaklar  753
Türkçe – İngilizce Terimler Sözlüğü  767
 


 
Kitap
Bülten
Kitap
Kitap
İndirimli Kitaplar
 
 
Ana Sayfa | Uluslararası Yayınevi Belgesi | Hakkımızda | Bülten | Gizlilik ve Çerez Sözleşmesi | Üye Sayfası | Yardım | İletişim

Seçkin Yayıncılık San. Tic. A.Ş.
Copyright © 1996 - 2020