Tutkulu Bir Mücadele Öğretmenlik Aysel Tüfekci, Ayhan Ural  - Kitap

Tutkulu Bir Mücadele Öğretmenlik

Aysel Tüfekci, (Editör)Ayhan Ural (Editör)

1. Baskı, 
Nisan 2015
Kitabın Detayları
Dili:
Türkçe
Ebat:
13x21
Sayfa:
296
Barkod:
9786053181149
Kapak Türü:
Karton Kapaklı
Fiyatı:
196,00
Temin süresi 2-3 gündür.
Kitabın Açıklaması
Kitaba on altı öğretmen, öğretmenlik yaşantılarını ve öğretmenliğe dair düşüncelerini paylaşarak katkıda bulundu. Bu öğretmenlerin bazıları on yılı aşkın bir süredir hizmette iken bazıları hizmetin ilk yıllarındadır. Bazıları ise emekli öğretmenlerdir. Öğretmenler, hizmet öncesi eğitim durumu açısından da çeşitlilik göstermektedir. Çoğunluk eğitim fakültelerinin lisans programları, bir kaçı eğitim enstitüsü veya ilk öğretmen okulları, bazıları ise üniversite lisans programları ile birleştirilmiş ya da mezuniyet sonrasında sunulan pedagojik formasyon programı yolu ile öğretmenlik eğitimi alarak mesleğe giriş yapmıştır.
Çalışmaya katılan öğretmenler Sınıf Öğretmenliği, Muhasebe Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Okul Öncesi Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği gibi geniş bir alan yelpazesinde ve anasınıfından lise seviyesine uzanan farklı eğitim kademelerinde hizmet vermiş ya da vermektedirler. Her birini doğrudan ya da dolaylı olarak tanıdığımız bu öğretmenlerin ortak bir özellikleri var, öyle ki bu özellikleri nedeni ile kitaba katkıda bulunmaya davet edildiler. Bu ortak özellik, öğretmenliği önemsemeleri, onu sadece maaş karşılığı yaptıkları bir iş olarak görmemeleri ve kendilerini ifade etme konusunda gönüllü olmalarıdır.
Öğretmenleri kitaba katkıda bulunmaya davet ederken beş genel konu başlığı sunduk ve bu başlıkların onlarda uyandırdığı düşünce ve deneyimlerini bizlerle paylaşmalarını istedik. Öğretmenliğin farklı boyutlarını yansıttığını düşündüğümüz ve öğretmenlerin düşünceleri ve hatıraları için birer uyarıcı olması amacı ile yönelttiğimiz konu başlıkları şunlardır: (1) öğretmenlik eğitimimin öğretmenliğime yansımaları, (2) öğretmenlikteki heyecan/umut verici anlar, (3) öğretmenlikte çaresiz kalınan anlar, (4) öğretmenlikte risk almak/sınırları zorlamak ve (5) iyi öğretmen olmak/kalmak.
Kitapta, Türkiye’deki yüz binlerce öğretmen arasından seçilen on altı öğretmenin öğretmenliğe ilişkin yaşantılarından küçük kesitler yer almakta. Yaşantılar, aynı mesleği icra eden öğretmenlerin farklı koşullardaki yer, zaman ve ortamlarda mesleki direnişlerini ortaya koyması açısından önemli görülebilir. Yaşamlarını öğretmenlik mesleğiyle bütünleştiren öğretmenler, tutkulu mücadelelerini okuyucuya yalın bir şekilde aktarmaktalar. Kitaptaki öğretmen yaşamları, bizleri edebiyat ve/veya sinemadaki kurgulanmış öğretmen yaşamlarının üzerinde bir gerçeklikle yüzleştiriyor.
Kitabın Konu Başlıkları
.
Ödevlerin ve sınavların gölgesinde kaliteli iletişim kuramıyoruz, Arzu Altın
.
Genelde sistem, özelde ise her okul tüm bileşenleriyle öğretmeni aleni ya da örtük bir biçimde kendine benzetmeye, değiştirip dönüştürmeye çalışıyordu, Atalay Girgin
.
Artık düşüncelerim farklı, inançlarım farklı, isteklerim farklı… Benim artık hayallerim farklı, Berçem B. Altunakar
.
Öğretmenlik, yalnızca bir meslek değildir, Beyhan İ. Tuncer
.
Köyde öğrenci olmak başkaydı, Hakan Mutlu
.
Öğretmen okulunda neden okuduğumuzu, göreve başlayınca anlamıştım, Halil Keleş
.
Öğretmen olmak risktir, Handan Akyürek
.
Bu başlangıcı, yaşamımın ve mesleğimin bir dönüm noktası olarak görüyorum, Kutbettin Polat
.
Bir taraftan da devletin öğretmeniydim, devlettim, otoriteydim, Mehmet Şen
.
İnsanın hayatını değiştiren iki şeyin, okuduğu kitaplar ve tanıdığı insanlar olduğunu o zamanlar daha öğrenmemiştim, Miraç Canal
.
Gezintiye çıkardım o zaman gözüme bir okyanus gibi görünen babamın kitaplığında, Remziye Akçay
.
Zihnin cirit attığı okullarda, ruhu ve duyguyu yitirdik; çünkü ve kaçınılmaz olan gerçekleşti: Delirdik, Şenol Demiroğlu
.
Mesleğimi istemeden seçenlerdenim, –34 yıl sonra– iyi ki seçmişim mesleğimi, Tacim Çiçek
.
Yapmakla yaşamak arası öğretmenlik ve bu çok heyecan verici, Yasemin Ayyıldız
.
İnsanileşme, vicdanın geliştirilmesi, cinsiyetçi olmayan bir hayatın örülmesi gibi hepimizin hayatını doğrudan etkileyen meselelere doğrudan etkisi olabilen bir meslekten söz ediyoruz, Zeynep Alica
.
Çocuğa güvenmek, onda vicdan duygusunun oluşmasını sağlar, Zeynep Peker